Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Offroad; hızlı gidince daha az düşüyorum.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    13 Kasım 2015
    Şehir
    Philippines
    Motosikleti
    DavidmipAJ
    Olması gereken bu mu, yoksa tamamen benle mi alakalı?

    Merhabalar forum ahalisi.

    Son 1-2 haftadır off-road sürüşleri yapıyorum, çakıl taşlı yollarda, topra yollarda, köy yollarında vs, zaman zaman arazi yolu(single track---, türkçesi neye denk geliyor bilmiyorum).

    Fark ettim ki, özellikle çakıllı yollarda, hızlı gittiğim zaman(40-50kmh) daha güvende hissediyorum kendimi, zaman zaman motorsiklet kayıyor fakat daha rahat dengeleyebiliyorum. Nedeni de şu sanırım, hızlı gittiğim zaman yolu takip etmiyorum, tekerler her an kayarsa dengelerim diye koşullandırıyorum kendimi, yolun sonuna ya da uzak bir noktaya bakarak gidiyorum. Fakat böyle de içim rahat etmiyor. Lastikler yeni, biraz aşınması lazım. Off-road sürüşte acemiyim o yüzden başlangıçta 20-30la giderek dengeyi öğrenmek istiyorum, 20-30ile giderken de çok fazla düşüyorum. Tamam düşmek zaten işin kuralı, ekipman da tam, öyleyse neyden korkuyoruz değil mi, fakat düştükçe özgüvenim azalıyor nedense.

    1--Bu işin aslı-astarı nedir, açıklarsanız sevinirim. Özellikle çakış taşlı yollarda sıkıntım var, arka lastik aniden atıyor. Dengelemeyi nasıl yapmam lazım. Az çok sağa sola uazanarak motorsikletin zıttına ağırlığı vererek ağırlık merkezini ortalamayı öğrendim, eskiden düştüğüm toprak virajları artık sorunsuz dönebiliyorum, fakat derin çakıl taşlı yollarda çuvallıyorum.

    2-- 50-60 derece açılı yokuşlardan aşağı inerken frenlemeyi nasıl yapmam lazım? Arka tekeri denedim, düşüyorum. Ön tekere zaten dokunsam kayıyor, ikisini aynı anda denedim yine düştüm, bunun tekniği nedir?

    Uzun oldu biraz ama yardımcı olursanız sevinirim, teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    KTM250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    KTM 300 EXC 2017
    Motosikleti hızlı ve gazlı sürdüğünüzde dengeniz bozulsa bile arka teker öne doğru itiş gerçekleştirdiği için motosiklet dağıtmadan topluyor.bunun açıklaması budur Ama en ufak denge kaybında gaz keserseniz yere yapışırsınız. Frenaj konusunda ise youtube kanalımda son videoda frenajı nasıl yaptığımı göstererek anlatıyorum.
    SADECE ENDURO @YOUTUBE

  3. #3
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Dönen topaç ne zaman dengededir? ne zaman sallanır? ne zaman düşer? cevabı burada saklı..

  4. #4

    Üyelik
    13 Kasım 2015
    Şehir
    Philippines
    Motosikleti
    DavidmipAJ
    Alıntı KTM250 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikleti hızlı ve gazlı sürdüğünüzde dengeniz bozulsa bile arka teker öne doğru itiş gerçekleştirdiği için motosiklet dağıtmadan topluyor.bunun açıklaması budur Ama en ufak denge kaybında gaz keserseniz yere yapışırsınız. Frenaj konusunda ise youtube kanalımda son videoda frenajı nasıl yaptığımı göstererek anlatıyorum.
    Teşekkürler, abone oldum izlerim vakit buldukça.
    Derin çakıllı yollarda ne yapmalıyım? Büyük çakıllı yani, yumurta boyutunda. Lastiklerim k60, dişli değil o yüzden tam olarak fırlatamıyor taşları, en çok burada zorlanıyorum.

    Ayrıca benim motorsiklet drz400s, acaba fazla mı şey bekliyorum arada bunu da düşünüyorum.

  5. #5
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    köy-yangın yollarından çıkıp gerçekten araziye girmek istediğiniz noktada k60 ları acilen değiştirmeniz gerek

  6. #6

    Üyelik
    13 Kasım 2015
    Şehir
    Philippines
    Motosikleti
    DavidmipAJ
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    köy-yangın yollarından çıkıp gerçekten araziye girmek istediğiniz noktada k60 ları acilen değiştirmeniz gerek
    evet amacım da o zaten. k60ların km ömrü 15-20.000km 30.000km de aşındıran da var, ki bunlar bmw1200e falan takıyorlar, yük te koyuyorlar. Kafadan k60 beni 2-3 yıl götürür. Amacım k60 ları yolculuk yaptığımda falan kullanmak, dişli lastik ve düzgün rim alıp boş olduğum günler araziye girmek. Gerçi drz400s arazide pek yeterli değil ama öğrenmeye çalışıyorum kendi çapımda.

  7. #7
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Alıntı Darkcity2000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dönen topaç ne zaman dengededir? ne zaman sallanır? ne zaman düşer? cevabı burada saklı..
    Arkadaşın dediği çok güzel örnek..
    Ne kadar hızlı o kadar rahat.
    Ama unutma ne kadar hızlı o kadar tehlikeli
    Acemiliğin boyunca uçurumlu menfezli yollardan uzak dur.
    Dar yollardan uzak dur.
    Ağaç kesilmiş, kopmuş düşmüş yollardan uzak dur.
    Geniş bol topraklı çakıllı yollarda geliştir kendini, plaj imkânın varsa plajda yumsak kumda sür.
    Motor dengesi için antrenman yapacaksan plaj işini görür.
    Yumuşaktır stabil gitmesi zordur

    Bir ömür enduro sür, kolay gelsin
    erenedip bunu beğendi.
    +299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
    Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
    -MrMud

  8. #8
    KTM250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    KTM 300 EXC 2017
    Alıntı stupid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler, abone oldum izlerim vakit buldukça.
    Derin çakıllı yollarda ne yapmalıyım? Büyük çakıllı yani, yumurta boyutunda. Lastiklerim k60, dişli değil o yüzden tam olarak fırlatamıyor taşları, en çok burada zorlanıyorum.

    Ayrıca benim motorsiklet drz400s, acaba fazla mı şey bekliyorum arada bunu da düşünüyorum.
    Yumurta boyutundaki taşlık bölgede ayakta süreceksiniz ama tam dik değil hafif eğimli duracaksınız.Motosiklet bacaklarınızın arasında rahat olacak yukarı aşağı hareket edecek tabi burda sizin kollarınız epey yanacaktır.Makina ağır.
    Gidonu çok sıkmadan hafif boşluk vererek tutun,yolun akışına göre gaz vererek devam edebilirsiniz.Bunları ekipman olmadan yapmanızı tavsiye etmem sakatlanabilirsiniz. Drz 400 140 kg olması lazım 5 vites ve epey güçlü onun dışında süspansiyonlarıda bu iş için pek uygun değil.
    SADECE ENDURO @YOUTUBE

  9. #9
    KTMADDICTED - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2017
    Şehir
    IZMIR
    Motosikleti
    KTM 990 SMT & WR250R
    Motorun hızı arttıkça toprağın camurun lastige uyguladigi surtunmeden daha fazla karsi vektor olusturdugu icin motorun saga sola cekmesi azalir


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)