Varyatör ve Debriyaj Balataso Zımparalama
-
7000 km bakımında servis önce varyatör değişmesi lazım demiş sonra da bir şey yok deyip debriyaj balatalarına ve arka dış kapağın iç kısmına zımpara yapmışlardı. servisten çıktıktan sonra 800 km falan oldu ve motor kalkışlarda öne doğru hafif bir atlama yapmaya başladı.
bugün internette biraz baktım bu konuyla ilgili şeylere ve zımpara yapmanın hem zararlı olabileceği hem de garanti konusunda sıkıntı çıkarabileceğini falan yazmışlar. hatta varyatörün garantiden değiştireleceği varsa bu zımpara yüzünden garanti dışı olabileceğini söylemişler.
şimdi kalkıştaki öne doğru atılma sorununu halledebilecek bir çözüm yolu var mıdır? zımpara varyatörün, kayışın vs nin ömrünü daha da kısaltmış mıdır ve garanti dışı olmasına sebep verir mi? bundan sonra yapılacak şeyler durumu daha da beter hale getirir mi?
Aşırı hız ve dikkatsizlik motorcunun en büyük düşmanıdır.
Reklamlar
-
Debriyaj balatası ve tası zımparalama yıllardır yaptırdığım bişey. Zıplamanın ondan kaynaklandığını düşünmüyorum. Kayış ve varyatör ömrü ile de alakası yok.
Yalnız bi kere mondial loyal scootera orijinal olmayan bi arka varyatör taktırmıştım. Motor sogukken huysuz bi at gibi acayip bi zıplama yapıyordu. Biraz yol yapıp balata ısınınca yapmıyordu.
Hangi servise gidiyorsunuz?
-
Genelde scooterların ortak sorunudur kalkışlarda silkeleme,titreme. Benim xmax sahibi arkadaşım bile aynı şeyi yaşıyor. Özellikle sıkışık trafikte bu sorunu yaşamayan çok az kişi duydum. Ön varyatördeki tahrik bilyaları aşınmış olabilir bunlar da kalkışta silkeleme yapabiliyor. Arka varyatör balatasının ömrü bitmiş olabilir. Açıp bakılması lazım.
-
merhaba motor şuan 7800 kmde. 7000 bakımına geldiğimde motorda titreme yoktu, genel olarak varyatörün temizlenmesini istemiştim. sonrasında yaşanılan şeyleri ŞU BAŞLIKTA anlatmıştım. bu zımparalamadan sonra zıplama başlamıştı ama belki de varyatör takılırken bir sıkıntı olmuş olabilir, yayları falan düzgün oturtmamış olabilirler. Motorda zıplama dışında şuan titreşim vs yok. 1000kmde olmuştu ama temizletince geçmişti ve bi daha hissedilecek kadar olmamıştı.
Aşırı hız ve dikkatsizlik motorcunun en büyük düşmanıdır.
-
Aslında rahatsız eden sıkıntı ses yoksa ve uzun yol yapılmayacaksa 15-20 binden önce varyatör kapağını açtırmamak lazım. Bu servislerin çok bilmişlikleri adamı uyuz ediyor. Ne yaptığı da belli değil.
Bi zımparalama dan ötürü olacak şey değil zıplama.
-
Zımpara yapmışlar dediğiniz şey balatanin tozunu almak gibidir,böylece balata yerine tam oturur hareketi güzelce iletir , bence sizin on varyator un de bakima ihtiyaci var, icindeki ağırlıkların serbestçe hareket edebilmesi icin yaglamak gerekiyorki ilk gazi açtığıniz anda kesintisiz guc aktarımı gerceklessin, aksi takdirde devir yükseldikçe aniden ziplamali sarsintili,rahatsiz eden bir kalkış oluyor..
-
herkese yorumları için teşekkür ederim. benim korkum birazda bu durumun bazı parçalara zarar verebileceğiydi. ama anladığım kadarıyla böyle bir duruma sebep olmayacak bu zıplama. 9 bin bakımına gittiğimde ustaya durumu anlatırım, bakarız artık. ilginç bir şey çıkarsa sonucu da buraya yazarım.
Aşırı hız ve dikkatsizlik motorcunun en büyük düşmanıdır.
-
Tefoo adlı üyeden alıntı
merhaba motor şuan 7800 kmde. 7000 bakımına geldiğimde motorda titreme yoktu, genel olarak varyatörün temizlenmesini istemiştim. sonrasında yaşanılan şeyleri
ŞU BAŞLIKTA anlatmıştım. bu zımparalamadan sonra zıplama başlamıştı ama belki de varyatör takılırken bir sıkıntı olmuş olabilir, yayları falan düzgün oturtmamış olabilirler. Motorda zıplama dışında şuan titreşim vs yok. 1000kmde olmuştu ama temizletince geçmişti ve bi daha hissedilecek kadar olmamıştı.
Mondial'in orjinal varyatörleri pek dayanmıyor. eğer orjinalse arka varyatörün miyadı ya doldu ya dolacak. Ön varyatör çoktan miyadını doldurmuş. Orjinal ön varyatör 20-25TL arka 40-50-60-70TL. Asya marka olanlar birebir uyuyor kalitesi bir tık daha yüksek gibi.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler