Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Stop etme sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    03 Şubat 2017
    Şehir
    Anamur
    Motosikleti
    Honda CRF 1000 L Africa Twin
    Merhaba
    2013 ktm 200 durmak için fren ve debriyaja basıp vites küçültmeye başlayınca stop ediyor. 1 vitese alıp marşa basınca sorunsuzca tekrar çalışıyor. Bugün motosikleti yola bırakıp gidesim geldi. Benzer şeyleri yaşayan arkadaşların tecrübesini ögrenebilir miyim?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    bektanist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2006
    Şehir
    istanbul beşiktaş
    Motosikleti
    mz 301 2002- Mondial RX3i Evo 2015
    motor ne ? eksik okumuşum ktm kullanan kişiler yazsa daha iyi olur geçmiş olsun.
    sezgingulmez bunu beğendi.

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Mart 2017
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS
    Bu stop etme sorunu KTM de forumda sık sık duymaya başladık

    Forumda KTM BAJAJ BENELLİ stop etme sorunlarını sık sık duyduk
    motorcu48 bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    03 Şubat 2017
    Şehir
    Anamur
    Motosikleti
    Honda CRF 1000 L Africa Twin

    güncel

    konu güncel cevaplarınızı bekliyorum. ilgilenen kardeşler teşekkür ederim

  5. #5
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Pulsar NS'lerde görülen sorunun aynısı. Servise gidip yazılımını güncellersen düzelebilir belki.

  6. #6
    kara_kule - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Haziran 2014
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    SYM Wolf 250
    ilk çıktığı zamanlarda pulsarı,bu maknayla kıyaslama yapıyolardı,stop etme sorunu ktm ye bulaştı en sonunda

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Mart 2017
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS
    Alıntı kara_kule adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ilk çıktığı zamanlarda pulsarı,bu maknayla kıyaslama yapıyolardı,stop etme sorunu ktm ye bulaştı en sonunda
    KTM, BAJAJ çatısı altında üretiliyor.
    Böyle bir sorun çıkması normal
    kara_kule ve motorcu48 bunu beğendiler.

  8. #8
    hotrob - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2013
    Motosikleti
    Loading
    Petrolu shelldenmi aldin diyen olmamış hic bari ben sorayim. Shellden mi aldin en son

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Mart 2017
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS
    Alıntı hotrob adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Petrolu shelldenmi aldin diyen olmamış hic bari ben sorayim. Shellden mi aldin en son
    Shell o kadar kötü mü benzini?

  10. #10
    Akhunturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    @fantalyags
    Kardeşim muhtemelen oksijen sensörün arızalı.

    Benelli'de olan olay alakasız . İlk gelen motorlarda bazı kişilerde görülmüştü Yazılım güncellemesi ile tarihe karıştı. 9500 devirde kesiciye giren bir yazılımla gelmişti. Servislere yazılım yükleme cihazı getirdiler 10500 de kesiciye giren yeni bir yazılım yüklendi bu yazılımla sorun çözüldü.

    Sen oksijen sensörüne baktır..

  11. #11
    rx3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2016
    Benzin , oksijen sensoru , beyne yazılım atılması ve duzgun resetleme yapılması bunlarla ilgili bi sorun olabilir.
    Son zamanda motorun elektirik aksamıyla ilgili bişey yaptınız mı (her hangi bi elektirik kablosunun çıkarılıp takılması dahil).
    Bende gazipaşalıyım Antalya/gazipaşa.Kolay gelsın ins en kusa surede çozulur.

  12. #12
    kuzan14 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2016
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    CBR 600RR
    Benim rc390'da da oluyordu ara sıra ama bu şekilde değil, kırmızıda dururken ısı yüksekse pat diye stop edip zor çalışıyordu

  13. #13
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    başka yerlerden benzin al.

  14. #14
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    okurken dedim bajajla bir alakası var mı diye evet kardeş motordu aklıma geldi .hocam sen git pulsar kalitesiz saçma sapan motorlar alacağına onca para bay sonra pulsar gibi stop etsin valla ben tekmelerdim gene iyi sabrediyon

  15. #15
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Şu bilip bilmeden üfürüp sallayan insanlar yorum yapmasın.
    Bajaj'da stop etme problemi 200NS te vardı. Oda akü ve yazılım ile sorun gideriliyor.

    Muhtemelen duke 200'de de yazılımı güncellenince sorun cözülecektir.

  16. #16
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Bu sorun EFI sistemini kullanan motorlarda ortaya çıkabilen bir durum. Kolaydan zora doğru çözüm için neler yapılacağını söyleyeyim:

    1. Resetleme: Mutlaka servise yaptırın, ya da internette araştırarak siz yapın. Kontak anahtarı hızlı hızlı ve arka arkaya açıp kapatılarak yapılıyor. Belli bir sayıda açıp kapatmak gerekiyor. (aküyü söküp takmayla falan resetleme asla olmaz) Bu işlemden sonra en az 15-20 dakika motoru çalıştırmayın. Çoğu stop sorunu bu şekilde çözülüyor. Ancak bu işlemi bilerek yapmalısınız, deneme yanılma olmaz. Özellikle motor üzerinde elektrikle ilgili bir soket sökülüp takıldığında veya bir elektrikli parça monte edildiğinde resetleme yapmak gerekiyor.

    2. Program güncelleme. Bazı stop sorunu ECU programını güncelleyerek çözülüyor. Bilen kişi veya yetkili servisce yapılmalı. Toplam 15-20 dakikalık bir işlem. Program atıldıktan sonra resetleme yapmak gerekiyor.

    3. Sübap ayarı: Özellikle mekanik sebeplerden kaynaklanan stop sorununu sübap ayarı yaparak/yaptırarak çözebilirsiniz. Bunun için motorun akşamdan servise bırakılması, tam soğuduktan sonra da sökülüp sübap ayarı yapılması, ayar tamamlandıktan sonra, krankı kol gücüyle 5-6 tam tur çevirdikten sonra ayarların tekrar kontrol edilmesi gerekir. Sübap ayarı çok hassastır mutlaka işi çok iyi bilen bir ustanın doğru sentillerle yapması gerekir.

    4. Bozuk parça tespiti ve değişimi: Bazen sönme sorunu bozuk bir elektronik parça arızası nedeniyle de olabiliyor. Bunun için arıza tespit cihazı da olmasına gerek yok. Özellikle ECU'su delphi olan motorlarda kontak anahtarı açılıp kapatılarak arıza kodunu görebilirsiniz. Çıkan koda göre listeden bozuk parçayı bulup, o parçanın yenisiyle değişmesi gerekir.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  17. #17
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    2014 GV250 kullanırken de benzer bir durum vardı. Işıklara gelirken ya da durmak için yavaşlayıp debriyajı çektiğim zamanlarda stop ediyordu. Aptal aptal önerilerden ve bilgisiz servislerden bıkınca kendim araştırdım yurtdışı forumlarında. Sorun rölanti sensöründeymiş. Rölanti valfine uygun değerleri atamadığından, ECU arıza sinyali alıp elektriği kesiyormuş. Enjeksiyonlu motorlarda diagnostik cihazı olan servise gidip ECU (yani beyni) diagnostik cihazına bağlayıp rölanti sensörünü güncel service manual'ında önerilen değerlere çekip sorunu çözmüştük. Aynı şekilde hararet durumlarında da stop etmemesi için güvenlik sıcaklığını da bir miktar yukarı kaydırdık. Bu da yine service manual değerleriyle örtüşüyordu.

    Ben sorunu danıştığımda hava selonoidi mi diyen ararsın, beyni değiştiricez diyen mi ararsın, oksijen sensörünü değiştiricez diyen mi ararsın bir sürü bilgisizce ortaya atılan iddia ile karşılaştım. Öyle yakıtla falan ilgisi olan bir durum değil. Yıllardır hem otomobilime hem de motosikletime Shell'den alırım yakıtı. Bugüne dek herhangi bir sorun ile karşılaşmadım. Siz siz olun herhangi bir işlem yapmadan evvel mutlaka ECU yazılımındaki değerleri serviste kontrol edin. Anahtar değmesine gerek kalmayacak bir çözüm olabilir.

    Bu durumlar genellikle fabrika çıkışında ilgili ayarları güncellenmemiş ve denetimi atlanılmış olduğunda ortaya çıkıyor. Beyni resetleyince geçen bir şey değil. Diagnostik yazılımından tüm sensör değerlerinin uygun aralıkta olup olmadığı tespit edilmeli. Ben sorunu bu şekilde çözmüştüm, motorlar aynı değil ama bir fikir verebilir.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  18. #18
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Bence problemin daha kalıcı bir çözümü var; EFI sistemini iptal edip, karbüratör takmak. Bu dediğimi geçenlerde biri RX3 e yaptı, gayet başarılı görünüyordu.

    Hem böyle olunca, Gazipaşa da usta bulmanda kolay olur, çok iyi Jawa ustaları vardı oralarda.

  19. #19
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    Alıntı HAZZILHAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben sorunu danıştığımda hava selonoidi mi diyen ararsın, beyni değiştiricez diyen mi ararsın, oksijen sensörünü değiştiricez diyen mi ararsın bir sürü bilgisizce ortaya atılan iddia ile karşılaştım. Öyle yakıtla falan ilgisi olan bir durum değil. Yıllardır hem otomobilime hem de motosikletime Shell'den alırım yakıtı. Bugüne dek herhangi bir sorun ile karşılaşmadım. Siz siz olun herhangi bir işlem yapmadan evvel mutlaka ECU yazılımındaki değerleri serviste kontrol edin. Anahtar değmesine gerek kalmayacak bir çözüm olabilir.
    valla ister inan ister inanma, shell'den alıyodum, aynen, debriyajı asıldığım anda motor sönüyordu; shell'den almayı kestim, bi daha da stop etme olmadı. bende ki motor da aynı modelin 390'ı. işkembeden sallama yok yani.

  20. #20
    AttilaXtreme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Alıntı shruikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valla ister inan ister inanma, shell'den alıyodum, aynen, debriyajı asıldığım anda motor sönüyordu; shell'den almayı kestim, bi daha da stop etme olmadı. bende ki motor da aynı modelin 390'ı. işkembeden sallama yok yani.
    Oktay ustanın çok uzun zamandır böyle bir teorisi var. "Bana stop etme şikayeti ile gelen enjeksiyonlu motorların hangisine sorsam benzini shell'den almış oluyor, O nedenle rica ediyorum shell'den benzin almayın" der yıllardır. Önceden NS 200 sayfasında da bir kaç defa bahsetmiştim.
    -61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)