2 yıl kadar bir holdingte çalışmıştım.
Adamlar aynı zamanda benzin pompası üretiyorlardı.
Departmanım olmadığı halde bir çok benzin istasyonunda ölçümler testler yapıyorduk.
İstasyonlarda sohbet ederken verdikleri bilgi şuydu.
"Yeraltındaki tankın dibinde öyle veya böyle tortu/pislik birikir.
Özellikle tank çok boşalmışsa doldurma sırasında tortular dipten havalanır,
yakıta karışır.
Bu nedenle tank doldurulduktan sonra bir süre dinlendirilip tortunun dibe
çökmesi beklenir."
Hani şu pislikten karbüratör tıkandı, enjektör memeleri tıkandı olayı genelde
bu tür dinlendirilmeden basılan yakıttan kaynaklanır.
Sanırım o zamanlar çalıştığım sektörden kalma alışkanlıkla olsa gerek,
ben sirkülasyonu ne az nede çok olan, orta karar benzinlikleri tercih ediyorum.
Sirkülasyonu çok olan bir istasyonda yeteri kadar tank yoksa, dinlendirme süresi
daha kısa olabilir. Eğer yeni yakıt geldiyse tortunun dibe çökmeden araca basılması
ihtimali var.
Kim uydurup yayıyor bu lafları anlamış değilim.
Oktan üniteleri arkadaşların dediği gibi farklı. Buradaki 91 (RdON) oktan, Avrupa'daki 98 (RON) oktana denk geliyor aşağı yukarı.
Tipik bir Amerikalı'nin n'aptığına gelince: Arabanın kitapçığında ne yazarsa onu uygular. Tipik olarak motor için uygun olan en düşük (ve ucuz) oktanı (87) kullanır. Genelde yüksek performanslı bazı araçlar yüksek oktanlı benzin (91) ister, o zaman da onu kullanır.
Bu arada top fuel benzinden ziyade patlayıcıdır, sıvı olması dışında benzinle çok bir alakası yoktur...
Marka ve istasyona bakmıyorum. Dolu olana giriyorum. Şuana kadar herhangi bir sorun yaşamadım. Yaşasamda fark edermiyim bilemiyorum. Motor işte gaz verince gidiyor frene basınca duruyor.
Bilindik yerlerden almaya çalışıyorum.Fişi kesinlikle alıyorum ne olur ne olmaz.Özelikkle Aytemiz varsa yakınlarımda oradan almaya çalışıyorum nede olsa adamlar motosiklet kullancılarına birşeyler yapıyor.
genelde opet'in yakıtını kullanıyorum,en çok denetim opette oluyor.
Fuel yakıt anlamına gelmiyorsa ingilizceyi senden öğrenmelerini tavsiye ederim.Top fuel dragstarlarda kullaılan bir yakıt türü ve amerikalıların çok sevdiği bir yarış türü. Değilse amerikayı senden öğrensinler. Bu konuda birileri abd'deki 91 burada 98'e denk geliyor, demiş. Sen buranın satışı yasak ve olmaması gerek RhOn 91 oktanı avrupanın Ron 98 oktana denk geliyor diyorsun. Hondanın 2019 model türkce el kitabinda hangi ülkede yazmadan en az RON 95 oktan kullanınız derken, kim ne demiş, ben yanlış sen doğru demene bir anlam veremiyorum.
Norm diye birşey kalmamışsa bu doğru bu yanlış demenin hiç bir anlamı kalmıyor. Çay kahve keyfinde muhabbet sohbetle bilg paylaşalım derken, bazen kendimi al birini dur diğerine gibi bir ortda hissediyorum. Böyle amaclılar alsın içtiğini vursun kendi kafasına.
Benim Motorun ahı gitmiş vahuı kalmış.. en ucuzu en iyisi diyorum her zaman :D
Yalnız ama Kafası Rahat Adam...
Arkadaş kendini Amerikanın forum muhtarı ilan etmiş , nerde biri amerika hakkında bir şey yazsa , nerde birileri ingilizce bir şey patlatsa hemen dakkasını geçirmez gelir müdahil olur bildiğindende değil yüksek ihtimal amerikada redneck tarzı ikinci sınıf bir hayat yaşıyor gelmiş burda sanırsın newyork merkezde milyon dolarlık residenceda kalıyor her şeye hakim kontrolünde tarzı yazıyor işte.. Bir kaç tanede şak şakçısı var burada işte takılıyorlar..
Boş ver fazla üsteleme..
Bazı yakıtlar fark edilir şekilde hızlı bitiyor ve konu psikolojik değil. Bizzat test ettiğim Total ve M-Oil'den alınan yakıt çabuk bitiyor. (Az önce baktım tesadüf değil herhalde Demirören grubuna aitmiş ikisi de) Petrol Ofisi ve Shell ile motorumu daha uzun km kullanıyorum. Başkasında durum nasıldır bilmem ama benimki için kesin bilgi.
Sende sağol, dostum. Herkes kendoi kafasına göre takılıyor, Demokraside yaşıyoruz. Herkes aklındakini dökmekte hür. Neyi nerde döktüklerine dikksat etseler yeter. Saygılarla, keyfli sohbetler...
Çoğunlukla opetten alırım. Çok da kılı kılına hesap yapmam ama arada shell alıyorum. Shell sanki opet kadar gitmiyor daha az km yapıyorum. Nadiren Total ve PO.
Hem evime yakın hem de motosiklete verdikleri destekten ötürü Aytemiz'den alıyorum.
çalıştığım iş yeri bp genel merkezi ile aynı binada. motoru bıraktığım yer adamlara batmış. hiç bir engel ve sorun teşkil etmediği halde bina yönetimi olacak heriflere şikayet etmişler. bina yönetimide zaten bp yi kayırmaya meyilli ( yağlı kemik nede olsa) motorumu çektirdiler yerinden. o günden beri uyuz oluyorum heriflere
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)