Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Zincir ve dişli değişimi konusunda kararsızlık

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    18 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir / Çiğli
    Motosikleti
    Honda NC700S
    Arkadaşlar merhaba, bugün gezi sonrası zincir temizliği ve gerdirme yaptım. Zincirde hafif paslanma gördüm. Dişlilerde bir sorun yok gibi ama sizlerin de fikrini almak istedim. görseller aşağıdaki gibidir.




    Motor NC700S , KM 45k de , ben aldığımda 40k falandı.

    Bir konu daha var, bende hem kısa hem de uzun tur camı var. Dün deflektör de aldım. Sizce kısa cam+deflektör mü yoksa uzun cam+deflektör mü mantıklı. Bugün uzun cam+deflektörü denedim, çok bir fark olmadı sanki.

    Bir de ışıklarda kalkarken arka lastik patinajdan çıkmıyor gazı az fazla verince. Michelin lastikler 1 yıllık(üretim tarihi 2016/49), dişleri de gayet iyi. Asfalttan dolayı herhalde.

    Yorum ve önerileriniz için şimdiden teşekkür ederim.

    Tekeriniz düz bassın...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Dişliler gayet iyi görünüyor. Zinciriniz ise eğer baklalar da kilitlenme yok ise pas işi temizlik ve iyi bir yağlama ile çözülür

  3. #3

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Bu paslanma degil hocam degişime gerek yok

  4. #4
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Dişlilerde sivrilme ve yataklama yok.

    Zincirde düzgun.

    Gerek yok değişime,masrafa girme.

  5. #5

    Üyelik
    18 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir / Çiğli
    Motosikleti
    Honda NC700S
    Herkese çok teşekkür ederim. Aklımdan sildim zincir dişli konusunu. Ahmet Turan Peker otomatik zincir yağlama sistemi ne aşamada acaba merak ettim.

  6. #6
    Kızıl pars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2016
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Bisiklet
    Hazır konu açılmışken ben de ucuna ekleyeyim;

    Mevcut zincir yaklaşık 20 bin km yaptı, gerginliği iyi, daha da germe payı epeyce var.
    Otomatik yağlanıyor dolayısı ile yağ durumu da iyi ancak;
    Düşük hızlarda çat çat periyordik bir ses yapmaya başladı, hızlanınca ses duyulmuyor ya da hiç çıkmıyor.

    Servise gittim değiştirelim dediler ama ben tek sorun ses ise yani kopacak durumda falan değilse kullanırım dedim.
    Şu an için sorun görünmüyor belki dişlinin bir dişi fazlaca aşınmış ya da baklanın biri biraz kilitlenmiş vs. dediler, temizlediler verdiler.
    Ses azaldı ama bitmedi.

    Ne tavsiye edersiniz?
    Görünürde katlanma falan yok, eskime bile görünmüyor.
    Zinciri daha detaylıca temizlemek nasıl mümkün olur?
    Hamdım, piştim, hala hamım.

  7. #7
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Kızıl pars adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hazır konu açılmışken ben de ucuna ekleyeyim;

    Mevcut zincir yaklaşık 20 bin km yaptı, gerginliği iyi, daha da germe payı epeyce var.
    Otomatik yağlanıyor dolayısı ile yağ durumu da iyi ancak;
    Düşük hızlarda çat çat periyordik bir ses yapmaya başladı, hızlanınca ses duyulmuyor ya da hiç çıkmıyor.

    Servise gittim değiştirelim dediler ama ben tek sorun ses ise yani kopacak durumda falan değilse kullanırım dedim.
    Şu an için sorun görünmüyor belki dişlinin bir dişi fazlaca aşınmış ya da baklanın biri biraz kilitlenmiş vs. dediler, temizlediler verdiler.
    Ses azaldı ama bitmedi.

    Ne tavsiye edersiniz?
    Görünürde katlanma falan yok, eskime bile görünmüyor.
    Zinciri daha detaylıca temizlemek nasıl mümkün olur?
    Zincir oringli mi?

    Gaz yağını(yarım lt) tepesi spreyli bir kaba doldur zincire uygula ve kurumasini bekle.

    Sonra

    Bir miktar kaucuk gres sür.

    Ses kesilir.rahat calisir.

    Neden kaucuk?

    Zincirin ısısı ile gresin baklalar arasina tamamen ulaşmasini saglar.ve gres incelir.

    Sabunlu gres kullanma.pislik toz tutar.zincir hantallaşır.
    Kızıl pars bunu beğendi.

  8. #8
    Kızıl pars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2016
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Bisiklet
    Evet zincir O-ringli.
    Temizlik için zaten gazyağı kullanıyorum, kauçuk gresi bir deneyeyim.
    Teşekkürler.
    levend84 bunu beğendi.
    Hamdım, piştim, hala hamım.

  9. #9
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Alıntı viper08 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese çok teşekkür ederim. Aklımdan sildim zincir dişli konusunu. Ahmet Turan Peker otomatik zincir yağlama sistemi ne aşamada acaba merak ettim.
    Gayet iyi durumda. ATP yağlama takın şaftlı motor kullanımına geçin.😂😂

    İyi reklam yaparım

  10. #10
    Kızıl pars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2016
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Bisiklet
    Gres konusunda 3 ürün var, fikriniz nedir?
    Özellikle benim zincir durumu ile ilgili (yani görünürde sorun yok ama ses yapıyor)

    1. https://urun.n11.com/gres-yagi/404-s...ici-P110912416
    2. https://urun.n11.com/gres-yagi/best-...-ml-P272456971
    3. https://urun.n11.com/gres-yagi/mass-...no3-P113710033
    Hamdım, piştim, hala hamım.

  11. #11
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Kızıl pars adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gres konusunda 3 ürün var, fikriniz nedir?
    Özellikle benim zincir durumu ile ilgili (yani görünürde sorun yok ama ses yapıyor)

    1. https://urun.n11.com/gres-yagi/404-s...ici-P110912416
    2. https://urun.n11.com/gres-yagi/best-...-ml-P272456971
    3. https://urun.n11.com/gres-yagi/mass-...no3-P113710033
    3 nolu urunu al.yillarca kullan.bak birde yeşil olanmış.az bir miktar firçayla uygula.yeterli.

    Ayrica,gidon gobegi,teker gobegi,bilumum surtunen yuzeylerde kullanirsin.

    Not:

    Sıvı greslerin icerisinde solvent katkilari vb.incelticiler var.

    Eski usulden şaşma.
    Kızıl pars bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    29 Ekim 2012
    Zincir gergisi tam iken farklı konumlara alarak motoru, zincirin gergisini kontrol edebilirsin. Gergi yeri olması zincirin bitmediği anlamına gelmez. Zincir bitmeye yakınsa, bir konumda gerginliği ayarlayıp motoru ileri ya da geri bir miktar götürüp gerginliği kontrol ettiğinizde gerginlik aynı değilse, zinciri değiştirmenizi öneririm.
    Kızıl pars bunu beğendi.

  13. #13
    Kızıl pars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2016
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Bisiklet
    Zincir gergisi tam iken farklı konumlara alarak motoru, zincirin gergisini kontrol edebilirsin. Gergi yeri olması zincirin bitmediği anlamına gelmez. Zincir bitmeye yakınsa, bir konumda gerginliği ayarlayıp motoru ileri ya da geri bir miktar götürüp gerginliği kontrol ettiğinizde gerginlik aynı değilse, zinciri değiştirmenizi öneririm.
    O konuda sıkıntı yok, yani zincirin gergisi ortalama olarak normal.
    Tabi %100 homojen değil, sonuçta şu an 20.000 km den fazla kullandım.
    Sorun şu ki NC'nin zincir dişli seti değişimi takriben 1000 tl. tutuyor.
    Haliyle ne kadar uzun süre kullanabilirsem o kadar iyi.
    Hamdım, piştim, hala hamım.

  14. #14
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    Alıntı Kızıl pars adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hazır konu açılmışken ben de ucuna ekleyeyim;

    Mevcut zincir yaklaşık 20 bin km yaptı, gerginliği iyi, daha da germe payı epeyce var.
    Otomatik yağlanıyor dolayısı ile yağ durumu da iyi ancak;
    Düşük hızlarda çat çat periyordik bir ses yapmaya başladı, hızlanınca ses duyulmuyor ya da hiç çıkmıyor.

    Servise gittim değiştirelim dediler ama ben tek sorun ses ise yani kopacak durumda falan değilse kullanırım dedim.
    Şu an için sorun görünmüyor belki dişlinin bir dişi fazlaca aşınmış ya da baklanın biri biraz kilitlenmiş vs. dediler, temizlediler verdiler.
    Ses azaldı ama bitmedi.

    Ne tavsiye edersiniz?
    Görünürde katlanma falan yok, eskime bile görünmüyor.
    Zinciri daha detaylıca temizlemek nasıl mümkün olur?
    Zincir kilidini değiştirin.
    Aynı dediğiniz ses bende de vardı, orijinal d.i.d.zincir daha yeni saylırken bu sesi yapıyodu.
    Detaylı bi gözlem sonucunda buldum, zincir kilidi (bakla da derler) aşınmış ondan yapıyomuş.
    Dikkat et kilit tam ön dişliye gelince çıt yapıyosa kesin dediğim sorundur.
    Kızıl pars bunu beğendi.

  15. #15
    halo1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2016
    Şehir
    Ankara, İzmir
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX636R
    bence dişliler iyi duruyor. fakat zincir değişince mecbur dişli de değişiyor. zincirdeki paslanma leke olabilir. zincir yağlama aralığını kısalt hocam bir müddet. bakalım komple temizlenecek mi zincir. atıyorum 200km'de bir hem temizle hem yağla. belli olur o zaman.

  16. #16
    Kızıl pars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2016
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Bisiklet
    Zincir kilidini değiştirin.
    Aynı dediğiniz ses bende de vardı, orijinal d.i.d.zincir daha yeni saylırken bu sesi yapıyodu.
    Detaylı bi gözlem sonucunda buldum, zincir kilidi (bakla da derler) aşınmış ondan yapıyomuş.
    Dikkat et kilit tam ön dişliye gelince çıt yapıyosa kesin dediğim sorundur.
    Mantıklı geldi açıkçası.
    Kilit baklası zincirin en zayıf halkası.
    Hamdım, piştim, hala hamım.

  17. #17
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Kızıl pars adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mantıklı geldi açıkçası.
    Kilit baklası zincirin en zayıf halkası.
    Ne yaptin usta sen..

    Kilit baklası aksine en sağlam malzemeden yapilmiştir,dikkat edilirse normal bakla kopar ama kilit govdesi kopmaz 1000/5 dir.

    Alaşımı farkli..dayanami farkli,gerilme ve ters kuvvet direnci farkli.

  18. #18
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne yaptin usta sen..

    Kilit baklası aksine en sağlam malzemeden yapilmiştir,dikkat edilirse normal bakla kopar ama kilit govdesi kopmaz 1000/5 dir.

    Alaşımı farkli..dayanami farkli,gerilme ve ters kuvvet direnci farkli.
    sağlam mı değil mi bilmiyorum, lakin benim zincir baklası aşınmış değiştirince ses kesildi.

  19. #19
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Alisilin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sağlam mı değil mi bilmiyorum, lakin benim zincir baklası aşınmış değiştirince ses kesildi.
    Mevzu kilit baklası..

    Tabiki sağlam olacak,tahrik kuvvetini dişliye ileten bir parça olan zincirin birleşmesini sağlayan pim..

  20. #20
    Kızıl pars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2016
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Bisiklet
    Zayıf halka derken aslında deyim olarak kullandım.
    En hataya yatkın olanı, en sofistike olanı anlamında.
    Ayrıca kenarları sonradan ezildiği için (bizim modelde tak çıkar değil, ezilerek sabitleniyor) işçilik hatası olabilir, araya birşeyler girmiş olabilir vs.
    Bakacaz artık.
    teşekkürler.
    Hamdım, piştim, hala hamım.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)