Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

2016 - 2019 MOTOSİKLET FİYATLARI ARASINDA Kİ UÇURUM VE NEDENİ ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    19 Şubat 2019
    Motosikleti
    KTM EXC 250 TPI
    Öncelikle en uygun motosiklet firması HONDA'yı baz alarak örnek vermek istedim. Merak ettiğim şey şu netten de araştırsam veyahut çevremde ki insanlara da sorsam kimse tatmin edici bir cevap veremiyor. Ben motosiklet almak istiyorum 2016 yılındaki fiyatlara göre gönlüme göre en uygun motosikleti alabilecem en azından yıllık uygun bi düzende zam edilerek bi miktar artsa bile yine ulaşabileceğim bi miktarda olucak fiyatlar. Ama 2 yıl içinde neden 50.000 TL olan bi motosiklet 110 - 130.000 TL ye kadar yükselebiliyor. Araba içinde aynı 38.000 TL ye alabildiğimiz sıfır km bi IBIZA bile şuan da 1.0 eco motorlu sekmentı 110.000 TL den satışa sunuluyor. Netteki araştırmalarım da ki cevap şöyledir ;

    SOSYAL AĞDA ; Maliye Bakanlığından kaynaklı dereceli ÖZEL TÜKETİM VERGİLERİNİN %40 dan başlıyarak , % 95 oranlarına kadar yükseltilmesinden dolayı ve bunun yanında dolarında üzerine az miktarda da olsa tuzu biberi olduğundan kaynaklanıyor.

    ÇEVREM İSE ; Türkiye dünya savaşına hazırlanıyor o yüzden halka yükleniliyordan bahsediliyor. Genel cevap bu '' ALMAYIVERİN SİZE !! '' .

    Asıl sorum şu gerçekten bu fiyat aralığının sebebi nedir ? Neden yurt dışında bir hanede 2 çalışan birey sıfır km bir araç almak için 8 ay para biriktirmeleri yetiyorken bizde ki aynı durumda ki 2 yetişkin birey 22 ay yani 2 katı daha uzun bi süre çalışmak zorunda ?


    Commuter

    CB 125 ACE —– 4.250 TL
    CB 125E —– 5.250 TL
    CBF 150 —– 5.950 TL

    Scooter

    FIZY —– 5.150 TL
    SPACY —– 6.000 TL
    SPACY α —– 6.450 TL
    PCX 125 —– 8.600 TL
    PCX 150 —– 9.500 TL
    FORZA —– 17.700 TL
    FORZA ABS —– 19.100 TL
    NC 750D INTEGRA —– 34.400 TL

    CUB

    WING-go (Tel Jant) —– 4.300 TL
    WING-go (Disk Fren) —– 4.500 TL

    Super Sport

    CBR 125R —– 10.600 TL
    CBR 250R —– 14.700 TL
    CBR 500R —– 26.100 TL
    CBR 650F —– 33.400 TL
    CBR 600RR —– 41.900 TL
    CBR 1000RR Fireblade —– 53.400 TL
    CBR 1000RR Fireblade SP —– 57.500 TL

    Adventure

    CRF 250L —– 14.800 TL
    NC 750X —– 30.600 TL
    NC 750X DCT —– 32.400 TL
    VFR 800X Crossrunner —– 42.200 TL
    VFR 1200X Crosstourer —– 52.700 TL
    VFR 1200X Crosstourer DCT —– 55.200 TL

    Naked

    MSX 125 —– 8.500 TL
    CB 500F —– 25.100 TL
    NC 750S —– 27.600 TL
    CB 650F —– 31.900 TL
    NC 750S DCT —– 29.700 TL

    Touring

    CTX 1300 —– 60.400 TL
    Gold Wing F6B —– 79.600 TL
    GL1800 Gold Wing ABS —– 98.300 TL

    Custom

    Gold Wing F6C —– 72.900 TL




    2019 yılında ise fiyatlar bu şekilde


    MODEL LİSTE FİYATI ÖTV TEŞVİKLİ LİSTE FİYATI KAMPANYALI FİYAT
    CUB
    SUPER CUB C125 27.500 TL 25.463 TL –
    COMMUTER
    CB125F 12.300 TL 11.389 TL –
    NAKED
    MSX125 17.000 TL 15.741 TL –
    CB250R 26.500 TL 24.537 TL –
    CB650R 59.300 TL – –
    CB1000R 98.600 TL – –
    NC750S 51.200 TL – –
    NC750S DCT 55.000 TL – –
    SCOOTER
    ACTIVA S 11.000 TL 10.185 TL –
    Forza 250 * 31.300 TL 28.981 TL 26.250 TL
    Forza 250 (Çantalı) * 33.800 TL 31.296 TL 28.250 TL
    Spacy Alpha 12.300 TL 11.389 TL –
    NC750D INTEGRA 67.700 TL – –
    PCX 125 * 16.700 TL 15.463 TL 14.900 TL
    SUPER SPORT
    CBR650R 66.700 TL – –
    CBR1000RR Fireblade 110.800 TL – –
    CBR1000RR Fireblade SP 130.300 TL – –
    TOURING
    GL1800 Gold Wing 226.100 TL – –
    GL1800 Gold Wing DCT 245.900 TL – –
    GL1800 Gold Wing Bagger 196.600 TL – –
    GL1800 Gold Wing Bagger DCT 210.700 TL – –
    ADVENTURE
    CRF250L 24.700 TL 22.870 TL –
    CRF250 RALLY 30.600 TL 28.333 TL –
    X-ADV 89.300 TL – –
    CRF1000L Africa Twin Adventure 98.000 TL – –
    CRF1000L Africa Twin Adventure DCT 102.100 TL – –
    NC750X 59.400 TL – –
    NC 750X DCT 64.000 TL – –
    CRF1000L Africa Twin 83.400 TL – –
    CRF1000L Africa Twin DCT 88.100 TL – –
    VFR800X Crossrunner 77.800 TL – –
    VFR1200X Crosstourer DCT 120.900 TL – –
    EnvEng bunu beğendi.


    Motosiklet Online
    Oktay Motor CF Moto Polaris Benelli RKS Kuba Segway Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f
    Alıntı FREEDOMOTO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bunun yanında dolarında üzerine az miktarda da olsa tuzu biberi olduğundan kaynaklanıyor.
    2016 Mart dolar kuru: 2.82TL
    2019 Mart dolar kuru: 5.47TL
    efendy06 bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    19 Şubat 2019
    Motosikleti
    KTM EXC 250 TPI
    Alıntı pea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2016 Mart dolar kuru: 2.82TL
    2019 Mart dolar kuru: 5.47TL
    Sadece dolardan kaynaklandığını söylüyorsanız o zaman dolar düştüğünde de motosikletlerde sıfır km fiyatının da düşmesi gerekmiyor mu ? 2018 yılında da belirli zaman aralıklarıyla 2018 in başlarında özellikle 4.00 / 4.20 TL oranlarında gezerkende yine motosiklet fiyatları aynıydı. Ya da sistem benim bilmediğim bi şekilde mi ilerliyor ? Yanlış mı düşünüyorum. Dolar düşüyorsa fiyatlar neden düşmüyor ?

  4. #4
    Mehmet_SIRLI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1290SDGT
    Dolar kurunun yanı sırsa ayrıca motosikletlere ek gümrük vergisi de geldi. Vur kırbacı...
    efendy06 bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    17 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Millet aç aç..
    Alıntı FREEDOMOTO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sadece dolardan kaynaklandığını söylüyorsanız o zaman dolar düştüğünde de motosikletlerde sıfır km fiyatının da düşmesi gerekmiyor mu ? 2018 yılında da belirli zaman aralıklarıyla 2018 in başlarında özellikle 4.00 / 4.20 TL oranlarında gezerkende yine motosiklet fiyatları aynıydı. Ya da sistem benim bilmediğim bi şekilde mi ilerliyor ? Yanlış mı düşünüyorum. Dolar düşüyorsa fiyatlar neden düşmüyor ?
    Dolar 7 leri görüp 5 küsürlere geriledi. Tavan yaptığı dönem zaten ithalat yapmadı hiç bir distribütör. Yani net kur değişimi x2. Motosklet fiyatlarındaki değişim de x2. Anlaşılmayacak bir şey yok gibi duruyor.

    Türkiyenin dünya devi olması ve tüm dünyanın bize gıptayla bakması gibi bir gerçek de var tabi. Milletin 8 ayda aldığını 48 ayda almamız kadar doğal bir şey yok.

  6. #6

    Üyelik
    19 Şubat 2019
    Motosikleti
    KTM EXC 250 TPI
    Alıntı wing41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dolar 7 leri görüp 5 küsürlere geriledi. Tavan yaptığı dönem zaten ithalat yapmadı hiç bir distribütör. Yani net kur değişimi x2. Motosklet fiyatlarındaki değişim de x2. Anlaşılmayacak bir şey yok gibi duruyor.

    Türkiyenin dünya devi olması ve tüm dünyanın bize gıptayla bakması gibi bir gerçek de var tabi. Milletin 8 ayda aldığını 48 ayda almamız kadar doğal bir şey yok.
    Peki dolar tam tersine düşme gösterdiğinde de distribütörler ithal yapip fiyatlarin düşmesine çözüm getirmis olmus olmicak mi ? En azindan sinirlida olsa ?

  7. #7
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Dolar 2 katına cıksa 2.5 kat zam yapılır

    Eski haline dönse en fazla %20 düşüm yapılır.

    Cünkü halk kabullenmiştir; göz boyanır.

    Ayrıca yüksek maliyetli tedarik edildiyse düşse bile aldıgı tutara göre satmak ister
    Stok maliyetini de işin içine katıp tekrardan yükselme riskini göz önüne alıp stok azaldıkca doldurma düşüncesi ile yüksek fiyattan satmak ister.

    Zaten motoru boşverin; yerli uçağımız göklerde, kol sallayın gelip sizi alsın.
    FREEDOMOTO ve fz6_fazer bunu beğendiler.
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  8. #8

    Üyelik
    19 Şubat 2019
    Motosikleti
    KTM EXC 250 TPI
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dolar 2 katına cıksa 2.5 kat zam yapılır

    Eski haline dönse en fazla %20 düşüm yapılır.

    Cünkü halk kabullenmiştir; göz boyanır.

    Ayrıca yüksek maliyetli tedarik edildiyse düşse bile aldıgı tutara göre satmak ister
    Stok maliyetini de işin içine katıp tekrardan yükselme riskini göz önüne alıp stok azaldıkca doldurma düşüncesi ile yüksek fiyattan satmak ister.

    Zaten motoru boşverin; yerli uçağımız göklerde, kol sallayın gelip sizi alsın.
    Yani havada bulut sen motosikleti unut dediniz

  9. #9
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Motosikleti
    Şimdilik zorunluluktan 4 teker ile çile dolduruyor
    Alıntı FREEDOMOTO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ÇEVREM İSE ; Türkiye dünya savaşına hazırlanıyor o yüzden halka yükleniliyordan bahsediliyor. Genel cevap bu '' ALMAYIVERİN SİZE !!
    Çevrenizdeki insanların acilen ciddi psikolojik yardıma ihtiyacı var.Dünya Savaşı çıkardı adamlar durup dururken.
    leons bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    19 Şubat 2019
    Motosikleti
    KTM EXC 250 TPI
    Alıntı Thracian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çevrenizdeki insanların acilen ciddi psikolojik yardıma ihtiyacı var.Dünya Savaşı çıkardı adamlar durup dururken.
    Haklısınız ya düşünüp onlarında sinirlenmelerine sebep olmamızı istemedikleri için böyle bir gerekçeye başvuruyor olabilirler. Yada zaten biliyorlar , herşeyin farkındalar ama yapılacak hiç birşeyin olmadığını düşünüyorlar ve kendilerine yeni veya varolmayan sebepler türetiyorlar. Bilmiyorum , bildiğim tek şey şuan istediğim motosikleti alamamam. 2016 yılında ki fiyatları geri istiyorum saçmalık bu fiyatlar.

  11. #11
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    cevabını bildiğiniz soruları sormayınız :D

  12. #12

    Üyelik
    19 Şubat 2019
    Motosikleti
    KTM EXC 250 TPI
    Alıntı oldcockroach adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cevabını bildiğiniz soruları sormayınız :D
    Mantığıma yatan bi cevap bulamıyorum. En azından bu kadar fark yaratılacak bi olayda görmüyorum ülkede. Gerçekten cevabını bilmiyorum. Lütfen bana söyleyin neden vergiler bu kadar yüksek :D Çünkü dolar düşsede artık fiyatların düşmeyeceğini arkadaşlar söyledi.

  13. #13
    ibo8316 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2012
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Honda Cb 125e
    Dolar neredeyse 2 kat çıkmış ve maaşlar buna oranla olmadığı için aldığımız para değeri kalmamış..
    Mesela maaş 1000 TL iken
    Honda CB 125 E 5.0000 TL idi 5 ayda alınabilir
    Şuan maaş 2.020 TL
    Honda CB 125 F 10.000 TL 5 ayda alınabilir

  14. #14

    Üyelik
    01 Mart 2018
    Şehir
    Büyükçekmece-İSTANBUL Hadıımköy gişeler.
    Motosikleti
    YAMAHA R6 2015
    yine söylüyorum , bu teyze yüzünden :D

    https://youtu.be/dUoH2H2zo-k?t=12

  15. #15
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı FREEDOMOTO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani havada bulut sen motosikleti unut dediniz
    tabi ki hayır bütçeye göre motosikletteki beklentilerini kısman gerekebilir sadece.

    Ülkemizde çogu insan hayaline değil hayaline yakın birşeye ulaşabiliyor.
    FREEDOMOTO bunu beğendi.
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  16. #16

    Üyelik
    19 Şubat 2019
    Motosikleti
    KTM EXC 250 TPI
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tabi ki hayır bütçeye göre motosikletteki beklentilerini kısman gerekebilir sadece.

    Ülkemizde çogu insan hayaline değil hayaline yakın birşeye ulaşabiliyor.
    Ama bahsettiğim konu tam olarak şu hayalimde ki motosiklet varsayıyorum belirttiğim gibi Yamaha Tenere 660Z 2016 yılında ki sıfır fiyatına bütçem yetiyor. Ama şuan yeni modeli gelmek üzere olan Yamaha Tenere700 namı değer ( kafa grenajlı, tel jantlı , mt07 ) tam 3 katı daha pahalı bir fiyatla sunuluyor. Ama şuan bakabilirsiniz 2012 - 2013 model 30 k 40 k km deki aynı tenere 660Z modelleri , 2016 yılındaki sıfır fiyatının 10.000 TL fazlasına satılmaya çalışılıyor. Şimdi hayalime ulaşmam ile benim bütçem arasında ki miktarın mantığıma sığacak bi açıklaması gerekiyor. Şuan normal şartların üstünde bi gelirim var ve ben az önce bahsettiğim 2012 - 2013 model motorlar arasında seçim yapmak zorunda bırakılıyorum. Aynı fiyata 2016 yılında 700 cc alınabilirken neden şimdi 125 - 250 cc motosiklete o parayı vereyim veya versin bu yorum yapan arkadaşlar.

  17. #17
    Gietti17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2016
    Şehir
    Balıkesir
    Alıntı ibo8316 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dolar neredeyse 2 kat çıkmış ve maaşlar buna oranla olmadığı için aldığımız para değeri kalmamış..
    Mesela maaş 1000 TL iken
    Honda CB 125 E 5.0000 TL idi 5 ayda alınabilir
    Şuan maaş 2.020 TL
    Honda CB 125 F 10.000 TL 5 ayda alınabilir
    2016 yılında asgari ücret 1000 tl değil 1300 tl idi. 2015 yılındaki 950 tl olan asgari ücreti 1000 tl ye yuvarladıysanız, 2015'de CB 125 ACE vardı oda 3320 tl idi.

  18. #18

    Üyelik
    17 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Millet aç aç..
    Alıntı FREEDOMOTO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki dolar tam tersine düşme gösterdiğinde de distribütörler ithal yapip fiyatlarin düşmesine çözüm getirmis olmus olmicak mi ? En azindan sinirlida olsa ?
    Öncelikle doların düşme gibi bir ihtimali yok onu bir unutalım. Farzı misal düştü, o zaman da insanlar aç gözlülüğe vurup kar marjını yüksek tutacaktır bir müddet.(saplayabildiğine saplarlar) Sonradan düşer fiyatlar.
    FREEDOMOTO bunu beğendi.

  19. #19

    Üyelik
    19 Kasım 2018
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    NC750x - 2019
    bizim ekonomimiz aslında iyi. insanlar kanaat etmiyor. Şükredin biraz.

  20. #20

    Üyelik
    02 Mayıs 2018
    Sorunun cevabı enflasyondur. Döviz artışı enflasyonun içindedir.

    Döviz zaman zaman düşse dahi enflasyon dövizin düştüğü oranda gerilemez. Çünkü piyasa gergindir. Hepimiz biliriz: 5 liradan 4 liraya inen dolar kısa vadede 6 lirayı görecektir. Bu sebeple enflasyon döviz oranında gerilemez.

    İthalatçı aynı malı ithal edebilmek için fiyatları yükseltmek durumundadır.

    Krizi fırsata çevirenlerin varlığını kabul etmekle birlikte sorunu markalarda değil, ülkenin ekonomi yönetiminde aramak gerekir.
    kalidor bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)