Motorum falcon sharp 200 ve 200 cc olmasına rağmen bir 100lük cup gibi gidiyor bu motorun gerçek gücünü nasıl görebilirim ? Ne yapsam hızı artar?
Motorum falcon sharp 200 ve 200 cc olmasına rağmen bir 100lük cup gibi gidiyor bu motorun gerçek gücünü nasıl görebilirim ? Ne yapsam hızı artar?
Üst motorla oyna?Mesela kilo verirsen her bindiğin motor hızlanır
Aynı dertten muzdaribim kardeşim. Bende de Falcon Wonder 150 var. Aynı konuda başlık açtım ve yeterince doyurucu cevaplar alamadım. İstersen bir incele.
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/190249-162-cc-motora-200cc-lik-karburator.html
Ama anladığım kadarıyla senin derdin benden daha büyük. Benim motor hiç olmazsa cup motorları geçiyor.
60 kiloyum 😊😊😊
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:29 ----------
Anladım bakacağım teşekkür ediyorum
Hocam tiner koyun depoya cidden epey hızlanır motosikletiniz. Fakat 2-3 depodan sonra motorunuz çalışmaz. Sonuç olarak alt motora dokunmamış olursunuz.
- Aynaları sök
- Motorun üstüne uzan
- Gömlek giyiyorsan cebini yırt, yoksa rüzgar tutar
Şaka bir yana, 200'lük motorla 100'lük cup arasında pek bir fark olmaz zaten.
Ve bu bahsettiğin motorlar çin malı motorlar olduğu için aynı banttan çıkan iki motor arasında bile bariz kalite / performans farkı görülebilir.
O yüzden hız konusunu çok kafaya takma.
Motoruna bin, sakin sakin yol al, etrafı izle, orman yolunda ağaçların kokusunu çek içine, limitlerini zorlamadan virajlı yollara gir, güzel bir noktada dur bi keyif sigarası yak.
Emin ol asıl bu şekilde o motordan zevk alacaksın.
Motoruna bin, sakin sakin yol al, etrafı izle, orman yolunda ağaçların kokusunu çek içine, limitlerini zorlamadan virajlı yollara gir, güzel bir noktada dur bi keyif sigarası yak.
Emin ol asıl bu şekilde o motordan zevk alacaksın.
Üstad, yukarıya aldığım bu cümlelerine aynen katılıyorum. 50 yaşından sonra motosiklet ehliyeti ve motor almış bir insan olarak aynen bu söylediklerini uyguluyorum. Ancak virajlı orman yollarına gitmek için de bazen şehirlerarası yollara çıkmak zorunda kalıyorsun. Trafiğin akışına uymak için hıza ve ivmelenmeye de doğaldır ki ihtiyaç duyuyorsun. Sollama yapmak, tehlikeli durumlardan kaçınmak ve benzeri durumlarda hız gerekli oluyor. Şahsen benim derdim bu. Bir de forum ahalisi yeni başlayanlar için genelde 100-150 cc motor öneriyordu. Ben de bu öneri üzerine 162 cc motor aldım. hem acemi ve hem de arabayı seri sürdüğüm ve yüksek cc motoru da seri sürerim korkusu ile bu motoru aldım.Şimdi ben 250 cc veya yükseği olan bir motoru maddi olarak alabilirim. Sıkıntı yok. Ama istemiyorum. Gerektiği zaman kolayca 120 km.ye çıksın. Rahat ve stabil olarak 95-100 km ile gidebilsin. Beklenti bu. Fazla değil. Bu tür sorunları paylaşanlarla dalga geçilmesi, bilhassa yüksek cc motoru olanlarca alaya alınması yakışıksız bir durum. Yok depoya tiner koy, yok pantolonun ceplerini sök, yok motora yat, yok aynaları sök ve benzeri gibi yorumlar bence yakışıksız bir durum ve çözüm odaklı değil. Naçizane dertleşeyim dedim. Bu tür yorumlar beni üzmekte. Böyle yorum yazılsa ne, yazılmasa ne. Şayet bir çözüm iiddiası olan var ise, doyurucu bilgileri varsa yazsın. Yoksa eğer boşuna klavyeyi kullanarak kendini yormasın diye düşünüyorum. Bu yazdıklarım geneldir. Sakın üzerinize alınmayın. Her konuda böyle yazan birçok arkadaş var. İyi ve kazasız günler dilerim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:05 ----------
Üstad, şimdi bu arkadaş bu yorumu hakedecek ne yaptı ki böyle birşey söylüyorsunuz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:17 ----------
Üstad, ne diyeyim. Bu tür yaklaşımlar insanları forumdan soğutuyor ne yazık ki. Soru soran arkadaş kendince önemli bir derdini ortaya koyuyor. Ama bu tür yaklaşımlar bence hiç şık durmuyor.
Karbüratör memesini bi tık büyütsen belki hızlanır...
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
[QUOTE=bican33;4345568]Motoruna bin, sakin sakin yol al, etrafı izle, orman yolunda ağaçların kokusunu çek içine, limitlerini zorlamadan virajlı yollara gir, güzel bir noktada dur bi keyif sigarası yak.
Emin ol asıl bu şekilde o motordan zevk alacaksın.
Üstad, yukarıya aldığım bu cümlelerine aynen katılıyorum. 50 yaşından sonra motosiklet ehliyeti ve motor almış bir insan olarak aynen bu söylediklerini uyguluyorum. Ancak virajlı orman yollarına gitmek için de bazen şehirlerarası yollara çıkmak zorunda kalıyorsun. Trafiğin akışına uymak için hıza ve ivmelenmeye de doğaldır ki ihtiyaç duyuyorsun. Sollama yapmak, tehlikeli durumlardan kaçınmak ve benzeri durumlarda hız gerekli oluyor. Şahsen benim derdim bu. Bir de forum ahalisi yeni başlayanlar için genelde 100-150 cc motor öneriyordu. Ben de bu öneri üzerine 162 cc motor aldım. hem acemi ve hem de arabayı seri sürdüğüm ve yüksek cc motoru da seri sürerim korkusu ile bu motoru aldım.Şimdi ben 250 cc veya yükseği olan bir motoru maddi olarak alabilirim. Sıkıntı yok. Ama istemiyorum. Gerektiği zaman kolayca 120 km.ye çıksın. Rahat ve stabil olarak 95-100 km ile gidebilsin. Beklenti bu. Fazla değil. Bu tür sorunları paylaşanlarla dalga geçilmesi, bilhassa yüksek cc motoru olanlarca alaya alınması yakışıksız bir durum. Yok depoya tiner koy, yok pantolonun ceplerini sök, yok motora yat, yok aynaları sök ve benzeri gibi yorumlar bence yakışıksız bir durum ve çözüm odaklı değil. Naçizane dertleşeyim dedim. Bu tür yorumlar beni üzmekte. Böyle yorum yazılsa ne, yazılmasa ne. Şayet bir çözüm iiddiası olan var ise, doyurucu bilgileri varsa yazsın. Yoksa eğer boşuna klavyeyi kullanarak kendini yormasın diye düşünüyorum. Bu yazdıklarım geneldir. Sakın üzerinize alınmayın. Her konuda böyle yazan birçok arkadaş var. İyi ve kazasız günler dilerim.[/QUOTE
konunun uzmanı değilim, emin olmadığım bir şeyi de tavsiye etmiyorum ama tecrübemi aktarayım. 125 cc olan bir çin malı motoru, tornada 150 cc civarı yükselttik. 200 cc lik karbüratör, açık hava filtresi, performans bujisi ve kablosu alıp değiştirdim. hız olarak çok fark etmedi ama kamyon&otobüs lerden çok kolay kaçabilmeye başladım hatta yokuşlarda vites bile büyütür oldum.
torna hariç diğerlerini uygulasanız bile fark edeceğini düşünüyorum.
Ateşleme ile alakalı geliştirme yapmak istersen bu konu sana fikir verebilir
http://www.motosiklet.net/forum/moto...ire-storm.html
Kardeş,sen daha once performans konusu açmiştin,bisan cub motoruna 125 veya 135cc silindir,piston takabilirsin zira bisanlar krank yapisi itibariyle müsait,gazete dağitimi yapan birisiyle konuşmuştum gayet memnun oldugunu belirtmişti.isinde ehil bir ustan varsa yaptirabilirsin ilave olarak pz30 veya 27 karburator takmayi ihmal etme.
Motorun kaç km.de? Debriyaj ne alemde? Bitik mi?
değerli dostum eğer kalitesiz ve güvensiz sürat istiyorsan 100 lük çita al modifiye ile süratlenir... senin motosiklet için piyasada yedek parça bulabileceğini sanmıyorum... zaten tiner dök diyen, kilo ver diyenler de bu şekilde düşündüğü için cevap verdiler bana göre...
kaliteli ve güvenli sürat istiyorsan motorunun limitlerini bil ve o limitlerin altında yol al... keyif motoru yap kendine... dağ yollarında göl kenarlarında rotalar çiz mümkün olduğunca şehirlerarası uzak dur... sınırını bilirsen sadece gerektiği zamanlarda zorlarsın... 150 cc asya motor scooter ile 55000 km giden bir abi ile tanışmıştım... tüm türkiyeyi adım adım gezmiş... sıkılmıyor musunuz diye sordum erken gitmem için bir sebep yok dedi... zaten yola keyif almak için çıkıyorum ne kadar yavaş o kadar iyi dedi... zamanımı motosikletime göre ayarlıyorum dedi... sollamaya çıkmazsın olur biter... risk almazsın olur biter... inşallah Allah nasip eder daha iyi bir motosiklet alırsın bu dediklerimi daha keyifli yaparsın...
bisiklete göre 50 cc hızlıdır, 50 c ye göre de senin motor... yani sonu yok... o yüzden hız deme ne olur... sevdiklerini üzme... üstte birisinin bahsettiği gibi köy yollarından keyif al... kendine iyi bak...
1.5 aylık hocam motorum debriyajı yeni değişti baskı balata değiştirdik ne yapsam aynı gitmiyor motor
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)