Arkadaşlar youtube de videolarını izledim ama hepsi farklı şekilde duruyor . Bide size sorayım örneğin 50 ile giderken karşınıza birden bişey çıktı nasıl durarsınız debriyajı freni vitesi ne şekilde kullanırsınız ?
Arkadaşlar youtube de videolarını izledim ama hepsi farklı şekilde duruyor . Bide size sorayım örneğin 50 ile giderken karşınıza birden bişey çıktı nasıl durarsınız debriyajı freni vitesi ne şekilde kullanırsınız ?
Bildiğim kadarıyla,
İngiliz ekolü debriyaj sık, arka freni kilitle, önü gücü artırarak sık diyor.
Japon ekolü debriyaj ile uğraşma, arka freni kilitlemeden eşik freni yap (bu kısmı tam hatırlamıyorum), önü gücü artırarak sık diyor.
Her ikisinde de vites kullanımı yok.
Debriyaja basmam ve arka freni kitlerim ön freni de eğer abs li ise yapıştırırım değilse limon sıkma taktiği ile dururum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:11 ----------
Buralar karışır vaziyet alın :D
Motor stop eder o zmn arkayı kitlersen
Ben o gibi durumlarda debriyaj sıkılı arka frene basarak ön freni de pompalayarak duruyorum
Eğitimli ve tecrübeli bir sürücü olarak 50km hızla giderken önüme aniden çıkan bir engele tepkim şöyle:
Paniklerim, akım şeyime karışır, manet ve pedallarla bişeyler saçmalarım, ama ne yaptığımı 3 dakika sonra hatırlamam bile, ABS olayı devralır ve eğer mümkünse çarpmadan durdurur.
Ama eğer tecrübesiz ve eğitimsizseniz vay halinize...
Ön ve arkaya direk basarım önü limon sıkar gibi basıncı artıra artıra basarım
Panik halinde otonom sinir sisteminiz nasil egitilmis ve refleksleriniz nasil tepki verecekse oyle duruyoruz. Tabi bunun icin dogru teknigi tehlikeye dusmeden bol bol pratik yapmak mantikli tabiki...
Ama benim kisisel ekolumde ben yine de debriyaji da sikma taraftariyim. Cunku acemi oldugun donemde bir ani fren paniginde on freni sikarken gazi birakmadigimi ve motoru bagirtigimi farketmistim. Debriyaj en azindan o an bu gereksiz ve tehlikelk gucu kesmisti! Bu nedenle aliskanlik olarak debriyaji sikarim istemsizce
Yazınıza kör muhalefet olacak gibi algılamayın.
24 yaşındayım, 17 yaşımdan beri bilfiil neredeyse hergün motosiklet kullanıyorum. 150.000 km'den daha fazla yolum, tecrübem var.
Şu an 9. motosikletimi kullanıyorum. Tahmin edin hangilerinde ABS vardı. Evet, D, hiçbiri.
Karıştığım kazalarda ABS olsa da kurtaramazdım, frenajla hallolabilecek durumlar değildi çünkü.
Nitekim, ABS tamamen faydasızdır demiyorum, tabii ki faydalı. Tabii ki elektronik ve diğer destekler sürücü lehine AMA bunlarsız da hayatta kalmak gayet tabii mümkün, kanıt arıyorsanız, buradayım.
Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.
Nasıl en kısa mesafede durabileceksen öyle kullan. Sonuçta kafanda ne düşünürsen düşün panik anında her zaman yaptığın şekilde fren yapıyorsun.
Debriyaj sıkıp arka frene basmak daha çabuk kitlemesine neden oluyor. Önce arka sonra ön fren durmaya yakın debriyaj. Gerçi panik anında ne kadar basacak yer varsa basıyor insan
doğrusu aynı orantıda ön ve arkayı aynı anda sıkmaktır
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)