Zincir ve dişli değişimi konusunda kararsızlık
-
Arkadaşlar merhaba, bugün gezi sonrası zincir temizliği ve gerdirme yaptım. Zincirde hafif paslanma gördüm. Dişlilerde bir sorun yok gibi ama sizlerin de fikrini almak istedim. görseller aşağıdaki gibidir.
Motor NC700S , KM 45k de , ben aldığımda 40k falandı.
Bir konu daha var, bende hem kısa hem de uzun tur camı var. Dün deflektör de aldım. Sizce kısa cam+deflektör mü yoksa uzun cam+deflektör mü mantıklı. Bugün uzun cam+deflektörü denedim, çok bir fark olmadı sanki.
Bir de ışıklarda kalkarken arka lastik patinajdan çıkmıyor gazı az fazla verince. Michelin lastikler 1 yıllık(üretim tarihi 2016/49), dişleri de gayet iyi. Asfalttan dolayı herhalde.
Yorum ve önerileriniz için şimdiden teşekkür ederim.
Tekeriniz düz bassın...
Reklamlar
-
Dişliler gayet iyi görünüyor. Zinciriniz ise eğer baklalar da kilitlenme yok ise pas işi temizlik ve iyi bir yağlama ile çözülür
-
Bu paslanma degil hocam degişime gerek yok
-
Dişlilerde sivrilme ve yataklama yok.
Zincirde düzgun.
Gerek yok değişime,masrafa girme.
-
Herkese çok teşekkür ederim. Aklımdan sildim zincir dişli konusunu. Ahmet Turan Peker otomatik zincir yağlama sistemi ne aşamada acaba merak ettim.
-
Hazır konu açılmışken ben de ucuna ekleyeyim;
Mevcut zincir yaklaşık 20 bin km yaptı, gerginliği iyi, daha da germe payı epeyce var.
Otomatik yağlanıyor dolayısı ile yağ durumu da iyi ancak;
Düşük hızlarda çat çat periyordik bir ses yapmaya başladı, hızlanınca ses duyulmuyor ya da hiç çıkmıyor.
Servise gittim değiştirelim dediler ama ben tek sorun ses ise yani kopacak durumda falan değilse kullanırım dedim.
Şu an için sorun görünmüyor belki dişlinin bir dişi fazlaca aşınmış ya da baklanın biri biraz kilitlenmiş vs. dediler, temizlediler verdiler.
Ses azaldı ama bitmedi.
Ne tavsiye edersiniz?
Görünürde katlanma falan yok, eskime bile görünmüyor.
Zinciri daha detaylıca temizlemek nasıl mümkün olur?
Hamdım, piştim, hala hamım.
-
Kızıl pars adlı üyeden alıntı
Hazır konu açılmışken ben de ucuna ekleyeyim;
Mevcut zincir yaklaşık 20 bin km yaptı, gerginliği iyi, daha da germe payı epeyce var.
Otomatik yağlanıyor dolayısı ile yağ durumu da iyi ancak;
Düşük hızlarda çat çat periyordik bir ses yapmaya başladı, hızlanınca ses duyulmuyor ya da hiç çıkmıyor.
Servise gittim değiştirelim dediler ama ben tek sorun ses ise yani kopacak durumda falan değilse kullanırım dedim.
Şu an için sorun görünmüyor belki dişlinin bir dişi fazlaca aşınmış ya da baklanın biri biraz kilitlenmiş vs. dediler, temizlediler verdiler.
Ses azaldı ama bitmedi.
Ne tavsiye edersiniz?
Görünürde katlanma falan yok, eskime bile görünmüyor.
Zinciri daha detaylıca temizlemek nasıl mümkün olur?
Zincir oringli mi?
Gaz yağını(yarım lt) tepesi spreyli bir kaba doldur zincire uygula ve kurumasini bekle.
Sonra
Bir miktar kaucuk gres sür.
Ses kesilir.rahat calisir.
Neden kaucuk?
Zincirin ısısı ile gresin baklalar arasina tamamen ulaşmasini saglar.ve gres incelir.
Sabunlu gres kullanma.pislik toz tutar.zincir hantallaşır.
-
Evet zincir O-ringli.
Temizlik için zaten gazyağı kullanıyorum, kauçuk gresi bir deneyeyim.
Teşekkürler.
Hamdım, piştim, hala hamım.
-
viper08 adlı üyeden alıntı
Herkese çok teşekkür ederim. Aklımdan sildim zincir dişli konusunu. Ahmet Turan Peker otomatik zincir yağlama sistemi ne aşamada acaba merak ettim.
Gayet iyi durumda. ATP yağlama takın şaftlı motor kullanımına geçin.😂😂
İyi reklam yaparım
-
Hamdım, piştim, hala hamım.
-
Kızıl pars adlı üyeden alıntı
3 nolu urunu al.yillarca kullan.bak birde yeşil olanmış.az bir miktar firçayla uygula.yeterli.
Ayrica,gidon gobegi,teker gobegi,bilumum surtunen yuzeylerde kullanirsin.
Not:
Sıvı greslerin icerisinde solvent katkilari vb.incelticiler var.
Eski usulden şaşma.
-
Zincir gergisi tam iken farklı konumlara alarak motoru, zincirin gergisini kontrol edebilirsin. Gergi yeri olması zincirin bitmediği anlamına gelmez. Zincir bitmeye yakınsa, bir konumda gerginliği ayarlayıp motoru ileri ya da geri bir miktar götürüp gerginliği kontrol ettiğinizde gerginlik aynı değilse, zinciri değiştirmenizi öneririm.
-
Zincir gergisi tam iken farklı konumlara alarak motoru, zincirin gergisini kontrol edebilirsin. Gergi yeri olması zincirin bitmediği anlamına gelmez. Zincir bitmeye yakınsa, bir konumda gerginliği ayarlayıp motoru ileri ya da geri bir miktar götürüp gerginliği kontrol ettiğinizde gerginlik aynı değilse, zinciri değiştirmenizi öneririm.
O konuda sıkıntı yok, yani zincirin gergisi ortalama olarak normal.
Tabi %100 homojen değil, sonuçta şu an 20.000 km den fazla kullandım.
Sorun şu ki NC'nin zincir dişli seti değişimi takriben 1000 tl. tutuyor.
Haliyle ne kadar uzun süre kullanabilirsem o kadar iyi.
Hamdım, piştim, hala hamım.
-
Kızıl pars adlı üyeden alıntı
Hazır konu açılmışken ben de ucuna ekleyeyim;
Mevcut zincir yaklaşık 20 bin km yaptı, gerginliği iyi, daha da germe payı epeyce var.
Otomatik yağlanıyor dolayısı ile yağ durumu da iyi ancak;
Düşük hızlarda çat çat periyordik bir ses yapmaya başladı, hızlanınca ses duyulmuyor ya da hiç çıkmıyor.
Servise gittim değiştirelim dediler ama ben tek sorun ses ise yani kopacak durumda falan değilse kullanırım dedim.
Şu an için sorun görünmüyor belki dişlinin bir dişi fazlaca aşınmış ya da baklanın biri biraz kilitlenmiş vs. dediler, temizlediler verdiler.
Ses azaldı ama bitmedi.
Ne tavsiye edersiniz?
Görünürde katlanma falan yok, eskime bile görünmüyor.
Zinciri daha detaylıca temizlemek nasıl mümkün olur?
Zincir kilidini değiştirin.
Aynı dediğiniz ses bende de vardı, orijinal d.i.d.zincir daha yeni saylırken bu sesi yapıyodu.
Detaylı bi gözlem sonucunda buldum, zincir kilidi (bakla da derler) aşınmış ondan yapıyomuş.
Dikkat et kilit tam ön dişliye gelince çıt yapıyosa kesin dediğim sorundur.
-
bence dişliler iyi duruyor. fakat zincir değişince mecbur dişli de değişiyor. zincirdeki paslanma leke olabilir. zincir yağlama aralığını kısalt hocam bir müddet. bakalım komple temizlenecek mi zincir. atıyorum 200km'de bir hem temizle hem yağla. belli olur o zaman.
-
Zincir kilidini değiştirin.
Aynı dediğiniz ses bende de vardı, orijinal d.i.d.zincir daha yeni saylırken bu sesi yapıyodu.
Detaylı bi gözlem sonucunda buldum, zincir kilidi (bakla da derler) aşınmış ondan yapıyomuş.
Dikkat et kilit tam ön dişliye gelince çıt yapıyosa kesin dediğim sorundur.
Mantıklı geldi açıkçası.
Kilit baklası zincirin en zayıf halkası.
Hamdım, piştim, hala hamım.
-
Kızıl pars adlı üyeden alıntı
Mantıklı geldi açıkçası.
Kilit baklası zincirin en zayıf halkası.
Ne yaptin usta sen..
Kilit baklası aksine en sağlam malzemeden yapilmiştir,dikkat edilirse normal bakla kopar ama kilit govdesi kopmaz 1000/5 dir.
Alaşımı farkli..dayanami farkli,gerilme ve ters kuvvet direnci farkli.
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Ne yaptin usta sen..
Kilit baklası aksine en sağlam malzemeden yapilmiştir,dikkat edilirse normal bakla kopar ama kilit govdesi kopmaz 1000/5 dir.
Alaşımı farkli..dayanami farkli,gerilme ve ters kuvvet direnci farkli.
sağlam mı değil mi bilmiyorum, lakin benim zincir baklası aşınmış değiştirince ses kesildi.
-
Alisilin adlı üyeden alıntı
sağlam mı değil mi bilmiyorum, lakin benim zincir baklası aşınmış değiştirince ses kesildi.
Mevzu kilit baklası..
Tabiki sağlam olacak,tahrik kuvvetini dişliye ileten bir parça olan zincirin birleşmesini sağlayan pim..
-
Zayıf halka derken aslında deyim olarak kullandım.
En hataya yatkın olanı, en sofistike olanı anlamında.
Ayrıca kenarları sonradan ezildiği için (bizim modelde tak çıkar değil, ezilerek sabitleniyor) işçilik hatası olabilir, araya birşeyler girmiş olabilir vs.
Bakacaz artık.
teşekkürler.
Hamdım, piştim, hala hamım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)