Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Başlangıç enduro yardım lütfen

    CFMOTO Z Force 550
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    12 Eylül 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    MT-25, Versys650, GV250 (Satıldı) Çinlilere muhtaç
    Alıntı sey_47 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ibrahim reis yaş kaç. o da az çok fikir verir forumlara.

    Madem enduro'ya yönelecek bu insan. Bence de rx3i alınması iyi gibi. fazla büyük değil. Enduro mu enduro.
    Yorum yapabilecek kadar tecrubeye sahip degilim ancak en cok hoslandigim mitor tipleri cruiser ve enduro! icin cok arastirma yaptigim söylenebilir. Rx3i cok hosuma giden bir makine gorunum olarak ancak forumdaki kullanici yorumlarindan 50.000 km yi sorunsuz goremeyecegi anlasildigindan hep geri durdum. Ben de v-strom 250 ye yogunlastim.


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #22
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom / Piaggio Medley
    merhaba meslektaş sayılırız , çarkçıbaşı yol vermezse 300 mt gemiyi kullanamazsın hava atma burda konuya dönersek 250 cc vstrom u tavsiye ederim , çift silindir az tüketen sakin karakterli titreşimsiz , konforu mükemmel bir motordur , bir çok bayide test sürüşüne açık , ben artçılı 150 km kullandım çok beğendim , şu an 250 cc altı ÖTV indirimi ile fiyatı 27.000 e indi bu fırsatı değerlendir derim , ikinci elde de çantalı 5-10 bin km lerde 24 e ilanlar var , kesinlikle pişman olmazsın , 250 cc den sıkılmaz isen yıllarca binilecek bir makinadır , esasen İnazuma ile aynı mekaniğe sahip biraz daha yüksek yapılı bir motordur , İnazuma da olmayan çekiş kontrol ve ABS vardır..

  3. #23

    Üyelik
    20 Mart 2017
    Boyun kaç cm ona göre tavsiye verelim.

    Benim arkadaşım tenere ile başladı sonra GS 1200 kuru aldı çalındı ,şimdi GS 1200 sulusu var .

    Abartuldıgı gibi 650 CC motor güçlü değil.

    Boyun 180 üzeri ise tenere abs li al uzun süre binersin.

    Boyun 180-175 ise trk502 de fena makine değil.

    Boyun 175 altında ise hakimiyet için önce sele boyu 80 cm altı bir şey naked al 2-3 sene kullan sonra duruma göre bakarsın

  4. #24
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar NS 200
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gelipte bu forumdan fikir alırsa normaldir. :D
    bende bikeresinde motor alacam dedim beni canlı canlı toprağa gömmüşlerdi.
    aslında zevkli oluyormuş onlarada hak veriyorum
    ben kask konusu acmıştım da fikir sorayım diye, döveceklerdi neredeyse eğlenceli ama bi yerden sonra da sinir bozucu
    mavzer-i bunu beğendi.
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  5. #25
    waldorf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Africa Twin
    Valla değişik değişik tavsiyeler yazılmış.
    Bmw'yi öven var, versys tavsiye eden var, vstrom'u düşün diyen var.

    Ya arkadaş bmw ve kawasaki'nin 0 fiyatına 2000 km de full dolu tracer satılıyor.
    İlla sıfır alacam diye böyle bir motor tercihi yapmak nedir? Anladık paranız var ama bu motorların 0'ına para vermek bana kalırsa neyse..

    Zaten ilk motorun olacakmış, 5 ay sonra değiştireyim diye kaşıntı gelmeye başlayacak.

    250 cc olup şu motoru al uzun süre kullanırsın diyen kimseye inanma. Aldın 40000 lira verip versys 5 ay sonra kime satacan o motoru ?

    Enduro enduro demişsiniz, zaten o motorların hepsi asfalt endurosu. 250 cc ile ne kadar yol yapacaksınız? (250 cc ile 3 günde 2200km yapan biri olarak diyorum, eziyettir)

    Bana kalırsa bırakın bu inadı alın piyasası hızlı bir şey. Atın acemiliğinizi. Daha sonra versys mi,vstrom mu, nc mi, tracer mı düşünürsünüz.

  6. #26
    Osm@n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 ESD
    Adam 300 metre gemi sürüyomuş olm!
    Aşağıdakilerden aşağısı kesmez.


    Kawasaki 1400 GTR
    Yamaha FJR 1300A
    Honda GL1800 Gold Wing
    BMW K 1600 GTL
    Harley Davidson CVO Limited

  7. #27
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Kardeşim sende para sıkıntısı yok gibi, Gs alacak kadar bütçen var ise, bence git Versys300 al.
    Ayrıca adı geçen motorların hiç biri (rx3 dahil) enduro değil.

  8. #28
    LostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2004
    Motosikleti
    Star Fire 48
    Alıntı Metehan07-70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeşim sende para sıkıntısı yok gibi, Gs alacak kadar bütçen var ise, bence git Versys300 al.
    Ayrıca adı geçen motorların hiç biri (rx3 dahil) enduro değil.
    Versys te enduro değildir bunların tamamı macera motorlarıdır. Enduro motor honda crf 450 rx , crf 250 rx modellieri ve diğer markaların buna benzer modelleridir. Versys saçma sapan fiyatıyla ve berbat servisleriyle alınır mı bilmiyorum ama fiyat olarak en uygunu japonlarda vstrom 250. çok ta keyifli bir motosiklettir.
    oialdemir bunu beğendi.

  9. #29

    Üyelik
    13 Aralık 2018
    Motosikleti
    HONDA NC750S DCT
    Kucuk motor kullanmadim,suan NC750s kullaniyorum.

  10. #30
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Alıntı LostRider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Versys te enduro değildir bunların tamamı macera motorlarıdır. Enduro motor honda crf 450 rx , crf 250 rx modellieri ve diğer markaların buna benzer modelleridir. Versys saçma sapan fiyatıyla ve berbat servisleriyle alınır mı bilmiyorum ama fiyat olarak en uygunu japonlarda vstrom 250. çok ta keyifli bir motosiklettir.
    Versys enduro demedim zaten, arkadaşın aradığı türde bir motosiklet olduğunu anlatmak istedim. Evet fiyatı saçma (bizim ülkemizde öyle), lakin adam gs falan diyor, demek ki o cc aralığında bir motor için iyi parası var.
    Versys, hani çok uçup kaçmayayım, ama biraz da gitsin, rahat olsun, yakıta da üzmesin diyen uzun süre hemen yükselteyim derdinde olmayanlar için iyi bir alternatiftir. Hem günlük hem de uzun yol için (çok ekstrem mesafeler ve yol durumları hariç) idealdir.

  11. #31
    oialdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    XMAX 250
    CRF 250 Rally ( 17 ), Versy 300 ( 17 ), Husqvarna TE 250 ( 15 ), V Storm ( pek gitmez ama az yakar ) neden düşünmüyorsun ?

    Ayrıca yine az kullanılmış KTM EXC ler var.

    Madem giriş seviyesi enduro düşünüyorsun bunlarıda seçeneklere dahil edebilirsin.
    Fiyatlar saçma sapan bir hal aldı tabi. Versy 300 parasına temiz f800 bulabilirsin

  12. #32

    Üyelik
    24 Aralık 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    crf1000 , R80gs basic , fzs600 , winggo
    Motora YBR125'le baslanir , üstüne dünya turu da atılır https://ride2world.com/

    Motora 250 cc ile de başlanır 500'le de 1000'le de. Her basamak riskini yükseltir. 250 risksiz deme 125'in 2 katı tork ve beygiri var. En büyük risk'de bu işe sıfırdan başlayanların motorun dinamiklerini anlamaya çalışırken , debriyaj ön arka fren karmaşası yaşamasıdır. Bu sebeple en ideali 125 cc bir scooter ile başlamaktır. İlla vitesli diyorsan 125 cc bir commuter , illa 250cc enduro diyorsan da CRF250 almanı tavsiye ederim.

  13. #33
    kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2009
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    Fazer 8 - MT-07
    Al geç 500-700cc çift silindir bir şey olmaz. Yalnız yelkenli kullansaydin motosiklete daha iyi hazırlık olurdu, meslektaş tavsiyesi...

  14. #34

    Üyelik
    01 Temmuz 2018
    BMW GS i bi begendiremedik arkadaş bu işin top noktasıdır BMW GS serisi... Fiyat performans değil performans kalite konusuyorsak. Şekil de ayrı bişey tabi...

  15. #35
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı evo8 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    BMW GS i bi begendiremedik arkadaş bu işin top noktasıdır BMW GS serisi... Fiyat performans değil performans kalite konusuyorsak. Şekil de ayrı bişey tabi...
    Far parasına yeni motosiklet satıyorlar

    Far + Sis farı = Yeni motosiklet

    Elbette ki bu şekilde hesap yapılmaz. Benim burada anlatmak istediğim en azından alışana kadar hem kırım durumunda oluşabilecek hasarın sizi üzmemesi, hem de daha hafif ve zayıf bir makinenin risklerinin genel anlamda daha az oluşu nedeni ile kaza durumunda alacağınız zararın daha az oluşudur.

    Yukarıdaki arkadaşların düşük cc tavsiyelerine aynen katılıyorum. Özellikle Vstrom ile başlamak, ardından gerçek hedefinizi hissettiğinizde o motosikletin (maddi açıdan sorun yoksa ve uzun vadede değiştirmeyeceğinizden eminseniz) yenisini almak daha doğru bir karardır. Motosiklet, diğer hiçbir taşıta benzemiyor, kullanımı ve riskleri bambaşka seviyelerde.

    Yerinizde olsaydım motosikletten önce eğitimleri alır tamamlamaya gayret eder, ardından ekipman konusunu araştırır ve commuter bir motosiklet ile başlar, trafiğe alışır, ardından fuarda dolaşır istediğim motosikleti parayı bastırır alırdım. Ama sabırlı olup eğitim ve ekipman konusunu motosiklet seçiminden önde tutmanızı tavsiye ederim.
    evo8 bunu beğendi.

  16. #36

    Üyelik
    30 Ekim 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    R1200 GS.. idi.. şimdi xevo 250
    sana tavsiym 200-250 cc 6 ay 1 yıl kullanacagın cinli ya da crf tarzı bir motosiklet ile baslaman...

    bu sayede yuksek motosiklet kullanımına hakim olacaksın ve aynı zamanda trafik pratiginde artacak...
    cunkü enduro tarzı yuksek motosikletleri kullanmak farklı bir alıskanlık gerektirir özellikle dusuk hızlarda ve donuslerde...

    kimine gore sacma ama ben 1200gs e gecmeden önce mondial xtream maxx 200 almıstım 5-6 ay kullanıp satmıstım ve gs e gecmiştim..

    motosikleti dusursem canım acımıyordu sonucta...

    ben dusurmem dersen sen bilirsin ama illa ki bir bayırda durup dönmek zorunda kalacasın ve ozaman da tam durmaya yakın dusureceksin
    evo8 bunu beğendi.

  17. #37

    Üyelik
    01 Temmuz 2018
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Far parasına yeni motosiklet satıyorlar

    Far + Sis farı = Yeni motosiklet

    Elbette ki bu şekilde hesap yapılmaz. Benim burada anlatmak istediğim en azından alışana kadar hem kırım durumunda oluşabilecek hasarın sizi üzmemesi, hem de daha hafif ve zayıf bir makinenin risklerinin genel anlamda daha az oluşu nedeni ile kaza durumunda alacağınız zararın daha az oluşudur.

    Yukarıdaki arkadaşların düşük cc tavsiyelerine aynen katılıyorum. Özellikle Vstrom ile başlamak, ardından gerçek hedefinizi hissettiğinizde o motosikletin (maddi açıdan sorun yoksa ve uzun vadede değiştirmeyeceğinizden eminseniz) yenisini almak daha doğru bir karardır. Motosiklet, diğer hiçbir taşıta benzemiyor, kullanımı ve riskleri bambaşka seviyelerde.

    Yerinizde olsaydım motosikletten önce eğitimleri alır tamamlamaya gayret eder, ardından ekipman konusunu araştırır ve commuter bir motosiklet ile başlar, trafiğe alışır, ardından fuarda dolaşır istediğim motosikleti parayı bastırır alırdım. Ama sabırlı olup eğitim ve ekipman konusunu motosiklet seçiminden önde tutmanızı tavsiye ederim.
    Bi önceki mesajımda bende aynısını belirttim bende kuba black cat ile başladım kesinlikle bence 10.000 TL altı ( hatta 3-5 bin e ikinci el) yedek parçası 50-200 tl olan motorlarla başlamak mantıklı. Hatta cross mantıklı ki düşmeye kalkmaya alışılsın. Düşme diyince insanın aklına büyük kazalar geliyor ama ilk motora bindiğimde ayağı açtığımı sanıp açmadan motordan inmişliğim de var Bazı şeyler deneyimle oluyor. Bazen bir yerde durmak zorunda kalacaksın ne ayak açabileceksin ne motordan inebileceksin o zaman işte lanet olsun diye bırakıyorsun motoru... Ama bunlar zamanla öğrenilen şeyler, deneyim dediğimiz. Daha sonrasında zaten orada inip binemeyeceğini kestirip orda durdurmuyorsun motoru... BMW falan alırsan öyle kalırsın biri gelsin de yardım etsin diye )) için el vermez bırakmaya...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:41 ----------

    Alıntı ibrahimr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bazı yorumları ciddiye almıyorum, şaka yaptığınızı düşünüyorum.
    İnsanın kendine güveni olduğu takdirde 1000cc ile başlasa da olur sorun olmaz diye düşünüyorum.
    2.el motora da maddiyat el verdiği sürece kesinlikle karşıyım.
    Çocukluğumdan bu yana yeterince bisiklet, scooter, araba hatta son 3 yıldır da 300 metre ve üzeri büyüklükte gemi kullanan biri olarak üzerinde sıradan makine olan vitesli bir motosikleti kullanabileceğimi düşünüyorum. Bu yüzden önce git bi 3 teker al, scooter al gibi yorumları ciddiye almıyorum. Benim sizden istediğim Marka ve model tavsiyesi ve eger varsa bu makinelerle olan tecrübeleriniz.
    Böyle bir açıklamak yapmak zorunda kaldığım icin de özür dilerim. Umarım ciddi kişiler üzerine alınmaz olumsuz eleştirilerimi.
    Bu arada, insanın kendine güveni ile alakalı diil makineyi kavrama ile alakalı bişey 1000 cc ile sıfırdan motora binip binmemek. Daha aaa bu debriyaj mıymış bunu ne kadar cekiyoruz nerde kavrıyor derken 1000 cc altından gider ne olduğunu anlamazsın. Hiç sürmediğin için söylüyorum, atıyorum 1 ay bile sürsen tamam güvenin varsa bin dene... Ama şu dediğin bisiklet, scooter, araba ve gemi ile motorun hiç bir alakası yok. En çok scooter a benzer ama onla bile bariz fark var (vites/fren sistemi).

    Madem bu aletleri kullandın kullanıyorsun şöyle düşünebilirsin;
    - Sen hiç bir çocuğa ince lastikli yarış gidonlu yarış bisikletinde bisiklet sürmeyi öğretebilir misin?
    - Arabayı hiç sürmeyen birine ferrari, porsche da öğretebilir misin? 1000 cc en az bi porsche kadar hızlı 0-100 yapar...

    Motosiklet zor diil ama senin dediğin şekilde saçma... bayiden eve gelemezsin. Dönüşü farklı, kontrası ayrı, bakış diye bişey var cok sonra anlayıp aaa hakkatten de baktıgın yöne gidiyorsun falan diyeceksin, freni ayrı, ön mü arka mı sıkacaksın bilmeyeceksin (özellikle ani durumda veya toprak dik bi inişte, iniş ve dönüşte). 2. el sadece maddiyatla alakalı bir konu değil, konuya 5 bin e alır düşer kalkar 4 bin e satarım olarak da bakabilirsin. Bu arada hiç bir motorcu motoru ile uzun yıllar geçirmiyor. Sende bu gun 200 luk de alsan 300 luk de alsan 1-2 seneye 600-700 luk isteyecek elindekini satacaksın ikinci el olarak

  18. #38

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    niye okuduğunu bazı arkadaşlar anlamak istemiyor..

    niye illa zorla kendi doğrusunu empoze etmeye çalışıyor..

    niye konuyu açanın istediği dışında saçma sapan motorlar öneriliyor..

    Arkadaşın dediği kısaca şu

    Alıntı ibrahimr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sizden isteğim 250-300-400cc başlangıç enduro tavsiyesi. Neden tavsiye ettiğinizi de yazarsanız çok memnun olurum. Motoru sıfır almak istiyorum 2.el düşünmüyorum ve 650 cc gibi bir hacime de gözüm kesmez.
    Saygılar sevgiler ve selametler.
    Olay bu arkadaş sıfır 250-300-400 cc arası bir motor önerin demiş.. o kadar.. 650cc lik motor önerenmi istersin yok o fiyata bu alnır diyenlermi istersin yok efendim 300cc ye o para verilirmi diyenlermi istersin.. yahu size ne .. arkadaş ne istediğini yazmış.. isterse 300cc lik enduro önerin fiyatı 100 bin lira olsun alıp almamak arkadaşa kalmış ama arkadaşın istediği kriterde motor önerin.. yok efendin 300cc ye o parayı vericeğine 650cc lik şu motor alınırmış .. alınır tabide arkadaş onu istemiyor zorla niye adama bir şeyleri empoze etmeye çalışıyorsunuz..
    ibrahimr, gurcanozturk ve hylaz bunu beğendiler.

  19. #39

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    Arabacı
    2.el Crf 250 L ile biraz tecrube kazanmanin sana zarari olmaz.

    Daha sonra yuksek cc lere yürü..

  20. #40

    Üyelik
    12 Eylül 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    MT-25, Versys650, GV250 (Satıldı) Çinlilere muhtaç
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    niye okuduğunu bazı arkadaşlar anlamak istemiyor..

    niye illa zorla kendi doğrusunu empoze etmeye çalışıyor..

    niye konuyu açanın istediği dışında saçma sapan motorlar öneriliyor..

    Arkadaşın dediği kısaca şu



    Olay bu arkadaş sıfır 250-300-400 cc arası bir motor önerin demiş.. o kadar.. 650cc lik motor önerenmi istersin yok o fiyata bu alnır diyenlermi istersin yok efendim 300cc ye o para verilirmi diyenlermi istersin.. yahu size ne .. arkadaş ne istediğini yazmış.. isterse 300cc lik enduro önerin fiyatı 100 bin lira olsun alıp almamak arkadaşa kalmış ama arkadaşın istediği kriterde motor önerin.. yok efendin 300cc ye o parayı vericeğine 650cc lik şu motor alınırmış .. alınır tabide arkadaş onu istemiyor zorla niye adama bir şeyleri empoze etmeye çalışıyorsunuz..
    Dusuncelerimin, duygularimin tercümani ) Konu basligi ilgimi cekiyor, zira benim de merak ettigim soru ama iki sayfa boyunca sacma sapan yazilar okumak zorunda kaliyorum


    ANES MOTOR
    Hero Motosiklet
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (1 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler