Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

SUZUKI DRZ400SM için acil destek!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    27 Ekim 2017
    Hayırlı geceler abilerim ablalarım!
    geçen yıl birkaç ay 100cc scooter kullanıcısıydım.Yalnızca kullanıp motosiklet hakkında en ufak bilgiye sahip olmadan da sattım.
    Kısa kesiyorum uygun fiyata drz400sm buldum haftaya almayı planlıyorum.Yazdığına göre 35bin kmde. 2007 model
    Şimdi benim zerre bilgim yok motosiklet hakkında bir motosiklet tamir ustası götürüp baktırsam ve bir problem gözükmüyorsa satın alsam ne kadar doğru olur? Tamir ustasının drz400sm hakkında tecrübesi bilgisi olması gerekir mi? Bu kadar yabancıyım konuya bilgilendirirseniz çok hora geçer saygılar, hiphopkardes


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Sadece 100cc scooter kullandıysan. DRZ400 alma hiç affetmez çok kötü döver. Neye uğradığını anlamaya bilirsin bile ben uzun süre motosiklet kullanmama rağmen (150cc, 250cc, 600cc)ve çok fazla motor kullanma şansı yakalamam rağmen. DRZ400'e bindiğimde gaz tepkisi ve huyundan suyuna baktıktan sonra üzerinde durmaya pek maçam yemedi. Kanı deli bozuk bir makinedir. Tecrübem var diyorsanız da iyi bir ustaya göstermekte fayda var. Sonradan çıkabilecek küçük sürprizler bile üzebilir.

  3. #3
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Suzuki Vanvan
    öncelikle merhaba;

    öncelikle belirtmek istediğim, drz 400sm çok ters bi makinadır. çift silindir 500cc alsan daha rahat kullanırsın o kadar söyleyeyim. kuşadası'nda bi arkadaşımdayken kullanma şansım olmuştu. hayvan gibi bir tork var. 100cc scooter sürücüsüne göre değil açıkçası, yine de kararlıysan tabii ki laf söylemek düşmez. sadece dikkatli ol.

    2007 model bi makinanın 35 binde olması hiç inandırıcı değil. 2017'deyiz. 10 yıl. Her yıl 5 bin kilometre yapsa 50 bin kilometre yapar. Gerçek 35 binde kilometresi olan bi makina çok az ve pahalıdır.
    Diğer noktaya geleyim, bu makinaların motor parçaları epey tuzlu. Daha kötü tarafı parçası yok. Çıkma parça bulamazsın yani. Şimdi tekrar baktım mâlum bir kaç siteye, en ufak bir contasını bulamadım ki krank-piston vs zaten yok. Yani öyle bir parça gerektiğinde gitmen gereken tek adres Suzuki olur, onlar yurtdışından getirir ama epey epey pahalı olur.

    Tavsiyem pek bulaşmaman. Sevgiler.

  4. #4

    Üyelik
    13 Kasım 2015
    Şehir
    Philippines
    Motosikleti
    DavidmipAJ
    Alıntı Mamba09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    öncelikle merhaba;

    öncelikle belirtmek istediğim, drz 400sm çok ters bi makinadır. çift silindir 500cc alsan daha rahat kullanırsın o kadar söyleyeyim. kuşadası'nda bi arkadaşımdayken kullanma şansım olmuştu. hayvan gibi bir tork var. 100cc scooter sürücüsüne göre değil açıkçası, yine de kararlıysan tabii ki laf söylemek düşmez. sadece dikkatli ol.

    2007 model bi makinanın 35 binde olması hiç inandırıcı değil. 2017'deyiz. 10 yıl. Her yıl 5 bin kilometre yapsa 50 bin kilometre yapar. Gerçek 35 binde kilometresi olan bi makina çok az ve pahalıdır.
    Diğer noktaya geleyim, bu makinaların motor parçaları epey tuzlu. Daha kötü tarafı parçası yok. Çıkma parça bulamazsın yani. Şimdi tekrar baktım mâlum bir kaç siteye, en ufak bir contasını bulamadım ki krank-piston vs zaten yok. Yani öyle bir parça gerektiğinde gitmen gereken tek adres Suzuki olur, onlar yurtdışından getirir ama epey epey pahalı olur.

    Tavsiyem pek bulaşmaman. Sevgiler.
    Ayıptır günahtır yahu, amacın ne? Sırf yazmak için mi yazdın?
    2007 model 35binde çok bile. SM'lar commuter olarak kullanılmaz, anca hobi amaçlı haftada bir sürmelik, garajda dursun diye sahiplenilir. Bu açıdan bakılırsa çok bile 35.000.

    Tork fazla fakat abartıldığı kadar değil. Eğer ki modifiye yapılmışsa, fcr39 carb, exhaust vs ve ona göre jetlenmişse o vakit asla' önermem. çünkü bu basit modlarla gaz tepkimesi muazzam değişiyor, motor sürekli 0 da 100 e çıksana abi motoruna dönüşüyor asla sabit süremiyorsun. Bakkala giderken 90-100 ü görmen lazım. O açıdan dikkat et, stock halliyse ya da ufak tefek modifiye edilmişse uygundur.

    Ayrıca Mamba09, drz400s motor parçaları o kadar fazla ve o kadar ucuz ki, yüzbinlerce bulabilirsin. Avrupada herkeste drz var, amerika da az daha koy drz al diyorlar, drz400sm avrupanın cg si gibi. Parça fiyatları inanılmaz ucuz.

  5. #5
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    yurt dışından alışveriş yapabiliyorsan yedek parça ile en ufak sorun yaşamazsın ama torku 100 cc den sonra mahallede laf attığı için tokatlayıp yolladığın çocuğun abisi gelip seni haydar'la dövmesi gibi bir etki yapabilir supermotolar arazında psikopat sınıfında olmas da yeterince torku olan genelde dijital göstergesi düzenli arızalanan(su geçiriyor) bir motor onun haricinde bir kez bakımlarını sorunsuz yaptır sonra rutin kontroller ile uzun süre binersin ama yüksektir onuda göz önünde bulundur

  6. #6
    TurboTastic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul /Üsküdar


    Diyorsan al gitsin..
    waldorf bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    27 Ekim 2017
    hahahahahaha alıyorum ulen :D (espri) . Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim abilerim. trafikte usluyum(tabi bahsi geçen motosiklet façalı) Tecrübe konusunda büyük haklısınız sanırım. Motosiklet orjinal stok halde fiyatını da uygun bulunca yapıştım İyice tecrübe edip asfalta yapışmamaya çalışıcam.Bu motoru Bilen bir usta bulabileceğimi sanmıyorum.Biraz ip üstünde cambazlık yapmaya benzeyecek satın almak ve kullanmak ama hayırlısı bakalım.Tekrar teşekkürler eklenecek birşeyler varsa diye yeni yorumlara bakar olucam

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:56 ----------

    İşte bende ondan şüpheleniyorum. motor vaktinde oynanmış boku çıkmış olması ihtimaline nasıl önlem alacağımı bilmiyorum. Dğer drz başlıklarına göz attım gerçekten verdiğim paraya yazık olabilitesi var

  8. #8

    Üyelik
    13 Kasım 2015
    Şehir
    Philippines
    Motosikleti
    DavidmipAJ
    Alıntı hiphopkardes adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hahahahahaha alıyorum ulen :D (espri) . Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim abilerim. trafikte usluyum(tabi bahsi geçen motosiklet façalı) Tecrübe konusunda büyük haklısınız sanırım. Motosiklet orjinal stok halde fiyatını da uygun bulunca yapıştım İyice tecrübe edip asfalta yapışmamaya çalışıcam.Bu motoru Bilen bir usta bulabileceğimi sanmıyorum.Biraz ip üstünde cambazlık yapmaya benzeyecek satın almak ve kullanmak ama hayırlısı bakalım.Tekrar teşekkürler eklenecek birşeyler varsa diye yeni yorumlara bakar olucam

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:56 ----------

    İşte bende ondan şüpheleniyorum. motor vaktinde oynanmış boku çıkmış olması ihtimaline nasıl önlem alacağımı bilmiyorum. Dğer drz başlıklarına göz attım gerçekten verdiğim paraya yazık olabilitesi var
    Eğer ki çok beğendiysen al, fakat drz400sm olmasa da drz400s kullanıcısı olarak söylüyorum (400sm de kullandım), sürekli kullanımlarda rahat edemezsin. Bmx bisikletler olur ya hani, 400sm öyle bir motosiklet. Sırf oynamak, hoplamak zıplamak için yani, apaçilik yapmak için, oyuncak niyetine. Bmx ile de okula gider gelirsin ama 200tl lik dandirik bir bisikletin konforunu bile sunmaz sana.

    drz400sm alıp teker yapmak, stoppie yapmak için, virajda motoru sağa kendini sola yatırmak için, 0-100 arası çılgın atmak için ideal, çünkü torku çok fazla ve hafif alet. Alıpta bunları yapman gerekmez, hatta işe de gider gelirsi, okula da, uzun yola da çıkarsın, piste de girersin. Fakat tam olarak harcadığın paranın son kuruşuna kadar karşılayamazsın kaybıdını. 4x4 tır tekerli arazi aracı alıp, otobanda 240 basıyor bu çok yavaş der gibi söylenirsin kendi kendine.

    Ama, şöyle bir artısı var ki, drz400sm'i değil de, 400s'i öneririm. Dual sport alet, HER YERE girer, otobanda 120'ye sabitleyebilirsin, araziye girersin,hoplayıp zıplayabilirsin. Düşürdüğünde sıkıntı yok, baktın radyatör plastiği kırıldı, çek e-bayden, 10 dolar yenisi...

    Baktın karbüratör patladı, 100 dolar 1000km kullanılmışı vs vs.
    klavuzunda klavuza uygun bakımları yapılırsa ve klavuza uygun kullanılırsa, stock haliyle motor bloğundaki ilk zedelenme 50 ile 80.000km arasında başlıyor. Bu da demek ki, 100.000-150.000 arası başlıyor performans kaybı. Henüz o kadar kullanılmışına denk gelmedim arazi için alanlar acemiliği attıktan sonra special alıyor, sm olarak alanlar da sattı, ktm ya da husky aldı. Fakat motor bloğu gerçekte kaliteli, 30.000 hiçbir şey suzuki motor bloğu için. Suzukinin dünyanın her ülkesinde, dayanıklı ve uzun ömürlü motorsiklet üretmesiyle büyük bir ünü var, hele ki 90 lı yıllarda üretilmeye başlaya motosikletler...
    O açıdan gayet ideal. Ben iki yıl kadar araştırdım da aldım, memnunum. Sağını sök, solunu çıkart, bir şey olsa ucuza kurtarıyorsun günü. Oyuncak gibi alet, yedek parça sıkıntısının olmamasını geçtim, başka motorlarınkilerle de uyumlu. Benim karbüratörde honda crf450 jetleri var. Soğuk havada kullandığım için acayip şeyler yaptım karbüratöre. Önde klx çamurluk var, plakalığı tutan plastik ktm den sökme. Pegler sanayi dökümü, vs vs. Acemi için ideal bir alet, alıp söker kurcalar ucuza ustaya gitmeden öğrenirsin motorsikletin çalışma şeklini.

    2 ay önce karbüratörü söksem nasıl olur diye konu açmıştım, şimdi haftada bir karbüratörün ayarlarını kurcalıyorum en ideal yakma oranını tutturmak için, başka bir alet olsaydı riske atmaz götürürdüm ustaya ve hala karbüratör ne işe yarıyor ki diye gezinirdim ortalarda. Avantajı bu.

  9. #9

    Üyelik
    27 Ekim 2017
    Abi önerin iiçin teşekkürler . tekerdir stoppiedir bunlar en azından 1 1bucuk yıl motosikleti deneyimledikten sonra kalkışacağım işler.Genelde Şehir içi trafiğinde otobanlara da çıkarım da kısa mesafe kullanmak amacım. işe git gel yapıcam. Uzun yol yılda bir kere aile ziyareti izmir antalya arası olur e yoracak tabi haliyle . Benzetmen çok açıklayıcı oldu .Ama ben konfor aramıyorum. Hani bazı zaman olur dikiş tutturamazsın hayatta işte öyle bir vaktteyken heves ettiğim ve altına giripte özsaygımı kazanmış vaziyet kalkabildiğim bir amaç. o yüzden sm ! Ölürsün demeye tenezzül etmeyenleri de duyar gibiyim. Belki sağlıklı bir kafanın alabileceği riskler de değil. Ama böyle yani durum bir araba alıp içinde her allahın günü promile thcye vurupta yaşamak mı? ya da uykuda olmadığın her anında yaşamın anlam ve mana bulması mı ? işte o yüzden sm

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:55 ----------

    alıp drz namaza gidicem

  10. #10

    Üyelik
    13 Kasım 2015
    Şehir
    Philippines
    Motosikleti
    DavidmipAJ
    Alıntı hiphopkardes adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi önerin iiçin teşekkürler . tekerdir stoppiedir bunlar en azından 1 1bucuk yıl motosikleti deneyimledikten sonra kalkışacağım işler.Genelde Şehir içi trafiğinde otobanlara da çıkarım da kısa mesafe kullanmak amacım. işe git gel yapıcam. Uzun yol yılda bir kere aile ziyareti izmir antalya arası olur e yoracak tabi haliyle . Benzetmen çok açıklayıcı oldu .Ama ben konfor aramıyorum. Hani bazı zaman olur dikiş tutturamazsın hayatta işte öyle bir vaktteyken heves ettiğim ve altına giripte özsaygımı kazanmış vaziyet kalkabildiğim bir amaç. o yüzden sm ! Ölürsün demeye tenezzül etmeyenleri de duyar gibiyim. Belki sağlıklı bir kafanın alabileceği riskler de değil. Ama böyle yani durum bir araba alıp içinde her allahın günü promile thcye vurupta yaşamak mı? ya da uykuda olmadığın her anında yaşamın anlam ve mana bulması mı ? işte o yüzden sm

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:55 ----------

    alıp drz namaza gidicem
    Dediğim gibi sm değilde, s düşünebilirsin. Yine de motordan anlayan birini bul, onla git, baksin, tr de herkes birbirini düzmece derdinde. Tanıdığın birisi yoksa motordan anlayan, motorun olduğu ilde yaşayan var mı diye rica edersen forumda yardımcı olurlar.

    Öyle abartıldığı kadar güçlü değil, hafif sadece ve tork fazla. Ama stock karburator Çöp gaza ne kadar asılırken asıl on kalkmıyor, modlandiysa işler değişir... Dikkatli sürersen bir şey olmaz. Bütün dünyada başlangıç motoru dur drz400s Google a beginner bikes yaz orda bile çıkar. Ucuz, dayanıklı, eğlenceli, güçlü, yakışıklı.

  11. #11

    Üyelik
    27 Ekim 2017
    2001 Drz 400 s var sahibinden de bi tane dediğniz gibi gerçekten çok yakışıklı duruyor.
    sm le Bir gidip görüşeyim .motosiklet muğla marmariste evet bir başlık daha açıcam bunun için umarım yardımcı olacak birini bulabilirim

  12. #12

    Üyelik
    27 Ekim 2017
    Bir ay oldu 700 800km yapmısımdır otoyollarda kayboldum vesaire derken şuan aramız iyi ama usta lazım usta. Dişli standart boyutundan çok büyğk sa. 100kmde bi boğulur oluyor da sonra ne zaman son sürate çıkıyor farkedemiyorsun. Garip bir alet temkinliyim


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)