Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Vitesli atv projemiz bitti

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    TheGokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Custom Yamelli XSR 07
    Arkadaşlar önceden konusunu açtığım atv motor değiştirme projemize başlamıştık.Atv nin üzerindeki geri vitesli scooter motorunu söktük ve üzerine kanuni seyhan 150 motoru koyduk.Motoru koyarken içini açıp baştan topladık.Aşamalar olarak sırasıyla
    -Motoru söktük ve sattık
    -Şaseyi sabunlu suyla iyice temizledik
    -Aks göbeğini ve mili ters çevirdik dişliler denk gelsin diye
    -Sol eldeki arka fren manetini debriyaj maneti olarak değiştirdik ve telini taktık
    -Gaz telini değiştirdik cg karbüratöre göre
    -Motoru ilk olarak yarı yatay olarak konumlandırdık,fakat karbüratör düz durmadığı için motoru dümdüz bir şekilde durması için şasenin alt kısmını kestik ve motoru sabitledik
    -Devir ve vites göstergesi taktık(daha bağlantıları yapılmadı)
    -Vites kolunu aparatlarla sabitledik ama güzel durmadı büyük ihtimal ilerde değiştiricez
    -Elektrik tesisatını bağladık ve test ettik tek tek
    -Arka dişli ve ön dişli cbf 150 ile değiştirildi
    -Zincir dişlileri tam olarak denk gelmediği için arka salıncak kesilip dişliler denk gelicek şekilde ayarlandı(zincir atıyordu)
    -Egzozlar takıldı fakat kelepçe ile sabitlenmedi sabitlenicek (Egzozlar tam açık kapak takılıcak)
    -İlerde aks milini uzatıcaz şuanda uzatmadık

    Aşamalar bu kadar sıra fotoğraflarda;













    BİTMİŞ HALİ











    Soru varsa sorabilirsiniz
    YasinC bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Sonuc ne oldu şimdi? Benim mi kafam karıştı anlayamadım.
    Eskiden ne güzel geri vitesi olan atv artık geri geri gidemicek.
    Sanırım şuanda arazide daha güclü bir hale geldi.

    Hedef nedir onuda söz ederseniz fena olmaz.

  3. #3
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Umarım emeğinize değer. Fakat şöyle bi durum var, seyhan 150 nin zaten gücü belli, bir de üstüne ağırlık daha da artınca istenilen performansı vermeyebilir, biraz daha güçlü bir motor tercih edilebilir.

  4. #4

    Üyelik
    06 Kasım 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    VFR CT
    elinize sağlık, geri vites var mı ayağınla iterek geri gelmek zor olur herhalde bu makina da

  5. #5
    TheGokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Custom Yamelli XSR 07
    Alıntı Levent Gocmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sonuc ne oldu şimdi? Benim mi kafam karıştı anlayamadım.
    Eskiden ne güzel geri vitesi olan atv artık geri geri gidemicek.
    Sanırım şuanda arazide daha güclü bir hale geldi.

    Hedef nedir onuda söz ederseniz fena olmaz.
    Geri vites olmucak ama zaten kullandığım bişey değildi.Geri vitesim sorunsuz olsada genelde ayağımla itiyodum tekerden.Şimdi geri vites olmucak ona göre kullanıcam.Amacımız stunt atv si yapmaktı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:32 ----------

    Bu arada atv baya hafif ağır değil yani

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:35 ----------

    Alıntı Metehan07-70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Umarım emeğinize değer. Fakat şöyle bi durum var, seyhan 150 nin zaten gücü belli, bir de üstüne ağırlık daha da artınca istenilen performansı vermeyebilir, biraz daha güçlü bir motor tercih edilebilir.
    Eski motorundan en fazla 5 kg fazladır seyhan 150 motoru.Scooter motoru tahmin ettiğimden daha ağırdı ve titreşimle en fazla 50 ile gidiyordu.Güç kaybı yaşadığımı hiç sanmıyorum

  6. #6
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Eski motorundan en fazla 5 kg fazladır seyhan 150 motoru.Scooter motoru tahmin ettiğimden daha ağırdı ve titreşimle en fazla 50 ile gidiyordu.Güç kaybı yaşadığımı hiç sanmıyorum [/QUOTE]

    Pardon ben olayı tam kavrayamamışım, ben şasi dahil herşeyi sizin tasarımınız olan bir atv yaptığınızı düşündüm, hali hazırdaki atv nin motorunuzu değiştirdiğinizi konuyu tekrar okuyunca anladım.

  7. #7
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    allah muaffak etsin.

  8. #8
    TheGokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Custom Yamelli XSR 07
    Alıntı Levent Gocmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    allah muaffak etsin.
    Amin abicim

  9. #9

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    4 teker olup da direksiyon yerine gidon olan aletlerden uzak durmak lazım ...

    Motosikletten sonra atv'ye binmek tam bir "geriye ket vurma" ...

    Gidonla ilgili bildiğiniz hiç bir şey bunda yok....

    Kontra montra hak getire ...

    3 tekerli bisiklet sürer gibi kullanmak zorunda kalıyorsunuz dönerken ...

    Ha düştüm ha düşeceğim diyerekten ...

    Düşmekten de kasıt yan yatma falan değil; bildiğin tomburlanıp gideceksin öbür tarafa doğru ...

    Konuyla alakalı değil ama, 5 dk'sı 10 liraya Avcılar sahilde bir binmiştim; denk gelmişken atv'ler ile ilgili görüşümü yazayım dedim ...

    Konuyla da ilgili iki şey yazarak bağlamış olalım: Söküp, takmışsınız, bravo. Hem de stunt, özel gösteri aleti olarak kullanacaksınız...

    Ne diiym; kasksız çıkmayın ... Başarılar...

    Aklıma uçuk bir fikir gelmişken yazayım bari: Otomobilleri 6 tekerli yapsalar ya ... Kalkıp hızlandıktan sonra ortadaki 2 tekerle motosiklet gibi kullanılır; yan tekerler kontraya izin verecek kadar yere değmeyecek seviyede olur; aşırı yatıldığında yere temas eder...

    Bugün otomobille yolda virajlara girerken motosikletimle olsa daha rahat girerdim diye düşünürken geçti aklımdan da ...

    Direksiyon yerine gidon olur ...

  10. #10
    Mucit23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2012
    Şehir
    ELAZIĞ
    Motosikleti
    Tracer 900 & KTM450EXC & BWS100
    Ellerinize sağlık. Video ekleseniz güzel olur.

    Geri vites halledilebilirdi.
    http://www.baskentfreze.com/?newUrun...-%C5%9EANZUMAN
    Basit bir iş

  11. #11
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Hayırlı olsun pek stund tarzı olmamış ama elinize sağlık

  12. #12
    TheGokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Custom Yamelli XSR 07
    Alıntı GezeGeze adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    4 teker olup da direksiyon yerine gidon olan aletlerden uzak durmak lazım ...

    Motosikletten sonra atv'ye binmek tam bir "geriye ket vurma" ...

    Gidonla ilgili bildiğiniz hiç bir şey bunda yok....

    Kontra montra hak getire ...

    3 tekerli bisiklet sürer gibi kullanmak zorunda kalıyorsunuz dönerken ...

    Ha düştüm ha düşeceğim diyerekten ...

    Düşmekten de kasıt yan yatma falan değil; bildiğin tomburlanıp gideceksin öbür tarafa doğru ...

    Konuyla alakalı değil ama, 5 dk'sı 10 liraya Avcılar sahilde bir binmiştim; denk gelmişken atv'ler ile ilgili görüşümü yazayım dedim ...

    Konuyla da ilgili iki şey yazarak bağlamış olalım: Söküp, takmışsınız, bravo. Hem de stunt, özel gösteri aleti olarak kullanacaksınız...

    Ne diiym; kasksız çıkmayın ... Başarılar...

    Aklıma uçuk bir fikir gelmişken yazayım bari: Otomobilleri 6 tekerli yapsalar ya ... Kalkıp hızlandıktan sonra ortadaki 2 tekerle motosiklet gibi kullanılır; yan tekerler kontraya izin verecek kadar yere değmeyecek seviyede olur; aşırı yatıldığında yere temas eder...

    Bugün otomobille yolda virajlara girerken motosikletimle olsa daha rahat girerdim diye düşünürken geçti aklımdan da ...

    Direksiyon yerine gidon olur ...
    Atv 4 tekerlekli taklaya yatkın fakat 6 yıllık tecrübem olduğu için ağırlık merkezini virajlarda ayarlıyabiliyorum.O yüzden pek sıkıntı çekmiyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:36 ----------

    Bu arada motosikletden atv ye geçmedim.Hep atv kullandım ama atvden sonra motosiklet düşünüyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:40 ----------

    Alıntı whitedeamon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlı olsun pek stund tarzı olmamış ama elinize sağlık
    Öne stunt için basamak demiri bi de arkadaki demire roll bar yapmayı düşünüyorum

  13. #13

    Üyelik
    04 Temmuz 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Pulsar RS 200
    muvaffak olcak kardeş o

  14. #14
    bindiregandi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2015
    hızı fazla artmamıştır umarım. bunlar devrilmeye çok müsait

  15. #15

    Üyelik
    22 Eylül 2016
    Motosikleti
    .
    Organ nakli gibi birşey olmuş.Umarım bünye reddetmez.Birde risk analizi yapılmalı,hızda,manevrada,kiloda,frende değişimler ve performans değerlendirilmeli yada tespit edilmeli.Siz düşünmüşsünüzdür zaten.

    Sonuç ne olursa olsun,geliştirme-değiştirme çalışmaları kutsaldır.
    Elinize sağlık.

  16. #16
    TheGokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Custom Yamelli XSR 07
    Alıntı Kübra006 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Organ nakli gibi birşey olmuş.Umarım bünye reddetmez.Birde risk analizi yapılmalı,hızda,manevrada,kiloda,frende değişimler ve performans değerlendirilmeli yada tespit edilmeli.Siz düşünmüşsünüzdür zaten.

    Sonuç ne olursa olsun,geliştirme-değiştirme çalışmaları kutsaldır.
    Elinize sağlık.
    Tamamen bitince testler yapılcak.Hangi hızlarda fren yetersiz geliyor,hangi hızlarda devrilme artıyor ona göre arka disk kaliperi değiştirilip ön tekerler arasındaki mesafe ve arka aks mili uzatılacak.

    Teşekkürler yorumunuz için

    Alıntı bindiregandi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hızı fazla artmamıştır umarım. bunlar devrilmeye çok müsait
    Hızı arttı büyük ihtimalle ama aks mili genişletilecek virajlarda devrilmesin diye.

  17. #17
    TheGokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Custom Yamelli XSR 07
    Atv nin mimarını yazmayı unutmuşum:

    Ünal Açar
    Telefon numarası:0537 722 0257
    İnstagram: acar_motor

  18. #18
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Alıntı whitedeamon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlı olsun pek stund tarzı olmamış ama elinize sağlık
    Arkadaşın dediği gibi bende pek stunt ile ilgisini göremedim, fakat emek olan herşeye şapka çıkartırım.

    Off-road ise bide saygı ile eğilirim.
    +299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
    Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
    -MrMud

  19. #19
    TheGokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Custom Yamelli XSR 07
    Alıntı MrMud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşın dediği gibi bende pek stunt ile ilgisini göremedim, fakat emek olan herşeye şapka çıkartırım.

    Off-road ise bide saygı ile eğilirim.
    Evet off-road fakat tekerlekleri asfalt olarak değiştiricem yaza kadar satmassam.Şuanda arazi lastiği var.

    Stund olarak değiştirmem için tavsiyeleriniz varmı ?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)