Bizdeki motosiklet direksiyon sınavı Resmi Gazete'nin 4/3/2014 tarih ve 28931 sayılı yayını ile yeniden düzenlendi.
Bu yeniden düzenlenmiş halini batıdaki, örneğin ABD'deki uygulama ile bir karşılaştırayım istedim.
Bizdeki sınav krokisi;
Slalom manevrası ile hızlanma, durma manevrasının trafikde motor kullanımı için olduğu aşikar ama
8 manevrası ile denge platformunun trafikte ne işimize yarayacağı meşhul.
http://www.yansimtsk.com/attachments/Image/Dl7Djl.jpg
Bu da ABD'deki direksiyon sınav parkuru;
Ayakların yere değmesi, trafik konilerine dokunma veya sarı, kırmızı çizgi ihlali kalma sebebi sayılıyor
http://www.motorcycleassistant.com/images/alt-most.jpg
ilk test keskin dönüş manevrası;
sağ alt köşeden kalkış yapıyorsunuz.
sadece 1.8mt genişliğindeki sarı çizgiler içinden sola keskin dönüş yapıp 0.9mt*1.5mt genişliğindeki kutu içinde ön tekerleğinizi bırakacak şekilde motoru durduruyorsunuz.
http://www.motorcycleassistant.com/i...ost-test-1.jpg
ikinci test slalom, sağa keskin dönüş ve sağ dönerken durma;
slalom parkurunda koniler 60cm ofsetli ve 360cm aralıklı.
slalom yapınca 1.8mt genişliğindeki sarı çizgiler arasından keskin dönüş,
sonrasında 6mt (500cc üzeri için 7.2mt) genişliğinde sağa dönüş yaparken tam dönüşün bitiş noktasında durmak.
http://www.motorcycleassistant.com/i...ost-test-2.jpg
üçüncü test ani duruş;
2 mt genişliğindeki U içinde 24 km/s (15 mph) hıza ulaşıp, sadece 4mt (evet sadece 4mt) içinde duruş yapmak.
Trafikde ani duruş böyle olur kanaatimce. Bizdeki sınav yönetmeliğindeki 30mt mesafe pek ani duruş olmuyor bence.
http://www.motorcycleassistant.com/i...ost-test-3.jpg
dördüncü test ani kaçış;
2mt genişliğindeki U içinde 24 km/s saat hıza ulaşıp sadece 4mt ilerdeki 2mt genişliğindeki kırmızı çizgiden kaçış manevrası
http://www.motorcycleassistant.com/i...ost-test-4.jpg
Görüldüğü üzere adamlar bizdeki 8 çizmek, denge platformuna tırmanmak gibi akrobasi yeteneklerini ölçmek yerine trafikde ihtiyacımız olabilecek manevraları ne kadar becerebildiğimizi ölçüyorlar