Karlı yol için motosiklet
-
Okulum gereği Kars'ta okuyorum. Enduro almaya karar verdim. Kışın dişli bir kış lastiği takarsam idare eder gibi geliyor. Çok çılgınca kar olmuyor genelde ezilmiş şekilde ama dişli bir kas lastiği idare eder mi bilmiyorum. Gönlümde chopper almak vardı aslında ama Kars gibi bir yerde pek güvenli olmaz sanırım yerdeki kar yüzünden. Bu yüzden enduro almayı düşünüyorum. Bütçem 14bin tl. Daha önce 3 yıl scooter kullandım(bisan pasific125) ehliyetim var. Daha önce enduro kullanmadım. Fikirleriniz tavsiyeleriniz nelerdir? Biraz bakındım Mondial rx3i evo hoşuma gitti ama pek bilgim de yok. Cross türündekileri pek sevemedim. Chopper da sanırım karda pek kullanılamaz bu yüzden dediğim modeli düşünüyorum fikirleriniz/tavsiyeleriniz nelerdir?Teşekkürler.
Reklamlar
-
Enduro iyidir, ama karlı yolda ne kadar yüksekte oturursan o kadar yüksekten düşersin. Ezilmiş karın üzerinde lastiğin dişli olması fayda etmez. Karlı havalar için sadece dişli lastik, daha dişli lastik falan hikaye. Çünkü lastiğin tutunması için ısınması gerekiyor. Senin önündeki aracın ezdiği kara senin lastiğinin dişi geçmez. Ordan da tutunmaz. Başka çözüm yolları (kuryeler kışlık vakumlu tarz lastikler kullanıyorlar mesela) bakmalısın.
-
Ruslara sormak lazım bence bu işi.
-
crf250 alcan çivili lastiği dayıcaksın karkışkıyamet fark etmez
-
Uygun lastik olduktan sonra modelin pek önemi yok.
Ama enduro olanlar yüksek olduğu için daha avantaj sağlayabilir.
bütcene göre crf 250 güzel seçenek gibi duruyor.
-
Chopper kullanabilir miyim peki? Yiksa enduro daha mi güvenli olur?
-
Kars'ta her yer üç adım. Kışın motorla boğuştuğuna değmez.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:46 ----------
İlla alacam diyorsan chopper daha alçak. Minimum hasar daha iyi.
-
Karda motorsiklet kullanmak ölüm. Ne alırsan al mutlaka kaliteli kross botu al en azından hop diye yana kayıp bileğini kırma, çünkü düşünce ayağın kolay kayıp altta kalıyor ona dikkat et. karbüratörlü motor alırsan soğuk havada çalıştırana kadar canın çıkar.
Dişli lastik falan bir yere kadar işe yarıyor. Yukarda da dedikleri gibi, karda tamam da buzda ne yapacaksın?
-
cok onceden karsa yerlesmeyi planlamistim. hatta is icin mulakata gittim bir kac gun kaldim. gittigim gibi anladim ki karsta yasayan adamin ulasim araci, hobi vs ne dersen de motosiklet olamaz. tekeri disli aldin, motoru enduro aldin, botu etli butlu aldin da o soguga nasil dayanacaksin.
ha sonra karsa gitmedim, orasi da ayri konu.
-
31 Temmuz 2017, 04:46
#10
Bir motosiklet mutlaka alacağım ona kararlıyım ama kars için ne tür bir motosiklet alsam onu bilmiyorum. Enduro mu daha iyi olur chopper mı?
-
31 Temmuz 2017, 08:06
#11
Sadece motor değilki sorun.
Soğuk havada mahvolursun.
Bi ton kışlık malzeme alırsın yine de işe yaramaz.
-
31 Temmuz 2017, 08:44
#12
2004-2005 de uzun dönem olarak erzurumda askerlik yaptım.
dogunun sogu enterasandır , istanbulda hava 2-3 derece iken donarsın erzurumda 2-3 derece iken gömlek ile gezersin.
Fark rüzgar ve nem ..
Normalade hava kuru ve rüzgarsız oldugundan üşümezdik ...
Bazan haftada 1-2 saat yol çevirmesi yapardık aman alahım yoldan geçen o tırların rüzgarları var mı yok mu insanı perişen ederdi...
Yolarda gelen geçen araçların buyuk araçların etkisi ile bir miktar (kar/buz) süplümasyon oluyor ve bağıl nem normal alana göre çevre yolunda daha yüksek oluyor..
Bağıl nem fazla olması üzerine bir de hızla geçen tırların rüzgar'ı hayatımda hiç bir yerde öyle üşümedim..
Doguda Ana artellerde buz olmuyorda ara sokaklarda buzu oluyor onu ne yapacagın ...
Sen diyorsun ki kışın karsda motor sürecegim ..
Allah akıl fikir versin blader..
-
31 Temmuz 2017, 08:58
#13
serif abi adlı üyeden alıntı
2004-2005 de uzun dönem olarak erzurumda askerlik yaptım.
dogunun sogu enterasandır , istanbulda hava 2-3 derece iken donarsın erzurumda 2-3 derece iken gömlek ile gezersin.
Fark rüzgar ve nem ..
Normalade hava kuru ve rüzgarsız oldugundan üşümezdik ...
Bazan haftada 1-2 saat yol çevirmesi yapardık aman alahım yoldan geçen o tırların rüzgarları var mı yok mu insanı perişen ederdi...
Yolarda gelen geçen araçların buyuk araçların etkisi ile bir miktar (kar/buz) süplümasyon oluyor ve bağıl nem normal alana göre çevre yolunda daha yüksek oluyor..
Bağıl nem fazla olması üzerine bir de hızla geçen tırların rüzgar'ı hayatımda hiç bir yerde öyle üşümedim..
Doguda Ana artellerde buz olmuyorda ara sokaklarda buzu oluyor onu ne yapacagın ...
Sen diyorsun ki kışın karsda motor sürecegim ..
Allah akıl fikir versin blader..
Her yerde buz oluyor hocam.Gece yağsın sabaha kadar donmayan yer kalmıyor otoban,sokak,cadde farketmiyor.Yeni yapılan barajlarla Doğu'nun iklimi acayip değişti diyorlar.İyice sertleşmiş.
Ayrıca chopper asfalt motosikletidir dışına geleceğini düşünmüyorum.Evo,transalp,F650 GS filan hikaye.Yere düşürdün mü motoru bir daha kaldıramazsın soğuk adamın tüm enerjisini çalıyor.Tek şansın bence CRF 250L,KLX 250,WR250R filan.Hafif ama her yere gidecek motosikletler.
-
31 Temmuz 2017, 09:20
#14
RoofRoof adlı üyeden alıntı
Her yerde buz oluyor hocam.Gece yağsın sabaha kadar donmayan yer kalmıyor otoban,sokak,cadde farketmiyor.Yeni yapılan barajlarla Doğu'nun iklimi acayip değişti diyorlar.İyice sertleşmiş.
Ayrıca chopper asfalt motosikletidir dışına geleceğini düşünmüyorum.Evo,transalp,F650 GS filan hikaye.Yere düşürdün mü motoru bir daha kaldıramazsın soğuk adamın tüm enerjisini çalıyor.Tek şansın bence CRF 250L,KLX 250,WR250R filan.Hafif ama her yere gidecek motosikletler.
bu ramazanda değil bir önce ki ramazanda Ağrı,ya gidip bölgeyi gezdim Van,Dogubazıt,Ahlat,Adilcevaz gittim ,
uçak biletini erzuruma aldım abim geldi beni almaya iftarı erzumda yaptık ,ramazanın ikinci günü..
Teraviden sonra agrıya dogru araba ile yola çıktık yol o kadar soguktu ki, arabanın kalirferini yaktık 5-6 derece falan Aylardan HAZIRAN ...
İtlik mesai ili bir iştir , sabah erken kalkmak gerek.
If you try and fail, congratulations. Most people don't even try.
-
31 Temmuz 2017, 09:24
#15
serif abi adlı üyeden alıntı
bu ramazanda değil bir önce ki ramazanda Ağrı,ya gidip bölgeyi gezdim Van,Dogubazıt,Ahlat,Adilcevaz gittim ,
uçak biletini erzuruma aldım abim geldi beni almaya iftarı erzumda yaptık ,ramazanın ikinci günü..
Teraviden sonra agrıya dogru araba ile yola çıktık yol o kadar soguktu ki, arabanın kalirferini yaktık 5-6 derece falan Aylardan HAZIRAN ...
Erzurum'un soğuğunu tatmamış adam yazın ortasında montla gezer.Bende ilk geldiğimde millet tshirtle gezerken ben hırkayla gezdiğim halde üşüyordum.Sonra nolduysa kışın dışarıya tshirtle çıkmaya başladım.-30'da dışarda kar topu oynayama filan başladım.
-
31 Temmuz 2017, 12:20
#16
RoofRoof adlı üyeden alıntı
Erzurum'un soğuğunu tatmamış adam yazın ortasında montla gezer.Bende ilk geldiğimde millet tshirtle gezerken ben hırkayla gezdiğim halde üşüyordum.Sonra nolduysa kışın dışarıya tshirtle çıkmaya başladım.-30'da dışarda kar topu oynayama filan başladım.
fark etmedin her halde erzurumda askerlik yaptım dedim
İtlik mesai ili bir iştir , sabah erken kalkmak gerek.
If you try and fail, congratulations. Most people don't even try.
-
31 Temmuz 2017, 12:46
#17
HONDA Crf 250,tam işinizi görecek bir araçtır tabi YAMAHA wr 125,250. Yi de unutmamak lazım.
-
31 Temmuz 2017, 15:01
#18
gösterisli olsun arada uzun yolda yaparim biraz iyi gitsin dersen enduro al.
Amacım sadece okula gidip gelmek arada bir yavasta olsa uzun yol yaparim dersen ybr 135 al hafif ve kivraktir kayinca v.s toplamasi kolay olur anlas winter grip ile güzel yol tutuyor kısın
-
31 Temmuz 2017, 15:39
#19
Dostum ben Erzurumluyum. Kars da 3-4 derece fazla olur bizden ama genel hatları ile aynı hava şartları geçerli.
Hafif bir cross motor ve çivili lastik dışında bir şey ile kışın buz olduğunda yürüyemezsin. Ana arterleri açtılarsa da ince buzlanma yapar, onda zaten hiç bir şekilde yürüyemezsin
Zaten yürüyebilsen de donarsın süremezsin.
ama bence al motoru, baharda ve yazın veya sıcak kış günlerinde kullanırsın. Oralarda en iyisi cross motordur. vurursun kendini dağa taşa miss valla.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)