Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Vites düşürmeden devam etmek, yanlış mı ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    26 Nisan 2018
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    R25
    Arkadaşlar cahilliğimi maruz görün.
    Özellikle trafikte mesela 4. Viteste gidiyorum 8 bin devirde 0 mesela 3 bin devre geliyor ama 3. Vitese almadan 4. Viteste devam ediyorum ? Bir zararı var mıdır sakıncalı mı'dır bilemedim ?
    Sıklıkla 2. Viteste 30 la giderken trafikte yavaşlamam gerekiyor 10'a kadar insemde 2. Vitesle devam ediyorum ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Motosikletine göre değişir, ben arabadada motosiklettede durmadan 1. vitesi kullanmam 2 iyidir. Motosiklette 6. vites 60 la giderken gaz açarsam hemen hızlanıyor motorum torku yüksek, kendi motosikletinin durumunu sesinden anlaman lazım.
    bursalıali ve ÖmerFaruk199 bunu beğendiler.

  3. #3
    Stock Sever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS200
    Motor zaten irkilmeye titremeye başlayınca vites düşürmeni gerektiğini anlarsınız. Titremeyle nasıl gideceksin ki? Zincir tak tak vurup durmuyo mu uygun vites olmayınca?
    ÖmerFaruk199 ve bursalıali bunu beğendiler.
    HONDA

    #BZ3082

  4. #4
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    R25 3000 devirde sağlıklı çalışacak bir motora sahip değil. Spor motosiklete biniyorsan o vites pedalıyla oynayıp devri yüksek tutacaksın. Yoksa sürekli motoru ufak ufak sarsarak zarar verirsin. Motorların en sağlıklı çalıştığı devir maksimum torkunu verdiği devirdir. R25 için bu devir 10000 civarında.
    ÖmerFaruk199 bunu beğendi.

  5. #5
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    R25 3000 devirde sağlıklı çalışacak bir motora sahip değil. Spor motosiklete biniyorsan o vites pedalıyla oynayıp devri yüksek tutacaksın. Yoksa sürekli motoru ufak ufak sarsarak zarar verirsin. Motorların en sağlıklı çalıştığı devir maksimum torkunu verdiği devirdir. R25 için bu devir 10000 civarında.
    motor sağlıklı çalışsın diye 10000 devirde gezersek ayvayı yeriz...
    ÖmerFaruk199 bunu beğendi.
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  6. #6
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    3000 devirde gaz açınca düzgün tepki veriyormu ki arkadaşın dediği gibi takur tukur bi seslerde gelirde hafif ivmelenip devir biraz yükselene kadar benim motorda öyle
    ÖmerFaruk199 bunu beğendi.

  7. #7
    Yan Yan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-25
    Ne çok ne az devir olsun.
    Gazı açtığında çekmeyecek kadar da yüksek tutma vitesi.
    Gaz kolunu çevirdiğinde rahatça torklanacağı viteste tut.
    ÖmerFaruk199 bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    13 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial mash -Hero dash- Hero Thriller- Cbr 250
    Bu nasıl bir bilgidir hocam ben en yüksek torku verdiği devirde kullanırsam motoru ömrünü de yarıya düşüreceğimi düşünüyorum yanlış anlama ama ters bi mantık bence
    ÖmerFaruk199 bunu beğendi.

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2015
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    R25
    bende sana benzer gibi kullanıyorum.benim gözlemim r25in ölü devri 3000 limitidir daha aşahası ve bu limitte kullanmam.genelde 4 ve 7 8 arası motor her türlü her viteste hızlanıyor.evet motor hareket etti 2ye taktın 30 km hız oldu 20 15 hıza inmen gerekti ben vitese dokunmuyorum gerekte olmuyor ne titriyor nede boğuluyor.hangi motor olursa olsun öksürme titreme oluyorsa zaten yanlış vitestesin.örneğin r25 60km hızla 6.viteste mutlu mesut ilerleyebiliyor.kısaca r25 için 4000 altını kullanma bence.3000 altında titreme yavaş yavaş başlıyor ama sen 4000 diye düşün.yukarıda bahsettiğim 1. 2. vites olayı hariç tutuyorum.35 40 hızla gidiyorsan 4.vites boğucu olabilir 3e atman daha sağlıklı olucaktır.4.viteste 45 üzeri yeteri kadar çekiş gücü veriyor.
    ÖmerFaruk199 bunu beğendi.

  10. #10
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Alıntı Youjoee adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu nasıl bir bilgidir hocam ben en yüksek torku verdiği devirde kullanırsam motoru ömrünü de yarıya düşüreceğimi düşünüyorum yanlış anlama ama ters bi mantık bence
    Tam tersi maksimum tork seviyesinde araç en rahat şekilde çalışıyor
    ÖmerFaruk199 bunu beğendi.

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2015
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    R25
    Alıntı RoofRoof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tam tersi maksimum tork seviyesinde araç en rahat şekilde çalışıyor
    tamam en rahat şekilde çalışırda yaktığın benzin motorun,bağırıp çığırması nası olucak?arabada 4000 devirde atmosferik torku alırsın.nabalım 4bin 5binde vitesmi atalım? çok doğru bir düşünce değil.motoru yıpratmaktan ve benzin yakmaktan öte gitmez bu olay.10.000 devirde zaten full tork alıyor cihaz 13.700 devir çeviriyor zaten devir kesiciye ha soktunuz ha sokacaksınız.sırf bu motor değil çoğu motor böyle hatta arabalar vs de durum aynı.
    ÖmerFaruk199 bunu beğendi.

  12. #12
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Alıntı Boldpilot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikletine göre değişir, ben arabadada motosiklettede durmadan 1. vitesi kullanmam 2 iyidir. Motosiklette 6. vites 60 la giderken gaz açarsam hemen hızlanıyor motorum torku yüksek, kendi motosikletinin durumunu sesinden anlaman lazım.
    CP2 bloğu sanırım Yamaha'nın şimdiye kadar ürettiği en iyi motorlardan biri.


    Şahsi fikrim her motorun karakteristiği farklı olsa da normal kullanımda maksimum devrin 3 te 2'sinin yukarısına pek çıkmadan, 3'te 1'in altına inmeden kullanmak daha uzun ömürlü ve sorun çıkarmayacak sağlıklı bir sürüş olur kanaatindeyim.
    ÖmerFaruk199 ve bursalıali bunu beğendiler.

  13. #13
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Motoru zorlamadan yavaşça gaz açarak giderseniz bir problem olmaz. Zaten motor zorlandığında bunu hissedersiniz, mesela size önerim bu tarz bir sürüşü rampa çıkarken yapmayın.
    ÖmerFaruk199 bunu beğendi.

  14. #14
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Yan Yan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne çok ne az devir olsun.
    Gazı açtığında çekmeyecek kadar da yüksek tutma vitesi.
    Gaz kolunu çevirdiğinde rahatça torklanacağı viteste tut.
    Alıntı Youjoee adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu nasıl bir bilgidir hocam ben en yüksek torku verdiği devirde kullanırsam motoru ömrünü de yarıya düşüreceğimi düşünüyorum yanlış anlama ama ters bi mantık bence
    Arkadaş en doğru cevabı vermiş. Maximum tork dememiş, rahat hızlanabileceği devir demek istemiş.

    Olması gerekenden yüksek devir, olması gerekenden düşük devirden her zaman daha iyidir. Çünkü motorun zorlanması bir çok aksam için zararlı. Motora kaldırabileceğinin üstünde yük bindirmiş oluyorsunuz.
    ÖmerFaruk199 bunu beğendi.

  15. #15
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Alıntı RoofRoof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tam tersi maksimum tork seviyesinde araç en rahat şekilde çalışıyor
    hızlanma diyelim biz ona şimdi bizde honda civic var. max tork 4750 devirde veriyor vti, 4750 ile gidelim dersek zaten arabayı direk petrolcüye teslim edelim o da rahat etsin biz de...
    ÖmerFaruk199 bunu beğendi.
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  16. #16
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Gaz açmanızla alakalı, motor titremedikçe. 4. vites düşük devirde motosiklet yavaş hızlanabilir, siz de az gaz açarsanız herkes mutlu olur.
    Hızlanmak için çok gaz açarsanız, motor o devirlerde düşük güç verebildiğinden boş yere motoru ve deponuzu zorlarsınız. Hızlanmak için mantıksız bir devir-vites zaten
    ÖmerFaruk199 bunu beğendi.

  17. #17
    karayel90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2013
    Şehir
    Burdur/Antalya
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Alıntı jimi_hendrix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor sağlıklı çalışsın diye 10000 devirde gezersek ayvayı yeriz...
    Aynen katılıyorum iyi benzin içer o devirlerde sürekli kullansak
    ÖmerFaruk199 bunu beğendi.

  18. #18
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Yüksek vites ve düşük devir motorda vuruntuya sebep olur. vuruntulu 10 saniye çalışan bir motorun biyel kollari, segmanlar yatak yorgan ne varsa zarar verirsin yaptığın pek doğru değil. Motoru vuruntulu çalışmaya zorlamak motora yapabileceğin kötülüklerin zirvesi olur diye düşünüyorum
    ÖmerFaruk199 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)