Efsanelerin doğduğu, Efsane Yarış ; DAKAR RALLY ! (2019)
-
Haber olarak konusu açılmıştı, fakat 1-2 ve 3. etapların özetini tek başlık altında toplamadan geçemeyeceğim.
Gerçekten yaşayan bir efsane haline geldi ve sadece motorcular için efsane olan bir yarış değil.
Dünyanın her kesiminden, "Ben yarışçıyım!" diyen, bunu kanıtlamaya gelenlerin son noktası oldu, Araba olarak Hatchpack araçlardan tutun, SUV, 4x4, Kamyonet ve 8 tekerlere kadar, motosiklet ve atv sınıflarınında içinde yarıştığı, değil birinci olmak, kaçıncı olduğunuz fark etmeksizin finish çizgisini görmenin bile dünya çapında bir yarışçı olduğunuzu kanıtlamaya yetettiği Dakar Rally.
Günlerce süren, size adeta 4 mevisimi 1 haftadan kısa bir sürede yaşatan, iliklerinize kadar zorluğu hissetiren bir yarış düşünün.
Ben tabiki motosiklet kısmı ile ilgileniyorum sadece.
Motosikletinize kurulmuş bir gps sistemi fakat yol tarifi yok, sadece harita niyetine kullanabildiğiniz bir sistem, olabilecek sorunlara karşı sırtınızda tamir takımı (Repair Kit) ile tek başınıza çıktığınız, ananızdan emdiginiz sütü burnunuzdan getiren bir güzergah.
Ve tabiki DAKAR sembolü haline gelmiş olmazsa olmaz "Sahra çölü" geçişi.
Güzergâhta çamurlu, çakıllı, toprak, dağ gibi envai çeşit zemin var ama Sahra Çölü geçişi bu işin sembolü.
Benim gözümde Dakar'ı efsane haline getiren güzergahtır kendisi, yakıtınızı ayarlayamaz ve sahra ortasında yakıt sıkıntısı çekerseniz serüven net olarak bitti demektir.
Motorunuz sahra ortasında arıza yaparsa, çöl sıcağı altında kimseden yardım almadan yarım yamalak alet edavatiniz ile motorunuzu ya tamir edersiniz yada eve dönersiniz.
Çöl sıcağının altında saatlerce molasız motor sürmek zorundasınız.
Molasiz olmasının sebebi vakit probleminden ziyade, güneş çarpması yüzünden bayılma ve halüsinasyon (serap) görme ihtimalinizin çok yüksek olması.
Muhtemelen hayatınızda daha önce çöl şartlarını yaşamadığınız için çöl görüntüsünün bile size psikolojik olarak yaşatabileceği zorluğu hayal edin.
Daha önce yumuşak kumda motorunuzu hiç düşürdünüz ve kaldırmaya çalıştınız mı ?
Yaşadığım için tarif etmeye çalışayım.
Ve not düşüyorum bahsettiğim şartlar deniz kenarı plaj kumu şartları.
Kumda yavaş seyir edemezsiniz, çünkü motorunu her gaz verdiğinizde ufak ufak batmaya başlar, sürtünme kuvveti sayesinde batmadan seyir hali alabilmeniz için ortalama 70km/s hızlarda olmanız gerekir, bu durum motorunuz ne kadar ağırsa o kadar zorlaşır.
Hızlı gittiğiniz zamanda motorunuz mutlaka hafif slalom çizerek gidecektir zemin yumşaklığı ile orantili olarak çünkü lastik kesinlikle zeminde tutunacak birşey bulamaz, videolarda fark edeceksiniz motorun nasıl sarıldığını ve silkelendiğini zaten.
Bu slalom durumu en ufak bir hata veya kontrol kaybı karşılığında, muhteşem bir highside yemenize sebep olur.
8 taklalı felan olan cinsten
Olurda motorunuzu durdurursanız tekrar seyir haline gelebilmek için motorunuzu cok iyi tanıyıp, kum zemin konusunda iyi tecrübeniz olması gerekir, aksi taktirde motorunuzu ancak üzerine binmeden iterek hareket ettirebilirsiniz ve bu durum ciddi anlamda fiziksel güç ve dayanıklılık ister.
Motorunuz düştüğünde yerden kaldırmak kumun yumuşaklığı ve derinliğine orantılı olarak zorlaşır, çünkü tek hamlede hızlı bir şekilde kaldıramayacağınız için, siz motoru kaldırıp çarpraz konuma getirdiğinizde lastikler kumu iterek tekrar yatmaya başlar.
Bu varsayım ve olasılıkları çöl ortasinda hayal edin.
Kum derinliği hesap edilemeyecek kadar fazla, motor yaklaşık 120 kilo, çöl sıcağı altındasınız, kum pamuk gibi yumuşak ve akıcı.
Ve tepenizde "Hadi oğlum pes et kurtul" der gibi dönen bir helikopter ve güneş.
Yanlış hatırlıyor olabilirim 2004 yada 2006 sezonunda, sahra çölü ortasında dengesini kaybedip düştükten sonra motorunu bir türlü kaldıramayan pilotlardan biri birden yere yığılıp kalınca ambulans helikopter hemen iniş yaptı.
Pilota bilinç kaybı kontrolü için adı sorulduğunda "Bilmiyorum" cevabını vermişti, yaşadığı şok ve fiziksel zorluk bu olayla kafanizda biraz şekillensin.
Bu eziyeti çekmenin anlamı nedir ?
Peki özellikle ülkemizde, motor sürmenin günlük %70 ölüm riski taşımasına rağmen, motor sürmemizin sebebi nedir ?
Motor tutkunu olmak nedir diye sorun kendinize.
Bana sorarsanız eğer;
Supersport sevdalısıysanız Isle of man TT izleyin derim.
Cruiser/chopper tutkunuysanız Ironbutt nedir araştırın derim.
Enduro/Motocross tutkunuysanız Erzberg Rodeo, Dakar Rally, AMAsupercross, Sea to sky, MxGP izleyin derim.
Tutku; bir sevdanın, kazanç veya amaç olmadan peşinden gitmektir benim gözümde.
Dakar Rally'sinden, Isle of man TT'den veya bunun gibi anormal zorlu ve tehlikeli yarışlardan elde edeceğiniz gelir, sampiyon bile olsanız "Bunun içinmiydi lan?" diyeceğiniz türdendir.
Bu yarışta para kazanmak bir yana, büyük paralar harcarsınız malzeme ve motorunuz için.
Çoğunun bedelini canınızla ödeyeceğiniz bir yarışın karşılığı para olamaz zaten.
Rahmetli Kemal Merkit, para içinmi katılmıştı sizce Dakar Rally'sine ?
Tutkunun maddi kazancı olmaz, amacınız maddi kazanç sağlamaksa, tutku olmaktan çıkmıştır zaten artık.
Her sene Dakar Rally izlerken aklima gelen, olgun yaşına rağmen zorluğuna aldırmadan ülkemizin ilk Dakar pilotu olma ünvanını elde eden, Rahmetli Kemal Merkit'i saygıyla anıyorum.
Bu kadar tantanadan sonra, sizi bu senin Dakar sahneleri ile baş başa bırakıyorum.
Paylaşmak istediğiniz Dakar Rally videoları varsa yeni veya eski sezon fark etmez, paylaşırsanız sevinirim, göz ziyafeti olur
Afiyet olsun
Reklamlar
-
Beni araziye çeken video 😀
-
Enfes bir sunum olmuş. Vallahi atlayıp araziye gidesim geldi
-
Yıllar önce Paris de start alan rally Dakar da son buluyordu , arada Sahra Çölü geçişi en zorlu etabıydı ama artık Güney Amerika da Peru da gerçekleştiriliyor , 40 yaşında bu ralliyi 6 kez bitiren ve "servis desteği olmadan yarışanlar" kategorisinde 1. olan Kemal Merkit e birkez daha selam olsun , mekanı cennet olsun..
-
Shrieker adlı üyeden alıntı
Enfes bir sunum olmuş. Vallahi atlayıp araziye gidesim geldi
Aklınızda kalmasından iyidir, denemek için geç değil
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
-
Rahmetli Çöl kaplanı lakaplı Kemal Merkit gelir aklıma hep Dakar Rallisini görünce mekanı cennet olsun
-
ben güvenlik nedenleri ile rallyi peruya aldıkdan sonra yarışı izlemeyi bırakdım zaten o yarışın çekici yanı o vahşi yanıydı .. o rally sırasında hiç bir zaman tam güvenlik olmadıki .. 90 lılarda bile eşkiyalar taciz atışları atıp hatta saldırıyorlardı yarışanlara.. o yarışın çekici yanıda oydu ..
bildiğin madmax in vücut bulmuş haliydi.
-
logaritma adlı üyeden alıntı
ben güvenlik nedenleri ile rallyi peruya aldıkdan sonra yarışı izlemeyi bırakdım zaten o yarışın çekici yanı o vahşi yanıydı .. o rally sırasında hiç bir zaman tam güvenlik olmadıki .. 90 lılarda bile eşkiyalar taciz atışları atıp hatta saldırıyorlardı yarışanlara.. o yarışın çekici yanıda oydu ..
bildiğin madmax in vücut bulmuş haliydi.
Hacı çölün azılı banditleri başka organize tler başka.
-
RoofRoof adlı üyeden alıntı
Hacı çölün azılı banditleri başka organize tler başka.
Adamın rubu senin benim gibi ihtiyar değil, çölleri aşarken kalaşnikoflar tarafından mermi manyağı olayım, patlayan el bombaları arasından geçip birinci olayım istiyo
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
-
Hayaller, arazide özgürce sürmek bu adamlar gibi.
Gerçekler, para yok, zaman yok, yetenek yok.
İki ayda bir bi saat motora binmek var. o da yeter be 😊 sağlık olsun
-
Dakar'da 5. etap Loeb'in
2019 Dakar Rallisi'nin beşinci etabını otomobil kategorisinde Fransız Sebastien Loeb, motosiklet kategorisinde aynı ülkeden Xavier de Soultrait kazandı.
Peru'da düzenlenen 41. Dakar Rallisi'nin beşinci etabı, Tacna ile Arequipa kentleri arasında otomobiller için 517, motosikletler için 345 kilometrelik parkurda yapıldı.
Otomobil sınıfında birinciliği, 4 saat 56 dakika 34 saniyelik derecesiyle Dünya Ralli Şampiyonası'nı (WRC) 9 kez kazanan PH-Sport takımının pilotu Loeb elde etti. Rallide ikinci etap zaferine ulaşan Fransız pilot, genel klasmanda beşinci sırada yer aldı.
LOEB GENEL KLASMANDA 5. SIRADA
Fransız pilotun 10 dakika 22 saniye arkasındaki Katarlı Nasser el-Attiyah ikinci, 24 dakika 4 saniye gerisindeki Nani Roma ise üçüncü sırada yarışı tamamladı. 2011 ve 2015 şampiyonu Attiyah, toplam 17 saat 19 dakika 53 saniyelik süresiyle genel klasmanda da liderliğini korudu.
Xavier de Soultrait ikinci yarışını kazandı Motosiklet kategorisinde Yamalube Yamaha takımından Xavier de Soultrait, 4 saat 15 dakika 11 saniyelik derecesiyle etapta birinciliğe ulaştı. Üçüncü etabın ardından rallideki ikinci zaferini elde eden Fransız sürücüyü, 9 saniye geriden Avusturyalı Matthias Walkner, 37 saniye geriden de İspanyol Lorenzo Santolino izledi.
Genel klasmanda ise ABD'li Ricky Brabec, 16 saat 51 dakika 34 saniyelik toplam zamanıyla zirvede yer almaya devam etti. Dakar Rallisi'nin altıncı etabı bugün verilecek bir günlük aranın ardından Arequipa ile San Juan de Marcona kentleri arasındaki 309 kilometrelik (motosikletler için 336 kilometre) parkurda düzenlenecek. 10 etap sürecek Dakar Rallisi, 17 Ocak'ta başkent Lima'da son bulacak.
100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im
-
Motosiklet Eğitmeni
Bu sezonun şampiyonu yine KTM ve pilotlarda Toby Price oldu.
Son ana kadar Quintanilla'dan umutluydum ama olmadı.
KTM 9 senedir şampiyonluğu kimseye bırakmıyor.
Sonuçlar
-
dakar da yarışmak gibi hedefim yok ama böyle ucsuz bucaksız her taraf kumla kaplı asfalt yolda saatlerce gitmek isterim
-
NTV den gittikten sonra F1 in Türkiye'de bittiği gibi Paris-Dakar rallisi, Dakar ile alakası olmayan Güney Amerika'ya taşınınca bitti.
Yüzme yarışları, buz pateni, yaz-kış olimpiyatları artık ülkemizde doğru düzgün gösterilmiyor. Bu tip organizasyonlardan koptuk.
-
yanlış hatırlamıyorsam Paris - Dakar rallisi idi evvelden,
imdilerde peruda yapılıyor, güvenlik gerekçesi ile.
sadece isimde dakar kaldı.
bir ara internetten seyrederdim,
inanılmaz zevkli duruyor,
hele kask kamerasından seyrederseniz olayın içine çekilebiliyorsunuz,
al motoru çık derseniz,
kusura bakmayın "urban ve konformist" yapıdayım, seyretmesi zevkli.
-
COQ adlı üyeden alıntı
Bu sezonun şampiyonu yine KTM ve pilotlarda Toby Price oldu.
Son ana kadar Quintanilla'dan umutluydum ama olmadı.
KTM 9 senedir şampiyonluğu kimseye bırakmıyor.
Sonuçlar
Ktm yine standarta bağladı.
Quintanilla ve Xaiver dé Soultrait'ten çok ümitliydim, ikisininde birincilikle biten etapları oldu ama yetmedi.
Özellikle soultrait gerçekten Veteran grubundan olmadığı halde milletin aklını baya bi aldı..
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
-
ellerine saglik harika bir yazi olmus!
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler