Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosiklet direksiyon sınavı karşılaştırması;

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    ismaileren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2016
    Şehir
    Kuyucak, Aydın
    Motosikleti
    şimdilik yok. gelecekten ümitli
    Bizdeki motosiklet direksiyon sınavı Resmi Gazete'nin 4/3/2014 tarih ve 28931 sayılı yayını ile yeniden düzenlendi.

    Bu yeniden düzenlenmiş halini batıdaki, örneğin ABD'deki uygulama ile bir karşılaştırayım istedim.

    Bizdeki sınav krokisi;
    Slalom manevrası ile hızlanma, durma manevrasının trafikde motor kullanımı için olduğu aşikar ama
    8 manevrası ile denge platformunun trafikte ne işimize yarayacağı meşhul.


    Bu da ABD'deki direksiyon sınav parkuru;
    Ayakların yere değmesi, trafik konilerine dokunma veya sarı, kırmızı çizgi ihlali kalma sebebi sayılıyor


    ilk test keskin dönüş manevrası;
    sağ alt köşeden kalkış yapıyorsunuz.
    sadece 1.8mt genişliğindeki sarı çizgiler içinden sola keskin dönüş yapıp 0.9mt*1.5mt genişliğindeki kutu içinde ön tekerleğinizi bırakacak şekilde motoru durduruyorsunuz.


    ikinci test slalom, sağa keskin dönüş ve sağ dönerken durma;
    slalom parkurunda koniler 60cm ofsetli ve 360cm aralıklı.
    slalom yapınca 1.8mt genişliğindeki sarı çizgiler arasından keskin dönüş,
    sonrasında 6mt (500cc üzeri için 7.2mt) genişliğinde sağa dönüş yaparken tam dönüşün bitiş noktasında durmak.


    üçüncü test ani duruş;
    2 mt genişliğindeki U içinde 24 km/s (15 mph) hıza ulaşıp, sadece 4mt (evet sadece 4mt) içinde duruş yapmak.
    Trafikde ani duruş böyle olur kanaatimce. Bizdeki sınav yönetmeliğindeki 30mt mesafe pek ani duruş olmuyor bence.


    dördüncü test ani kaçış;
    2mt genişliğindeki U içinde 24 km/s saat hıza ulaşıp sadece 4mt ilerdeki 2mt genişliğindeki kırmızı çizgiden kaçış manevrası



    Görüldüğü üzere adamlar bizdeki 8 çizmek, denge platformuna tırmanmak gibi akrobasi yeteneklerini ölçmek yerine trafikde ihtiyacımız olabilecek manevraları ne kadar becerebildiğimizi ölçüyorlar
    Cihan53, espresso ve mehmetenis bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    19 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha X-City 250
    Güzel bir araştırma ve iyi bir karşılaştırma yapmışsınız Haftasonu sınava gireceğim, kurs daha bir kere trafiğe çıkarmamış beni. Deli gibi 8 çiziyoruz Ne bakış öğretildi bize ne kontra.. Videolardan sürüş tekniği öğreniyoruz.(sağolsun çeken arkadaşlar)

    Ülkedeki hiçbir yenilik işin uzmanlarına danışılarak yapılmıyor ki bu yapılsın..

  3. #3
    ismaileren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2016
    Şehir
    Kuyucak, Aydın
    Motosikleti
    şimdilik yok. gelecekten ümitli
    Alıntı Cihan53 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel bir araştırma ve iyi bir karşılaştırma yapmışsınız Haftasonu sınava gireceğim, kurs daha bir kere trafiğe çıkarmamış beni. Deli gibi 8 çiziyoruz Ne bakış öğretildi bize ne kontra.. Videolardan sürüş tekniği öğreniyoruz.(sağolsun çeken arkadaşlar)

    Ülkedeki hiçbir yenilik işin uzmanlarına danışılarak yapılmıyor ki bu yapılsın..
    Resmi Gazete'de 5 Aralık 2015 Cumartesi tarih ve 29553 sayı ile yayınlanan yönetmelik ile motosiklet ehliyet sınavı sisteminde yapılan değişikler var.
    Söz konusu bu yönetmelik değişikliğine göre ilgili yönetmelikte Madde-7'de ne deniliyor bir bakalım.

    “MADDE 7 –
    (1) Bütün sertifika sınıflarında trafik ve çevre dersi 16, ilk yardım dersi 8, araç tekniği dersi 6 ve trafik adabı dersi 4 saat teorik olarak verilir. Direksiyon eğitimi derslerine ise direksiyon eğitim alanında veya simülatör üzerinde 2 saatten az olmamak kaydıyla direksiyon usta öğreticisi tarafından kursiyerin akan trafikte eğitim alacak düzeye ulaştığına karar verilinceye kadar devam edilir. Bu düzeye gelen kursiyerlere akan trafikte en az verilecek direksiyon eğitimi ders süreleri aşağıdaki şekildedir:

    a) “M”, “A1”, “A2”, “A (24 yaşını doldurup iki yıllık deneyim şartı aranmayan)” ve “B1” sınıfı sertifikalar için 12 saat,

    b) “A” (A2'den geçenler için) sınıfı sertifikalar için 6 saat,

    c) “B” sınıfı sertifikalar için 14 saat,

    ç) “D1” sınıfı sertifikalar için 7 saat,

    d) “D” sınıfı sertifikalar için 14 saat,

    e) “C1” sınıfı sertifikalar için 10 saat,

    f) “C” sınıfı sertifikalar için 20 saat,

    g) “BE”, “C1E”, “CE”, “D1E” ve “DE” sınıfı sertifikalar için 6 saat,

    ğ) “F” sınıfı sertifikalar için 12 saattir.

    (2) Birinci fıkrada belirtilen direksiyon eğitimi dersleri, şehir içi ve/veya şehirlerarası karayollarında akan trafikte yapılır.

    (3) “M”, “A1”, “A2”, “A”, “B1”, “B”, “BE”, “F”, “C1”, “C”, “C1E”, “D1E”, “DE” ve “D” sınıfı sertifika alacak kursiyerlere en az 2 saat akan trafikte gece araç kullandırılarak uygulama yaptırılması zorunludur. 24 yaşını doldurmuş olması nedeniyle deneyim şartı aranmayan “A” sınıfı sertifika alacak kursiyerlere en az 2 saat akan trafikte gece araç kullandırılarak uygulama yaptırılması zorunludur. Sağlık raporunda gece araç kullanamayacağı yönünde kısıtlama bulunan kursiyerlere gece eğitimi verilmez.


    Yani yönetmelik diyor ki; 2 saatten az olmamak kaydıyla kapalı alan eğitimi ile kurs öğrencisi trafiğe çıkabilecek konuma getirmelidir.
    Ondan sonra da 2 saati mutlaka gece olacak şekilde en az 12 saat akan trafikte ders verilmelidir diyor.

    Yani yönetmeliğe göre sınava girmeden önce 12 saat trafikte eğitim görmüş olmanız gerekiyor
    Cihan53 ve espresso bunu beğendiler.

  4. #4
    acemi60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha X-City 250
    Bizdeki uygulamaya göre daha iyi bir sınav gibi gözüküyor. Fakat, yazdıklarınıza hiç bir kaynak belirtmemişsiniz. ABD de uygulamanın nasıl yapıldığını daha iyi anlayabilmek için kaynağa ihtiyaç var.

  5. #5

    Üyelik
    25 Eylül 2016
    Alıntı ismaileren adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Resmi Gazete'de 5 Aralık 2015 Cumartesi tarih ve 29553 sayı ile yayınlanan yönetmelik ile motosiklet ehliyet sınavı sisteminde yapılan değişikler var.
    Söz konusu bu yönetmelik değişikliğine göre ilgili yönetmelikte Madde-7'de ne deniliyor bir bakalım.

    “MADDE 7 –
    (1) Bütün sertifika sınıflarında trafik ve çevre dersi 16, ilk yardım dersi 8, araç tekniği dersi 6 ve trafik adabı dersi 4 saat teorik olarak verilir. Direksiyon eğitimi derslerine ise direksiyon eğitim alanında veya simülatör üzerinde 2 saatten az olmamak kaydıyla direksiyon usta öğreticisi tarafından kursiyerin akan trafikte eğitim alacak düzeye ulaştığına karar verilinceye kadar devam edilir. Bu düzeye gelen kursiyerlere akan trafikte en az verilecek direksiyon eğitimi ders süreleri aşağıdaki şekildedir:

    a) “M”, “A1”, “A2”, “A (24 yaşını doldurup iki yıllık deneyim şartı aranmayan)” ve “B1” sınıfı sertifikalar için 12 saat,

    b) “A” (A2'den geçenler için) sınıfı sertifikalar için 6 saat,

    c) “B” sınıfı sertifikalar için 14 saat,

    ç) “D1” sınıfı sertifikalar için 7 saat,

    d) “D” sınıfı sertifikalar için 14 saat,

    e) “C1” sınıfı sertifikalar için 10 saat,

    f) “C” sınıfı sertifikalar için 20 saat,

    g) “BE”, “C1E”, “CE”, “D1E” ve “DE” sınıfı sertifikalar için 6 saat,

    ğ) “F” sınıfı sertifikalar için 12 saattir.

    (2) Birinci fıkrada belirtilen direksiyon eğitimi dersleri, şehir içi ve/veya şehirlerarası karayollarında akan trafikte yapılır.

    (3) “M”, “A1”, “A2”, “A”, “B1”, “B”, “BE”, “F”, “C1”, “C”, “C1E”, “D1E”, “DE” ve “D” sınıfı sertifika alacak kursiyerlere en az 2 saat akan trafikte gece araç kullandırılarak uygulama yaptırılması zorunludur. 24 yaşını doldurmuş olması nedeniyle deneyim şartı aranmayan “A” sınıfı sertifika alacak kursiyerlere en az 2 saat akan trafikte gece araç kullandırılarak uygulama yaptırılması zorunludur. Sağlık raporunda gece araç kullanamayacağı yönünde kısıtlama bulunan kursiyerlere gece eğitimi verilmez.


    Yani yönetmelik diyor ki; 2 saatten az olmamak kaydıyla kapalı alan eğitimi ile kurs öğrencisi trafiğe çıkabilecek konuma getirmelidir.
    Ondan sonra da 2 saati mutlaka gece olacak şekilde en az 12 saat akan trafikte ders verilmelidir diyor.

    Yani yönetmeliğe göre sınava girmeden önce 12 saat trafikte eğitim görmüş olmanız gerekiyor
    Direksiyon kursuna yazılmadan önce epey bir araştırma yaptım. Manuel motosiklet daha önce hiç kullanmamıştım. Kursların çoğundan gelen cevap şu şekilde:

    - Kullanmayı bilmiyorsanız boşuna yazılmayın, kendiniz öğrenin gelin. Biz öğretmiyoruz.

    Sınava girdiğim kurs 90 TL karşılığında toplamda 3 ders eğitim veriyordu. Gerçi daha onların kursu başlamadan Yamaha Riding Academy'e gitmiştim. Kursa başlamadan kalkma, durma, vites değiştirme gibi temel fonksiyonlara hakimdim. Sınavdan tam 1 hafta önce direksiyon sınavına gireceğimiz okulun bahçesi açıldı, 1 saat kadar orada çalıştık. Komple bir parkuru döndük (akan trafikte). Sınava pazar günü girmiştim, cumartesi günü tekrar platformda dolandık ve pazar günü sınava girdim.

    Sonuç olarak;

    1) Yamaha Riding Academy'e gitmeseydim muhtemelen kursa bile yazılamazdım.
    2) 10 saat gündüz + 2 saatlik gece eğitimi falan yok, toplamda kurs tarafından verilen eğitim 1,5 saat civarında.
    3) Ve bir çok kurs ¨bilmiyorsan kursa yazılma¨ diyecek kadar yüzsüzlüğü ele almış durumda.

    Düşünsenize, üniversite sınavı için dershaneye gidiyorsunuz. Dershane size ¨üniversiteyi kazanamayacaksan gelme boşuna¨ diyor. Çok merak ediyorum, bu kurumları denetleyen bir Allah'ın kulu yok mudur. Ehliyet işlemlerine 300 liraya yakın parayı kasaya indirirken devlet aslan kesiliyor. Ancak kurslar evrak işleri ve toplamda 1,5 saatlik sürüş (herhalde 10 - 15 liralık bir akaryakıt maliyetleri vardır) için minimum 550 - 600 lirayı cebe indirirken ortalarda kimse görünmüyor.

    Ne güzel iş valla. Bir sürücü kursu alıp motosiklet ehliyet kursu veriyoruz ayağına milleti tokatlamak varmış.

  6. #6
    ismaileren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2016
    Şehir
    Kuyucak, Aydın
    Motosikleti
    şimdilik yok. gelecekten ümitli
    Alıntı acemi60 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bizdeki uygulamaya göre daha iyi bir sınav gibi gözüküyor. Fakat, yazdıklarınıza hiç bir kaynak belirtmemişsiniz. ABD de uygulamanın nasıl yapıldığını daha iyi anlayabilmek için kaynağa ihtiyaç var.
    Benim fotoğrafları aldığım site

    Ayrıca Google veya YouTube üzerinde "ALT MOST test" diye aratma yaparsanız oldukça bol bilgiye ulaşılıyor.

  7. #7
    acemi60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha X-City 250
    Alıntı jfip adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Direksiyon kursuna yazılmadan önce epey bir araştırma yaptım. Manuel motosiklet daha önce hiç kullanmamıştım. Kursların çoğundan gelen cevap şu şekilde:

    - Kullanmayı bilmiyorsanız boşuna yazılmayın, kendiniz öğrenin gelin. Biz öğretmiyoruz.

    Sınava girdiğim kurs 90 TL karşılığında toplamda 3 ders eğitim veriyordu. Gerçi daha onların kursu başlamadan Yamaha Riding Academy'e gitmiştim. Kursa başlamadan kalkma, durma, vites değiştirme gibi temel fonksiyonlara hakimdim. Sınavdan tam 1 hafta önce direksiyon sınavına gireceğimiz okulun bahçesi açıldı, 1 saat kadar orada çalıştık. Komple bir parkuru döndük (akan trafikte). Sınava pazar günü girmiştim, cumartesi günü tekrar platformda dolandık ve pazar günü sınava girdim.

    Sonuç olarak;

    1) Yamaha Riding Academy'e gitmeseydim muhtemelen kursa bile yazılamazdım.
    2) 10 saat gündüz + 2 saatlik gece eğitimi falan yok, toplamda kurs tarafından verilen eğitim 1,5 saat civarında.
    3) Ve bir çok kurs ¨bilmiyorsan kursa yazılma¨ diyecek kadar yüzsüzlüğü ele almış durumda.

    Düşünsenize, üniversite sınavı için dershaneye gidiyorsunuz. Dershane size ¨üniversiteyi kazanamayacaksan gelme boşuna¨ diyor. Çok merak ediyorum, bu kurumları denetleyen bir Allah'ın kulu yok mudur. Ehliyet işlemlerine 300 liraya yakın parayı kasaya indirirken devlet aslan kesiliyor. Ancak kurslar evrak işleri ve toplamda 1,5 saatlik sürüş (herhalde 10 - 15 liralık bir akaryakıt maliyetleri vardır) için minimum 550 - 600 lirayı cebe indirirken ortalarda kimse görünmüyor.

    Ne güzel iş valla. Bir sürücü kursu alıp motosiklet ehliyet kursu veriyoruz ayağına milleti tokatlamak varmış.
    Sürücü kursları Milli Eğitim Bakanlığı tarafından denetleniyor. Keşke şikayet etseydiniz. İnsanlarımız yakınmayı sevdiği kadar gereğini yapmayı sevselerdi emin olun o şekilde davranan 1 kurs bile olamazdı. Şikayet etmediyseniz bu tür kursların mevcudiyetlerine yardım etmiş oldunuz.

  8. #8
    Machair - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda VFR 800X 2018
    Alıntı ismaileren adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bizdeki motosiklet direksiyon sınavı Resmi Gazete'nin 4/3/2014 tarih ve 28931 sayılı yayını ile yeniden düzenlendi.

    Bu yeniden düzenlenmiş halini batıdaki, örneğin ABD'deki uygulama ile bir karşılaştırayım istedim.

    Bizdeki sınav krokisi;
    Slalom manevrası ile hızlanma, durma manevrasının trafikde motor kullanımı için olduğu aşikar ama
    8 manevrası ile denge platformunun trafikte ne işimize yarayacağı meşhul.
    http://www.yansimtsk.com/attachments/Image/Dl7Djl.jpg

    Bu da ABD'deki direksiyon sınav parkuru;
    Ayakların yere değmesi, trafik konilerine dokunma veya sarı, kırmızı çizgi ihlali kalma sebebi sayılıyor
    http://www.motorcycleassistant.com/images/alt-most.jpg

    ilk test keskin dönüş manevrası;
    sağ alt köşeden kalkış yapıyorsunuz.
    sadece 1.8mt genişliğindeki sarı çizgiler içinden sola keskin dönüş yapıp 0.9mt*1.5mt genişliğindeki kutu içinde ön tekerleğinizi bırakacak şekilde motoru durduruyorsunuz.
    http://www.motorcycleassistant.com/i...ost-test-1.jpg

    ikinci test slalom, sağa keskin dönüş ve sağ dönerken durma;
    slalom parkurunda koniler 60cm ofsetli ve 360cm aralıklı.
    slalom yapınca 1.8mt genişliğindeki sarı çizgiler arasından keskin dönüş,
    sonrasında 6mt (500cc üzeri için 7.2mt) genişliğinde sağa dönüş yaparken tam dönüşün bitiş noktasında durmak.
    http://www.motorcycleassistant.com/i...ost-test-2.jpg

    üçüncü test ani duruş;
    2 mt genişliğindeki U içinde 24 km/s (15 mph) hıza ulaşıp, sadece 4mt (evet sadece 4mt) içinde duruş yapmak.
    Trafikde ani duruş böyle olur kanaatimce. Bizdeki sınav yönetmeliğindeki 30mt mesafe pek ani duruş olmuyor bence.
    http://www.motorcycleassistant.com/i...ost-test-3.jpg

    dördüncü test ani kaçış;
    2mt genişliğindeki U içinde 24 km/s saat hıza ulaşıp sadece 4mt ilerdeki 2mt genişliğindeki kırmızı çizgiden kaçış manevrası
    http://www.motorcycleassistant.com/i...ost-test-4.jpg


    Görüldüğü üzere adamlar bizdeki 8 çizmek, denge platformuna tırmanmak gibi akrobasi yeteneklerini ölçmek yerine trafikde ihtiyacımız olabilecek manevraları ne kadar becerebildiğimizi ölçüyorlar
    Honda eğitimlerine de bakarsanız -onlar Avrupa ya da Amerikan değil Japon sistemi veriyoruz diyorlar- 8 çizme ve denge platformunun ne için verildiğini anlarsınız. Kurslar kötü çalışıyor olabilir ama mevcut sistem kötü değil. Sadece eksik ama daha da geliştirilebilir. Ben 12 yıl önce motosiklet kullanmadan ehliyet aldım desem yeridir. Yeni sisteme geçmiş olmak bile benim için sevindirici.

    Ayrıca Honda GS3 te sekiz çizmeyi iniş-çıkış şeklindeki rampa üzerinde yapıyorsunuz.
    CRF 250L 11000 Km, GW 250 12000 Km, XT 660Z 39000 Km, VFR 800X 6000 km

  9. #9
    ismaileren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2016
    Şehir
    Kuyucak, Aydın
    Motosikleti
    şimdilik yok. gelecekten ümitli
    Alıntı Machair adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Honda eğitimlerine de bakarsanız -onlar Avrupa ya da Amerikan değil Japon sistemi veriyoruz diyorlar- 8 çizme ve denge platformunun ne için verildiğini anlarsınız. Kurslar kötü çalışıyor olabilir ama mevcut sistem kötü değil. Sadece eksik ama daha da geliştirilebilir. Ben 12 yıl önce motosiklet kullanmadan ehliyet aldım desem yeridir. Yeni sisteme geçmiş olmak bile benim için sevindirici.

    Ayrıca Honda GS3 te sekiz çizmeyi iniş-çıkış şeklindeki rampa üzerinde yapıyorsunuz.
    Eğitimlerde 8 çizme, denge platformu yapma ve hatta rampada 8 çizme dahi yapılabilir.
    buna karşı çıkmam. Sonuçta bunların hepsi motora hakimiyeti geliştirmek adına fayda sağlayabilir.
    Ben bunlara kötü demiyorum.

    Ama 12 yıllık motosiklet ehliyetim var diyorsunuz. Bu 12 yıl boyunca trafikde 8 çizmek zorunda kaldığınızı zannetmiyorum.
    Ani duruş, ani dönüş, slalom yapma gibi hareket kabiliyetlerine ise sürekli ihtiyaç duyuyoruz.

  10. #10

    Üyelik
    01 Aralık 2016
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    Honda NSS300 Forza
    22 Ocakta A sınıfı ehliyet için sınava girdim. Sınav alanında engel kaçışı için ayrılan alanda buzlanma gibi birşey olduğundan onu iptal ettiler. Ne slaloma ne 8 çizmeye dikkatli bakan oldu. Soruları bile akü nerede, fren debriyaj nerede biliyorsun di mi şeklinde sordular. Sürücü kursu trafiğe hiç çıkarmadı. Zaten trafik kısmında komisyon kendi arasında sürekli muhabbette idi, kontrol edebileceğin hıza kadar basabilirsin dediler şaka gibi Kısaca bizdeki neresinden tutsan elinde kalan bir sistem.

  11. #11

    Üyelik
    25 Ocak 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    -
    bızdede cbf150 ıle sınava gırıp a1 aldım,ama o ehlıyet ıle cbf150 suremıyorum mevzuya bak

  12. #12

    Üyelik
    25 Eylül 2016
    Alıntı acemi60 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sürücü kursları Milli Eğitim Bakanlığı tarafından denetleniyor. Keşke şikayet etseydiniz. İnsanlarımız yakınmayı sevdiği kadar gereğini yapmayı sevselerdi emin olun o şekilde davranan 1 kurs bile olamazdı. Şikayet etmediyseniz bu tür kursların mevcudiyetlerine yardım etmiş oldunuz.
    Kim söylemiş etmediğimi? Adamlar aynı tas, aynı hamam devam ediyorlar.

  13. #13
    acemi60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha X-City 250
    Alıntı jfip adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kim söylemiş etmediğimi? Adamlar aynı tas, aynı hamam devam ediyorlar.
    Şikayetinizde evrak tarih ve kayıt numarası alıp sonucunu bu bilgilerle takip etmeniz gerekiyordu. Bu durumda bile işlem yapılmadıysa şikayeti yapmış olduğunuz makam kusurlu duruma düşer. Bu şekilde sonuna kadar takip edildiğinde sonuç alınabiliyor. Fakat o sabır kimsede yok. Maallesef...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)