Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Stop etme sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    03 Şubat 2017
    Şehir
    Anamur
    Motosikleti
    Honda CRF 1000 L Africa Twin
    Alıntı hotrob adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Petrolu shelldenmi aldin diyen olmamış hic bari ben sorayim. Shellden mi aldin en son
    evet shellden aldım.. petrol ofisinin üstune 10 liralık shell koydurduydum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:30 ----------

    Alıntı hotrob adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Petrolu shelldenmi aldin diyen olmamış hic bari ben sorayim. Shellden mi aldin en son
    Alıntı rx3 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benzin , oksijen sensoru , beyne yazılım atılması ve duzgun resetleme yapılması bunlarla ilgili bi sorun olabilir.
    Son zamanda motorun elektirik aksamıyla ilgili bişey yaptınız mı (her hangi bi elektirik kablosunun çıkarılıp takılması dahil).
    Bende gazipaşalıyım Antalya/gazipaşa.Kolay gelsın ins en kusa surede çozulur.
    Elektrik aksamıyla ilgili birsey yaptırmadım kardeş. KTM ye bakan bi yer var mı Gazipaşada

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:31 ----------

    Alıntı hotrob adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Petrolu shelldenmi aldin diyen olmamış hic bari ben sorayim. Shellden mi aldin en son
    Alıntı rx3 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benzin , oksijen sensoru , beyne yazılım atılması ve duzgun resetleme yapılması bunlarla ilgili bi sorun olabilir.
    Son zamanda motorun elektirik aksamıyla ilgili bişey yaptınız mı (her hangi bi elektirik kablosunun çıkarılıp takılması dahil).
    Bende gazipaşalıyım Antalya/gazipaşa.Kolay gelsın ins en kusa surede çozulur.
    Alıntı HAZZILHAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2014 GV250 kullanırken de benzer bir durum vardı. Işıklara gelirken ya da durmak için yavaşlayıp debriyajı çektiğim zamanlarda stop ediyordu. Aptal aptal önerilerden ve bilgisiz servislerden bıkınca kendim araştırdım yurtdışı forumlarında. Sorun rölanti sensöründeymiş. Rölanti valfine uygun değerleri atamadığından, ECU arıza sinyali alıp elektriği kesiyormuş. Enjeksiyonlu motorlarda diagnostik cihazı olan servise gidip ECU (yani beyni) diagnostik cihazına bağlayıp rölanti sensörünü güncel service manual'ında önerilen değerlere çekip sorunu çözmüştük. Aynı şekilde hararet durumlarında da stop etmemesi için güvenlik sıcaklığını da bir miktar yukarı kaydırdık. Bu da yine service manual değerleriyle örtüşüyordu.

    Ben sorunu danıştığımda hava selonoidi mi diyen ararsın, beyni değiştiricez diyen mi ararsın, oksijen sensörünü değiştiricez diyen mi ararsın bir sürü bilgisizce ortaya atılan iddia ile karşılaştım. Öyle yakıtla falan ilgisi olan bir durum değil. Yıllardır hem otomobilime hem de motosikletime Shell'den alırım yakıtı. Bugüne dek herhangi bir sorun ile karşılaşmadım. Siz siz olun herhangi bir işlem yapmadan evvel mutlaka ECU yazılımındaki değerleri serviste kontrol edin. Anahtar değmesine gerek kalmayacak bir çözüm olabilir.

    Bu durumlar genellikle fabrika çıkışında ilgili ayarları güncellenmemiş ve denetimi atlanılmış olduğunda ortaya çıkıyor. Beyni resetleyince geçen bir şey değil. Diagnostik yazılımından tüm sensör değerlerinin uygun aralıkta olup olmadığı tespit edilmeli. Ben sorunu bu şekilde çözmüştüm, motorlar aynı değil ama bir fikir verebilir.
    Alıntı Naci63 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu sorun EFI sistemini kullanan motorlarda ortaya çıkabilen bir durum. Kolaydan zora doğru çözüm için neler yapılacağını söyleyeyim:

    1. Resetleme: Mutlaka servise yaptırın, ya da internette araştırarak siz yapın. Kontak anahtarı hızlı hızlı ve arka arkaya açıp kapatılarak yapılıyor. Belli bir sayıda açıp kapatmak gerekiyor. (aküyü söküp takmayla falan resetleme asla olmaz) Bu işlemden sonra en az 15-20 dakika motoru çalıştırmayın. Çoğu stop sorunu bu şekilde çözülüyor. Ancak bu işlemi bilerek yapmalısınız, deneme yanılma olmaz. Özellikle motor üzerinde elektrikle ilgili bir soket sökülüp takıldığında veya bir elektrikli parça monte edildiğinde resetleme yapmak gerekiyor.

    2. Program güncelleme. Bazı stop sorunu ECU programını güncelleyerek çözülüyor. Bilen kişi veya yetkili servisce yapılmalı. Toplam 15-20 dakikalık bir işlem. Program atıldıktan sonra resetleme yapmak gerekiyor.

    3. Sübap ayarı: Özellikle mekanik sebeplerden kaynaklanan stop sorununu sübap ayarı yaparak/yaptırarak çözebilirsiniz. Bunun için motorun akşamdan servise bırakılması, tam soğuduktan sonra da sökülüp sübap ayarı yapılması, ayar tamamlandıktan sonra, krankı kol gücüyle 5-6 tam tur çevirdikten sonra ayarların tekrar kontrol edilmesi gerekir. Sübap ayarı çok hassastır mutlaka işi çok iyi bilen bir ustanın doğru sentillerle yapması gerekir.

    4. Bozuk parça tespiti ve değişimi: Bazen sönme sorunu bozuk bir elektronik parça arızası nedeniyle de olabiliyor. Bunun için arıza tespit cihazı da olmasına gerek yok. Özellikle ECU'su delphi olan motorlarda kontak anahtarı açılıp kapatılarak arıza kodunu görebilirsiniz. Çıkan koda göre listeden bozuk parçayı bulup, o parçanın yenisiyle değişmesi gerekir.
    Bilgilendirici ve özenle yazdığınız cevaplarınız için çok teşekkür ederim. Sayenizde servise daha bilinçli gideceğim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    04 Ağustos 2018
    Biraz hort olucak ama, şuan aynı sorun bende de var ve bende shell den alıyorum benzini. Cidden bundan mı kaynaklanıyor?

  3. #23

    Üyelik
    31 Mayıs 2019
    Motosikleti
    Regal Raptor D250E-9B
    Üstteki arkadaş gibi benim de hort olacak ama 2012/duke 200üm vites düşüşlerinde eğer motor soğuksa stop ediyor. Hani mahalleden çıkana kadar biraz ıkınyor ama yolda problem yok, yazılım sorunundan şüphelendim ve artı grupta 0'lattım yazılımı, "bi daha olursa getir bakalım ama bu soğuk motordan kaynaklı problem dukelerde kronik hale geldi" dediler. onun haricinde maşallahı var.
    daha acemiyim, ilk motorum, daha tecrübeli bi arkadaşın da tavsiyesiyle vites geçişlerinde aragaza alıştırdım kendimi, bu hem motoru daha çabuk ısıtıyor, hem de debriyaj çekince stop etmesini engelliyor.

    forumdaki başlıklarda gördüğüm kadarıyla da kesin bi çözümü yok, sürüş şekliyle absorbe etcez anlaşılan bu şekilde.

  4. #24
    kalidor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2007
    Şehir
    Atlanta / Peachtree
    Sorunun muhtemelen elektriksel donanımdan kaynaklanıyor. İlk aklıma gelen konjektör oldu. Genelde hızı azaltınca ya da beklemelerde bu sorun oluşur. Multimetre kullanımından anlayan bir tanıdığın varsa; konjektör soketine elektrik geliyor mu bir baktır. Kanımca konjektörün voltajı regüle edemiyor ve 14.4 değerine sabitleyemiyor. Bu yüzden gazı kesince akım değeri de düşüp, stop yapıyor motorun. Kısacası konjektörüne baktır. Geçmiş olsun.
    cheox bunu beğendi.

  5. #25

    Üyelik
    31 Mayıs 2019
    Motosikleti
    Regal Raptor D250E-9B
    Alıntı kalidor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorunun muhtemelen elektriksel donanımdan kaynaklanıyor. İlk aklıma gelen konjektör oldu. Genelde hızı azaltınca ya da beklemelerde bu sorun oluşur. Multimetre kullanımından anlayan bir tanıdığın varsa; konjektör soketine elektrik geliyor mu bir baktır. Kanımca konjektörün voltajı regüle edemiyor ve 14.4 değerine sabitleyemiyor. Bu yüzden gazı kesince akım değeri de düşüp, stop yapıyor motorun. Kısacası konjektörüne baktır. Geçmiş olsun.
    Çok sağolun, multimetrem var, konjektör bildiğim kadarıyla AC-DC redressör gibi çalışıyor. duke'lerde tam nerde oluyor, ona göre çıkışı rölantideyken ölçebilirim. bir de 14.4-15V mu olmalı çıkış?


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)