Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
RKS City Blade
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Kawasaki Türkiye açıklaması

    Mondial E-xtreme Max 150
    Trendy 50
    Motosiklet Online
  1. #1
    Mucit23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2012
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Tracer 900 & CRF250L & BWS100
    BİLGİLENDİRMEDİR, Lütfen okuyalım.

    Haklı olarak motosiklet binicileri motosikletlerdeki fiyat yükselişinden şikayetciler, sayfamızdada bize yapılan eleştirileri görüyoruz, stokta kalan motorlarımızla ilgili bir kampanya düzenledik bayi ve distiribütör karımızı sıfırladık hatta döviz kurundanda zarar ederek bir fiyat oluşturduk, stok maliyetide cabası, fakat hala bunun sorumlusu bizmişiz gibi eleştirilerin devam edildiğini görüyoruz.
    İçinde bulunduğumuz ekonomik koşullarda dövizin dalgalanmasi ve yükselmesi, yakın zamanda gümrük verğisine gelen ek %20 lik vergi fiyatların yükselmesinin başlıca sebebidir, keşke sektörde yüzbinlerce araç satılsa bayilerimiz ve biz distiribütörler daha fazla motor satabilsek sektörü büyütebilsek bunu kim istemez, halbuki şu an olan yaşanan olumsuzluklardan geçen yıllara göre sektör motosiklet satışlarında yarı yarıya geri gitmektedir, sizlerde görüyorsunuz otomobil satışlarını arttırabilmek için bir çok destek verilirken motosiklet sektörü için verilen herhangi birdestek yoktur.

    Umarız bir çatı altında birleştiğimiz MOTED Motosiklet Endüstrisi Derneğimiz
    vergilerin indirilmesi daha güvenli bir trafik ortamının oluşması için
    bakanlıklarla özveriyle çalışmaları olumlu sonuçlar verir. Şu anda Moted
    Maliye Bakanlığı, Ticaret Bakanlığı, Sanayi Bakanlığı ve Ulaştırma
    Bakanlıkları ile devamlı görüşmeler halinde olduğunu biliyoruz. Türkiye
    bulunduğu coğrafyanın avantajlarını bir üretim üssü olacak şekilde avantaja
    çevirebilmesi için yapılan sunumlar çerçevesinde istenilen düzenlemelerin
    bir an önce hayata geçirilmesi sektörün karamsar geleceğinin daha umutlu
    olmasına imkan sağlayacaktır.

    Motosiklet sektörü yıllardan beri hiç bir zaman gereken ilgi alaka ve desteği bağlı olduğumuz bakanlıklar tarafından görmemiştir, halbuki büyük şehirlerde yaşanan trafik karmaşasından kurtulmamızı sağlayacak en önemli araç motosikletin teşvik edilip satılmasının kolaylaştırılacağına ithalatı engellemek için her geçen gün önümüze daha fazla engel konmaktadır, aynı şekilde bunu yedek parçadada yaşıyoruz, devamlı yeni yönetmelikler getiriliyor TSE işlemleri dahada zorlaştırılıyor, şöyle örnek verelim yakın bir zamanda getirdiğimiz yağ ve hava filitrelerini 3 AY gibi bir zamanda gümrükten çekebildik, halbuki bu parçaların Hollanda depodan İstanbul gümrüğüne girmesi 6-7 gün gibi bir süre alıyor.

    Aşağıda maliyetlendirme ve bir motosikletin fiyatının oluşumu ile ilgili yazıyı dikkatle okuyun lütfen bilmeyenleride bilgilendirmiş olalım eleştirileride ona göre yapalım lütfen.

    Motosikletteki toplam vergi 250 cc üstü için %81, 250 cc altı için %75, maliyetlendirme yaparken baştan itibaren çarpanla gittiğinizde toplam vergi %100 geliyor, aşa yukarı 50.000 tl lik bir motorda 50.000 tl vergi ödüyoruz motorun satış fiyatı sıfır karla 100.000 tl ye çıkıyor.

    250 cc ÜSTÜ VERGİ ORANLARI
    ---------------------------------------------
    -------- Yurd dışı bedeli
    -------- % 6 Gümrük vergisi
    -------- % 20 Ek Gümrük vergisi
    -------- Distiribütör karı
    -------- Bayi karı
    -------- % 37 ÖTV vergisi
    -------- % 18 KDV vergisi

    Yurd dışından Nakliye, Gümrük Komisyoncusu, TSE elleşleme, muayene raporları. uygunluk evraklarını sağlayan mühendislik firması, yurd içi nakliye ve bir kaç kalem daha masraflar bu maliyetlerdirmenin içinde değildir.
    Kawasaki Facebook sayfasında yukarıdaki gibi bir açıklama yapmışlar. Forumda birkaç gündür açılan zam başlıklarına istinaden burda paylaşmak istedim. Kawasaki Türkiye belliki şikayetlerden isyan etmiş
    galileo, Shrieker ve emenyasin bunu beğendiler.


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Yamaha Motosiklet Kampanyası
    Motomax
  2. #2
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Motosikleti
    R25
    Dolar zaten 1.5 lira euroda 1.9 lira olduğundan Kawasaki bu fiyatları keyfinden koyuyor. Bunu bu forumda da çok yapıyorlar. Markalara fiyat yükseltiyorlar diye kizmadan önce ülkenin durumuna bakın, bir terslik yoksa anca o zaman markaya kızabilirsiniz
    frankestayn1 bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f
    Bir firmanın şu dille, dil bilgisiyle açıklama yapması...
    Distribütörlük ve servis işini neden beceremediklerini, beceremeyeceklerini çok güzel ortaya koyuyor.
    Koskoca motosiklet firmasının distribütörü değil de, akraba doldurulmuş patron şirketi adeta.

  4. #4
    Kergit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Şubat 2018
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Hero HUNK 150
    bizim alım gücümüz düştü. Bunun markalar ile bir alakası yok.
    Tabi ki onlar bu düşüşten oldukça olumsuz etkileniyor.
    Aslında devlet büyükleri bir anlasa motosikletin önemini
    bırakın vergi almayı teşvik vermesi lazım.
    yolları kaplayan trafiğe sebep olup asfaltın anasını ağlatan hep büyük araçlar
    fz6_fazer ve yawuz58 bunu beğendiler.

  5. #5

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Adamlar en azından bir açıklama yapmış .. sizin sıkıntılarınızı görüyoruz farkındayız ama bizimde elimizde olan bir şey yok kurlar yüksek vergiler ortada ona rağmen türkiyede artık kar marjımızı düşürerek hatta minumum seviyeye çekerek satış yapma çabasındayız demişler..

    Ben türk kullanıcısını düşünüp açıklama yapan başka bir motorsiklet firması bilmiyorum varsa onuda paylaşın bana çok samimi geldi..
    bursalıali, Thracian, sutlusoda ve 4 diğerleri bunu beğendiler..

  6. #6
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Bu kadar yazacaklarına "Kılıçdar yüzünden" yazsalar bizim millet daha kolay ikna olur.
    GezeGeze, Metehan07-70, wing41 ve 9 diğerleri bunu beğendiler..

  7. #7
    fkambay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    mt 03 - cbr 250 ve şu an sadece ybr 125 esd
    Bu durum böyle devam ederse Kawasaki başta olmak üzere sırayla Suzuki Yamaha son olarak Honda nın ( 4 büyüğün ) Türkiye pazarından çekilebileceğini düşünmeye başladım ciddi ciddi..

    Yamaha ile honda nın satışları kötü değil ama gittikçe düşüyor kalırsa bir tek honda kalır
    frankestayn1 bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    03 Ekim 2015
    ülkede beyin terk olduğu için hiç bir şeyin fiyatını hükümetin ekonomik gidişatına değilde firmalara bağlayan enteresan bir kafa yapısı sardı.günlük süt 5 tl yi geçti ama adam sek,ülker nası bu fiyata süt satıyor diyor.lan hayvancılık ölmüş et ve süt kurumu kan ağlıyor hayvancılıkla uğraşanlar kan ağlıyor adam süt nası oluyorda 6 tl ye satılıyor diyor.bu imkanlarla bu şartlarla fiyat bu.beğenmiyorsan süt almayı kesemezsin bunun sorumlularıyla bağını kesersin.al bakın bu seçimlerde millet nası memnun görüceksiniz.bu arada 71.000 tl ye z900 satıyorlar. 2 ay önce 9000 euro ispanya fiyatıydı onuda çarptım 55.000 tl fiyat çıkıyor.bu fiyata ötv kdv falan bindirirseniz adamlar haklı.tabi ordaki fiyatı çarpmam saçma oluyor ama türkiye fiyatını bu şekilde tahmin edebiliyorsun.
    lifegoeson13 ve uugguurr86 bunu beğendiler.

  9. #9
    BikeManiac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Bmw f700 gs
    Ne kadar amatör bir açıklama. Kullanılan dile bakar mısınız. Biraz daha resmi bir uslup kullanmaları gerekiyor. Bu açıklama ile çok rahat kawasaki turkiyenin profesyonel bir firma olmadığı sonucu çıkarılabilir.
    GezeGeze, evural ve Cloud bunu beğendiler.

  10. #10
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    SYM Wolf SB 250 Ni
    Meali "La olm para bizim kasaya mı giriyor? Sağda solda hakkımızda atıp tutmayın. Bize malın gelişi belli 1 kuruş bize kalıyorsa terbiyesiz çocuğuyuz"
    logaritma, GezeGeze, bursalıali ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  11. #11

    Üyelik
    09 Kasım 2018
    -------- Yurd dışı bedeli
    -------- % 6 Gümrük vergisi
    -------- % 20 Ek Gümrük vergisi
    -------- Distiribütör karı
    -------- Bayi karı
    -------- % 37 ÖTV vergisi
    -------- % 18 KDV vergisi

    öncelikle dil yerlerde. yurd dışı ne ağa.
    vergilere gelirsek.
    kur'un üzerine bir de bu vergiler eklenince firmalardan doğal olarak kâr yapmak için fahiş fiyatlar çıkabiliyor.

    devlet halkın üzerinde tepiniyor.
    en basitinden milyar liralık kazancı olan cengiz inşaat vergi rekortmenleri listesinde yok. çünkü vergi ödemiyor.

    vergiyi biz garibanlar tike tike ödüyor.
    yarın da komik bir asgari ücret açıklarlar. oh miss.
    Cloud ve uugguurr86 bunu beğendiler.

  12. #12
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    İnşaat firmalarından biri (Hangisi hatırlamıyorum) yorgun bitap düştü milletin biryerlerine koymaktan. Onun için vergi almıyor devlet, jest yapıyor. Millet de gayet memnun tabii.
    Cloud ve uugguurr86 bunu beğendiler.

  13. #13
    zanyoscar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2014
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    YEAA BİZ KAWASAKİYİZ BİZİM MÜŞTERİMİZ AYRI YEAA..

    ZATEN KAWASAKİ ALACAK ADAM PARASINA BAKMAZ BASTIRIR ALIR YEAA..

    PARASI OLMAYAN ZATEN BİZE GELMESİN ABİ YEAA...

    BİZ KAWASAKİYİZ YEAAA....VS

    Noldu ya kawasakili abiler? sizin paralı tayfa da almıyomu artık motorlarınızı? euro 4.50 iken 20.000 EURO'ya sattıkları motoru Euro 6 tl iken 140.000 tl fiyat verdiğinizi de gördü bu gözler.saflığımıza geldi de ekran görüntüsünü alamadık o zamanlarda..

    Yurtdışında herhangi bir ülkenin japon motor websitelerine giriyosun..Birbirinin muadili olan motorların hepsi hemen hemen aynı fiyat.Hatta bazı ülkelerde kawasaki ucuz bile kalıyor.NİYEYSE bizim memlekette abartılmış bir kawasaki imajı olduğu için yüksekten veriyolar motorları.Zaten hepimiz biliyoruz bunu..

    O yüzden

    Ekonomik kriz geldi de böyle bi açıklama falan yapıyolar ne hikmetse.Değirmenin suyu azalıyo galiba

    Siz YEAA AABİ KAWASAKİ YEAAA demeye devam edin..
    bursalıali ve Cloud bunu beğendiler.

  14. #14

    Üyelik
    31 Mart 2018
    Bu mesaj Kawasaki tarafından yayınlandıysa eğer ayıp ötesi bir durum söz konusu ve hitabım Kawasakiye olacak...

    Sayın Kawasaki yetkilisi,

    Yazınızı okuduğumda devlet mercilerine kendinizi anlatmakta neden başarısız olduğunuz ayan beyan belli oluyor (buna siz ve Moted dahildir).

    Öncelikle yazınız son derece amatörce, resmiyetten uzak, sanki forumdaki birisine cevap olsun diye yazılmış.

    Beyefendi bir bakalıktan ilgi alaka ve destek beklenmez.

    Bunun için çaba, emek ve zaman sarfedilir. Eğer gerçekten istemişseniz ve çabalamışsanız sonuca ulaşırsınız. Sizin probleminizi çözecek ne makam nede merci burası.

    Ne yazıkki siz gelmiş burada bizlere devleti şikayet ediyorsunuz.
    (devlet kelimesini siyasi otoriteden bağımsız bir işleyiş olarak kullandım, biline)...
    Farkındasınız veya değilsiniz ama buradan bakınca komik görünüyorsunuz...

    Devlet işleyişini bilirim.
    Dernek işleyişini çooook iyi bilirim.
    Derneklerin çalıştıklarında nekadar etkin olduklarını dahada iyi bilirim.

    Sadece bir örnek vererek sizi problemlerinizle başbaşa bırakacağım.

    Sektörümün, .... Endüstrisi ve İşadamları Derneğinin kurucu üyesiyim. Oldukça uzun müddet genel sekreterliğini yürüttüm. Zordur dernekçilik. Seçimden önce sırtınızı sıvazlayan çok olur. 6 ay sonra ne o sırt sıvazlayanlar nede yönetim kurulunu göremezsiniz. Başkan ve genel sekreter kalır başbaşa. Bu nedenle 8 yılın ardından başkanlık üzerime kalmadın diye çıktım derneğimden.

    Çok şey başardık dernek olarak devlet kademeleriyle temasa geçerek.
    Size sadece bir iki başlığı versem sanırım yeterli olacaktı...

    Frekans sorunumuz vardı, ki bu sorun Avrupada da yaşanıyordu. Tek bir toplantıya katıldım. 300 kişinin olduğu toplantıda herkes kendi derdini çözmeye çalışırken ben şirketimden bahsetmedim. Derneğim, sektörüm ve sektörümün emekçileri adına genel sekreter sıfatıyla geldiğimi belirttim. Beni konuşturmadılar bile toplantıda. Hemen toplantı bitiminde özel bir görüşme yaptık spektrum dairesi yetkilileriyle. Hepsi toplam 2 saat toplantı, ardından bir haftalık çalışma, bilgilerin paylaşımı, bir saatlij telekonferansın ardından sektörümün problemi çözüldü ve gerekli genelgeler yayınlandı. Bugünde aynı genelge geçerlidir.

    Bir gümrük müfettişinin yine bir firma hakkında hazırladığı rapor örnek teşkil eder ve sektörümün son 5 yıllık (normalde o dönem saklama süresi 3 yıl olsada 5 yıl geriye giderek) dosyaları çıkarılır. Bilerek farklı beyanda bulunup düşük gümrük vergisi ödendiği zannıyla, vergi farkları 4 katı ve en yüksek faizden çevrilerek rücu edilmeye başlanır. Bu arada gümrüklere yeni gelmiş mallar çekilemez hale gelir. Derhal dernek olarak eylem planı hazırlanır. Öncelikle tamamen yasal ancak bürokratik sıkıntı oluşturmayacak bir yükleme yöntemiyle yeni gelecek malların problemi çözülür.

    2.5 ay gibi bir süre boyunca örnekler, numuneler testler o zamanki Maliye ve Gümrük Bakanlığına 60 sayfalık bir rapor eşliğinde sunulur. Bakanlık derneğimizin hazırlandığı bu raporu Avrupa Birliği gümrük istişare toplantısında kullanır ve aynı anda bizimle birlikte üç ülkenin daha problemi çözülür. Öyle kapsamlı bir rapordur zira hazırlanan.

    Bir hafta sonraysa konuyla ilgili mahkemelerin ve gümrük idarelerinin meşgul edilmemesi, dava ve zanların derhal geriye çekilmesini bildirir bakan imzalı yazı ilgili birimlere gönderilir.

    Biraz uzun anlattım. Farkındayım ama sizlerinde uzun bir merhale katetmeniz gerekiyor problemlerinizin halli için.

    Buraya gelip Devleti bizlere şikayet etmek sizlere birşey kazandırmayacağı gibi, gerek firma gerekse dernek olarak, nezdimizde antipatik duruma düştüğünüzü bilmenizi istirham ederim.

    Kalın sağlıcakla...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:28 ----------

    Bir kez daha not düşmek istiyorum.

    Devlet olarak kastettiğim, mevcut siyasi otorite olmayıp, bu Cumhuriyetin işleyiş mekanizmasıdır...
    bursalıali, tommygun, zanyoscar ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  15. #15
    yamtareroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mart 2018
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Suzuki VStorm 650
    Mesajın içeriği ve haklılık/haksızlık bir yana;
    Klavye hatası mı acaba diye dikkat ettim, yurt kelimesi hep yurd yazılmış. Bu bir resmi açıklama ise Kawasaki Türkiye adına çok üzüldüm. Gerçi Türkiye'de çoğu insann Türkçeyi doğru düzgün konuşmayı dahi bilmiyor, uzun cumleler kuramıyor o da ayrı mesele ama resmi aciklamalsr ve yazılar yazacak kimselerin dilbilgisi konusunda azami dikkatli olmaları gerekir. Bu şahısların yurtdışı yazışmalarda İngikizceyi nasıl kullandıklarını düşünmek dahi istemiyorum.
    GezeGeze ve zanyoscar bunu beğendiler.

  16. #16
    GezeGeze - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isp-Bur Sagalassos Geçidi.Gittim.Gördüm.Geçtim.
    Motosikleti
    KubaCR1YeşilKubazaki BenelliBN251ABS KızılDana:)
    Kubazaki aşkına!

    Basın açıklamalarınızı temize çekivereyim! Siz kaleme almayın.

    Esaslı bir medya ajansıyla çalışmaya "distribütör karınız" yeterli gelmiyorsa bari sizin adınıza yapıverecek part time falan bir iletişim fakültesi öğrencisi neyim bulmayı da mı bu yönetici kadronuz akıl edemez?

    Motosikletleriniz bu basın bülteni kadar olsaydı adı Kawasaki olmazdı!

  17. #17
    harun27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2012
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    bıdı bıdı bıdı...

  18. #18
    The Dude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2008
    Şehir
    Khalkedon
    Motosikleti
    sym joymax
    Motosikletteki toplam vergi 250 cc üstü için %81, 250 cc altı için %75, maliyetlendirme yaparken baştan itibaren çarpanla gittiğinizde toplam vergi %100 geliyor, aşa yukarı 50.000 tl lik bir motorda 50.000 tl vergi ödüyoruz motorun satış fiyatı sıfır karla 100.000 tl ye çıkıyor.

    250 cc ÜSTÜ VERGİ ORANLARI
    ---------------------------------------------
    -------- Yurd dışı bedeli
    -------- % 6 Gümrük vergisi
    -------- % 20 Ek Gümrük vergisi
    -------- Distiribütör karı
    -------- Bayi karı
    -------- % 37 ÖTV vergisi
    -------- % 18 KDV vergisi


    yazım kuralları yerine şu ifadelere odaklansanız belki de o kadar vergi verilmeyebilirdi.
    en düşük %75 vergi motosiklet için kabul edilebilir mi ?

    metela nın açtığı konu burada


    integra 63.900 tl liste fiyatı
    yukarıdaki bilgilere göre motosikletin üzerinden her türlü vergiyi çıkardığınızda fiyatı 35.303 tl,
    %6 gümrük vergisi, %18 kdv ve %8 ötv ekleseniz 48.000 tl (yuvarlak hesap)
    16.000 tl kadarını birilerinin "itibarı" için ödüyorsunuz,
    bu durumu eleştirmek yerine Türkçe kullanımına odaklanmak nasıl bir çaresizliktir ?
    gorefest, zanyoscar, sutlusoda ve 8 diğerleri bunu beğendiler..
    can't be worried about that shit. life goes on man.

  19. #19
    afat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2014
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    YZF R125-->MT-25
    açıklamayı yazan arkadaşlar köyden amcasıylamı muhabbet ediyor

  20. #20

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2016 CB500F
    Evet sorun aşırı vergilerde... Bizim işyeri önünde 2016 (ya da 2017?) model bir XV1300 var, bu seneki MTV'si 1900 küsür TL idi. Alırken yanına bir kutu da vazelin hediye etsinler bari...


    Benelli BN-251 Reklam Filmi
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)