Arkadaşlar öncelikle teessüf ederim. Bir Allah'ın kulu da güzergah bilgisi vermemiş. Bu şahane güzergahı, yolu kullanmamak motosiklet sürücüleri açısından bence büyük eksiklik. Neden bu güne kadar bu yoldan hiç gitmedim diye büyük pişmanlık duydum. Neyse gidilmemişse bilgi verilecek hali de yok. Ama bu yolu mutlaka bir kenara not edin ve gidin.
Öncülük etmek için ben bu güzergahı kullanarak Bandırma-Edremit yolculuğu yaptım. Uçmakdere veya Sakar geçidini motosiklet güzergahı sanmayın. Fethiye-Antalya arası sahil şeridi belki burayla rekabet edebilir. Asıl yol, asıl doğa, asıl güzergah burası. Harika çam ormanları arasından, 50 ye yakın çeşmenin yanından, köylerden, koyun-keçi sürülerinden geçiyorsunuz. Sık, sık köyler var. Her birinde kahvehane olduğundan motoru önüne çekip mola verilebilir. Çay-kahve-soda-tuvalet ihtiyacı giderilebilir. Benzinlik pek yok. Gönen'den veya Edremit'den bu ihtiyaç karşılanmalı. Zaten ikisi arası 140 km falan. Yolda çok tatlı iniş-çıkışlar ve virajlar var. Kışın sanırım kar yağışından sebep asfalt yüzeyi pütürlü yapılmış. Bu sebeple motosiklet açısından büyük avantaj. Tutunma çok iyi ve güzel yatılabiliyor. Kötü lastikler bile iyi iş çıkarır. Lastikler güzelse daha da zevkli. İstanbul'da sessiz asfalt yapmak için asfalt yüzeyi daha pürüzsüz yapılıyor ve tutuş daha kötü oluyor. Yolda yüksek çam ormanlarından güneşi göremiyorsunuz. Dağlardan ve ormanlardan geçildiği için serin oluyor.
Kaz dağlarına çıkınca motor veriminiz düşmüyor. Çünkü oksijen miktarı arttığı için motorda verim artıyor
Vizör açık gittim ki o muhteşem çam kokusunu, orman havasını sonuna kadar ciğerlerime çekeyim.
Giderken sabah 7 de Bandırma'dan çıktım. Saat 11 gibi yaklaşık 220 km yolu tamamladım. Dağlardan Edremit'e geniş ve uzun virajlı bir iniş var. İndikçe hava ısındı, indikçe daha da ısındı. Dönüşte daha fenaydı. Bandırma'da akşam 5 de olmam gerektiği için öğlen sıcakta yola çıktım. 37 derecelik Edremit'de ful koruma giyinmek işkence. Zaten tek giyinen bendim. Fenalık geçirecektim. Adamlar yeşil dalga yapmış ışıklarda. 70 ile gidersen hep yeşil yanar diye. Bizim bilinçsiz sürücülerimiz tabi yeşil yandı mı 110 yapıyor ileride kırmızı ışıkta kazık fren duruyor. Bu benim gidişimi de bozduğu için yavaş sürüşlerimde oldukça fena sıcakladım. Asfalttan ayrı sıcak, motor-egzoslardan ayrı sıcak, yukarıdan güneş tepemde ayrı sıcak. Neyse ki 20-30 km içinde tekrar dağlara çıkılıyor ve biraz serinliyor.
Yol genellikle asfalt. Benim güzergahım 220 km idi. 150-160 km si bu şekilde. İstanbul'dan motorla çıkıp Edremit, Ayvalık, Burhaniye, Akçay gibi yerlere gidilecekse mutlaka bu güzergah kullanılmalı. Google da Gönen'den sonra yol bilgisi yok. Talimhane mesire yeri içlerinden birkaç fotoğraf var o kadar.
Ben tek başıma gidip döndüm. Dağ başında çeşme kenarlarında durunca yoldan geçen de az olduğundan zaman zaman tedirgin oldum. 2 ayaklı veya 4 ayaklı hayvan çıkabilir diye. Onun için çeşme molalarım kısa sürdü. Artçılı veya birden fazla motorla gidilirse daha zevkli olabilir.