Bugün az daha patates oluyordum
-
Kabaca çizmeye çalıştım. Şöyle gelişti.
Dersten çıktım, eve doğru gidiyorum. Bilenler vardır belki, Bilkent Üniversitesi çıkışı. Şekildeki araç, Çamlık sitesinin girişinde bekliyordu, ne dörtlüler yanıyor ne de sinyal vermiş. O durduğu yer site girişi, çizimde tali yolu gibi gözükmüş. Dedim muhtemelen siteden birinin çıkmasını falan bekliyordur. Lakin öyle değilmiş. 1. çizim ile 2. çizim arasında 2 saniye vardır muhtemelen hızım 65-75 civardı, yeşil yanıyordu o nedenle yavaşlamamıştım. Adam şak diye döndü ve sinyal vermedi, geldiğimi de kontrol etmedi. korna çalarak ikinci çizimdeki aralığı bırakmasını sağladım.
Şuna inanıyorum ki kaçış noktası aramak yerine panik yapıp, frene basmaya çalışsaydım muhtemelen hastanelik olurdum.
Dikkat edelim, panik değil soğukkanlı olalım.
Reklamlar
-
Büyük geçmiş olsun
Allah korumuş
-
geçmiş olsun
"muhtemelen siteden birinin çıkmasını falan bekliyordur"
ile
"1. çizim"
uyuşmuyor
-
geçmiş olsun. senin bu yaşadığın şeyin aynısı ben de yaşadım. araca soldan bir koydum, 20 metre sürüklendim. araç sahibi hiçbir şey olmamış gibi çekti gitti. arabadan bile inmedi.
-
100. yıl taraflarında da hödük çok öyle çoğu ışıkları bile takmıyor.
Sincan tarafını saymıyorum zaten ayrı bir dünya yeşilde durulup kırmızı da geçilen bir yer.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:59 ----------
aja adlı üyeden alıntı
geçmiş olsun
"muhtemelen siteden birinin çıkmasını falan bekliyordur"
ile
"1. çizim"
uyuşmuyor
Tali yok gibi gözüken yer aslında site girişi biliyorum orayı ben.
-
Geçmiş olsun hocam. Ankara'nın standart sığır şoförleri işte. Ankara'da özellikle motorlara karşı araba sürücülerinin bi çekememezliği var. Turan Güneş'ten evime 20 dakikada geldim o iş çıkış saatinde. Çünkü trafik akmıyo. :D
Turan Güneş'ten yukarı doğru çıkarken kornaya basmam selektör yapmama rağmen teyze manda şoku gibi atladı arabasıyla yola. Frene basmasam sol kapı değişecekti. Ama teyzenin umrunda mı değil tabi ki. Beni gördü bişey yapmadan bastı gitti.
-
Geçmiş olsun hocam ucuz atlatmışsın. bilkentin o tarafının trafiğinin de değişik bir karakteri var çok kaza oluyor o yolda
-
Gecmis olsun buna benzerini yasadim ana yoldan sanayiye direk dalnca arabada patladim :D
-
Kaza ihtimalinde nasıl davranılması gerektiği üzerine yazılar okumuştum, sanırım yine bu forumdaki makaleler köşesinden.
Şöyle bir soru vardı; baktınız çarpma riski var; hızlanıp kaçış yolu aramak mı, ki sıyıramazsan yüksek hızda çarpışma tehlikesi var; yoksa frenlere asılıp çarpmayı önleyemesek bile 10-20 km/h hıza düşmeyi başarıp çarpmak mı, ki bu hızda çarpma ile muhtemelen sadece sınırlı maddi zarar olur...
Panik olmayıp en hayırlı kararı vermeye çalışmak...
Geçmiş olsun bu arada; doğru kararı vermişsiniz, anlaşılan, panik olmayıp. Çok iyi!
-
işte bu sebeple motosikleti sadece hobi olarka kullanıyorum 7 24 motor kullanırsam garanti başıma bir iş gelir eminim
-
geçmiş olsun.
hızlanma sen de. yeşil yansa da hızlanma. yeşil yanınca frene basmayı alışkanlık haline getir.
bütün yeşil ışıklar yol birleşimindedir.
bütün yol birleşimlerinde yavaşlayıp kontrollü geçiş yapmak gerekir.
yeşil yanıyor diye gaza basan mutlaka başına bir gün iş alacaktır.
belki de bir dakika bekleyeceksin , 40 sene kazanacaksın.
insanın bu yaptığı ne saçma kumar.
o suçlu bu güçlü beni ilgilendirmiyor. ben senin iyiliğin için diyorum. suçlu sabaha kadar sövsek yine suçlu. değiştirmek mümkün değil.
-
Aracı bir kenara bırakırsak, bölünmemiş bir yolda trafik ışığının altına o kadar hızlı girersen bu gün kurtarirsin ama bir gün kurtaramaz çarparsın. Şu sürüş hızınızı ayarlamayı öğrenin.
Ben hataya bakmıyorum. Bir yerde herhangi bir şekilde zor durumda kaldiysam kendi öz eleştirimi yapıyorum. Çoğunlukla da şunu şöyle yapsaydım o riske girmemiş olurdum sonucuna ulasiyorum. Haklı ama hastanelik olmak iyi değildir. Doğrusu bu şekilde bir tehlike öngörüldüğünde tedbir almaktır. Bak araca odak toplamış hatta ne yaptığını düşünme fırsatı bile bulmuşsun. Vaktinde gaz kapatıp hız düşürmek, korna çalıp sana geçecek kadar yol bırakması için dua etmekten iyidir. O topa girdiğinde korna ya da fren farketmez, can güvenliğin senin orada olduğunun bile farkında olmayan bir ahmağın gaza basması ile frene basması arasındaki ince çizgiye bağlı olmamalı. Riski görmeli, erken farketmeli, analiz etmeli, önlem almalısın. Ben anlattığın pozisyonda aracın sürücü koltuğunda oturan biri varsa hızımı frene dokunduğum gibi duracak kadar düşürür, aradaki mesafe iyice azaldığında korna ile uyarır, sürücü ile aynadan göz teması kurar, sonra güvenli olduğunu düşünürsem gaz açarım. Yoksa bizim millet öküz trafikte. Görmez, umursamaz, nasıl olsa durur der, o gelmeden geçerim der ama muhakkak seni riske atar. Kazalar böyle oluyor zaten. Araştır bir çok kazada taraflardan biri hatasız, diğeri hatalı ama hatasız olan öngörmedigi için kaza oluyor.
-
aracin bekledigi ve sonra onume gectigi, benim de kactigim aralik o yolun bittigi yer. 1. resim ile gayet de uyusmakta.
burada elbette, hizlanip kacmayi deneyin gibi bir seyi savunmuyorum. yasadigim olayda, hizimin dusuk oldugunu dusunmekteyim, sogukkanli davranabilme yetimin isleyebilmesindeki en buyuk neden de budur. 90 ile gidiyor olsaydim muhtemelen bu karari veremez ve carpardim. bir de araba tam onume gectigi icin, adeta yuksek bir duvara carpacakmisim gibi dusundum, hizlandim.
aslinda soyle dusunmek gerekir, "lan simdi bu araba onume atlasa ne yaparim ben?" hatam bence bunu düşünmemekti.
iyi dilekleriniz için teşekkürler
-
geçmiş olsun kardeşim ama dikkat edin bu tarz yerlerde yol boş olsun olmasın, yavaşlayın bişey kaybetmezsiniz
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)