Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
RKS City Blade
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Karbüratörlü Motor ile Enjeksiyonlu Motor Arasındaki Fark ?

    Mondial E-xtreme Max 150
    Trendy 50
    Motosiklet Online
  1. #61

    Üyelik
    18 Mart 2017
    Enjeksiyonlu Suzuki adress'te kick start var. Nasıl çalıştığını bilen var mı? Yukarıda arkadaş enjeksiyonlu motorda akü bitince benzin pompası çalışmaz demiş. Suzuki nasıl çözmüş bu işi?


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Yamaha Motosiklet Kampanyası
    Motomax
  2. #62
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı Blackhoney adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Enjeksiyonlu Suzuki adress'te kick start var. Nasıl çalıştığını bilen var mı? Yukarıda arkadaş enjeksiyonlu motorda akü bitince benzin pompası çalışmaz demiş. Suzuki nasıl çözmüş bu işi?
    Ayak marşı eskiden scooterlarda vardı, tabii o zamanlar karbüratörlü. Sonradan yavaş yavaş kalktı bitti.
    Adress'de nasıl yapmışlardır bilmiyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:21 ----------

    Akü bitse bile marş pedalına bastığınızda stator gerilim üretecektir, pompa çalışıp yeterli benzin basıncını sağlıyor demek ki.

  3. #63

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    olay farklı yerlere gitmiş bir kardeşim cbf 600 gibi sıralı 4 silindir 16 valfı 210 kiloluk ağır bir makine ile mt09 gibi 3 silindirli 12 valflik 180 kiloluk hafif ve harika bir mühendisliğe sahip bir makineyi karşılatırmış.. bir arkadaşda efi arızası japonlarda hiç olmuyor demiş..

    mt09 un karbüratörlü bir cbf den az yakmasının en başdaki sebebi enjeksiyon değil nedenlerden biri olsada o en sondaki neden olur.. Esas nedeni 3 silindirlli olması tabiki motor teknolojisinin daha yeni olması ve en önemlisi cbf den çok daha hafif olması aralarında nerden baksan ortalama 30 kilo oynuyor ..

    bunların hepsini topladığında zaten enjeksiyona gerek yok motor 1-2 litre cbf den az yakıcakdır bunu motordan anlamayan anormal bir vatandaş bile tahmin edebilir.. enjeksiyon bu nedenlerden en son sırada gelir..

    Yada şöyle diyim cbf gibi sıralı 4 silindirli ve cbf ile aynı kiloda bir mt09 olsa enjeksiyonlu emin olun karbüratörlü cbf den çok daha fazla yakardı..

    bunu geçersek bir arkadaş enjeksiyon arızası japonlarda olmaz demişde buda yanlış bir bilgi esasen türkiyede zaten japon modeller çok çeşitliliği yok.. buyrun google da efi problems honda yamaha kawasaki motorbike yada motorcycle yazın karşınıza bir çok efi yada fi sisteminden arıza çıkarmış kullanıcıların konuları çıkıcakdır..

    sorun çıkmasıda normal enjeksiyon sistemi komplike bir sistem ısı sensörleri,oksijen sensörü, ecu kartları,manifolt vakum sensörü, direk ecu kartlarına bağlı diğer duy sensörler falan komplike çok modüllü bir sistem... ne kadar komplike ve çok parçalı olursa sorun arıza çıkarma potansiyelide o kadar çok olur hak verirsinizki .. bu bugün olmaya bilir ama 5 sene sonra olur 10 sene olur motor 50 bine geldiğinde olur oldumuda fiyatıda bayağı ağır olur ..

    benim piaggio x10 umda enjeksiyonlu ben burda enjeksiyonu kötülemiyorum hep diyorum enjeksiyon her açıdan karbüratörlü makinadan iyidir ama motorsiklet ile arabayı karıştırmamak lazım .. motorsiklette kullanım pratikliği ve yeri geldiğinde sürücünün motora müdahele edebilmesi hep tarihde ön planda olmuşdur.. enjeksiyonlu makinelerin arabadan farkı yoktur illaki servis ister makineye bağlanmak ister çünkü orda bütün veriler hatalar varsa hata kodları hepsi çıkar..

  4. #64
    schizo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki DL 650 Vstorm (2004)
    motosiklet.net tarihinin en mükemmel en bilgi dolu tartışmasız topiği bu sanırım. verilen bilgiler için kendi adıma teşekkür ederim. bir iki tane zeka sorunu olan arkadaş çıkmış aradan ama olsun süper başlık.
    logaritma ve Dxsec bunu beğendiler.

  5. #65
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı schizo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motosiklet.net tarihinin en mükemmel en bilgi dolu tartışmasız topiği bu sanırım. verilen bilgiler için kendi adıma teşekkür ederim. bir iki tane zeka sorunu olan arkadaş çıkmış aradan ama olsun süper başlık.
    Evet bencede
    logaritma bunu beğendi.


    Benelli BN-251 Reklam Filmi
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)