Offroad; hızlı gidince daha az düşüyorum.
-
14 Ağustos 2017, 23:03
#1
Olması gereken bu mu, yoksa tamamen benle mi alakalı?
Merhabalar forum ahalisi.
Son 1-2 haftadır off-road sürüşleri yapıyorum, çakıl taşlı yollarda, topra yollarda, köy yollarında vs, zaman zaman arazi yolu(single track---, türkçesi neye denk geliyor bilmiyorum).
Fark ettim ki, özellikle çakıllı yollarda, hızlı gittiğim zaman(40-50kmh) daha güvende hissediyorum kendimi, zaman zaman motorsiklet kayıyor fakat daha rahat dengeleyebiliyorum. Nedeni de şu sanırım, hızlı gittiğim zaman yolu takip etmiyorum, tekerler her an kayarsa dengelerim diye koşullandırıyorum kendimi, yolun sonuna ya da uzak bir noktaya bakarak gidiyorum. Fakat böyle de içim rahat etmiyor. Lastikler yeni, biraz aşınması lazım. Off-road sürüşte acemiyim o yüzden başlangıçta 20-30la giderek dengeyi öğrenmek istiyorum, 20-30ile giderken de çok fazla düşüyorum. Tamam düşmek zaten işin kuralı, ekipman da tam, öyleyse neyden korkuyoruz değil mi, fakat düştükçe özgüvenim azalıyor nedense.
1--Bu işin aslı-astarı nedir, açıklarsanız sevinirim. Özellikle çakış taşlı yollarda sıkıntım var, arka lastik aniden atıyor. Dengelemeyi nasıl yapmam lazım. Az çok sağa sola uazanarak motorsikletin zıttına ağırlığı vererek ağırlık merkezini ortalamayı öğrendim, eskiden düştüğüm toprak virajları artık sorunsuz dönebiliyorum, fakat derin çakıl taşlı yollarda çuvallıyorum.
2-- 50-60 derece açılı yokuşlardan aşağı inerken frenlemeyi nasıl yapmam lazım? Arka tekeri denedim, düşüyorum. Ön tekere zaten dokunsam kayıyor, ikisini aynı anda denedim yine düştüm, bunun tekniği nedir?
Uzun oldu biraz ama yardımcı olursanız sevinirim, teşekkürler.
Reklamlar
-
14 Ağustos 2017, 23:17
#2
Motosikleti hızlı ve gazlı sürdüğünüzde dengeniz bozulsa bile arka teker öne doğru itiş gerçekleştirdiği için motosiklet dağıtmadan topluyor.bunun açıklaması budur Ama en ufak denge kaybında gaz keserseniz yere yapışırsınız. Frenaj konusunda ise youtube kanalımda son videoda frenajı nasıl yaptığımı göstererek anlatıyorum.
-
14 Ağustos 2017, 23:23
#3
Dönen topaç ne zaman dengededir? ne zaman sallanır? ne zaman düşer? cevabı burada saklı..
-
14 Ağustos 2017, 23:41
#4
KTM250 adlı üyeden alıntı
Motosikleti hızlı ve gazlı sürdüğünüzde dengeniz bozulsa bile arka teker öne doğru itiş gerçekleştirdiği için motosiklet dağıtmadan topluyor.bunun açıklaması budur
Ama en ufak denge kaybında gaz keserseniz yere yapışırsınız.
Frenaj konusunda ise youtube kanalımda son videoda frenajı nasıl yaptığımı göstererek anlatıyorum.
Teşekkürler, abone oldum izlerim vakit buldukça.
Derin çakıllı yollarda ne yapmalıyım? Büyük çakıllı yani, yumurta boyutunda. Lastiklerim k60, dişli değil o yüzden tam olarak fırlatamıyor taşları, en çok burada zorlanıyorum.
Ayrıca benim motorsiklet drz400s, acaba fazla mı şey bekliyorum arada bunu da düşünüyorum.
-
14 Ağustos 2017, 23:46
#5
köy-yangın yollarından çıkıp gerçekten araziye girmek istediğiniz noktada k60 ları acilen değiştirmeniz gerek
-
14 Ağustos 2017, 23:54
#6
BatuhanK adlı üyeden alıntı
köy-yangın yollarından çıkıp gerçekten araziye girmek istediğiniz noktada k60 ları acilen değiştirmeniz gerek
evet amacım da o zaten. k60ların km ömrü 15-20.000km 30.000km de aşındıran da var, ki bunlar bmw1200e falan takıyorlar, yük te koyuyorlar. Kafadan k60 beni 2-3 yıl götürür. Amacım k60 ları yolculuk yaptığımda falan kullanmak, dişli lastik ve düzgün rim alıp boş olduğum günler araziye girmek. Gerçi drz400s arazide pek yeterli değil ama öğrenmeye çalışıyorum kendi çapımda.
-
15 Ağustos 2017, 00:13
#7
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
-
15 Ağustos 2017, 12:30
#8
stupid adlı üyeden alıntı
Teşekkürler, abone oldum izlerim vakit buldukça.
Derin çakıllı yollarda ne yapmalıyım? Büyük çakıllı yani, yumurta boyutunda. Lastiklerim k60, dişli değil o yüzden tam olarak fırlatamıyor taşları, en çok burada zorlanıyorum.
Ayrıca benim motorsiklet drz400s, acaba fazla mı şey bekliyorum arada bunu da düşünüyorum.
Yumurta boyutundaki taşlık bölgede ayakta süreceksiniz ama tam dik değil hafif eğimli duracaksınız.Motosiklet bacaklarınızın arasında rahat olacak yukarı aşağı hareket edecek tabi burda sizin kollarınız epey yanacaktır.Makina ağır.
Gidonu çok sıkmadan hafif boşluk vererek tutun,yolun akışına göre gaz vererek devam edebilirsiniz.Bunları ekipman olmadan yapmanızı tavsiye etmem sakatlanabilirsiniz. Drz 400 140 kg olması lazım 5 vites ve epey güçlü onun dışında süspansiyonlarıda bu iş için pek uygun değil.
-
15 Ağustos 2017, 12:37
#9
Motorun hızı arttıkça toprağın camurun lastige uyguladigi surtunmeden daha fazla karsi vektor olusturdugu icin motorun saga sola cekmesi azalir
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)