Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda CBF 150'den Yamaha MT09'a Geçiş

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Dorebar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Aralık 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Spacy Alpha, CBF 150, R25
    Merhaba dostlar, kısaca motosiklet geçmişimden bahsetmek istiyorum. 2 Yıl önce Scooter ile başladım ve 7 aydır sıfır km aldığım CBF 150 kullanıyorum. Kadranım 24.000 nazar değmesin henüz bir kaza geçirmedim. Ayrıca henüz bir eğitim almadım fakat Hondanın eğitimine ve ardından Motto akademinin eğitimine katılmak istiyorum. Lakin bu eğitimlere katılmadan önce 250cc bir motosiklet alma arefesindeyim. Tarz olarak nedense bir türlü Süpersport türlerine görsel olarak alışamadım. Naked tarzını kendime benimsemiş durumdayım. Başlıkta da belirttiğim gibi en çok arzuladığım motosiklet MT 09 fakat buna ne tecrübe olarak ne de psikolojik olarak hazır değilim.

    250cc motosiklet arayışında olduğum bu günlerde kendi kriterlerimi ve artı eksi tablomu çıkarmaya başladım. Örneğin iki motosiklet arasında kalıyorum birinde ABS var diğerinde yok. ABS olanı araştırıyorum vites göstergesi yok gibi kriterlerden dolayı sıkıldım. Sizce ne tür bir yol izlemeliyim? Hangi kriterler üzerinden değerlendirmeler yaparak motosikletimi seçmeliyim. Sıfır km alacağım ve en az 40.000 kilometre kadar kullanmak ve sürüş eğitimlerimi bununla almak istiyorum.

    Hedefim 3. motosiklet olarak MT 09 almak ve bu motosikleti kullanacak tecrübeyi edinmek için elimden geleni yapacağım. Vakit ayırıp okuduğunuz için teşekkür ederim. Fikir ve tecrübelerini aktaracak olan arkadaşlara şimdiden minnettarım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    26 Şubat 2017
    Şehir
    kdz.ereğli
    Motosikleti
    ER6N
    Merhaba,
    Ybr 125 im ile yaklaşık 20000km yaptım, hem altimda çok küçük kalıyor hemde trafikte beni zor duruma düşürüyordu, artık değiştirme vakti geldiğini düşündüm ve sizin gibi 250 cc naked bir makina bakınmaya başladım , mt-25 ile ktm duke 250 arasında gidip geliyorum birinde abs var biri çift silindir felan derken takasa er6n abs denk geldi ve aldım. Abs si arızalı idi bilerek aldım yaptıracağım diye. 3 ay oldu alali çok memnunum motosikletimden ciddi seviyorum onu ama bu ani fren yaptığımda kilitlenen tekerlek yüzünden ayağımın kırılmasına engel olamadı. Neyse şimdilik iyiyim 1 ay daha raporum var aksayarak olsa da yürüyorum. Benden sana tavsiye abs kesin olsun ben birebir eğitim almadım fakat işin teorisini çok okudum ama beni kurtarmadı.

    Iyi eğitim al bol pratik yap mt09 çok güzel makina gözünde de fazla büyütme bence.

  3. #3

    Üyelik
    08 Aralık 2011
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    Benelli trk 502 & tvs neo x3i
    Mt09 muhteşem bir motordur. Ancak basamakları yavaş çikmalisınız. Daha uysal bir model bakin. Cb500 ern6 mt 07 gibi. Kaldiki bunlarda cbf 150 den sonra ciddi guç üreten motorlardir.

  4. #4
    viper17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir
    Gsx250r de istediğiniz her şey mevcut.

    Abs, Vites göstergesi, titreşimsiz çift silindir. Diablo Rosso 2 çakıp devam edebilirsiniz.

    https://www.motolastik.com/pirelli-d...7-66h-pmu30191






  5. #5

    Üyelik
    26 Aralık 2013
    Motosikleti
    SUPERDUKER
    cbf arka tekere 6mı 7mi bg veriyor bilmiyorum ama
    düşlediğiniz dünyadan çok uzaktasınız

  6. #6
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı Dorebar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...ABS olanı araştırıyorum vites göstergesi yok gibi kriterlerden...
    24000 km yapan birisinin, ABS'li motoru, vites göstergesi yok diye elemesine ne denir bilemedim.

    Hiç göstergem olmasa o motoru kullanmaya devam ederim, gıkım çıkmaz.

  7. #7
    Dorebar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Aralık 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Spacy Alpha, CBF 150, R25
    Alıntı adilaksoy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,
    Ybr 125 im ile yaklaşık 20000km yaptım, hem altimda çok küçük kalıyor hemde trafikte beni zor duruma düşürüyordu, artık değiştirme vakti geldiğini düşündüm ve sizin gibi 250 cc naked bir makina bakınmaya başladım , mt-25 ile ktm duke 250 arasında gidip geliyorum birinde abs var biri çift silindir felan derken takasa er6n abs denk geldi ve aldım. Abs si arızalı idi bilerek aldım yaptıracağım diye. 3 ay oldu alali çok memnunum motosikletimden ciddi seviyorum onu ama bu ani fren yaptığımda kilitlenen tekerlek yüzünden ayağımın kırılmasına engel olamadı. Neyse şimdilik iyiyim 1 ay daha raporum var aksayarak olsa da yürüyorum. Benden sana tavsiye abs kesin olsun ben birebir eğitim almadım fakat işin teorisini çok okudum ama beni kurtarmadı. Iyi eğitim al bol pratik yap mt09 çok güzel makina gözünde de fazla büyütme bence.
    Evet aslında trafikte bazı durumlarda yetersiz kalıyor ama çoğu zaman bu yetersizliğe sebep olacak tarzda sürmekten kaçınıyorum. Ben de MT 25'e bakıyorum ama en büyük eksisi ABS olmayışı. Bana da sizde olduğu gibi denk gelen motosikletler var ama ikinci motosiklet olarak 250cc üzerine çıkmayı asla düşünmüyorum. Kazanızdan dolayı geçmiş olsun dileklerimi iletmek isterim.

    Alıntı sezer aykaç adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mt09 muhteşem bir motordur. Ancak basamakları yavaş çikmalisınız. Daha uysal bir model bakin. Cb500 ern6 mt 07 gibi. Kaldiki bunlarda cbf 150 den sonra ciddi guç üreten motorlardir.
    Söyediğiniz gibi MT09 muhteşem bir motor fakat zaten basamakları yavaş yavaş çıkacağım. Dikkatle okursanız 250cc bir ikinci motosiklet arayışı içerisindeyim. Direkt olarak CBF'den sonra MT 09 tabi ki almam.

    Alıntı viper17 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gsx250r de istediğiniz her şey mevcut. Abs, Vites göstergesi, titreşimsiz çift silindir. Diablo Rosso 2 çakıp devam edebilirsiniz.

    https://www.motolastik.com/pirelli-d...7-66h-pmu30191

    https://www.motolastik.com/pictures/...o2_f_and_r.jpg

    https://www.youtube.com/watch?v=ZQ9Qxprg9Nc

    https://www.youtube.com/watch?v=hPFxarD3QIg
    Tarz olarak süpersport düşünmediğimi belirtmiştim hocam yine de tavsiyeniz için teşekkür ederim. Ayrıca bilgim olsun diyerekten araştırdığım bir motosiklet bu GSX250R modelinin koruma takozu takacak yeri bile yok.

    Alıntı zheroen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cbf arka tekere 6mı 7mi bg veriyor bilmiyorum ama
    düşlediğiniz dünyadan çok uzaktasınız
    Yorumunuz için teşekkürler.

    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    24000 km yapan birisinin, ABS'li motoru, vites göstergesi yok diye elemesine ne denir bilemedim.

    Hiç göstergem olmasa o motoru kullanmaya devam ederim, gıkım çıkmaz.
    Kıyaslama örneği olarak belirtmiştim hocam. Elbette ki motosikleti sürerken önümdeki göstergeye bakmıyorum. Ben de sizin gibiyim, göstergeye sadece ihtiyaç duyduğum durumlarda bakarım.

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    benim ingilizce hocam cbf'ten mt7 ye geçti.
    herhangi bir sorun olmadan biniyorum diyor,tecrübe önemli

  9. #9
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    250cc, ABS li motorun marka, modeli nedir?

  10. #10
    kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2009
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    Fazer 8 - MT-07
    Bence çoğu kişi geçiş konusunda yanlış yapıyor. Motosiklete 0-40hp arasında başlamak makuldür, en önemli kademe geçiş kademesi 40-80hp' dir. Mümkünse çift silindiri aşmadan. Ondan sonra daha güçlü, üç-dört silindir makinelere geçmek daha makul. Millet ne yapıyor? 250cc' den direk 4 silindir 80hp ve daha güçlü makinelere geçiyor. Büyük cc makinenin handikapı 0-40hp makineyle pek anlaşılmaz. Araya muhakkak çift silindir orta sınıf bir şey atmak gerekir.
    nanis61 bunu beğendi.

  11. #11
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    ABS ve traction control varsa, aklı başında ve olgun karaktere sahipseniz, eğitim de aldıysanız, çok rahat yüksek cc naked'a geçebilirsiniz bence.

  12. #12

    Üyelik
    26 Aralık 2013
    Motosikleti
    SUPERDUKER
    birde şöyle düşünmek lazım ;
    ilk motorum dt125r dı sonra sırasıyla cbr250r, er6n ve en son mt09
    hepsinde farklı tat aldım hepsi farklı güçte olduğu içinmidir bilmiyorum heycanı ve zevki hep korudum
    düşünüyorumda direk mt09a geçseydim başka tatlardan mahrum olur,o acemilikle bu güçten zevkten çok endişe ve korku duyardım belkide en çok heycan duyardım diye düşünüyorum.
    fakat hepsinin karışımı içinde mutlulukta olsa dahi, sonun kötü bitme ihtimali yüksek malesef
    başka tatlar tatmaktan mahrum olmayın sevdiklerinizin tadını da kaçırmayın lütfen...
    olgun bir adamsan al paşa paşa kullan.
    fakat uzuuun uzunnn düşünülerek alınan motorda bile ego veya sabırsılıktan dolayı hata yapanlar motor üstünde 5-6 saniyede neler yapar 3aşşağı 5yukarı belli sanki .genellikle sizin gibi düşüncelere sahip arkadaşlarda bu huylarından dolayı motor üstündede kendilerine hakim olamayan tipler oluyorlar.
    neyse
    hayırlısı ne ise o olsun
    eğlenceli sürüşlerrr
    nanis61 bunu beğendi.

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    ybr ile çok iyi km yapmışsınız hocam , ben 1000km sabredebildim . Pazartesi kısmetse 2015 200ns alıp acemiliğimi onunla atıcam.

  14. #14
    Dorebar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Aralık 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Spacy Alpha, CBF 150, R25
    Alıntı kadango adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence çoğu kişi geçiş konusunda yanlış yapıyor. Motosiklete 0-40hp arasında başlamak makuldür, en önemli kademe geçiş kademesi 40-80hp' dir. Mümkünse çift silindiri aşmadan. Ondan sonra daha güçlü, üç-dört silindir makinelere geçmek daha makul. Millet ne yapıyor? 250cc' den direk 4 silindir 80hp ve daha güçlü makinelere geçiyor. Büyük cc makinenin handikapı 0-40hp makineyle pek anlaşılmaz. Araya muhakkak çift silindir orta sınıf bir şey atmak gerekir.
    Sizin gibi düşünüyorum bende hocam. Araya ikinci motosiklet olarak 250cc motosikleti o yüzden araştırmaktayım. Her ne kadar ilk motorum olan CBF ile epey fazla km yapmış olsam da, asıl binmeyi istediğim motosiklete geçmeden önce yine tecrübelenmenin peşindeyim çünkü şu an tabiri caizse kara düzen biniyorum. Şimdiki alacak olduğum motosiklet ile ilk mesajımda belirttiğim sürüş eğitimlerine sahip olup, bunları pratiğe de dökerek kendimi yetiştirmenin düşüncesindeyim.

    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ABS ve traction control varsa, aklı başında ve olgun karaktere sahipseniz, eğitim de aldıysanız, çok rahat yüksek cc naked'a geçebilirsiniz bence.
    Evet hocam ABS ve TCS güzel faktörler bu motosiklette ama her ne kadar aklı başında ve olgun bir karakter olsam da biraz daha tecrübe edinmem gerektiğini düşünüyorum. İlk mesajımda da belirttiğim gibi şu an ki motosikletimle henüz bir eğitim almadım. İşte şimdi ki alacak olduğum 250cc motosiklet ile eğitimlerimi alıp pratiğe döktükten belli bir süre sonra, işte tamam dediğimde alacağım MT 09'u.

    Alıntı zheroen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    birde şöyle düşünmek lazım ;
    ilk motorum dt125r dı sonra sırasıyla cbr250r, er6n ve en son mt09
    hepsinde farklı tat aldım hepsi farklı güçte olduğu içinmidir bilmiyorum heycanı ve zevki hep korudum
    düşünüyorumda direk mt09a geçseydim başka tatlardan mahrum olur,o acemilikle bu güçten zevkten çok endişe ve korku duyardım belkide en çok heycan duyardım diye düşünüyorum.
    fakat hepsinin karışımı içinde mutlulukta olsa dahi, sonun kötü bitme ihtimali yüksek malesef
    başka tatlar tatmaktan mahrum olmayın sevdiklerinizin tadını da kaçırmayın lütfen...
    olgun bir adamsan al paşa paşa kullan.
    fakat uzuuun uzunnn düşünülerek alınan motorda bile ego veya sabırsılıktan dolayı hata yapanlar motor üstünde 5-6 saniyede neler yapar 3aşşağı 5yukarı belli sanki .genellikle sizin gibi düşüncelere sahip arkadaşlarda bu huylarından dolayı motor üstündede kendilerine hakim olamayan tipler oluyorlar. neyse hayırlısı ne ise o olsun
    eğlenceli sürüşlerrr
    Yorumunuz için teşekkürler hocam. Tam da benim arzuladığım gibi bir geçiş süreci yaşamışsınız. Tabi ki bu motosiklet geçişleriniz ne sıklıkla hangi sürelerde oldu bilmiyorum ama ikinci motosiklet olarak düşündüğüm 250cc motosikleti aldığımda kendime 40bin km hedef koydum. Bende aslında korkarak sürmek yerine sizin gibi tadını çıkararak sürmek istediğim için kademeli artmayı düşünüyorum. Evet olgunluğum ve karakteristik özelliklerimden yana şüphem yok ama her ne kadar böyle düşünsek de çevremizde gördüğümüz kötü örneklerden dolayı kademeli büyümek bence en mantıklısı. Evet MT 09 güzel motosiklet ama tecrübesi olmayana veya korkarak sürene ancak bakkal mesafesi gibi aralar keyif verir. Önemli olan panik anlarında veya ani hareketlerde o gücü zaptedebilmektir düşüncesindeyim. Son verdiğiniz örnekteki gibi kötü huylu biri değilim, motosiklet üzerinde kendime gayette hakim olabiliyorum. Yine de bilinçli bir sürücü olmak adına kademeli olarak kendimi yetiştirmek istediğim için böyle bir karar aldım.

    Fikirleriyle destek veren herkese tekrardan teşekkür ederim.
    zheroen bunu beğendi.

  15. #15
    ismaileren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2016
    Şehir
    Kuyucak, Aydın
    Motosikleti
    şimdilik yok. gelecekten ümitli
    Siz NC750S bakın.

    o kadar tecrübe ile hiç eğitim almadan rahat rahat kullanırsınız.
    Ve aradığınız herşey onda var

  16. #16

    Üyelik
    24 Aralık 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    crf1000 , R80gs basic , fzs600 , winggo
    Eğer 1.70 den kısa değilseniz Crf250 alın abs li olanından


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler