Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

ABS Olayı Hakkında - Bıktınız Biliyorum

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Exectus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2016
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    YAMAHA R25
    Merhaba bu forumda binlerce defa konuşuldu farkındayım fakat anlamadığım bir konu var. ABS olan motosikletlerde fren mesafesinin arttığı söyleniyor bazı kişiler tarafından. Bu nasıl olabilir ? Frenlemeye başladığımızda lastikler yavaşlıyor daha çok frene basarsak ABS olmayan motosikletler tekerleklerini kitliyor ve büyük çoğunlukla iki tekerde kitlenirse düşüyoruz zaten. ABS olan motorlar ise kitlendiği andan itibaren ABS yi devreye sokuyor. Sistem bu şeklide işlemiyor mu ? Zaten ABS olmayan motorları kullanırken tekerleği kitleyecek kadar frene basmıyoruz nasıl oluyor da ABS li olanın fren mesafesi fazla oluyor ? Mantıken aynı olması gerekmiyor mu ?

    Araba konusunda uzatıyor olabilir çünkü frenler kitlenene kadar sıkabiliyoruz ama motorda okadar sıkarsak zaten yerdeyiz ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    iyi çalışmayan ABS, kötü lastikler veya kötü fren sistemi fren mesafesini ABS olmasına rağmen uzatabilir.

  3. #3

    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    cevabı kendin vermişsin zaten. abs sistemi tekerlek kilitlenmesin diye milisaniye seviyesinde freni bırakır tekrar sıkar bırakır tekrar sıkar. gittiğin hızla o milisaniyelerin toplamını oranlarsan birkaç metre uzadığını hesaplarsın.

    ayrıca evet bu abs olayından gına geldi artık.

  4. #4
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    Benim kendi motorumda ki tespitim arka frende abs erken devreye girebiliyor girmeden önce daha iyi yavaşlatıyor,ama fren mesafesinin uzadığını düşünmüyorum sonuçta lastiği kitlemişsin sen ve fren hala tutuyor abssiz motorda lastiği kitle bakalım hangisi daha kısa sürede durur

    Mecbur kalmadıkça absyi devreye sokmadan frenliyorum şuan bi kaç kere asıldım motorda aniden frenlere ondada abs siz motorda olsam ya çarpardım yada tekerleri kitler düşerdim,

    Şuda var birazda abs ye güvenerek kullanıyorsun abs olunca kullanımında değişiyor virajlara temkinli girmiyorum mesela ön arka frene asılırım düşmem diyorum ayrı bi dünya bence şuan abs li motora alıştım abs siz kullansam başım ağrıyabilir alışana kadar

  5. #5

    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    Alıntı ozan1991 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim kendi motorumda ki tespitim arka frende abs erken devreye girebiliyor girmeden önce daha iyi yavaşlatıyor,ama fren mesafesinin uzadığını düşünmüyorum sonuçta lastiği kitlemişsin sen ve fren hala tutuyor abssiz motorda lastiği kitle bakalım hangisi daha kısa sürede durur

    Mecbur kalmadıkça absyi devreye sokmadan frenliyorum şuan bi kaç kere asıldım motorda aniden frenlere ondada abs siz motorda olsam ya çarpardım yada tekerleri kitler düşerdim,

    Şuda var birazda abs ye güvenerek kullanıyorsun abs olunca kullanımında değişiyor virajlara temkinli girmiyorum mesela ön arka frene asılırım düşmem diyorum ayrı bi dünya bence şuan abs li motora alıştım abs siz kullansam başım ağrıyabilir alışana kadar
    absyi devreye soktuğunda tekerleği kilitlemiş olmuyorsun evet freni sıkmış oluyorsun ama bu yanıltmasın. bence önce ABS'nin nasıl çalıştığını çalışma prensibini anlamak gerek.

  6. #6
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    Alıntı coderadam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    absyi devreye soktuğunda tekerleği kilitlemiş olmuyorsun evet freni sıkmış oluyorsun ama bu yanıltmasın. bence önce ABS'nin nasıl çalıştığını çalışma prensibini anlamak gerek.
    Abs devreye girdiğinde benim arka lastiğimde neden kayma oluyo o zaman normal frenlemede olmuyor,lastik kötü evet stock 5 aydır kullanıyorum ama ben lastiğin kitlendiğini biliyorum çalışma prensibi bu demedim ben kendi motorumdan örnek verdiğimi söyledim zaten yazının başında.

  7. #7
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Abs elektronik bir sistem, eski absler sıkıntılı olabiliyordu.
    Abs li dl650 nin, dandik çin motorundan çok daha uzun mesafede durduğunu gördüm. Ama o dönemleri geçtik.

  8. #8

    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    Alıntı ozan1991 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abs devreye girdiğinde benim arka lastiğimde neden kayma oluyo o zaman normal frenlemede olmuyor,lastik kötü evet stock 5 aydır kullanıyorum ama ben lastiğin kitlendiğini biliyorum çalışma prensibi bu demedim ben kendi motorumdan örnek verdiğimi söyledim zaten yazının başında.
    abs'de bile kilitleniyorsa absnin bile düzeltmeyeceği kadar kötü bir lastiğin var demektir. Bence bir an önce o lastiklerden kurtul Ozan. Bu arada benim lastiklerim iyi olduğu halde arada kilitleme değil de böyle ciyk ciyk lastik sesi geliyor ama saniyenin yarısı kadar uzun sürecek kadar sesler. yani uzun süre kilitlenip kaymıyor. Bir an önce kurtul o lastiklerden ciddi diyorum. Rabbim göstermesin hiç olmadık anda kayar sonu nerede biter......

  9. #9
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı coderadam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abs'de bile kilitleniyorsa absnin bile düzeltmeyeceği kadar kötü bir lastiğin var demektir. Bence bir an önce o lastiklerden kurtul Ozan. Bu arada benim lastiklerim iyi olduğu halde arada kilitleme değil de böyle ciyk ciyk lastik sesi geliyor ama saniyenin yarısı kadar uzun sürecek kadar sesler. yani uzun süre kilitlenip kaymıyor. Bir an önce kurtul o lastiklerden ciddi diyorum. Rabbim göstermesin hiç olmadık anda kayar sonu nerede biter......
    Kaymaması gerek, kullanılan abs sistemi kötüdür
    Az silindir, çok iş

  10. #10

    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kaymaması gerek, kullanılan abs sistemi kötüdür
    arabamda da aynısı oluyor. o zaman mercedes'in yaptığı abs sistemi kötü. Egea'nınki daha iyimidir peki değiştireyim mi?

  11. #11
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    Alıntı coderadam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abs'de bile kilitleniyorsa absnin bile düzeltmeyeceği kadar kötü bir lastiğin var demektir. Bence bir an önce o lastiklerden kurtul Ozan. Bu arada benim lastiklerim iyi olduğu halde arada kilitleme değil de böyle ciyk ciyk lastik sesi geliyor ama saniyenin yarısı kadar uzun sürecek kadar sesler. yani uzun süre kilitlenip kaymıyor. Bir an önce kurtul o lastiklerden ciddi diyorum. Rabbim göstermesin hiç olmadık anda kayar sonu nerede biter......
    Önde kayma hiç olmadı ama arka dediğim gibi arada yapıyor lastikler ısınmamışken özellikle ilk fırsatta değiştiricem stocklarla yeterince idare ettim

  12. #12
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    ABS devreye girerse uzar fren mesafesi.

  13. #13

    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    Alıntı ozan1991 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Önde kayma hiç olmadı ama arka dediğim gibi arada yapıyor lastikler ısınmamışken özellikle ilk fırsatta değiştiricem stocklarla yeterince idare ettim
    aman ihmal etme Ozan. Malum motosikletimizin yere temas ettiği tek nokta..

  14. #14
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı coderadam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arabamda da aynısı oluyor. o zaman mercedes'in yaptığı abs sistemi kötü. Egea'nınki daha iyimidir peki değiştireyim mi?
    Denemekte fayda var

  15. #15
    YZFR25 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Burgman 200 Abs
    Abs nin esas amacı fren mesafesini kısaltmak değildir. Tekerleklerin bloke olmasını önleyip direksiyon hakimiyetini kaybetmemenizi sağlar.

  16. #16
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Abs acil durumlar icin geliştirilmiş elektronik destektir.

    Abs devreye girdiğinde evet fren mesafesi uzar. Abs olsun fark etmez fren yapmanın tekniği vardır. Bu otomobiller içinde böyledir. Ancak dinamikleri gereği önemsenmez.

  17. #17
    sdt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2010
    Şehir
    Diyarbakır
    Motosikleti
    Benelli TRK502
    ABS'nin çalışma sistemine göre zeminin kuru veya ıslak olması durumu değiştir.
    Kaygan bir zeminde lastiklerin tutunması çok daha zayıf olduğundan ABS fren sistemi olan bir motosiklette fren mesafesi uzayabilir.
    Fakat kuru biz zeminde yapılan fren ise fren mesafesini daha kısa tutabilir.
    Çünkü ABS sistemi lastiklerin kaydığını algıladığı zaman fren sistemini otomatik (olarak tut bırak şeklinde) aksiyon alıyor.
    Bu şekilde fren yaptığınızda mesafeyi kuru zeminde kısaltırken ıslak zeminde bu mesafe daha da uzayabilir.

    Ama ABS olmayan bir motosiklette ise yine ıslak ve kuru zeminde farklı davranır.
    Kuru zeminde lastiklerin tutunması daha fazla olacağından lastiğin kayması ile tutunma aslında kendini bırakmıyor.
    Fakat ıslak zeminde kayma yaptığı için ABS olmayan motosiklette fren mesafesi hem çok daha uzun hem de çok daha tehlikeli olabilmektedir.

    Ayrıca enduro motosikletlerde ise ABS'yi devre dışı bırakabileceğiniz bir düğme olur genelde.
    Çünkü toprak zeminde yani zeminin kendisinin kayabilen zeminlerde ABS olsa bile tut bırak yaptığınızda motosikleti dengede tutmak sıkıntılı olabiliyor.
    Oysa ABS olmadığı zaman ise motosikletin lastiklerini kilitleyerek lastiğin kayan zemin ile daha fazla teması sağlanıyor.
    Bu sebeple ABS'nin zemin farklılıklarından dolayı çalışma sistemi de farklılık gösterebiliyor.
    Kesinlikle ABS fren mesafesini kısaltır diye bir kanıya varmak yanlış olur bu nedenle.
    Yani bu sebepleri birleştirince ABS var daha kısa sürede frenlerim diye düşünmeyin.
    Fren mesafesi için her zaman yeterli mesafeyi mutlaka bırakın.
    Tekeriniz düz bassın.
    Kazasız belasız ve yan yatmasız bol sürüşler dilerim.
    Archidraw bunu beğendi.

  18. #18
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    halbuki abs olmasa motorun grenajları falan asfaltı kazıyıp duracaktı

    ayrıca , istanbulgezgini miydi biri vardı uzaklaştırmışlar , adam kahrından ölüyordur başlığı gördükçe :D

    bilinenin haricinde abs lastikler kilitlenmese bile fren hidrolik basıncına müdahale eder..

  19. #19
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Arkadaşlar,
    Eskilerde bir zamanlar, otomobil için olmasada, doğrusal bir hateketi güvenli frenlemek için elektronik frenleme sistemi tasarlamıştım. 88-89 olduğuna göre demekki otomobillerde kullanılmıyordu bu ABS denen meret henüz...

    Forumda ve çoğu videoda yanlış dillendirilen bir konuya açıklık getirmek istiyorum...

    1. ABS (Anti locking brake system)
    Türkçeye çevirirsek "kilitlenmeyi önleyen fren sistemi". Anlaşılır tabirle "frene basıldığında kaymayı engelleme amaçlı fren destek sistemi".

    2. Bir frenleme anında olmazsa olmazlar;
    Yol, hava, sıcaklık/mevsim koşullarına uygun, ömrünü doldırmamış, dişleri aşınmamış tekerlek.
    Lastik demeyeceğim çünkü aslında lastik değil tekerlek olmalı. Lastik, kauçuk, silikon vs vs bunlar lastiğin tipini belirler.

    Aşınmamış, yağlanmamış, ıslanmamış disk,
    Bu diske baskı uygulayan aşınmanış, ıslanmamış, yağlanmamış fren balatası.
    Sağlam uygun basıncı sağlayan bir yağ sistemi (tel tahriğiyle çalışanlarda uygun uzunlukta tel, uygun esneme oranında tesisat)(yağ basıncıyla çalışanlarda, yağ tipi, boru, basınç vs)

    Buraya kadar ister ABS li ister CBS li ister disk, ister kampana fren sistemi olsun olmazsa olmazlardan.

    Bu şartlardan birini sağlamayan bir motosiklette uygun ve ideal frenlemeden bahsetme şansımız yok.

    O yüzden. Bunları bir tarafa bırakalım. Çünkü olmazsa olmazlar iyi bir frenleme için...

    Gelirsek ABS ye ve zurnanın dırt dediğş yere...

    ABS'li Bir Motorda ABS devreye girdiğinde fren mezafesi uzar mı/kısalır mıya!!!

    Uzar kardeşim. Bal gibi uzar.
    Hatta
    Kısalır kardeşim. Bal gibi kısalır.

    Elimizde aynı gün, aynı parti malzemeyle üretilmiş iki motor olsa onda bile farklı değerler çıkacaktır. Birinde uzar, diğerinde kısalır. Bu iki motorda fark milimetre boyutundayken farklı markaların kıyaslanmasında fark metrelere çıkabilir

    Öncelikle her elektronik komponentin kabul edilebilir bir toleransı vardır. Bu nedenle aynı gün üretilen iki motorda farklı değer elde edilecek, mm boyutundabile olsa biri daha uzun diğeri daha kısa mesafede fren yapacaktır.

    Her üretici farklı tipte elektronik beyin ve yazılım kullandığı gibi, sensörleri, valflarının devreye girme hızı gibi mekanik etkenler birbirinden farklıdır.

    A ve B üreticileri tekerleğin dönüş hızını kontrol eder. Her iki motorda tekerle ve dişli çapları aynı olsun. Hatta motorlar bile aynı üreticiden çıkmış diyelim.
    Ancak A nın sensörü tekerleğin kilitlendiğini tekerleğin 1-10 derecelik bir hareket sıkalası içerisinde, B ise 2-20 derecelik hareket sıkalası içerisinde anlayabilmekte.
    B daha uzun mesafede durur.
    Sensörler aynı tepkiyi veriyor ama A motorun beyni saniyede daha fazla işlem yapıyor. A daha kısa mesafede durur.

    A da B de herşeyiyle aynı. Fakat A nın valfi yavaş. Saniyede 5 kez çekip bırakıyor. B ise 20 kez. Yol koşuluna bağlı olmakla birlikte B daha kısa mesafede duracaktır.

    Diyelim ki A ve B aynı marka ve model motorlar. Tüm ekipman ve parçaları bire bir aynı. Fakat A nın ABS yazılımı güncellenmiştir.
    A ve B farklı mesafelerde duracaktır...

    Dikkat ederseniz aynı gün üretilmiş, aynı marka model A ve B motorları bile aynı mesafede duramıyor.

    Gelelim ABS siz frenle ABS li frenleme farkına...

    Hiç bir elektronik cihaz bir insan kadar mükemmel olamaz...

    Tek farkla, makine yapılan programın belirlediği ölçüde, aynı işi herzaman aynı şekilde yapar.
    İnsansa aynı işi her seferinde aynı şekilde yapamaz. Bunun en güzel örnepi imzanızdır. Hiçbir zaman her seferinde aynı imzayı atamazsınız.

    Aslında o göklere çıkardığımız ABS nin tek mahareti budur.

    Her seferinde, aynı işi, aynı şekilde yapmak...

    Bu nedenle ABS ne göklere çıkarılacak nede yerden yere vurulacak bir sistem.

    Yüzde yüz koruma sağlama garantisi olmayan kasklarımız gibi ABS'de bir güvenlik önlemi...

    Hepsi bu...

    Sağlıcakla kalın...
    Archidraw ve GezeGeze bunu beğendiler.

  20. #20
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ......elektronik frenleme sistemi tasarlamıştım. 88-89 olduğuna göre demekki otomobillerde kullanılmıyordu bu ABS denen meret henüz......

    hocam 50-55 yıl kadar geç kalmışsın


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)