Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Jikle kullanımı yardım

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    18 Nisan 2017
    Şehir
    konya-ankara
    Herkese merhaba 170 cc kanuni motosiklete sahibim jikle aldığımdan beri sonda yani en açık konumda duruyordu bugun aklıma takıldı bildiğim kadarıyla bazı motor tiplerinde jikle açıkken giren hava oranını azaltıyor motosikletlerde böyle bir durum var mıdır? Bilen birisi yardımcı olursa çok sevinirim

    Zira jigleyi motor sıcakken dahi kapattığımda motor stop ediyor. Eğer jikle gelen havayı azaltıyorsa bi şekilde ayarını yaptıracağım yok jikle sadece senin elinle gaz verdiğinin aynısını yağıyor diyorsanız kırcalamayacağım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    jikle tam açıkken karbüratör havayı tam alır, ortada yarım alır, kapalıyken çok az alır.

    senin motorunda herşey normal. kurcalatma.

  3. #3

    Üyelik
    18 Nisan 2017
    Şehir
    konya-ankara
    Sürekli jikle tam açık mı dursun yani hocam şu anda öyle çünkü. Yani jikle çekili değilken motor stop ediyor zaten. Benim bildiğim motor ısındıktan sonra jiklenin kapanması gerektiği yanlış mı biliyorum?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:13 ----------

    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    jikle tam açıkken karbüratör havayı tam alır, ortada yarım alır, kapalıyken çok az alır.

    senin motorunda herşey normal. kurcalatma.
    Sürekli jikle tam açık mı dursun yani hocam şu anda öyle çünkü. Yani jikle çekili değilken motor stop ediyor zaten. Benim bildiğim motor ısındıktan sonra jiklenin kapanması gerektiği yanlış mı biliyorum?

  4. #4
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Doğru biliyorsun.
    En son 20-25 sene önce el jikleli motor kullandım ama yine de aklımda jikleyi kapatmak kalmış.
    Hatta mobiletlerde yaylıydı yanlış hatırlamıyorsam. Zırt pırt bozulurdu.
    Bir servise git ayarlattır motorunu.
    Ama önce hava filtreni bi temizle bakalım aynısını yapacak mı?

  5. #5
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    şimdi kavram kargaşasına düştük. jiklen hangi konumdayken motorun çalışıyor hangi konumdayken stop ediyor onu bi anlayalım.

  6. #6

    Üyelik
    18 Nisan 2017
    Şehir
    konya-ankara
    Hocam jiklem aktifken çalışıyor motor. Jikleyi devreden çıkarttığımda stop ediyor. Jikle devrede iken gelen havayı azalttığını duymuştum benzin açısından daha zengin olsun diye. Eğer öyle birşey varsa rolanti gaz ayarı yaptırarak motor ısındıktan sonra Jikleyi devreden çıkaracağım boşuna motora gelen havayı azaltmasın diye
    Yok öyle değil sadece benzini artırıyor o derseniz dokunmayacağım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:51 ----------

    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Doğru biliyorsun.
    En son 20-25 sene önce el jikleli motor kullandım ama yine de aklımda jikleyi kapatmak kalmış.
    Hatta mobiletlerde yaylıydı yanlış hatırlamıyorsam. Zırt pırt bozulurdu.
    Bir servise git ayarlattır motorunu.
    Ama önce hava filtreni bi temizle bakalım aynısını yapacak mı?
    Hava filtresini 1 hafta önce temizledim hocam

  7. #7
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    bak jiklede 3 konum var.

    1-en aşşa konumda tam açıktır. hava normal gider.

    2-orta konumda daha yarım açıktır. yarım hava gider.

    3-üst konumda tam kapalıdır. çok az hava gider.

    motor soğukken çalışmazsa 2. veya 3. konuma alır çalıştırırsın. ısındıktan sonra 1. konuma alırsın.

    motor ısındıktan sonra 1. konumda stop ediyorsa karbüratör sorunludur.

  8. #8

    Üyelik
    18 Nisan 2017
    Şehir
    konya-ankara
    Peki hocam motor sıcakken 3. Konuma aldığımız zaman stop etmesi normal bir durum mu? Belki de ben açıyorum diye kapatıyorumdur

  9. #9
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı can arslan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki hocam motor sıcakken 3. Konuma aldığımız zaman stop etmesi normal bir durum mu? Belki de ben açıyorum diye kapatıyorumdur
    motor sıcakken 2. ve 3. konumda stop etmesi motorun sağlıklı olduğunu gösterir. jiklenin resmini çekip koyar mısın ?

  10. #10

    Üyelik
    18 Nisan 2017
    Şehir
    konya-ankara
    Hocam forum A fotoğraf koymayı bilmiyorum ama biraz önce gittim jikleyi 3. Konuma getirdim ne kadar gaz versem de motor boğuluyor gibi oluyor sanırım 3. Konumda jikle devrede oluyor ve havayı çok azaltıyor yani ben şu anda jikleyi 1. Konumda yani doğru konumda kullanıyorum 3. Konuma getirdiğinde stop ediyor. Çok soğuk olduğundan 3. Konuma getirip kullanacağım anlaşılan şu anda benim kullanımımda ve motosiklette bir hata yok.
    Çünkü rolantiyi 3 4 bin e kadar çıkarıp yine 3. Konuma getiriyorum yine stop ediyor. Doğrudur demi düşündüğüm?

  11. #11
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı can arslan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam forum A fotoğraf koymayı bilmiyorum ama biraz önce gittim jikleyi 3. Konuma getirdim ne kadar gaz versem de motor boğuluyor gibi oluyor sanırım 3. Konumda jikle devrede oluyor ve havayı çok azaltıyor yani ben şu anda jikleyi 1. Konumda yani doğru konumda kullanıyorum 3. Konuma getirdiğinde stop ediyor. Çok soğuk olduğundan 3. Konuma getirip kullanacağım anlaşılan şu anda benim kullanımımda ve motosiklette bir hata yok.
    Çünkü rolantiyi 3 4 bin e kadar çıkarıp yine 3. Konuma getiriyorum yine stop ediyor. Doğrudur demi düşündüğüm?
    hizliresim.com buraya upload et resmi linkini de buraya koy

    bak tekrar yazıyorum.

    en aşşa konumda jikle normal orta konumda az kapalı üst konumda tam kapalı.

    motor soğukken orta konum veya üst konuma alıp çalıştırıyosun.

    ısınınca en aşşa konuma alıyosun.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:14 ----------



    soğukken

    sarı veya mavi konuma alıyosun.

    ısınınca kırmızı konumda kullanmaya devam ediyosun.

    ısındıktan sonra kırmızı konumdayken stop ediyosa sorunludur.

    ısındıktan sonra mavi veya sarı konumdayken stop ediyosa normaldir.

  12. #12
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    bundan iyi anlatılmaz

  13. #13

    Üyelik
    18 Nisan 2017
    Şehir
    konya-ankara
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hizliresim.com buraya upload et resmi linkini de buraya koy

    bak tekrar yazıyorum.

    en aşşa konumda jikle normal orta konumda az kapalı üst konumda tam kapalı.

    motor soğukken orta konum veya üst konuma alıp çalıştırıyosun.

    ısınınca en aşşa konuma alıyosun.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:14 ----------

    https://i.hizliresim.com/z3WaXY.jpg

    soğukken

    sarı veya mavi konuma alıyosun.

    ısınınca kırmızı konumda kullanmaya devam ediyosun.

    ısındıktan sonra kırmızı konumdayken stop ediyosa sorunludur.

    ısındıktan sonra mavi veya sarı konumdayken stop ediyosa normaldir.
    Hocam valla müthiş açıkladınız gerçekten eyvallah
    Şu anda sürekli kırmızı konumda gayet normal çalışıyor
    Maviye aldığım anda stop ediyor yani sorun yokmuş
    İlk çalıştırırken de maviye aldığımda zor çalışıyor hava sıcak olduğundan sanırım.
    Maviye aldığımda havayı baya azaltıyor anlaşılan tekrar teşekkür ederim hocam aklımda soru işareti kalmadı.

  14. #14

    Üyelik
    10 Ocak 2019
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    2003 Kanuni Seyhan 125
    Arkadaşlar, jikle kolu en alt veya orta (kırmızı ve sarı) konumda iken motor çalışmasında hiçbir şey fark etmiyor. Sıcakken de, soğukken de her iki konum arasında hiçbir fark yok. Sadece en üst konuma alınca (mavi) hemen stop ediyor. En alt ve orta konum arasında, biraz bile olsa fark etmesi gerekmez mi? Çalışmada fark yok derken, hem sıcak / soğuk ilk çalıştırmada, hem de rölantide çalışırken hiç fark yok.

    Jikle kolunu en alta indirince, jiklenin kendisinin en açık konuma gelemediğini ve orta konumda takılı kaldığını düşünüyorum. Zira buji siyah, isli / kurumlu, bu ise zengin karışıma işaret ediyor yanılmıyorsam, yani hava az geliyor.

    Normalde kafaya takmazdım, fakat 1/8 - 1/4 gaz verme aralığında motor tekliyor, ki benim en çok kullandığım gaz konumu. Sebeplerden biri de jiklenin takılı kalmış olması olabilirmiş diye okudum.

    Düşüncem doğru mudur, ve bunu kontrol etmek için hava filtre ana borusunu karbüratörden sökmekten daha pratik çare var mıdır? Teşekkürler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:18 ----------

    Bilginiz için; düşük gazda tekleme sorunu için şimdiye kadar yaptıklarım:

    - Benzin depo kapağı çıkarılıp denendi.
    - Buji, buji pipo-bobin takımı ve CDI sırasıyla değişti.
    - Karbüratör hava ayarı denendi.
    - Hava filtresi yeni takıldı (tamamen filtresiz çalıştırma da denendi).

    Eğer jikleden değilse diğer yapacaklarım:

    - Egzoz ve karbüratör bağlantılarında kaçak var mı.
    - Karbüratör sökülüp temizlik.

  15. #15
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Kafa karıştırmasın,jigleyi kapatmak demek kelebeği tam açık hale getirmek yani jigleyi devre dışı bırakmak demektir,motor sıcakken normal çalışır.

  16. #16

    Üyelik
    10 Ocak 2019
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    2003 Kanuni Seyhan 125
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kafa karıştırmasın,jigleyi kapatmak demek kelebeği tam açık hale getirmek yani jigleyi devre dışı bırakmak demektir,motor sıcakken normal çalışır.
    Teşekkürler, o konuda karışıklık yok bende.

  17. #17
    pinkkuvars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    SUZUKİ VOLUSİA VL800

    Aynı durumdayım.

    Yaptıklarınızın aynısını bende yaptım ve yapacaklarınızı bende yapmak niyetindeyim sonuç ne oldu sorun neydi acaba?

  18. #18

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    MT-25
    Merhaba,

    Distribütör ve yüksek voltaj kablolarını kontrol ettin mi?
    Bujileri kontrol et derdim ama zaten kontrol etmişsin.

  19. #19

    Üyelik
    21 Ağustos 2021
    Jikle açıkken hava az benzini çok alır jikleyi surekli kulanmak benzin israfına neden olur benzin su anda 8 küsür bide silindir içeridindeki yağlamayı bozabilir


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)