Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Hidrolik Yağı ne zaman değişir?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    hguzeldal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ekim 2018
    Hidrolik yağının dolu olup olmadığını nasıl anlarız? Ne zamandan ne zamana değişmesi gerekir?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    Kullanma kilavuzu ?
    espresso bunu beğendi.

  3. #3
    valeros46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Hidrolik sıvı haznelerinde min-max seviyeleri yazar, gözetleme camından bakabilirsiniz. Eğer fren sisteminizde bir problem yoksa, balatalarınız ölmediyse fren hidroliği genelde azalmaz. Değişim aralığı ise genellikle 2 yılda bir değişir. Fakat çok sıcak bir bölgede iseniz ya da gece-gündüz sıcaklık farkının çok olduğu bir yerde iseniz yılda bir değişimi gerekir. Hidrolik haznesinde her ne kadar sızdırmazlık için conta bulunsa da yüksek hava sıcaklığında havada bulunan su buharı hidrolik haznesine sızar ve hidrolik sistemde hava kabarcıkları oluşturur. Bu nedenle 6 ayda bir değiştiren de var tabi. Bir de piste girip çıkıyorsanız bu aralık çok daha az olmalı. Hidrolik değişimini de kendiniz yapmaya çalışın derim. AEA' nın bu konudaki videosunu izleyerek 15-20 dk.da halledebilirsiniz.

  4. #4
    sharkspeedr2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    benim seviyeler tam olmasına rağmen 2 yıl oldu eskidiğini düşündüğüm için değiştireceğim.
    kitapçıkta 3 yıl yazıyordu

  5. #5

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    ben her sene kendim değiştiriyorum. değiştirince fren hassasiyetim artıyor

  6. #6
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    Her sene değiştirmeye özen gösteririm. En basitinden yeni hidrolik yağı şeffaftır. Zamanla rengi kararmaya başlar

  7. #7

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Ben de maks. 2 senede bir değiştiriyorum. Aynı şeyi ön amortisör yağı için de yapıyorum. Bizim servisler keçe patlatmadan dokunmuyorlar normalde, ama o olana kadar yağ işlevini epeyi kaybedebilir. (Bombok simsiyah çıkıyor 2 senelik yağ...)
    espresso bunu beğendi.

  8. #8
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    AEA nın videoyuda seyrettim.İçindeki eski yağı komple değişitirdiğimizi nasıl anlıyoruz.Belli bir miktar boşaltıp onumu ölçüyoruz.Yoksa temiz yağ gelene kadar devammı ediyoruz.Birde o bir kutu yağ komple kullanıyormuyuz artıyormu.Artıyorsa tekrar kullanmak doğru olmaz o zaman.

  9. #9
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    AEA nın videoyuda seyrettim.İçindeki eski yağı komple değişitirdiğimizi nasıl anlıyoruz.Belli bir miktar boşaltıp onumu ölçüyoruz.Yoksa temiz yağ gelene kadar devammı ediyoruz.Birde o bir kutu yağ komple kullanıyormuyuz artıyormu.Artıyorsa tekrar kullanmak doğru olmaz o zaman.
    AEA'nin video'sunu izlemedim. Ancak zamaninda bayagi arastirip "reverse bleeding" teknigine karar verip uygulamistim. Bir cok acidan daha avantajli. Internette bolca video mevcut. Alttaki memeden temiz hidroligi verip, ustteki rezervuardan eskisini cekiyorsunuz. Bir sure sonra temiz hidrolik ulasiyor yukariya. Hava kacmasi mumkun degil. Sistemde varsa da yukaridan cikiyor zaten.

    En temizi tek seferde kullanmak. Ancak kutunun kapagini uzun sure acik birakmaz, sonrasinda hemen kapatip duzgun bir yerde saklarsaniz muhtemelen tekrar kullanilir.

    Ne zaman degistirilmeli? Kitapciklar genelde 2 sene der. Sahsen renk kararmadan degistirmiyorum. 6-7 seneye kadar yolu var. Hidrolik durumunu renginden belli ediyor. Simdiki motosikletimde on frenler hala iyi. Ancak arka freni motosikleti sifir aldiktan 1 sene sonra degistirmistim. Hem kullanima, ham hava sartlarina, en cok da dizayna bagli olarak hidroligin yipranma durumu cok farkediyor...
    birbilent bunu beğendi.

  10. #10
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    freni kollayarak kullanan adamın hidrolik yağı en az 5 yıl değişim istemez , hidrolik yağ içindeki nemi ölçen basit bir cihaz var ölçtüğümde yüzde 20 veriyor motor 6 yaşında , daha ileri seviye test cihazları ise kaynama noktasınıda belirliyor , dik rampadan sürekli frenle inen adam fren yağını iki seneye varmadan bozar , hele yaz mevsiminde uzun bir rampayı sürekli frenle inerseniz daha rampanın sonunda yağ bozulur , birde fren balatalarının üzerinde ısı izolasyon levhaları vardır , ustalarımız nedense balata yenilerken bunları takmaz , o levhalar yoksa fren yağınız 6 ayda çöp olur..yahu bu kadar kafa yormaya gerek yok senede bir yenilerim , altı üstü yarım litre yağ işte diyebilirsiniz , gereksiz yere değistirilen her türlü yağ dünyanın kalbine fazladan bir bıçak saplamak demek , bu konularda duyarlı biriyseniz gereksiz yere vadesi dolmadan likit yağları tüketmeyin..
    hasmet ve birbilent bunu beğendiler.

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ağustos 2016
    Arkadaşlar selam. Benim motosikletimin de 2 bakımda bir fren hidrolik sıvısı epey bir azalıyor. Normal şartlarda 2 bakımda bir tükenmesi çok saçma. Aylar aylar önce fren manetimi yan sanayii alıp değiştirmiştim ve manet tam uymadığı için kendi kendine ön fren sıkıyordu. Servise gittiğimde de manet orjinal olmadığı için maneti taşlayıp motosiklete uydurmuşlardı. Acaba o zamanlar fren manetini yeni değiştirince frenin kendi kendini sıkması fren mekanizmasına bir zarar mı verdi ? Ya da fren manetinin taşlanıp yuvaya uygun hale getirilmesinden sonra freni kullandıkça bir fren hidrolik sıvısı sızıntısı mı oluştu ? Freni kullandıkça fren hidroliği azalıyor.

  12. #12

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    motosiklette fren hidroliği mi değişirmiş? ne gereği var? fabrika dolduruyor işte.
    ben yağ bile değiştirmiyorum hep amarikanın oyunları. yağ eksildikçe üzerine ekliyorum.

  13. #13
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alıntı Remzidemir41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar selam. Benim motosikletimin de 2 bakımda bir fren hidrolik sıvısı epey bir azalıyor. Normal şartlarda 2 bakımda bir tükenmesi çok saçma. Aylar aylar önce fren manetimi yan sanayii alıp değiştirmiştim ve manet tam uymadığı için kendi kendine ön fren sıkıyordu. Servise gittiğimde de manet orjinal olmadığı için maneti taşlayıp motosiklete uydurmuşlardı. Acaba o zamanlar fren manetini yeni değiştirince frenin kendi kendini sıkması fren mekanizmasına bir zarar mı verdi ? Ya da fren manetinin taşlanıp yuvaya uygun hale getirilmesinden sonra freni kullandıkça bir fren hidrolik sıvısı sızıntısı mı oluştu ? Freni kullandıkça fren hidroliği azalıyor.
    Fren sistemi kapalı bir sistemdir. Kaçak yoksa azalmaz. Ancak balata eridikçe, eriyen kısım kadar piston ileri gider. Bu yüzden haznedeki hidrolik azalmış gibi gözükse de balata değişiminden sonra eski haline geri gelir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:18 ----------

    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motosiklette fren hidroliği mi değişirmiş? ne gereği var? fabrika dolduruyor işte.
    ben yağ bile değiştirmiyorum hep amarikanın oyunları. yağ eksildikçe üzerine ekliyorum.
    "İki yılda bir değişmesi gerekli" saçmalığına ben de katılmıyorum. Ama 5 yılda bir değişmeli. Gerçi benim 7 yıl oldu bir türlü gidip değiştirtemedim. Bu yıl azimliyim kesin yapacağım

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ağustos 2016
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fren sistemi kapalı bir sistemdir. Kaçak yoksa azalmaz. Ancak balata eridikçe, eriyen kısım kadar piston ileri gider. Bu yüzden haznedeki hidrolik azalmış gibi gözükse de balata değişiminden sonra eski haline geri gelir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:18 ----------



    "İki yılda bir değişmesi gerekli" saçmalığına ben de katılmıyorum. Ama 5 yılda bir değişmeli. Gerçi benim 7 yıl oldu bir türlü gidip değiştirtemedim. Bu yıl azimliyim kesin yapacağım
    Vallahi hocam balata azalmıştır elbet ama bitmeye yakın olmadığına eminim. Çünkü lastiklerim kötü olduğu için motosikleti yavaş kullanıyorum ve arka freni daha çok kullanıyorum. Kaçağı servis fark edebilir mi ? Yeni hidrolik yağı doldururken fark etmez miydi zaten bir terslik olduğunu ?

  15. #15

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fren sistemi kapalı bir sistemdir. Kaçak yoksa azalmaz. Ancak balata eridikçe, eriyen kısım kadar piston ileri gider. Bu yüzden haznedeki hidrolik azalmış gibi gözükse de balata değişiminden sonra eski haline geri gelir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:18 ----------



    "İki yılda bir değişmesi gerekli" saçmalığına ben de katılmıyorum. Ama 5 yılda bir değişmeli. Gerçi benim 7 yıl oldu bir türlü gidip değiştirtemedim. Bu yıl azimliyim kesin yapacağım
    hahaha, hocam benimki ironiydi.

    çoğumuz fren hidroliğini kaynatacak kadar performanslı kullanmıyor.

    25 tl ye, yarım litre bosch dot4 hidrolik aldım, yeniledim. en az 2 defa daha yenilerim. belki psikolojik fakat frenin hassasiyeti artıyor değiştirince. servis kitabı ne zaman derse o zaman değişikliği yapıyorum sıvılarda. bujiler pahalı olduğu için temizlik zımpara falan biraz daha idare etmeye çalışıyorum.

    ilaveten:
    ASLA kalitesiz hidrolik, antifriz falan kullanmayın. acı gerçeklerle kalite kullanmam gerektiğini öğrendim.

    petrol ofisi dot3 hidrolik ile yeniledim 2 saat sonra ön fren pistonunun oringleri patladı. ön freni tamir takımı ile yeniledim, sonra bosch dot4 tercih ettim sorunsuz ilerliyoruz.

    3 kilosu 10 tl'ye antifriz aldım. plastik yedek depo çürüdü ve delindi. total marka konsantre antifriz aldım, saf su ile sulandırdım ha bi de yeni depo aldım.

  16. #16
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    petrol ofisi dot3 hidrolik ile yeniledim 2 saat sonra ön fren pistonunun oringleri patladı. ön freni tamir takımı ile yeniledim, sonra bosch dot4 tercih ettim sorunsuz ilerliyoruz.

    3 kilosu 10 tl'ye antifriz aldım. plastik yedek depo çürüdü ve delindi. total marka konsantre antifriz aldım, saf su ile sulandırdım ha bi de yeni depo aldım.
    Bak ben bunları değiştirmiyorum, hiç başıma böyle şeyler gelmiyor.

  17. #17

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bak ben bunları değiştirmiyorum, hiç başıma böyle şeyler gelmiyor.
    hhahahaa aynn. benim bi taraflarım kaşınıyor. ondan dolayı değiştiriyorum. boş vaktimde motorun yanına inip, civatalarıyla oynuyorum.

  18. #18
    Khaneqi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2021
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    CBR 125R
    Beyler Kaliperi komple söktüm hidroliğin kapağını da söktüm 0'dan hidrolik yağı doldurucam dot4 absli ve absiz olarak ayrılıyor mu hidrolik yağları veya otomobil motosiklet olarak ayrılıyor mu boschun mavi 500ml dot4 yağını düşünüyorum satıcı abs için dedi hiç bir yağda absli abssiz yazmıyor bilgisi olan var mı? önerisi olan

  19. #19
    ergunerbaş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2012
    Motosikleti
    XT 660 Z Tenere
    Sürekli ısınıp soğumasından mütevellit rengi koyulaşmaya başlar.Renk koyuya dönmeye başlayınca değişmesi elzemdir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:14 ----------

    Alıntı Khaneqi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beyler Kaliperi komple söktüm hidroliğin kapağını da söktüm 0'dan hidrolik yağı doldurucam dot4 absli ve absiz olarak ayrılıyor mu hidrolik yağları veya otomobil motosiklet olarak ayrılıyor mu boschun mavi 500ml dot4 yağını düşünüyorum satıcı abs için dedi hiç bir yağda absli abssiz yazmıyor bilgisi olan var mı? önerisi olan
    Dot4 daha yeni teknoloji bir yağ kaynama noktası daha yüksek abs veya absli fark etmez.Dot4 kullanabilirsiniz

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:15 ----------

    Abs veya Abs'siz olacaktı


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)