Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
RS 180
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

35 KW Motorlar

    Mondial E-xtreme Max 150
    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #1

    Üyelik
    31 Ekim 2017
    Abilerim arkadaşlarım herkese merhaba, bu aralar bir konu kafamı kurcalıyor. 35 kw ı geçmeyen motorlara bakıyordum da 750'lik ,800'lük bazı motorlar 33-35 kw ama ağırlığı 250-300 kg ağırlığında, ben bu motosikletleri kullanabiliyor muyum merak ediyorum. Veya birisi bana a2 ehliyet açıklamasında "gücünün ağırlığına oranı 0,2'yi geçmeyen motosikletler" i açıklayabilir mi nasıl hesaplıyoruz onu?


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Yamaha Motosiklet Kampanyası
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2016 CB500F
    Matematiksel olarak, 35KW ve altı güçte olan bir motosiklet ne kadar ağır olursa o kriterin altında kalıp uygun olma ihtimali artıyor...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:31 ----------

    Benim CB500F 35kW ve 197kg. kW / kg ~= 0,18. 35kW bir motosiklet 175kg ve üstü ağırlıkta ise sözkonusu oran 0,2'nin altında kalacaktır...

  3. #3
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F
    35 kw ve 200 kg motoru ele alırsak, 35/200 = 0,175 ediyor, yani 0,2 yi geçmediği için kullanabilirsiniz.

  4. #4

    Üyelik
    05 Haziran 2016
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    gv 250
    Mevzuatta "güç/ağırlık" ifadesinin yanında birim yazmamış. Ancak ruhsatlarda güç için kilovat (Kw), ağırlık için Kg yazdığına göre Kw/Kg olarak hesaplanıyor olmalı.

  5. #5
    oialdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Benelli Leoncino Cinquecento
    Benin motorda 35 kW' tır. Benelli Leoncino.

  6. #6

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    İstanbul
    Bajaj Dominar, CF Moto 400 NK, Honda CB500F ve CBR500R, KTM Duke 390, KTM RC390, Bilimum tüm 250cc ler. Harley Davidson Street750 ve Iron 883 vs vs vs. Bunlar hep oluyor.

    Lakin eski kasa Honda CBF 500 olmuyor

  7. #7

    Üyelik
    05 Ekim 2015
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    RS 200
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bajaj Dominar, CF Moto 400 NK, Honda CB500F ve CBR500R, KTM Duke 390, KTM RC390, Bilimum tüm 250cc ler. Harley Davidson Street750 ve Iron 883 vs vs vs. Bunlar hep oluyor.

    Lakin eski kasa Honda CBF 500 olmuyor
    KTM'nin 390 lıkları ağırlık olarak düşük oldukları için güç/ağırlık oranına uymuyorlar maalesef kullanamıyor.

  8. #8

    Üyelik
    15 Mart 2016
    a2 ehliyet ile duke 390 kullanılıyor arkadaşım uydurma.

  9. #9

    Üyelik
    01 Aralık 2018
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    bws 100-shadow 750-integra 700 D-N/A
    Alıntı gkhntrn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    a2 ehliyet ile duke 390 kullanılıyor arkadaşım uydurma.
    a2 ehliyetle 1000cc kullanirsinda ceza yersin kardesim duke 390 guc agirlik 0,21 oluyor bazi polis sallamiyor bazisi salliyo salliyana denk gelirsen yazar cezayi arastir millete oyle uydurma yaz

  10. #10

    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Motosikleti
    Yamaha x max 250 ABS
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bajaj Dominar, CF Moto 400 NK, Honda CB500F ve CBR500R, KTM Duke 390, KTM RC390, Bilimum tüm 250cc ler. Harley Davidson Street750 ve Iron 883 vs vs vs. Bunlar hep oluyor.

    Lakin eski kasa Honda CBF 500 olmuyor
    A ehliyet sınavına sürücü kursuna ait eski kasa Honda CBF 500 ile girmiştim. Sınav bitene kadar 35 dakika boyunca tırsa tırsa gittim. Sınavdan geçince kendi xmax'ima ilk kez binip sınav alanının yanındaki boş alanda turlayınca motorumu daha bi sevmiştim.

  11. #11

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    yalnız bir hatırlatma benim bildiğim aklımda kalan resmi gazetede okuduğum yasada 0.2 diyordu yani 2 nin yanındaki küsuratı belirtilmemiş devamı yazılmamış bu şu demek 0.3 altı yada 0.2 nin üstü.. kısaca 0.21 den 0.29 kadar yasal sınır içersinde kalıyor o zaman.. 0.30 olmadıkça..

    bu dediğimin doğrulamasınıda ktm firması yapıyor normalde rc390 0.21 ağırlık denkleminde ama yasal limit dahilinde A2 ile kullanılabiliniyor..
    bu resmi sitelerindede yazıyor..

    http://www.spormoto.com/supersport/ktm-rc-390/

    Birde polis elinde hesap makinesi bunlarlamı uğraşıcak ilginç şeyler.. bence çoğu kw değerine bakıyordur geçiyorsa yaz cezayı geçmiyorsa tamam gidebilirsin olayı.. çünkü 35kw /kg eğrisi denkleminde istisna bir kaç model dışında çoğu 0.2 denkleminden geçer..

  12. #12

    Üyelik
    01 Aralık 2018
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    bws 100-shadow 750-integra 700 D-N/A
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yalnız bir hatırlatma benim bildiğim aklımda kalan resmi gazetede okuduğum yasada 0.2 diyordu yani 2 nin yanındaki küsuratı belirtilmemiş devamı yazılmamış bu şu demek 0.3 altı yada 0.2 nin üstü.. kısaca 0.21 den 0.29 kadar yasal sınır içersinde kalıyor o zaman.. 0.30 olmadıkça..

    bu dediğimin doğrulamasınıda ktm firması yapıyor normalde rc390 0.21 ağırlık denkleminde ama yasal limit dahilinde A2 ile kullanılabiliniyor..
    bu resmi sitelerindede yazıyor..


    http://www.spormoto.com/supersport/ktm-rc-390/

    Birde polis elinde hesap makinesi bunlarlamı uğraşıcak ilginç şeyler.. bence çoğu kw değerine bakıyordur geçiyorsa yaz cezayı geçmiyorsa tamam gidebilirsin olayı.. çünkü 35kw /kg eğrisi denkleminde istisna bir kaç model dışında çoğu 0.2 denkleminden geçer..
    ilk okul matematigine donersek 0,2 yazmakla 0.20 ayni sey 0.20000 de ayni sey mezun olmak onemli 2. si ruhsatta guc orani yaziyor sag asagida adam 0.2 kuralini biliyorsa kardesim gel buraya 0.21 ne ehliyetsiz motor kullanmaktan tak 2k ceza kolay gelsin sansini denemek isteyen istedigi motora binsin ama yanlis bilgilendirme yapip baskalarinin ceza yemesini saglamayin
    computeus bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    13 Aralık 2018
    Motosikleti
    HONDA NC750S DCT
    Ehliyetimi haziranda aldim,motorum 750cc,yeni yasaya gore, ehliyet alacaklar A2 500cc ye kadar,500cc ustu A sinifi ehliyet

  14. #14

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı Orck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ilk okul matematigine donersek 0,2 yazmakla 0.20 ayni sey 0.20000 de ayni sey mezun olmak onemli 2. si ruhsatta guc orani yaziyor sag asagida adam 0.2 kuralini biliyorsa kardesim gel buraya 0.21 ne ehliyetsiz motor kullanmaktan tak 2k ceza kolay gelsin sansini denemek isteyen istedigi motora binsin ama yanlis bilgilendirme yapip baskalarinin ceza yemesini saglamayin
    o zaman Ktm türkiye yanlış bilgilendirme yapıyor tamam dır. söylerim resmi sitenizde yanlış bir bilgilendirme var diye sizde söyleyinde kaldırsınlar.

  15. #15
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK502
    Benelli TRK502 de A2 ile sürülebiliyor.34.99 HP

  16. #16

    Üyelik
    05 Haziran 2016
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    gv 250
    Alıntı ÇELİKKAYA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ehliyetimi haziranda aldim,motorum 750cc,yeni yasaya gore, ehliyet alacaklar A2 500cc ye kadar,500cc ustu A sinifi ehliyet
    Forumda A/A2 konulu çok konu açıldı. Birçoğunda trafik yönetmeliğinden link vererek cevap yazdım. 1 Ocak 2016 dan itibaren geçerli olan ehliyette A2 için motor hacmi sınırlaması yok. Motor gücü ve güç/ağırlık sınırlaması var.

    2019'da yeni düzenleme çıktıysa bilmiyorum. İnternette göremedim.

    c) A2 sınıfı sürücü belgesi gücü 35 kilovatı ve gücünün ağırlığına oranı 0,2’yi geçmeyen, sepetli veya sepetsiz iki tekerlekli motosikletler ile gücü 15 kilovatı geçmeyen üç tekerlekli motosikletleri kullanacaklara verilir.
    http://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx...C4%B1%20trafik

  17. #17

    Üyelik
    05 Ekim 2015
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    RS 200
    Örneğin biz duke 390 kullanıyoruz ruhsatta ağırlığı yanlış yazılmış diyip anlayaman bir yere değiştirtsek (yani kilosunu arttırsak) bu sefer bir sıkıntı olur mu acaba? (A2 için)

    Çünkü bir arkadaşım ruhsatında motor 300 yada 400 kilo falan yazıyordu yanlış yazılmış yani. O da hiç elletmemiş bir daha. Bu bir sıkıntı teşkil eder mi?

  18. #18

    Üyelik
    13 Aralık 2018
    Motosikleti
    HONDA NC750S DCT
    Alıntı highlore adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Forumda A/A2 konulu çok konu açıldı. Birçoğunda trafik yönetmeliğinden link vererek cevap yazdım. 1 Ocak 2016 dan itibaren geçerli olan ehliyette A2 için motor hacmi sınırlaması yok. Motor gücü ve güç/ağırlık sınırlaması var.

    2019'da yeni düzenleme çıktıysa bilmiyorum. İnternette göremedim.

    c) A2 sınıfı sürücü belgesi gücü 35 kilovatı ve gücünün ağırlığına oranı 0,2’yi geçmeyen, sepetli veya sepetsiz iki tekerlekli motosikletler ile gücü 15 kilovatı geçmeyen üç tekerlekli motosikletleri kullanacaklara verilir.
    http://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx...C4%B1%20trafik
    Peki.bana kursun soyledigi

  19. #19

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2016 CB500F
    Motorun gerçek fabrika çıkışı ağırlığını değiştirmediğinden kurtarmayabilir... Sonuçta her motorun ağırlığı (ithalat ve uyum belgelerinden) belli...

  20. #20

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    niye hala bir şeyler inat ediliyorki anlamıyorum .. Türkiye distiribütörü A2 ile sürülür demiş .. Hala inatla inkar peşinde birileri..

    http://www.spormoto.com/supersport/ktm-rc-390/




    TRK 502
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)