Enjeksiyonlu Suzuki adress'te kick start var. Nasıl çalıştığını bilen var mı? Yukarıda arkadaş enjeksiyonlu motorda akü bitince benzin pompası çalışmaz demiş. Suzuki nasıl çözmüş bu işi?
Enjeksiyonlu Suzuki adress'te kick start var. Nasıl çalıştığını bilen var mı? Yukarıda arkadaş enjeksiyonlu motorda akü bitince benzin pompası çalışmaz demiş. Suzuki nasıl çözmüş bu işi?
Ayak marşı eskiden scooterlarda vardı, tabii o zamanlar karbüratörlü. Sonradan yavaş yavaş kalktı bitti.
Adress'de nasıl yapmışlardır bilmiyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:21 ----------
Akü bitse bile marş pedalına bastığınızda stator gerilim üretecektir, pompa çalışıp yeterli benzin basıncını sağlıyor demek ki.
olay farklı yerlere gitmiş bir kardeşim cbf 600 gibi sıralı 4 silindir 16 valfı 210 kiloluk ağır bir makine ile mt09 gibi 3 silindirli 12 valflik 180 kiloluk hafif ve harika bir mühendisliğe sahip bir makineyi karşılatırmış.. bir arkadaşda efi arızası japonlarda hiç olmuyor demiş..
mt09 un karbüratörlü bir cbf den az yakmasının en başdaki sebebi enjeksiyon değil nedenlerden biri olsada o en sondaki neden olur.. Esas nedeni 3 silindirlli olması tabiki motor teknolojisinin daha yeni olması ve en önemlisi cbf den çok daha hafif olması aralarında nerden baksan ortalama 30 kilo oynuyor ..
bunların hepsini topladığında zaten enjeksiyona gerek yok motor 1-2 litre cbf den az yakıcakdır bunu motordan anlamayan anormal bir vatandaş bile tahmin edebilir.. enjeksiyon bu nedenlerden en son sırada gelir..
Yada şöyle diyim cbf gibi sıralı 4 silindirli ve cbf ile aynı kiloda bir mt09 olsa enjeksiyonlu emin olun karbüratörlü cbf den çok daha fazla yakardı..
bunu geçersek bir arkadaş enjeksiyon arızası japonlarda olmaz demişde buda yanlış bir bilgi esasen türkiyede zaten japon modeller çok çeşitliliği yok.. buyrun google da efi problems honda yamaha kawasaki motorbike yada motorcycle yazın karşınıza bir çok efi yada fi sisteminden arıza çıkarmış kullanıcıların konuları çıkıcakdır..
sorun çıkmasıda normal enjeksiyon sistemi komplike bir sistem ısı sensörleri,oksijen sensörü, ecu kartları,manifolt vakum sensörü, direk ecu kartlarına bağlı diğer duy sensörler falan komplike çok modüllü bir sistem... ne kadar komplike ve çok parçalı olursa sorun arıza çıkarma potansiyelide o kadar çok olur hak verirsinizki .. bu bugün olmaya bilir ama 5 sene sonra olur 10 sene olur motor 50 bine geldiğinde olur oldumuda fiyatıda bayağı ağır olur ..
benim piaggio x10 umda enjeksiyonlu ben burda enjeksiyonu kötülemiyorum hep diyorum enjeksiyon her açıdan karbüratörlü makinadan iyidir ama motorsiklet ile arabayı karıştırmamak lazım .. motorsiklette kullanım pratikliği ve yeri geldiğinde sürücünün motora müdahele edebilmesi hep tarihde ön planda olmuşdur.. enjeksiyonlu makinelerin arabadan farkı yoktur illaki servis ister makineye bağlanmak ister çünkü orda bütün veriler hatalar varsa hata kodları hepsi çıkar..
motosiklet.net tarihinin en mükemmel en bilgi dolu tartışmasız topiği bu sanırım. verilen bilgiler için kendi adıma teşekkür ederim. bir iki tane zeka sorunu olan arkadaş çıkmış aradan ama olsun süper başlık.
konuyu gördüm yine tepem attı, yaa arkadaş, moderatör abilerim, admin?? allah rızası için şu 2. sayfadan 2 yorumu silin gördükçe sinirleniyorum... onlarla bir bu yorumuda silin...
mesajı şikayet et butonuna bastım ama umursayan yok, silin şunları yaa! tahrik oluyorum, kızıyorum, sinirleniyorum, ben kimsenin abuk subuk tavırlarını çekmek zorunda değilim... silin şu mesajları lütfen... niye silmiyorsunuz? küçücük forum sanki yetiştiremiyormuş gibi niye görmemezlikten geliyorsunuz?
ben bir iddiada bulunmadığım halde öyleymiş gibi yansıtım şahsıma küçümserce kelimeler kullanıldı orada işte... silin diyorum daha kaç sefer demem gerek?
şu @dyavol-77 ve sayfanın en altındaki yorumu yapan kişi sapıtmış... onların o sayfadaki yorumlarından bahsediyorum.
enjeksiyonlu motor alacağım geçmişte çok çektim bu karbüden
Sen oyle san
Enjektorlu her turlu basa beladir yok sensorler bozuldu yok tps ayari kacti yok elektronik beyin ariza yapti yok cut off a girdi yok lambda sensoru hatali olctu. Yok egzantrik sensoru bozuldu krank sensoru zibardi zaten bir yigin sensorle gazi actigin kadar gitmez kafasina gore yorum yapar kullanimi bile keyifsizdir enjektorlunun
Harleylerde karburatorlu makbuldur eski enjektorluler tercih edilmez
Zaten karburatorlu motorun kullanim keyfini bilen o hissiyata sahip olacak kadar isi bilen enjektor demez
karbüratör her türlü başa beladır.
yok diyaframı yırtıldı, yok şamandıra tıkandı, yok iğnesi yamuldu, yok rölanti ayarı kaçtı, yok hava ayarı bozuldu, yok rakım değiştirdin motor çekişten düştü, yok jiklesi takıldı. çok yakması ve düzensiz çalışması cabası.
harley davidson tarzı motosikletlerde karbüratör tutulmasının sebebi, rölantinin kısılabilmesi ve kısık rölantidaki dengesiz çalışma sesinin sevilmesidir.
işi bilmeyen ustacıklar enjektörden elektronikten anlamaz, enjeksiyona çamur atar. "omo onjoksoyon çobok bozoloyor" derler, oysaki basit bir diagnostik cihazı ile sorun rahatlıkla nokta atışı tespit edilebilmektedir.
ilaveden krank sensörü ve tps karbüratörde de var. krank sensörü olmadan motor zaten ateşleme yapamaz. bu gün intruder'da ve apache'de bile karbüratörlü olmasına rağmen tps sensörü mevcuttur. ateşleme avansını ayarlar.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)