Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Akü problemi ve nasıl çözebilirim?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    peyloride - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF1100 L1
    Merhabalar,

    Motosikletim artık her marşta çalışmıyor. 1 gün bile geçse marş ile çalıştıramıyorum, ayak marşı kullanmam gerekiyor. Ancak biraz sürdükten sonra marş ile çalıştırabiliyorum. Akünün problemi nedir? 2 yıldır kullanılan orjinal akü, bir kere dolum görmüş 3-4 ay önce.

    Anladığım kadarıyla aküyü değiştirmem gerekecek. Biraz araştırdım kitapçıkta akü 12V 4AH gözüküyor ancak çok fazla marka ve spesifikasyon var akü ile ilgili. Hangi aküyü önerirsiniz f/p olarak Pulsar 150NS için?

    Yuasa önerenler oldu fakat internette 60 liraya satılan da var 190 liraya satılan da var, farkları nedir ben anlayamadım.

    Teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    31 Mayıs 2016
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    honda wing go, kenbo 125cc cup
    Ya 60 TL olan orijinal yuasa değil yada 190 TL satanlar çok fahiş fiyata satıyor. Aküyü bi daha şarj ettirip (elektrikcide) bi süre daha sürebilirsiniz.

  3. #3

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    marş basarken zorlanıyormu yoksa hızlı çevirip çalışmıyor mu jikle ilemi deniyorsunuz eğer marş çevirip çalışmıyorsa subap problemi olabilir ben vlm akü kullanıyorum 3.senesinde sorunum yok

  4. #4
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Sitede arama yapsan, "akü sorunu" yaz. Bi dünya şey yazıldı.
    Soğuklarda herkesin derdiydi susuz kalmış aküler.

  5. #5
    peyloride - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF1100 L1
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    marş basarken zorlanıyormu yoksa hızlı çevirip çalışmıyor mu jikle ilemi deniyorsunuz eğer marş çevirip çalışmıyorsa subap problemi olabilir ben vlm akü kullanıyorum 3.senesinde sorunum yok
    Marş basıyor, o klasik sesi yapıyor fakat çalışmıyor. Biraz kullandıktan sonra da çalıştırabilmem için haafif gaz vermem gerekiyor. Açıkcası jikleyi bilmiyorum. Yeni başladım pek bilgim yok. Siz diyince araştırdım, motorun sol tarafında olduğunu söylemişler ama öyle bir şey göremedim. Nasıl bir şeye bakmam gerektiğini de tam bilmiyorum açıkcası. Subap problemi olup olmadığını test etme şansım var mı başka bir şekilde, başka bir semptomdan?

  6. #6
    freelancer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2016
    Akünün marş verebilecek durumda olması için biraz şarj bulundurması lazım, "biraz sürdükten sonra marş verebiliyorum" dediğin mesela kaç km ve ne kadar yükleniyorsun motora? Bitmenin eşiğinde olan bir aküyü şarj etmek için yaklaşık 100 km'lik bir yola çıkman gerekebilir, biraz da devirli gidersin ki motorun güç çıkışı olsun ve aküyü şarj edebilsin. Ya da daha kolayı, yakınlarda ucuza şarj ettirecek elektrikçi bulursan şarj ettir, bir hafta sonra tekrar aynı duruma düşerse o zaman yeni akü almaya kesin karar verebilirsin. Yanlış anladığım bir şey olmuş ise affola.

  7. #7
    Ekrem_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Benim aküde öyleydi yuasa marka bir iki şarj oldu sonunda katlanamadım Varta akü aldım alaman malı iyidir. 180 tl 2 yıl garantili

  8. #8
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Aynı benim akü Ben akü şarj kablosunu aküye takılı bıraktım, kablonun ucunu bagaja çektim, 2-3 günde bir bagajı açıp şarj ediyorum. Bence akün tamamen ölmemiştir, önce şarj ettir biraz kullan sıkıntı çıkarmazsa şarj cihazı alıp arada bir takar kullanırsın.

  9. #9
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı 54RR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı benim akü Ben akü şarj kablosunu aküye takılı bıraktım, kablonun ucunu bagaja çektim, 2-3 günde bir bagajı açıp şarj ediyorum. Bence akün tamamen ölmemiştir, önce şarj ettir biraz kullan sıkıntı çıkarmazsa şarj cihazı alıp arada bir takar kullanırsın.
    Kapakları sökemedin mi? Hepten susuz bırakacaksın aküyü.

  10. #10
    yamtareroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mart 2018
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Satıldı :(
    Akü ile ilgili sorunlar başlamışsa en garanti ve temiz yol değiştirmek, bir defa sorun başladı mı artık sürekli yolda kalabilirim endişesine sahip oluyorsunuz.. Ayak marşı olanlar daha şanslılar.. Tabii CBF 150 gibi ayak marşı olmayan motor sahibi olan biri olarak söylüyorum bunu..

  11. #11
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kapakları sökemedin mi? Hepten susuz bırakacaksın aküyü.
    Kapak yokki neresini sökeyim
    İnsanlar sevilmek için yaratıldılar. Eşyalar kullanılmak için. Dünyadaki kaosun nedeni; eşyaların çok sevilip insanların ise kullanılmasıdır.

  12. #12
    peyloride - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF1100 L1
    Alıntı freelancer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akünün marş verebilecek durumda olması için biraz şarj bulundurması lazım, "biraz sürdükten sonra marş verebiliyorum" dediğin mesela kaç km ve ne kadar yükleniyorsun motora? Bitmenin eşiğinde olan bir aküyü şarj etmek için yaklaşık 100 km'lik bir yola çıkman gerekebilir, biraz da devirli gidersin ki motorun güç çıkışı olsun ve aküyü şarj edebilsin. Ya da daha kolayı, yakınlarda ucuza şarj ettirecek elektrikçi bulursan şarj ettir, bir hafta sonra tekrar aynı duruma düşerse o zaman yeni akü almaya kesin karar verebilirsin. Yanlış anladığım bir şey olmuş ise affola.
    Açıkcası değişiyor ama yaklaşık 10-15 km gidince çalışıyor. Bir keresinde 30 km yapmama rağmen çalışmadığı da oldu. 100km'lik bir yola hiç çıkmadım ama genelde devirli kullanıyorum 6-7bin civarında, okuduğum kitaplarda motorun tepkisini kaybetmemek için devirli kullanılması gerektiği yazıyordu.

    Şarj etme işlemi nasıl oluyor? Çok uzun sürüyor mu? Aküyü çıkartıp elle mi götürmem gerekiyor yoksa orada hallediliyor mu?



    Alıntı 54RR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı benim akü Ben akü şarj kablosunu aküye takılı bıraktım, kablonun ucunu bagaja çektim, 2-3 günde bir bagajı açıp şarj ediyorum. Bence akün tamamen ölmemiştir, önce şarj ettir biraz kullan sıkıntı çıkarmazsa şarj cihazı alıp arada bir takar kullanırsın.
    Aküyü nasıl şarj ediyorsunuz? Arabadan şarj etmek mümkün mü? Volt ve amper farkı olmuyor mu?


    Alıntı yamtareroglu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akü ile ilgili sorunlar başlamışsa en garanti ve temiz yol değiştirmek, bir defa sorun başladı mı artık sürekli yolda kalabilirim endişesine sahip oluyorsunuz.. Ayak marşı olanlar daha şanslılar.. Tabii CBF 150 gibi ayak marşı olmayan motor sahibi olan biri olarak söylüyorum bunu..
    Ayak marşım var, yine o bir nebze rahatlatıyor dediğiniz gibi. Ama o da çok kolay bir işlem değil açıkcası, zorlanıyorum onunla çalıştırırken. Bazen çalıştıramayıp yorulduğum oluyor. Sanırım tam çözemedim ayak marşı işini.


    Cevaplar için teşekürler.

  13. #13
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Alıntı peyloride adlı üyeden alıntı Mesajı göster





    Aküyü nasıl şarj ediyorsunuz? Arabadan şarj etmek mümkün mü? Volt ve amper farkı olmuyor mu?




    Akü şarj cihazı aldım, telefon sarj eder gibi akü sarj ediyorum.

  14. #14
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Açıklamanızdan anladığım kadarıyla motor marş yapmasına rağmen çalışmıyor, eğer marşa bastığınızda marş motorunun yavaş ve zorlanarak döndüğünü hissediyorsanız bu büyük ihtimalle akünün zayıf olmasından kaynaklanır ama yok normal şekilde marş basıyor ve motor çalışmıyorsa sorunu başka yerde aramanız gerekiyor, jikleden bahsetmiş arkadaşlar jikle motorun soğukken kolay çalışmasını sağlayan bir eklentidir, bazı motorlarda gidon üzerindeyken bazılarında karbüratör üzerindedir ve mandal şeklindedir, motoru soğukken çalıştıracaksanız jikleyi çeker ısıtırsınız 1-2 dk sonra jikleyi kapatıp yola çıkarsınız. Bu arada her motorda jikle yoktur genelde karbüratörlü modellerde jikle olur ve motorunuz karbüratörlüyse sorun karbüratörde olabilir çünkü 10-15 km giden bir motosiklet ısınmıştır ve 1-2 ayak marşı denemesinde çalışması gerekir.

  15. #15
    peyloride - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF1100 L1
    Alıntı 54RR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akü şarj cihazı aldım, telefon sarj eder gibi akü sarj ediyorum.
    Fiyatlarına baktım da hocam akü ile aynı fiyatta nerdeyse. Her gün şarj etmekle uğraşacağına akü almak daha mantıklı değil mi?

    Alıntı thepope adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Açıklamanızdan anladığım kadarıyla motor marş yapmasına rağmen çalışmıyor, eğer marşa bastığınızda marş motorunun yavaş ve zorlanarak döndüğünü hissediyorsanız bu büyük ihtimalle akünün zayıf olmasından kaynaklanır ama yok normal şekilde marş basıyor ve motor çalışmıyorsa sorunu başka yerde aramanız gerekiyor, jikleden bahsetmiş arkadaşlar jikle motorun soğukken kolay çalışmasını sağlayan bir eklentidir, bazı motorlarda gidon üzerindeyken bazılarında karbüratör üzerindedir ve mandal şeklindedir, motoru soğukken çalıştıracaksanız jikleyi çeker ısıtırsınız 1-2 dk sonra jikleyi kapatıp yola çıkarsınız. Bu arada her motorda jikle yoktur, jikle olan modellerin hepsi manuel değildir yani sizin motorunuzda otomatik jikle olabilir ve motorunuz enjeksiyonlu değilse karbüratörde sorun olabilir çünkü 10-15 km giden bir motosiklet ısınmıştır ve 1-2 ayak marşı denemesinde çalışması gerekir.
    Açıkcası bu ilk motorum olduğu ve daha motor kullanan/anlayan bir arkadaşım olmadığı için marş motoru yavaş ve zorlanarak mı dönüyor bilmiyorum. Jikle mantığını otomobilden biliyorum fakat o mandal/kol nerede motorda hiç göremedim. Motorum karbüratörlü bu arada. Ancak karbürator ile ilgili sorun olsaydı ısındığında da çalışmaması gerekmez miydi? Belirli bir süre kullandıktan sonra marş konusunda şimdiye kadar bir kere sorun oldu, belki de denk geldi.

  16. #16
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Alıntı peyloride adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Açıkcası bu ilk motorum olduğu ve daha motor kullanan/anlayan bir arkadaşım olmadığı için marş motoru yavaş ve zorlanarak mı dönüyor bilmiyorum. Jikle mantığını otomobilden biliyorum fakat o mandal/kol nerede motorda hiç göremedim. Motorum karbüratörlü bu arada. Ancak karbürator ile ilgili sorun olsaydı ısındığında da çalışmaması gerekmez miydi? Belirli bir süre kullandıktan sonra marş konusunda şimdiye kadar bir kere sorun oldu, belki de denk geldi.
    Anlayan arkadaşınız olmasına gerek yok, eğer marş sesi motor çalıştığı durumlarda ve çalışmadığı durumlarda aynıysa aküde sorun yoktur bunu demek istiyorum. Akü zayıfsa marş motoru önce yavaş yavaş döner(sesinden anlarsınız) sonra hiç dönmez sadece çat çat diye röle sesini duyarsınız çünkü bu durumda akünün gücü ancak marş rölesini çalıştırmaya yeter.
    15 km gittikten çalışıyor demişsiniz ya, bu durumda motorun marş sesinde bir değişme oluyor mu yoksa çalışmadığı durumla aynı sesi çıkarıyor ama çalışıyor mu diyorsunuz, ayrıca akü zayıfsa aydınlatmalarda falanda bunun belirtisini görürsünüz mesela fren lambası yandığında diğerleri sönük yanmaya başlar gibi. Önce sorun aküden mi değil mi onu anlamak lazım, dediğim gibi marş sesi geliyor ama çalışmıyorsa akü de sorun yoktur.
    Şu karbüratör sizinkiyle aynı mı bir bakın isterseniz ok işaretiyle jikleyi gösterdim.

  17. #17
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Alıntı peyloride adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fiyatlarına baktım da hocam akü ile aynı fiyatta nerdeyse. Her gün şarj etmekle uğraşacağına akü almak daha mantıklı değil mi?
    Benim akü 650 tl
    İnsanlar sevilmek için yaratıldılar. Eşyalar kullanılmak için. Dünyadaki kaosun nedeni; eşyaların çok sevilip insanların ise kullanılmasıdır.

  18. #18
    freelancer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2016
    Alıntı 54RR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim akü 650 tl
    Hey gidi, arkadaş da Duke 390'ına Varta akü alırken 170 lira verdi diye pahalı dediydim. Neden, çünkü benim Orbus jel akü 75 lira

  19. #19
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Alıntı freelancer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hey gidi, arkadaş da Duke 390'ına Varta akü alırken 170 lira verdi diye pahalı dediydim. Neden, çünkü benim Orbus jel akü 75 lira
    Benim almam gereken akü o fiyata olsa 3 ayda bir yeni akü alırım
    İnsanlar sevilmek için yaratıldılar. Eşyalar kullanılmak için. Dünyadaki kaosun nedeni; eşyaların çok sevilip insanların ise kullanılmasıdır.

  20. #20
    peyloride - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF1100 L1
    Alıntı thepope adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anlayan arkadaşınız olmasına gerek yok, eğer marş sesi motor çalıştığı durumlarda ve çalışmadığı durumlarda aynıysa aküde sorun yoktur bunu demek istiyorum. Akü zayıfsa marş motoru önce yavaş yavaş döner(sesinden anlarsınız) sonra hiç dönmez sadece çat çat diye röle sesini duyarsınız çünkü bu durumda akünün gücü ancak marş rölesini çalıştırmaya yeter.
    15 km gittikten çalışıyor demişsiniz ya, bu durumda motorun marş sesinde bir değişme oluyor mu yoksa çalışmadığı durumla aynı sesi çıkarıyor ama çalışıyor mu diyorsunuz, ayrıca akü zayıfsa aydınlatmalarda falanda bunun belirtisini görürsünüz mesela fren lambası yandığında diğerleri sönük yanmaya başlar gibi. Önce sorun aküden mi değil mi onu anlamak lazım, dediğim gibi marş sesi geliyor ama çalışmıyorsa akü de sorun yoktur.
    Şu karbüratör sizinkiyle aynı mı bir bakın isterseniz ok işaretiyle jikleyi gösterdim.
    https://resmim.net/f/88eVkG.jpg
    Marş sesi olayını denicem hocam en kısa zamanda. Aydınlatma konusunda tek farkettiğim ilk çalıştırmadan sonra gaz açtığımda ön far parlaklığı artmaya başlıyordu. Normal yolda giderken 3.viteste mesela böyle bişi söz konusu değil. Jikle konusuna da iyice bakacağım hocam fakat şöyle bir durum olmuştu, motosikleti ilk alırken serviste çalışmadı aküye baktılar, değerleri düşük dendi. Hatta bir alet ile değerleri ölçüp gaz verdiğinde değerlerin arttığını gözlemleyip, rolantide düşük gaz verince normal denmişti. Devirli kullandıkça kendine gelir diye önemsememiştim ben de.

    Teşekkürler hocam bu arada cevap için.

    Alıntı 54RR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim akü 650 tl
    Üzücüymüş gerçekten


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)