Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50

Efsanelerin doğduğu, Efsane Yarış ; DAKAR RALLY ! (2019)

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #1
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Mondial Xtreme max & Husqvarna TE250 (OFF)
    Haber olarak konusu açılmıştı, fakat 1-2 ve 3. etapların özetini tek başlık altında toplamadan geçemeyeceğim.

    Gerçekten yaşayan bir efsane haline geldi ve sadece motorcular için efsane olan bir yarış değil.
    Dünyanın her kesiminden, "Ben yarışçıyım!" diyen, bunu kanıtlamaya gelenlerin son noktası oldu, Araba olarak Hatchpack araçlardan tutun, SUV, 4x4, Kamyonet ve 8 tekerlere kadar, motosiklet ve atv sınıflarınında içinde yarıştığı, değil birinci olmak, kaçıncı olduğunuz fark etmeksizin finish çizgisini görmenin bile dünya çapında bir yarışçı olduğunuzu kanıtlamaya yetettiği Dakar Rally.

    Günlerce süren, size adeta 4 mevisimi 1 haftadan kısa bir sürede yaşatan, iliklerinize kadar zorluğu hissetiren bir yarış düşünün.
    Ben tabiki motosiklet kısmı ile ilgileniyorum sadece.

    Motosikletinize kurulmuş bir gps sistemi fakat yol tarifi yok, sadece harita niyetine kullanabildiğiniz bir sistem, olabilecek sorunlara karşı sırtınızda tamir takımı (Repair Kit) ile tek başınıza çıktığınız, ananızdan emdiginiz sütü burnunuzdan getiren bir güzergah.
    Ve tabiki DAKAR sembolü haline gelmiş olmazsa olmaz "Sahra çölü" geçişi.
    Güzergâhta çamurlu, çakıllı, toprak, dağ gibi envai çeşit zemin var ama Sahra Çölü geçişi bu işin sembolü.

    Benim gözümde Dakar'ı efsane haline getiren güzergahtır kendisi, yakıtınızı ayarlayamaz ve sahra ortasında yakıt sıkıntısı çekerseniz serüven net olarak bitti demektir.
    Motorunuz sahra ortasında arıza yaparsa, çöl sıcağı altında kimseden yardım almadan yarım yamalak alet edavatiniz ile motorunuzu ya tamir edersiniz yada eve dönersiniz.
    Çöl sıcağının altında saatlerce molasız motor sürmek zorundasınız.
    Molasiz olmasının sebebi vakit probleminden ziyade, güneş çarpması yüzünden bayılma ve halüsinasyon (serap) görme ihtimalinizin çok yüksek olması.
    Muhtemelen hayatınızda daha önce çöl şartlarını yaşamadığınız için çöl görüntüsünün bile size psikolojik olarak yaşatabileceği zorluğu hayal edin.
    Daha önce yumuşak kumda motorunuzu hiç düşürdünüz ve kaldırmaya çalıştınız mı ?
    Yaşadığım için tarif etmeye çalışayım.
    Ve not düşüyorum bahsettiğim şartlar deniz kenarı plaj kumu şartları.

    Kumda yavaş seyir edemezsiniz, çünkü motorunu her gaz verdiğinizde ufak ufak batmaya başlar, sürtünme kuvveti sayesinde batmadan seyir hali alabilmeniz için ortalama 70km/s hızlarda olmanız gerekir, bu durum motorunuz ne kadar ağırsa o kadar zorlaşır.
    Hızlı gittiğiniz zamanda motorunuz mutlaka hafif slalom çizerek gidecektir zemin yumşaklığı ile orantili olarak çünkü lastik kesinlikle zeminde tutunacak birşey bulamaz, videolarda fark edeceksiniz motorun nasıl sarıldığını ve silkelendiğini zaten.
    Bu slalom durumu en ufak bir hata veya kontrol kaybı karşılığında, muhteşem bir highside yemenize sebep olur.
    8 taklalı felan olan cinsten

    Olurda motorunuzu durdurursanız tekrar seyir haline gelebilmek için motorunuzu cok iyi tanıyıp, kum zemin konusunda iyi tecrübeniz olması gerekir, aksi taktirde motorunuzu ancak üzerine binmeden iterek hareket ettirebilirsiniz ve bu durum ciddi anlamda fiziksel güç ve dayanıklılık ister.
    Motorunuz düştüğünde yerden kaldırmak kumun yumuşaklığı ve derinliğine orantılı olarak zorlaşır, çünkü tek hamlede hızlı bir şekilde kaldıramayacağınız için, siz motoru kaldırıp çarpraz konuma getirdiğinizde lastikler kumu iterek tekrar yatmaya başlar.

    Bu varsayım ve olasılıkları çöl ortasinda hayal edin.
    Kum derinliği hesap edilemeyecek kadar fazla, motor yaklaşık 120 kilo, çöl sıcağı altındasınız, kum pamuk gibi yumuşak ve akıcı.
    Ve tepenizde "Hadi oğlum pes et kurtul" der gibi dönen bir helikopter ve güneş.

    Yanlış hatırlıyor olabilirim 2004 yada 2006 sezonunda, sahra çölü ortasında dengesini kaybedip düştükten sonra motorunu bir türlü kaldıramayan pilotlardan biri birden yere yığılıp kalınca ambulans helikopter hemen iniş yaptı.
    Pilota bilinç kaybı kontrolü için adı sorulduğunda "Bilmiyorum" cevabını vermişti, yaşadığı şok ve fiziksel zorluk bu olayla kafanizda biraz şekillensin.


    Bu eziyeti çekmenin anlamı nedir ?

    Peki özellikle ülkemizde, motor sürmenin günlük %70 ölüm riski taşımasına rağmen, motor sürmemizin sebebi nedir ?

    Motor tutkunu olmak nedir diye sorun kendinize.
    Bana sorarsanız eğer;
    Supersport sevdalısıysanız Isle of man TT izleyin derim.
    Cruiser/chopper tutkunuysanız Ironbutt nedir araştırın derim.
    Enduro/Motocross tutkunuysanız Erzberg Rodeo, Dakar Rally, AMAsupercross, Sea to sky, MxGP izleyin derim.

    Tutku; bir sevdanın, kazanç veya amaç olmadan peşinden gitmektir benim gözümde.
    Dakar Rally'sinden, Isle of man TT'den veya bunun gibi anormal zorlu ve tehlikeli yarışlardan elde edeceğiniz gelir, sampiyon bile olsanız "Bunun içinmiydi lan?" diyeceğiniz türdendir.
    Bu yarışta para kazanmak bir yana, büyük paralar harcarsınız malzeme ve motorunuz için.
    Çoğunun bedelini canınızla ödeyeceğiniz bir yarışın karşılığı para olamaz zaten.
    Rahmetli Kemal Merkit, para içinmi katılmıştı sizce Dakar Rally'sine ?
    Tutkunun maddi kazancı olmaz, amacınız maddi kazanç sağlamaksa, tutku olmaktan çıkmıştır zaten artık.

    Her sene Dakar Rally izlerken aklima gelen, olgun yaşına rağmen zorluğuna aldırmadan ülkemizin ilk Dakar pilotu olma ünvanını elde eden, Rahmetli Kemal Merkit'i saygıyla anıyorum.

    Bu kadar tantanadan sonra, sizi bu senin Dakar sahneleri ile baş başa bırakıyorum.
    Paylaşmak istediğiniz Dakar Rally videoları varsa yeni veya eski sezon fark etmez, paylaşırsanız sevinirim, göz ziyafeti olur

    Afiyet olsun





    Atr 72-500, UzunYolAdami, chetaq ve 8 diğerleri bunu beğendiler..


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #2
    Boldpilot - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    rx3i evo-duke200-duke390-Mt07-Vfr800-mt25-xmax400
    Beni araziye çeken video 😀
    MrMud ve ferhatkars bunu beğendiler.

  3. #3
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Enfes bir sunum olmuş. Vallahi atlayıp araziye gidesim geldi
    MrMud bunu beğendi.

  4. #4
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom / Piaggio Medley
    Yıllar önce Paris de start alan rally Dakar da son buluyordu , arada Sahra Çölü geçişi en zorlu etabıydı ama artık Güney Amerika da Peru da gerçekleştiriliyor , 40 yaşında bu ralliyi 6 kez bitiren ve "servis desteği olmadan yarışanlar" kategorisinde 1. olan Kemal Merkit e birkez daha selam olsun , mekanı cennet olsun..
    SuleymanE, ferhatkars, MrMud ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #5
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Mondial Xtreme max & Husqvarna TE250 (OFF)
    Alıntı Shrieker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Enfes bir sunum olmuş. Vallahi atlayıp araziye gidesim geldi
    Aklınızda kalmasından iyidir, denemek için geç değil
    +299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
    Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
    -MrMud

  6. #6
    gitaristgkn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2016
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    yamaha xt 600 e
    Rahmetli Çöl kaplanı lakaplı Kemal Merkit gelir aklıma hep Dakar Rallisini görünce mekanı cennet olsun
    MrMud ve Uğur Bilgili bunu beğendiler.

  7. #7

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    ben güvenlik nedenleri ile rallyi peruya aldıkdan sonra yarışı izlemeyi bırakdım zaten o yarışın çekici yanı o vahşi yanıydı .. o rally sırasında hiç bir zaman tam güvenlik olmadıki .. 90 lılarda bile eşkiyalar taciz atışları atıp hatta saldırıyorlardı yarışanlara.. o yarışın çekici yanıda oydu ..

    bildiğin madmax in vücut bulmuş haliydi.
    MrMud bunu beğendi.

  8. #8
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    CRF250L
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben güvenlik nedenleri ile rallyi peruya aldıkdan sonra yarışı izlemeyi bırakdım zaten o yarışın çekici yanı o vahşi yanıydı .. o rally sırasında hiç bir zaman tam güvenlik olmadıki .. 90 lılarda bile eşkiyalar taciz atışları atıp hatta saldırıyorlardı yarışanlara.. o yarışın çekici yanıda oydu ..

    bildiğin madmax in vücut bulmuş haliydi.
    Hacı çölün azılı banditleri başka organize tler başka.

  9. #9
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Mondial Xtreme max & Husqvarna TE250 (OFF)
    Alıntı RoofRoof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hacı çölün azılı banditleri başka organize tler başka.
    Adamın rubu senin benim gibi ihtiyar değil, çölleri aşarken kalaşnikoflar tarafından mermi manyağı olayım, patlayan el bombaları arasından geçip birinci olayım istiyo
    logaritma bunu beğendi.
    +299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
    Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
    -MrMud

  10. #10

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 250 sl gitti MT 25 geldi
    Hayaller, arazide özgürce sürmek bu adamlar gibi.
    Gerçekler, para yok, zaman yok, yetenek yok.
    İki ayda bir bi saat motora binmek var. o da yeter be 😊 sağlık olsun
    MrMud bunu beğendi.

  11. #11
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Burgman 400
    Dakar'da 5. etap Loeb'in

    2019 Dakar Rallisi'nin beşinci etabını otomobil kategorisinde Fransız Sebastien Loeb, motosiklet kategorisinde aynı ülkeden Xavier de Soultrait kazandı.
    Peru'da düzenlenen 41. Dakar Rallisi'nin beşinci etabı, Tacna ile Arequipa kentleri arasında otomobiller için 517, motosikletler için 345 kilometrelik parkurda yapıldı.

    Otomobil sınıfında birinciliği, 4 saat 56 dakika 34 saniyelik derecesiyle Dünya Ralli Şampiyonası'nı (WRC) 9 kez kazanan PH-Sport takımının pilotu Loeb elde etti. Rallide ikinci etap zaferine ulaşan Fransız pilot, genel klasmanda beşinci sırada yer aldı.

    LOEB GENEL KLASMANDA 5. SIRADA

    Fransız pilotun 10 dakika 22 saniye arkasındaki Katarlı Nasser el-Attiyah ikinci, 24 dakika 4 saniye gerisindeki Nani Roma ise üçüncü sırada yarışı tamamladı. 2011 ve 2015 şampiyonu Attiyah, toplam 17 saat 19 dakika 53 saniyelik süresiyle genel klasmanda da liderliğini korudu.



    Xavier de Soultrait ikinci yarışını kazandı Motosiklet kategorisinde Yamalube Yamaha takımından Xavier de Soultrait, 4 saat 15 dakika 11 saniyelik derecesiyle etapta birinciliğe ulaştı. Üçüncü etabın ardından rallideki ikinci zaferini elde eden Fransız sürücüyü, 9 saniye geriden Avusturyalı Matthias Walkner, 37 saniye geriden de İspanyol Lorenzo Santolino izledi.

    Genel klasmanda ise ABD'li Ricky Brabec, 16 saat 51 dakika 34 saniyelik toplam zamanıyla zirvede yer almaya devam etti. Dakar Rallisi'nin altıncı etabı bugün verilecek bir günlük aranın ardından Arequipa ile San Juan de Marcona kentleri arasındaki 309 kilometrelik (motosikletler için 336 kilometre) parkurda düzenlenecek. 10 etap sürecek Dakar Rallisi, 17 Ocak'ta başkent Lima'da son bulacak.
    MrMud bunu beğendi.
    Özledim..

  12. #12
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    1198
    Bu sezonun şampiyonu yine KTM ve pilotlarda Toby Price oldu.
    Son ana kadar Quintanilla'dan umutluydum ama olmadı.
    KTM 9 senedir şampiyonluğu kimseye bırakmıyor.
    Sonuçlar
    MrMud bunu beğendi.

  13. #13
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    salcano panther 100 :)
    dakar da yarışmak gibi hedefim yok ama böyle ucsuz bucaksız her taraf kumla kaplı asfalt yolda saatlerce gitmek isterim
    ferhatkars bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    NTV den gittikten sonra F1 in Türkiye'de bittiği gibi Paris-Dakar rallisi, Dakar ile alakası olmayan Güney Amerika'ya taşınınca bitti.

    Yüzme yarışları, buz pateni, yaz-kış olimpiyatları artık ülkemizde doğru düzgün gösterilmiyor. Bu tip organizasyonlardan koptuk.

  15. #15
    The Dude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2008
    Şehir
    Khalkedon
    Motosikleti
    sym joymax
    yanlış hatırlamıyorsam Paris - Dakar rallisi idi evvelden,
    imdilerde peruda yapılıyor, güvenlik gerekçesi ile.
    sadece isimde dakar kaldı.

    bir ara internetten seyrederdim,
    inanılmaz zevkli duruyor,
    hele kask kamerasından seyrederseniz olayın içine çekilebiliyorsunuz,
    al motoru çık derseniz,
    kusura bakmayın "urban ve konformist" yapıdayım, seyretmesi zevkli.

  16. #16
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Mondial Xtreme max & Husqvarna TE250 (OFF)
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu sezonun şampiyonu yine KTM ve pilotlarda Toby Price oldu.
    Son ana kadar Quintanilla'dan umutluydum ama olmadı.
    KTM 9 senedir şampiyonluğu kimseye bırakmıyor.
    Sonuçlar
    Ktm yine standarta bağladı.
    Quintanilla ve Xaiver dé Soultrait'ten çok ümitliydim, ikisininde birincilikle biten etapları oldu ama yetmedi.
    Özellikle soultrait gerçekten Veteran grubundan olmadığı halde milletin aklını baya bi aldı..
    +299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
    Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
    -MrMud

  17. #17

    Üyelik
    05 Ekim 2018
    ellerine saglik harika bir yazi olmus!


    Leoncino
    Daelim Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler