Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Karbüratörlü Motor ile Enjeksiyonlu Motor Arasındaki Fark ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #61

    Üyelik
    18 Mart 2017
    Enjeksiyonlu Suzuki adress'te kick start var. Nasıl çalıştığını bilen var mı? Yukarıda arkadaş enjeksiyonlu motorda akü bitince benzin pompası çalışmaz demiş. Suzuki nasıl çözmüş bu işi?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı Blackhoney adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Enjeksiyonlu Suzuki adress'te kick start var. Nasıl çalıştığını bilen var mı? Yukarıda arkadaş enjeksiyonlu motorda akü bitince benzin pompası çalışmaz demiş. Suzuki nasıl çözmüş bu işi?
    Ayak marşı eskiden scooterlarda vardı, tabii o zamanlar karbüratörlü. Sonradan yavaş yavaş kalktı bitti.
    Adress'de nasıl yapmışlardır bilmiyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:21 ----------

    Akü bitse bile marş pedalına bastığınızda stator gerilim üretecektir, pompa çalışıp yeterli benzin basıncını sağlıyor demek ki.

  3. #63

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    olay farklı yerlere gitmiş bir kardeşim cbf 600 gibi sıralı 4 silindir 16 valfı 210 kiloluk ağır bir makine ile mt09 gibi 3 silindirli 12 valflik 180 kiloluk hafif ve harika bir mühendisliğe sahip bir makineyi karşılatırmış.. bir arkadaşda efi arızası japonlarda hiç olmuyor demiş..

    mt09 un karbüratörlü bir cbf den az yakmasının en başdaki sebebi enjeksiyon değil nedenlerden biri olsada o en sondaki neden olur.. Esas nedeni 3 silindirlli olması tabiki motor teknolojisinin daha yeni olması ve en önemlisi cbf den çok daha hafif olması aralarında nerden baksan ortalama 30 kilo oynuyor ..

    bunların hepsini topladığında zaten enjeksiyona gerek yok motor 1-2 litre cbf den az yakıcakdır bunu motordan anlamayan anormal bir vatandaş bile tahmin edebilir.. enjeksiyon bu nedenlerden en son sırada gelir..

    Yada şöyle diyim cbf gibi sıralı 4 silindirli ve cbf ile aynı kiloda bir mt09 olsa enjeksiyonlu emin olun karbüratörlü cbf den çok daha fazla yakardı..

    bunu geçersek bir arkadaş enjeksiyon arızası japonlarda olmaz demişde buda yanlış bir bilgi esasen türkiyede zaten japon modeller çok çeşitliliği yok.. buyrun google da efi problems honda yamaha kawasaki motorbike yada motorcycle yazın karşınıza bir çok efi yada fi sisteminden arıza çıkarmış kullanıcıların konuları çıkıcakdır..

    sorun çıkmasıda normal enjeksiyon sistemi komplike bir sistem ısı sensörleri,oksijen sensörü, ecu kartları,manifolt vakum sensörü, direk ecu kartlarına bağlı diğer duy sensörler falan komplike çok modüllü bir sistem... ne kadar komplike ve çok parçalı olursa sorun arıza çıkarma potansiyelide o kadar çok olur hak verirsinizki .. bu bugün olmaya bilir ama 5 sene sonra olur 10 sene olur motor 50 bine geldiğinde olur oldumuda fiyatıda bayağı ağır olur ..

    benim piaggio x10 umda enjeksiyonlu ben burda enjeksiyonu kötülemiyorum hep diyorum enjeksiyon her açıdan karbüratörlü makinadan iyidir ama motorsiklet ile arabayı karıştırmamak lazım .. motorsiklette kullanım pratikliği ve yeri geldiğinde sürücünün motora müdahele edebilmesi hep tarihde ön planda olmuşdur.. enjeksiyonlu makinelerin arabadan farkı yoktur illaki servis ister makineye bağlanmak ister çünkü orda bütün veriler hatalar varsa hata kodları hepsi çıkar..

  4. #64

    Üyelik
    11 Haziran 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki DL 650 Vstorm (2004)
    motosiklet.net tarihinin en mükemmel en bilgi dolu tartışmasız topiği bu sanırım. verilen bilgiler için kendi adıma teşekkür ederim. bir iki tane zeka sorunu olan arkadaş çıkmış aradan ama olsun süper başlık.
    logaritma ve Dxsec bunu beğendiler.

  5. #65
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı schizo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motosiklet.net tarihinin en mükemmel en bilgi dolu tartışmasız topiği bu sanırım. verilen bilgiler için kendi adıma teşekkür ederim. bir iki tane zeka sorunu olan arkadaş çıkmış aradan ama olsun süper başlık.
    Evet bencede
    logaritma bunu beğendi.

  6. #66
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Mayıs 2018

  7. #67
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    konuyu gördüm yine tepem attı, yaa arkadaş, moderatör abilerim, admin?? allah rızası için şu 2. sayfadan 2 yorumu silin gördükçe sinirleniyorum... onlarla bir bu yorumuda silin...

    mesajı şikayet et butonuna bastım ama umursayan yok, silin şunları yaa! tahrik oluyorum, kızıyorum, sinirleniyorum, ben kimsenin abuk subuk tavırlarını çekmek zorunda değilim... silin şu mesajları lütfen... niye silmiyorsunuz? küçücük forum sanki yetiştiremiyormuş gibi niye görmemezlikten geliyorsunuz?

    ben bir iddiada bulunmadığım halde öyleymiş gibi yansıtım şahsıma küçümserce kelimeler kullanıldı orada işte... silin diyorum daha kaç sefer demem gerek?

    şu @dyavol-77 ve sayfanın en altındaki yorumu yapan kişi sapıtmış... onların o sayfadaki yorumlarından bahsediyorum.

  8. #68
    Moto43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2008
    Şehir
    sanane
    Motosikleti
    ---
    enjeksiyonlu motor alacağım geçmişte çok çektim bu karbüden

  9. #69

    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW Moto Guzzi CRF Vespa Activa
    Sen oyle san

    Enjektorlu her turlu basa beladir yok sensorler bozuldu yok tps ayari kacti yok elektronik beyin ariza yapti yok cut off a girdi yok lambda sensoru hatali olctu. Yok egzantrik sensoru bozuldu krank sensoru zibardi zaten bir yigin sensorle gazi actigin kadar gitmez kafasina gore yorum yapar kullanimi bile keyifsizdir enjektorlunun

    Harleylerde karburatorlu makbuldur eski enjektorluler tercih edilmez
    Zaten karburatorlu motorun kullanim keyfini bilen o hissiyata sahip olacak kadar isi bilen enjektor demez

  10. #70

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı enolaguy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sen oyle san

    Enjektorlu her turlu basa beladir yok sensorler bozuldu yok tps ayari kacti yok elektronik beyin ariza yapti yok cut off a girdi yok lambda sensoru hatali olctu. Yok egzantrik sensoru bozuldu krank sensoru zibardi zaten bir yigin sensorle gazi actigin kadar gitmez kafasina gore yorum yapar kullanimi bile keyifsizdir enjektorlunun

    Harleylerde karburatorlu makbuldur eski enjektorluler tercih edilmez
    Zaten karburatorlu motorun kullanim keyfini bilen o hissiyata sahip olacak kadar isi bilen enjektor demez
    karbüratör her türlü başa beladır.
    yok diyaframı yırtıldı, yok şamandıra tıkandı, yok iğnesi yamuldu, yok rölanti ayarı kaçtı, yok hava ayarı bozuldu, yok rakım değiştirdin motor çekişten düştü, yok jiklesi takıldı. çok yakması ve düzensiz çalışması cabası.

    harley davidson tarzı motosikletlerde karbüratör tutulmasının sebebi, rölantinin kısılabilmesi ve kısık rölantidaki dengesiz çalışma sesinin sevilmesidir.

    işi bilmeyen ustacıklar enjektörden elektronikten anlamaz, enjeksiyona çamur atar. "omo onjoksoyon çobok bozoloyor" derler, oysaki basit bir diagnostik cihazı ile sorun rahatlıkla nokta atışı tespit edilebilmektedir.

    ilaveden krank sensörü ve tps karbüratörde de var. krank sensörü olmadan motor zaten ateşleme yapamaz. bu gün intruder'da ve apache'de bile karbüratörlü olmasına rağmen tps sensörü mevcuttur. ateşleme avansını ayarlar.


    REKLAM ALANI
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)