Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Bandırma-Edremit Güzergah Bilgisi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Merhabalar,

    Bandırma'dan Edremit-Güre'ye gideceğim. Biraz da gezerek gitmek istiyorum. Bandırma-Susurluk-Balıkesir-Edremit güzergahını istemiyorum. Kendime şöyle bir rota çizdim;
    Bandırma-Gönen-Güzeloba-Hamdibey-Karaaydın-Talimalanı Mesire Yeri-Edremit-Güre

    Güzergah nasıl, yol hakkında bilgisi olan arkadaşlar bilgi verirse sevinirim. Bandırma-Güre ulaşımı için 4 saatlik bir kısıtım var. Yani sabah çıkıp öğlen gibi Güre'de olacağım. Gece yatıp ertesi gün öğlen çıkıp akşama tekrar Bandırma'ya varmayı planlıyorum.

    Teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Arkadaşlar öncelikle teessüf ederim. Bir Allah'ın kulu da güzergah bilgisi vermemiş. Bu şahane güzergahı, yolu kullanmamak motosiklet sürücüleri açısından bence büyük eksiklik. Neden bu güne kadar bu yoldan hiç gitmedim diye büyük pişmanlık duydum. Neyse gidilmemişse bilgi verilecek hali de yok. Ama bu yolu mutlaka bir kenara not edin ve gidin.

    Öncülük etmek için ben bu güzergahı kullanarak Bandırma-Edremit yolculuğu yaptım. Uçmakdere veya Sakar geçidini motosiklet güzergahı sanmayın. Fethiye-Antalya arası sahil şeridi belki burayla rekabet edebilir. Asıl yol, asıl doğa, asıl güzergah burası. Harika çam ormanları arasından, 50 ye yakın çeşmenin yanından, köylerden, koyun-keçi sürülerinden geçiyorsunuz. Sık, sık köyler var. Her birinde kahvehane olduğundan motoru önüne çekip mola verilebilir. Çay-kahve-soda-tuvalet ihtiyacı giderilebilir. Benzinlik pek yok. Gönen'den veya Edremit'den bu ihtiyaç karşılanmalı. Zaten ikisi arası 140 km falan. Yolda çok tatlı iniş-çıkışlar ve virajlar var. Kışın sanırım kar yağışından sebep asfalt yüzeyi pütürlü yapılmış. Bu sebeple motosiklet açısından büyük avantaj. Tutunma çok iyi ve güzel yatılabiliyor. Kötü lastikler bile iyi iş çıkarır. Lastikler güzelse daha da zevkli. İstanbul'da sessiz asfalt yapmak için asfalt yüzeyi daha pürüzsüz yapılıyor ve tutuş daha kötü oluyor. Yolda yüksek çam ormanlarından güneşi göremiyorsunuz. Dağlardan ve ormanlardan geçildiği için serin oluyor.

    Kaz dağlarına çıkınca motor veriminiz düşmüyor. Çünkü oksijen miktarı arttığı için motorda verim artıyor

    Vizör açık gittim ki o muhteşem çam kokusunu, orman havasını sonuna kadar ciğerlerime çekeyim.

    Giderken sabah 7 de Bandırma'dan çıktım. Saat 11 gibi yaklaşık 220 km yolu tamamladım. Dağlardan Edremit'e geniş ve uzun virajlı bir iniş var. İndikçe hava ısındı, indikçe daha da ısındı. Dönüşte daha fenaydı. Bandırma'da akşam 5 de olmam gerektiği için öğlen sıcakta yola çıktım. 37 derecelik Edremit'de ful koruma giyinmek işkence. Zaten tek giyinen bendim. Fenalık geçirecektim. Adamlar yeşil dalga yapmış ışıklarda. 70 ile gidersen hep yeşil yanar diye. Bizim bilinçsiz sürücülerimiz tabi yeşil yandı mı 110 yapıyor ileride kırmızı ışıkta kazık fren duruyor. Bu benim gidişimi de bozduğu için yavaş sürüşlerimde oldukça fena sıcakladım. Asfalttan ayrı sıcak, motor-egzoslardan ayrı sıcak, yukarıdan güneş tepemde ayrı sıcak. Neyse ki 20-30 km içinde tekrar dağlara çıkılıyor ve biraz serinliyor.

    Yol genellikle asfalt. Benim güzergahım 220 km idi. 150-160 km si bu şekilde. İstanbul'dan motorla çıkıp Edremit, Ayvalık, Burhaniye, Akçay gibi yerlere gidilecekse mutlaka bu güzergah kullanılmalı. Google da Gönen'den sonra yol bilgisi yok. Talimhane mesire yeri içlerinden birkaç fotoğraf var o kadar.

    Ben tek başıma gidip döndüm. Dağ başında çeşme kenarlarında durunca yoldan geçen de az olduğundan zaman zaman tedirgin oldum. 2 ayaklı veya 4 ayaklı hayvan çıkabilir diye. Onun için çeşme molalarım kısa sürdü. Artçılı veya birden fazla motorla gidilirse daha zevkli olabilir.
    AzÇok, bursalıali, GezeGeze ve 5 diğerleri bunu beğendiler..
    “Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana

  3. #3
    tomass - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    Yamaha SR500, Vespa Sprint 150S
    Keşke fotoğraflar ile konuyu renklendirseydiniz ve rotayı haritada gösterseydiniz.
    Ben her sene Susurluk-Balıkesir-Edremit güzergahını kullanmama rağmen dediğiniz rotanın nasıl olduğunu zor anladım
    Elinize sağlık güzel gezi olmuşa benziyor.

    İlgilenenler için rota linki
    https://www.google.com/maps/dir/Band...d39.613059!3e0
    Onur34 ve GezeGeze bunu beğendiler.

  4. #4
    MZ781 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2010
    Şehir
    ZSCHOPAU
    Motosikleti
    MZ ETZ 251/1993 , Bajaj Boxer 150
    Konuyu geç gördüm. Yoksa Yeniceden geçerken çay - yemek söylerdim size. Rota ve yol muhteşemdir gerçekten. Birdaha kimseye söylemeyin lütfen. Ben söylemiyorum doğrusu. Bencilim bu konuda. Kimse geçmesin buralardan.Sağlıcakla kalın.

  5. #5
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Tebrikler. Güzel bir rota izlemişsiniz. Kısmen kullandığım bir rota.
    Bandırma-Gönen-Balya-İvrindi-Bergama-Çandarlı rotasını izlemiştim. Tabiat çok güzel. Yol biraz ıssız. O da ayrı bir güzellik.
    Bir scooterci bu yolu detaylı görüntülemiş. Çektiği görüntülerden biri aşağıda;
    https://www.youtube.com/watch?v=tDSc-55BMO0

  6. #6
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    Alıntı Öz_Musti adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar öncelikle teessüf ederim. Bir Allah'ın kulu da güzergah bilgisi vermemiş. Bu şahane güzergahı, yolu kullanmamak motosiklet sürücüleri açısından bence büyük eksiklik. Neden bu güne kadar bu yoldan hiç gitmedim diye büyük pişmanlık duydum. Neyse gidilmemişse bilgi verilecek hali de yok. Ama bu yolu mutlaka bir kenara not edin ve gidin.

    Öncülük etmek için ben bu güzergahı kullanarak Bandırma-Edremit yolculuğu yaptım. Uçmakdere veya Sakar geçidini motosiklet güzergahı sanmayın. Fethiye-Antalya arası sahil şeridi belki burayla rekabet edebilir. Asıl yol, asıl doğa, asıl güzergah burası. Harika çam ormanları arasından, 50 ye yakın çeşmenin yanından, köylerden, koyun-keçi sürülerinden geçiyorsunuz. Sık, sık köyler var. Her birinde kahvehane olduğundan motoru önüne çekip mola verilebilir. Çay-kahve-soda-tuvalet ihtiyacı giderilebilir. Benzinlik pek yok. Gönen'den veya Edremit'den bu ihtiyaç karşılanmalı. Zaten ikisi arası 140 km falan. Yolda çok tatlı iniş-çıkışlar ve virajlar var. Kışın sanırım kar yağışından sebep asfalt yüzeyi pütürlü yapılmış. Bu sebeple motosiklet açısından büyük avantaj. Tutunma çok iyi ve güzel yatılabiliyor. Kötü lastikler bile iyi iş çıkarır. Lastikler güzelse daha da zevkli. İstanbul'da sessiz asfalt yapmak için asfalt yüzeyi daha pürüzsüz yapılıyor ve tutuş daha kötü oluyor. Yolda yüksek çam ormanlarından güneşi göremiyorsunuz. Dağlardan ve ormanlardan geçildiği için serin oluyor.

    Kaz dağlarına çıkınca motor veriminiz düşmüyor. Çünkü oksijen miktarı arttığı için motorda verim artıyor

    Vizör açık gittim ki o muhteşem çam kokusunu, orman havasını sonuna kadar ciğerlerime çekeyim.

    Giderken sabah 7 de Bandırma'dan çıktım. Saat 11 gibi yaklaşık 220 km yolu tamamladım. Dağlardan Edremit'e geniş ve uzun virajlı bir iniş var. İndikçe hava ısındı, indikçe daha da ısındı. Dönüşte daha fenaydı. Bandırma'da akşam 5 de olmam gerektiği için öğlen sıcakta yola çıktım. 37 derecelik Edremit'de ful koruma giyinmek işkence. Zaten tek giyinen bendim. Fenalık geçirecektim. Adamlar yeşil dalga yapmış ışıklarda. 70 ile gidersen hep yeşil yanar diye. Bizim bilinçsiz sürücülerimiz tabi yeşil yandı mı 110 yapıyor ileride kırmızı ışıkta kazık fren duruyor. Bu benim gidişimi de bozduğu için yavaş sürüşlerimde oldukça fena sıcakladım. Asfalttan ayrı sıcak, motor-egzoslardan ayrı sıcak, yukarıdan güneş tepemde ayrı sıcak. Neyse ki 20-30 km içinde tekrar dağlara çıkılıyor ve biraz serinliyor.

    Yol genellikle asfalt. Benim güzergahım 220 km idi. 150-160 km si bu şekilde. İstanbul'dan motorla çıkıp Edremit, Ayvalık, Burhaniye, Akçay gibi yerlere gidilecekse mutlaka bu güzergah kullanılmalı. Google da Gönen'den sonra yol bilgisi yok. Talimhane mesire yeri içlerinden birkaç fotoğraf var o kadar.

    Ben tek başıma gidip döndüm. Dağ başında çeşme kenarlarında durunca yoldan geçen de az olduğundan zaman zaman tedirgin oldum. 2 ayaklı veya 4 ayaklı hayvan çıkabilir diye. Onun için çeşme molalarım kısa sürdü. Artçılı veya birden fazla motorla gidilirse daha zevkli olabilir.
    Izmir'e scooterim ile gitmek icin tam dusundugum rota Yollarin durumu konusunda bilgi verdiginiz icin tesekkurler. Genelde anayollardan/otoyollardan uzak durmayi seviyorum. Koylerden gecmeyi, keyifli keyifli gitmeyi istedigim icin tam denk geldi

  7. #7
    The Dude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2008
    Şehir
    Khalkedon
    Motosikleti
    sym joymax
    güzergah bir süredir aklımdaydı,
    bandırmadan ziyade yeniceden çan ve Çanakkale tarafına gitme isteğim var.
    hafta sonu havanın durumuna göre gitmeyi planlıyorum.
    üşenmez isem fotoğraf atarım.
    can't be worried about that shit. life goes on man.

  8. #8

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Alıntı MZ781 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konuyu geç gördüm. Yoksa Yeniceden geçerken çay - yemek söylerdim size. Rota ve yol muhteşemdir gerçekten. Birdaha kimseye söylemeyin lütfen. Ben söylemiyorum doğrusu. Bencilim bu konuda. Kimse geçmesin buralardan.Sağlıcakla kalın.
    Teşekkür ederim. Bir daha ki sefere inşallah.

    @tomass rotayı koymuş zaten. Yenice'nin orada biraz farklı bir rota izledim o kadar. Birkaç çeşme başı fotoğrafım var ama çok da güzel çıkmadığından koymadım. Birisi daha olsa daha güzel fotoğraflar çekilebilrdi. Selfi modunda biraz zor.

    @The Dude aslında yolun en güzel kısmı Yenice'den Çanakkale'ye değil de Edremit'e olan kısmıydı. Burayı da şimdi değilse de başka sefer deneyebilirsen iyi olur.
    “Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana

  9. #9
    The Dude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2008
    Şehir
    Khalkedon
    Motosikleti
    sym joymax
    rota edremitten başlayacak,
    başarabilirsem.

    uzun bir yol olmadığından dolayı geniş geniş gezerim diye düşünüyorum.

  10. #10
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    Edremitte ceza yemiştim hızına dikkat et 235 lira geçirdiler

  11. #11

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Gerekli tedbirleri aldıktan sonra (motorunuzun bakımlı olması, akşam karanlığına kalmamak, birilerine haber vermiş olmak, benzin, vb...) arayollara sapmaktan çekinmemek lazım.

    Gidemediğiniz yollar, aşamadığınız dağlar sizin değildir, netekim...

    İyi yapmışsınız. Fotoğraflar olmasa da, anlatımınızdan hayal etmek mümkün...

    Gezilecek, görülecek yollar listesine, kendimin, ekledim...

  12. #12

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Kaz dağları rotasından hiç gitmedim. Kısa olsun boş yol olsun istersem Gönen-Balya-İvrindi güzergahını kullanırım. Bu ay sonu motorla İstanbul - Ayvalık yapacağım ama Bandırmadan mı Bursa üzerinden mi giderim bilmiyorum.

  13. #13

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Alıntı artemis99 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kaz dağları rotasından hiç gitmedim. Kısa olsun boş yol olsun istersem Gönen-Balya-İvrindi güzergahını kullanırım. Bu ay sonu motorla İstanbul - Ayvalık yapacağım ama Bandırmadan mı Bursa üzerinden mi giderim bilmiyorum.
    Bu kadar konuştuk anlattık. KArar sizin.
    “Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana

  14. #14

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Alıntı Öz_Musti adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu kadar konuştuk anlattık. KArar sizin.
    Dostum haklısın rota şahane olabilir. Ancak ben şu aşamada hedefe odaklanıyorum, yolculuğu minimum risk alarak en kısa sürede nasıl ulaşırım derdindeyim. Daha dün İsmet Badem ağabeyimizi oralara yakın bir yerlerde motosiklet kazasında kaybettik biliyorsun. Ayrıca yanlış yönlendirmeyelim. Oralardaki pütürlü asfalt dediğin şey yola tutunma daha iyi olsun diye yapılan özel bir şey değil. Bildiğin zift üzeri çakıl dökülmesi en ucuz yöntem ve son derece riskli yoldur. Arada yapışmayan çakıllar sizi yoldan çıkarmaya yeter de artar. O yüzden ekstra dikkatli sürülmesi gerekir. İstanbul'un dümdüz sessiz asfaltı ile karşılaştırmak olmamış. Bir de yatmaktan falan bahsetmişsin, başına bir şey gelmemiş olması büyük şans.

  15. #15

    Üyelik
    02 Mart 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 (satıldı)
    Alıntı artemis99 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum haklısın rota şahane olabilir. Ancak ben şu aşamada hedefe odaklanıyorum, yolculuğu minimum risk alarak en kısa sürede nasıl ulaşırım derdindeyim. Daha dün İsmet Badem ağabeyimizi oralara yakın bir yerlerde motosiklet kazasında kaybettik biliyorsun. Ayrıca yanlış yönlendirmeyelim. Oralardaki pütürlü asfalt dediğin şey yola tutunma daha iyi olsun diye yapılan özel bir şey değil. Bildiğin zift üzeri çakıl dökülmesi en ucuz yöntem ve son derece riskli yoldur. Arada yapışmayan çakıllar sizi yoldan çıkarmaya yeter de artar. O yüzden ekstra dikkatli sürülmesi gerekir. İstanbul'un dümdüz sessiz asfaltı ile karşılaştırmak olmamış. Bir de yatmaktan falan bahsetmişsin, başına bir şey gelmemiş olması büyük şans.
    Az önce gazetede okudum. Oğlu açıklama yapmış. İsmet Badem'in rahmetli olma sebebi kaza vs değilmiş. Motor üzerinde fenalaşıp, motosikletten düşmesi neticesinde olmuş.
    BE

  16. #16
    -Black- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2005
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki DL650 2014
    Alıntı Öz_Musti adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kışın sanırım kar yağışından sebep asfalt yüzeyi pütürlü yapılmış. Bu sebeple motosiklet açısından büyük avantaj. Tutunma çok iyi ve güzel yatılabiliyor. Kötü lastikler bile iyi iş çıkarır. Lastikler güzelse daha da zevkli. İstanbul'da sessiz asfalt yapmak için asfalt yüzeyi daha pürüzsüz yapılıyor ve tutuş daha kötü oluyor.
    Artemis99 uyarısını yapmış ama, ben de tekrar vurgulayayım ki, hem sen hem de okuyanlar hataya düşmesin.
    Sen bu bilgiyi tekrar bir gözden geçir, çünkü sandığın şey nedeniyle farkında olmadığın riskleri alabiliyor olabilirsin.
    Sessiz olsun diye mi yarış pistlerinin asfaltı düzdür sence? ;)


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)