Vites düşürmeden devam etmek, yanlış mı ?
-
01 Haziran 2018, 21:53
#1
Arkadaşlar cahilliğimi maruz görün.
Özellikle trafikte mesela 4. Viteste gidiyorum 8 bin devirde 0 mesela 3 bin devre geliyor ama 3. Vitese almadan 4. Viteste devam ediyorum ? Bir zararı var mıdır sakıncalı mı'dır bilemedim ?
Sıklıkla 2. Viteste 30 la giderken trafikte yavaşlamam gerekiyor 10'a kadar insemde 2. Vitesle devam ediyorum ?
Reklamlar
-
01 Haziran 2018, 22:00
#2
Motosikletine göre değişir, ben arabadada motosiklettede durmadan 1. vitesi kullanmam 2 iyidir. Motosiklette 6. vites 60 la giderken gaz açarsam hemen hızlanıyor motorum torku yüksek, kendi motosikletinin durumunu sesinden anlaman lazım.
-
01 Haziran 2018, 22:59
#3
Motor zaten irkilmeye titremeye başlayınca vites düşürmeni gerektiğini anlarsınız. Titremeyle nasıl gideceksin ki? Zincir tak tak vurup durmuyo mu uygun vites olmayınca?
-
01 Haziran 2018, 23:10
#4
R25 3000 devirde sağlıklı çalışacak bir motora sahip değil. Spor motosiklete biniyorsan o vites pedalıyla oynayıp devri yüksek tutacaksın. Yoksa sürekli motoru ufak ufak sarsarak zarar verirsin. Motorların en sağlıklı çalıştığı devir maksimum torkunu verdiği devirdir. R25 için bu devir 10000 civarında.
-
01 Haziran 2018, 23:17
#5
mustafa_325 adlı üyeden alıntı
R25 3000 devirde sağlıklı çalışacak bir motora sahip değil. Spor motosiklete biniyorsan o vites pedalıyla oynayıp devri yüksek tutacaksın. Yoksa sürekli motoru ufak ufak sarsarak zarar verirsin. Motorların en sağlıklı çalıştığı devir maksimum torkunu verdiği devirdir. R25 için bu devir 10000 civarında.
motor sağlıklı çalışsın diye 10000 devirde gezersek ayvayı yeriz...
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
01 Haziran 2018, 23:21
#6
3000 devirde gaz açınca düzgün tepki veriyormu ki arkadaşın dediği gibi takur tukur bi seslerde gelirde hafif ivmelenip devir biraz yükselene kadar benim motorda öyle
-
01 Haziran 2018, 23:47
#7
Ne çok ne az devir olsun.
Gazı açtığında çekmeyecek kadar da yüksek tutma vitesi.
Gaz kolunu çevirdiğinde rahatça torklanacağı viteste tut.
-
01 Haziran 2018, 23:53
#8
Bu nasıl bir bilgidir hocam ben en yüksek torku verdiği devirde kullanırsam motoru ömrünü de yarıya düşüreceğimi düşünüyorum yanlış anlama ama ters bi mantık bence
-
02 Haziran 2018, 00:39
#9
bende sana benzer gibi kullanıyorum.benim gözlemim r25in ölü devri 3000 limitidir daha aşahası ve bu limitte kullanmam.genelde 4 ve 7 8 arası motor her türlü her viteste hızlanıyor.evet motor hareket etti 2ye taktın 30 km hız oldu 20 15 hıza inmen gerekti ben vitese dokunmuyorum gerekte olmuyor ne titriyor nede boğuluyor.hangi motor olursa olsun öksürme titreme oluyorsa zaten yanlış vitestesin.örneğin r25 60km hızla 6.viteste mutlu mesut ilerleyebiliyor.kısaca r25 için 4000 altını kullanma bence.3000 altında titreme yavaş yavaş başlıyor ama sen 4000 diye düşün.yukarıda bahsettiğim 1. 2. vites olayı hariç tutuyorum.35 40 hızla gidiyorsan 4.vites boğucu olabilir 3e atman daha sağlıklı olucaktır.4.viteste 45 üzeri yeteri kadar çekiş gücü veriyor.
-
02 Haziran 2018, 01:26
#10
Youjoee adlı üyeden alıntı
Bu nasıl bir bilgidir hocam ben en yüksek torku verdiği devirde kullanırsam motoru ömrünü de yarıya düşüreceğimi düşünüyorum yanlış anlama ama ters bi mantık bence
Tam tersi maksimum tork seviyesinde araç en rahat şekilde çalışıyor
-
02 Haziran 2018, 01:34
#11
RoofRoof adlı üyeden alıntı
Tam tersi maksimum tork seviyesinde araç en rahat şekilde çalışıyor
tamam en rahat şekilde çalışırda yaktığın benzin motorun,bağırıp çığırması nası olucak?arabada 4000 devirde atmosferik torku alırsın.nabalım 4bin 5binde vitesmi atalım? çok doğru bir düşünce değil.motoru yıpratmaktan ve benzin yakmaktan öte gitmez bu olay.10.000 devirde zaten full tork alıyor cihaz 13.700 devir çeviriyor zaten devir kesiciye ha soktunuz ha sokacaksınız.sırf bu motor değil çoğu motor böyle hatta arabalar vs de durum aynı.
-
02 Haziran 2018, 01:36
#12
Boldpilot adlı üyeden alıntı
Motosikletine göre değişir, ben arabadada motosiklettede durmadan 1. vitesi kullanmam 2 iyidir. Motosiklette 6. vites 60 la giderken gaz açarsam hemen hızlanıyor motorum torku yüksek, kendi motosikletinin durumunu sesinden anlaman lazım.
CP2 bloğu sanırım Yamaha'nın şimdiye kadar ürettiği en iyi motorlardan biri.
Şahsi fikrim her motorun karakteristiği farklı olsa da normal kullanımda maksimum devrin 3 te 2'sinin yukarısına pek çıkmadan, 3'te 1'in altına inmeden kullanmak daha uzun ömürlü ve sorun çıkarmayacak sağlıklı bir sürüş olur kanaatindeyim.
-
02 Haziran 2018, 01:45
#13
Motoru zorlamadan yavaşça gaz açarak giderseniz bir problem olmaz. Zaten motor zorlandığında bunu hissedersiniz, mesela size önerim bu tarz bir sürüşü rampa çıkarken yapmayın.
-
02 Haziran 2018, 01:57
#14
Yan Yan adlı üyeden alıntı
Ne çok ne az devir olsun.
Gazı açtığında çekmeyecek kadar da yüksek tutma vitesi.
Gaz kolunu çevirdiğinde rahatça torklanacağı viteste tut.
Youjoee adlı üyeden alıntı
Bu nasıl bir bilgidir hocam ben en yüksek torku verdiği devirde kullanırsam motoru ömrünü de yarıya düşüreceğimi düşünüyorum yanlış anlama ama ters bi mantık bence
Arkadaş en doğru cevabı vermiş. Maximum tork dememiş, rahat hızlanabileceği devir demek istemiş.
Olması gerekenden yüksek devir, olması gerekenden düşük devirden her zaman daha iyidir. Çünkü motorun zorlanması bir çok aksam için zararlı. Motora kaldırabileceğinin üstünde yük bindirmiş oluyorsunuz.
-
02 Haziran 2018, 03:35
#15
RoofRoof adlı üyeden alıntı
Tam tersi maksimum tork seviyesinde araç en rahat şekilde çalışıyor
hızlanma diyelim biz ona şimdi bizde honda civic var. max tork 4750 devirde veriyor vti, 4750 ile gidelim dersek zaten arabayı direk petrolcüye teslim edelim o da rahat etsin biz de...
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
02 Haziran 2018, 03:39
#16
Gaz açmanızla alakalı, motor titremedikçe. 4. vites düşük devirde motosiklet yavaş hızlanabilir, siz de az gaz açarsanız herkes mutlu olur.
Hızlanmak için çok gaz açarsanız, motor o devirlerde düşük güç verebildiğinden boş yere motoru ve deponuzu zorlarsınız. Hızlanmak için mantıksız bir devir-vites zaten
-
02 Haziran 2018, 08:54
#17
jimi_hendrix adlı üyeden alıntı
motor sağlıklı çalışsın diye 10000 devirde gezersek ayvayı yeriz...
Aynen katılıyorum iyi benzin içer o devirlerde sürekli kullansak
-
02 Haziran 2018, 10:16
#18
Yüksek vites ve düşük devir motorda vuruntuya sebep olur. vuruntulu 10 saniye çalışan bir motorun biyel kollari, segmanlar yatak yorgan ne varsa zarar verirsin yaptığın pek doğru değil. Motoru vuruntulu çalışmaya zorlamak motora yapabileceğin kötülüklerin zirvesi olur diye düşünüyorum
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)