100 cc veya 50 cc cub motorda araba yağı kullanan varmı arkadaşlar ? daha önce 1 kez kullandım problem olmadı devamlı kullanmak istiyorum 1 litre yaglar kutulama maliyeti yüzünden çok pahalı 4 litrelik kaliteli bir araba yağı kullanmak istiyorum
100 cc veya 50 cc cub motorda araba yağı kullanan varmı arkadaşlar ? daha önce 1 kez kullandım problem olmadı devamlı kullanmak istiyorum 1 litre yaglar kutulama maliyeti yüzünden çok pahalı 4 litrelik kaliteli bir araba yağı kullanmak istiyorum
4 litre motosiklet yagı da var
Pahalı ustam elf,total,castrol gibi bir araba yağı almak istiyorum çok km yapıyorum ben 2000 km de degişim yapıyorum
araba yağı motor yağı dizel motor yağı benzin motor yağı diye bir yağ yokki?
sadece viziko değeri var genel olarak motorlar daha yüksek devir çevirir buna mahsuben araba yağlarına göre biraz ince kalır , mesela benim kayınço motorundan bakalım
fabrikanın tek beklediği bu değer tutan yağ sae sınıfı sae ne demek bakalım
SAE (Society of Automotive Engineers) sınıflandırması:
SAE sınıflandırması diğerlerinden farklı olarak yağı düşük ve yüksek ısılardaki viskozitesine göre sınıflandırır, dolayısıyla daha ayrıntılı olduğu söylenilebilir. SAE sınıflandırmasında derece "W" harfi ile ayrılan iki rakamdan oluşur. W, "winter" yani kış anlamındadır ve yağın düşük sıcaklıktaki viskozitesini gösterir. Örneğin 10W-40'taki "10W" gibi. Bu, aynı zamanda yağın baz viskozitesidir, yani polimer eklenmeden önceki asıl viskozitesi. Bu rakam ne kadar düşük olursa yağ o kadar ince olacağından, bu bize aynı zamanda yağın düşük ısılarda ne kadar akıcı olacağını ve motorun ne kadar kolaylıkla çalışacağını da gösterir.
İkinci rakam yağın yüksek ısı viskozitesini verir. 10W-40'taki "40" gibi. Bu rakam ne kadar yüksekse, yağ sıcakken o kadar viskoziteli, yani kalın demektir.
Aşağıda, tahmin edilen dış sıcaklığa göre seçim yaparken belirli viskozite aralıklarında örnekler verilmiştir;
Tahmin edilen en düşük hava sıcaklığı
Tavsiye edilen SAE viskozite derecesi
0 derece
5W-30 10W-30 10W-40 20W-50
-18 derece
5W-30 10W-30 10W-40
-18 derecenin altı
5W-30
sonra sae yağlara bakalım
bu yağların hepsi motorun için uygundur pahalı yağın katkıları daha fazladır ama temel olarak hepsi aynıdır scooter için
.....
Ancak fitesli motorlarda ıslak debriyaj olduğu için buna özel katkılar vardır bu sebeple yüksek pahalı motor yağı kullananlar vitesler şakır şakır geçiyor derler
umarım yardımcı olabilmişimdir hep okur araştırırım
Adam CUP diyor. istanbu_gezg'ni scooter diyor.
CUP'larda ıslak debr. var.
Cevap yazanlara teşekkür ederim istanbu_gezg baya emek verip yazmışsın sana ayrı teşekkür ederim eline sağlık demek istedigini anladım.bu arada ıslak debriyajda tam sentetik yağ kaçırma yapıyor yarı sentetik yada mineral yağda kaçırma yapmadı daha önce kullandıgım yağlarda
Detayini okudum abi;
Gezgin gardaş,örnekleme amaçli kendi motorundan ornek vermiş dikkatli okuyan olayin mantigini kavrar,
Vitesli motor ve ıslak debriyaj olayinada değinmiş.
Heves etmiş yazmiş belki benzer scooter kullanan kisilere az biraz faydasi olur..
Bu işler yavaş yavaş olur,oda ögrenir zamanla..
Kisaca,
Cub motorlar için en ideali MA2 içeren uygun viskozitede(uretici önerisi)bir yağ seçimi.
Ben motoruma koyduğum yağı birdefaya mahsuz aracımada koymuştum.Liqui molly 5-40 full sentetik.7500 km sonra yağı değiştim.İçinden çıkan yağ hala canlı ve özelliğini yitirmemişti ama araba yağını motora koymak aklıma gelmedi.Daha sonra o sınıf yağı motorada koymadım.Motorda tercihim mineral yağ.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)