Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
REKLAM ALANI

Ateşleme bobini güçlendirme hk. Fire storm

    CFMOTO 250 SR
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    06 Nisan 2015
    Şehir
    Uşak
    Motosikleti
    Bisan roadstar cup
    Arkadaşlar Merhaba bir proje hakkında yardımınıza ihtiyacım var.
    110 cc cub motosiklet kullanıcısıyım (bisan roadstar 100)
    *
    öncelikle motosikletimin kendi sınıfında en iyisi olmasını ve drag yarışlarında tatmin edici başarılara ulaşmasını istiyorum ilk olarak cc yükseltme işine girip 97 cc den 107 cc ye çıkardım (125 cc lik Kitleri kalitesinden dolayı hiçbir usta tavsiye etmedi) bu şekilde azda olsa tork yükseltmeyi başardım ve silindirle ayrıntılı olarak uğraşmayı başka zamana erteledim. Önce elektrik ve ateşleme bobini işine girip yurtdışından birtakım modifiye parçalar getirttim bunlar arasında performans cdi, performans ateşleme bobini, silikon buji kablosu ve 3 tırnaklı buji bulunmakta
    ve buji haricinde hepsini uyguladım ve kayda değer bir artış göremedim
    İşte bunlar
    5 pinli Performans cdi

    Ateşleme bobini

    Silikon Buji kablosu (iç kısmı biraz farklı bakır tel yerine iplik pamuk benzeri birşey, beyaz toza benzer madde ve ince spiral gümüş benzeri bir tel var)
    *
    *
    Çalışmasını istediğim 3 tırnaklı buji

    *
    Daha önce kullandığım iridyum buji
    *
    Gelgelelim en son gelen parça bujiydi
    Bende büyük bir hevesle taktım artık ateşleme kısmı tamamdır dedim* (daha öncesinden a7tc tip iridyum buji kullanıyordum) birde ne göreyim ateşleme sisteminin bujiye gücü yetmedi ve motor düzensiz çalışıp rölantide stop ediyordu bende o öfkeyle biranda motosikleti ateşe vermeyi düşünmedim değil.
    *Çinlilerin kazığına uğramıştım. Sonrasında birkaç araştırma daha yaparak fire storm marka voltage Booster adında bir ürün buldum
    Parça bu Çinde en fazla 50 tl

    Buda videosu
    https://youtu.be/PspgwbkcSeM

    Aklıma takılan şey ise motosikletimin ateşleme bobini için herhangi bir sigorta girişi yok ve yapılan uygulamalar aracın ve motosikletin sigorta girişi üzerinden sağlanıp bujinin Çılgınlar gibi kıvılcım üretmesini sağlamakta. Asıl sorum daha önce böyle bir parça kullanan oldumu. Eğer bu parçayı alırsam tam olarak nereye bağlamam gerekecek yardımlarınız benim çok önemli şimdiden teşekkür ederim.

    Not: dahada olmassa Bosch marka otomobil ateşleme bobini ile devam edeceğim çıldırmak üzereyim


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Motomax
  2. #2
    boora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2012
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 esd
    Statörü değiştirmedikten sonra verim alamazsın. Senin yaptıklarının çoğunu bende yaptım hatta tofaş bobini takıp denedim hiç bir değişiklik yok. Ateşlemeden ziyada mekanik modifiyeye gitmen daha mantıklı. Büyük karbüratör,kapak taşlama vs. Modifiyeye merakın çoksa satıp cg al onda imkan daha faZla

  3. #3

    Üyelik
    06 Nisan 2015
    Şehir
    Uşak
    Motosikleti
    Bisan roadstar cup
    Alıntı boora adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Statörü değiştirmedikten sonra verim alamazsın. Senin yaptıklarının çoğunu bende yaptım hatta tofaş bobini takıp denedim hiç bir değişiklik yok. Ateşlemeden ziyada mekanik modifiyeye gitmen daha mantıklı. Büyük karbüratör,kapak taşlama vs. Modifiyeye merakın çoksa satıp cg al onda imkan daha faZla
    Maalesef motorun cub tarzı olması gerekiyor. bu modellere uygun 5 sargıdan fazla statör bulunmamakta. Bu arada İgnition timing light denilen ateşleme zamanı göstericisi tabanca benzeri aletle doğru zamanlamada ateşleme yapıp yapmadığını kontrol ettim o konuda sıkıntı çıkmadı. Cihaz bu Timing light (zamanlama göstericisi)
    *

  4. #4
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    3 Tırnaklı bujiyi kullanmamalısınız. Sorun sistemde değil buji seçiminizde. Tek tırnaklı kaliteli bir buji kullanırsanız çok daha verimli olacaktır. Reklamları geçip doğru konuşmak gerekirse eğer üretici kendisi önermemişse çok tırnaklı bujiler ateşlemede zayıflama ve performans kaybı doğurur, buna rağmen yine de ateşleme sistemini çok tırnakı buji için baştan yenileseniz de hiçbir performans artışı göremezsiniz.

    Drag için düşünüyorsanız Nitrojenoksit ve Karbondioksit kitleri ve uygulamalarına bakmalısınız. Ama şahsen bu tip düzenlemeleri önermiyorum. Yine de zevk meselesi parası ve motor umurumda değil diyorsanız fark yaratacaktır. Bir de motor yağınızı 0W-30 veya 5W-30 Tam Sentetik bir yağ ile değiştirin, tavsiye ederim. Bunlardan sonra hala istediğinizi elde edememişseniz tekrar konuşuruz

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:36 ----------

    Not: O resimdeki alete biz ülkemizde "avans tabancası" diyoruz

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:37 ----------

    Resimlerde birşey daha dikkatimi çekti. 3 Tırnaklı bujiniz sadece görsel amaçlı adi bir ürün olarak görünüyor. Sızdırmazlık contası (pulu) ile tırnakları aynı kaplamay ile kaplanmış. Sonradan gösterdiğiniz tek tırnaklı buji daha görüntüsünden kalitesini diğerinden yüksek olduğunu belli ediyor. Yine de tekrar ediyorum, sorun ateşleme sisteminizde değil, 3 tırnaklı buji o sistem için kurulsa dahi hiçbir performans artışı göstermeyecektir. Silindiriniz 3 tırnaktan alınacak kıvılcımı kullanacak kadar büyük değil diyerek, sorunun ana noktasına kabaca bir fikir vermek isterim.

  5. #5

    Üyelik
    06 Nisan 2015
    Şehir
    Uşak
    Motosikleti
    Bisan roadstar cup
    Teşekkürler

  6. #6

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Harika bilgiler , bende çok araştırmış idim , nihayetinde o'dönem kullandığım motor modelinde vardığım sonuç : iridium buji ile düşük devirler ve ilk çalışma bariz güzel iken , yüksek devirde zayıf , buna mukabil standart bujisi tam tersi ilk çalışma ve düşükte zayıf , yüksek devirde canavardi.

    Sonuç olarak , benzinin kalitesi ve iyi ayarlı karbüratör ve hava girişinin daha masrafsız ve performansa dönük olduğunu anladım.


    Güzel parçalar güzel proje , kolay gelsin.
    cenkito bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    06 Nisan 2015
    Şehir
    Uşak
    Motosikleti
    Bisan roadstar cup
    Teşekkürler arkadaşlar sanırım daha kaliteli bir buji arayışına gireceğim.ilerki dönemlerde zaten kapak taşlama karbüratör gibi konulara ayrıntılı bir şekilde gireceğim.burdaki amaç silindir içindeki sıkıştırma oranı artınca standart ateşleme sistemi yetersiz gelecek bu yüzden kıvılcım artırmak istemiştim

  8. #8
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı Sniper64007 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler arkadaşlar sanırım daha kaliteli bir buji arayışına gireceğim.ilerki dönemlerde zaten kapak taşlama karbüratör gibi konulara ayrıntılı bir şekilde gireceğim.burdaki amaç silindir içindeki sıkıştırma oranı artınca standart ateşleme sistemi yetersiz gelecek bu yüzden kıvılcım artırmak istemiştim
    Doğru, ancak yüksek sıkıştırma oranı, bujide aynı kıvılcımı yaratabilmek için daha fazla voltaja ihtiyaç duyar ki her bir tırnak o voltajın bölünmesi demektir. O yüzden kaliteli tek tırnaklı buji sonuna kadar tercih edilmeli, yetmediği yerde ateşleme voltajına da müdahale edilerek çok tırnaklı bujilere terfi edilmelidir. Tabi bu durumda sıkıştırma oranını değiştirdiğiniz için avans değerlerini de değiştirmeniz gerekecek. Açıkçası o motosiklette buna ne kadar müdahale edebilirsiniz, ateşleme sistemi o konuda ne kadar esnek bilmediğimden daha fazla yorum yapamıyorum.

    Modifikasyon zevk meselesi, hobi dendiğinde akan sular durur. Sınırlar da imkanlar da zorlanır kimi zaman. O yüzden o işe para harcamayın diyemiyorum ama unutmayın ki bunun sonu yok. Sizi tatmin ettiği yerde kendinizi tutup daha fazla zorlamamak iyi olacaktır

  9. #9

    Üyelik
    12 Haziran 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha mt-25
    birara buji plazması nasıl güçlendirilir diye araştırmıştım. ilgini çekebilir
    motosiklet için 50 pF veya 70 pF 30 kV kapasitör ile denenmesini önermiş.


  10. #10

    Üyelik
    06 Nisan 2015
    Şehir
    Uşak
    Motosikleti
    Bisan roadstar cup
    Tekrardan Merhaba arkadaşlar biraz geç oldu şuan için problemimi çözmüş bulunmaktayım tek eksik orjinal bir NGK buji piposuymuş. Silikon kablonun üstündeki pipoyu söküp ngk pipoyu taktığımda 3 tırnaklı bujinin verimli bir şekilde çalıştığını gördüm. Tavsiye ederim
    *pipo bu şekilde üstünde LZ05F 5K Ω yazmakta

    *
    *
    Üretici bilgileri bu şekilde
    *

    Elimdeki avometre ile ohm ölçümü yaptım sonuç piponun üstünde yazdığı gibi ortalama 4.5k Ω olarak çıktı şuan için üst devirlere daha hızlı çıkma gibi bir durum ve rölantide daha düzenli çalışma gözlemledim. bunlarda avometre testleri

    *

    Buji kablosunun üstünde gelen başlığın ohm değeri biraz düşük çıktı

    *
    Bu fikri Carbondioxid nickli kullanıcıdan aldım kendisine teşekkür ederim.

    Ayrıca Bobin güçlendici parçayı sipariş ettim elime ulaşınca buradan paylaşırım
    aorer, berk_cglr ve ogzcngdk bunu beğendiler.

  11. #11
    snappy x - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    Bu cuplar zaman ve para kaybı
    levend84 bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    06 Nisan 2015
    Şehir
    Uşak
    Motosikleti
    Bisan roadstar cup
    Alıntı snappy x adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu cuplar zaman ve para kaybı
    Teşekkürler Mondial snappy x cub cu kardeşim. Giden zaman ve para olsun mühim olan canımız sağolsun

  13. #13
    snappy x - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    Sen bilirsin hocam bende. Sana tavsiye sadece stres sahibi olursun bende cup hızlandırmayı düşündüm öncelikle telli jant ve ince lastik Lazım,gereksiz aksesuarları sökmek lazım,içi boş bi egzoz yüksek deviri rahatlatır,gerisi karbüratör ve piston oynamasıyla bişeyler yapabilirsin

  14. #14

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı Sniper64007 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu fikri Carbondioxid nickli kullanıcıdan aldım kendisine teşekkür ederim.
    Yarasın ,

  15. #15

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2012 Honda CB125E - 2006 Honda CBR125R
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Doğru, ancak yüksek sıkıştırma oranı, bujide aynı kıvılcımı yaratabilmek için daha fazla voltaja ihtiyaç duyar ki her bir tırnak o voltajın bölünmesi demektir. O yüzden kaliteli tek tırnaklı buji sonuna kadar tercih edilmeli, yetmediği yerde ateşleme voltajına da müdahale edilerek çok tırnaklı bujilere terfi edilmelidir. Tabi bu durumda sıkıştırma oranını değiştirdiğiniz için avans değerlerini de değiştirmeniz gerekecek. Açıkçası o motosiklette buna ne kadar müdahale edebilirsiniz, ateşleme sistemi o konuda ne kadar esnek bilmediğimden daha fazla yorum yapamıyorum.

    Modifikasyon zevk meselesi, hobi dendiğinde akan sular durur. Sınırlar da imkanlar da zorlanır kimi zaman. O yüzden o işe para harcamayın diyemiyorum ama unutmayın ki bunun sonu yok. Sizi tatmin ettiği yerde kendinizi tutup daha fazla zorlamamak iyi olacaktır
    Bilmediğimden soruyorum acaba sıkıştırılmış yakıt daha düşük güçte bir ateşlemeye ihtiyaç duymaz mı? Yani minimum ateşleme seviyesinin azalması gerekmez mi? Benzinin 12:1 oranından sonra erken yanması mantığından yola çıkarak konuşuyorum.

  16. #16
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Sonuca ulaşabildin mi merak ettim gelen parça işe yardı mı

  17. #17
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul-büyükçekmece-kumburgaz
    Motosikleti
    TVS Apache RTR 150 Hyper Edge
    70 pF 30 kv kondansatör bulamıyorum ki :D

    1 .................. uf (mikrofarad)
    1000 ............ nf (nanofarad)
    1000000 ...... pf (pikofarad)

    .1k63 = %10 toleranslı 63 volt 0,1 uf

    684k = 680 nf 400 volt

    Kondansatör çeşidi çok, telefondan araştırmak bunaltıyor.

  18. #18

    Üyelik
    24 Nisan 2020
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    Küba Ege hikayeden 50cc 125cc
    Bir faydası oldu mu bende yapmayı düşünüyorum

  19. #19
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom / Piaggio Medley
    Üç tırnaklı bujilerde düşündüğünüz gibi aynı anda üç kıvılcım gerçekleşmiyor , tırnaklardan hangisi elektroda yakın ise yani en az deforme olandan akım atlıyor ve tek bir kıvılcım gerçekleşiyor , çok tırnağın amacı ateşleme avansını daha uzun süre normal değerde tutmaktır , eğer çalışma sıcaklık değeri motorunuza uygun değilse çok tırnaklı buji hiçbir fayda sağlamadığı gibi orijinal tek tırnak bujiden daha kötü performans verir..
    fatih.met bunu beğendi.

  20. #20
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul-büyükçekmece-kumburgaz
    Motosikleti
    TVS Apache RTR 150 Hyper Edge
    işte daha güçlü bir motosiklet alamayınca millet elindekini hayabusa ya çevirmeye çalışıyor..

    şöyle bir video buldum abiler, videodaki uygulamayı benim motosiklete yapsam 200 km hızı görür müyüm?



    ANES MOTOR

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)