Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

13.000 Km Sonunda İlk Kazamı Yaptım, Buyrun...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Erdost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2015
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    ZONTES 350 T2
    Evet arkadaşlar öncelikle herkese merhaba.Bütün olasılıklar bugün gerçekleşti ve ben yeri güzel bir şekilde öptüm ve şanslıyım ki ucuz atlattık.Kırık çıkık yok yüksek derecede doku zedelenmesi var.



    Ve bugün motor sürmenin ne kadar ciddi bir iş olduğunu gerçek anlamda anladım.Yere düştüğünüz anda ki düşünceler, binlerce yüzbinlerce belki de...

    Tam ekipmandım bir tek motor botum yoktu, ancak motor botunun koruyacağını sanmıyorum, motor ayağımın üzerine düştü ve darbe aldığı yerde herhangi bir botda koruma yok.Ancak ilk işim korumalı motor botu almak olacak iyileşince.

    Olayın oluş şekline geçeyim, grup sürüşü esnasında bir arkadaşımızın düştüğünü haber aldık ve geri dönüyordum.Önden giden harfiyat kamyonu yerlere su gibi bir pislik akıtarak gitmiş, ancak feci şekilde kaygandı, ve bende hızımı düşürdüm, takip mesafemi ayarladım.Olay Göktürk Bahçeköy yolu arasında geçiyor.Bilen bilir, hafriyat kamyonları çok sık kullanıyor.Neyse keskin bir viraj var önümde boşluk vardı, hızım 20 km var yok, o arada önümde bir karambol oldu keskin virajı döndükten sonra önümde bir Bmw ani fren yaptı, mesafe durmak için ıslak koşullarda bile yeterliydi ancak, önce arka frene dokundum, bir sağa bir sola kaydı, ön frene hafif dokunmam ile beraber Lowside yiyip sol tarafa düştüm.Düşme hızım çok az olduğu için motorda elcik koruma dışında bir hasar oluşmadı, ancak 200 kiloluk motor ayağımın üstüne düştü, ve yukarıda gördüğünüz üzere bir hadise oluştu.

    Kazam tam tedbirli sürüş yaptığım anda oldu, beni üzen bu oldu, şimdi hatalarımı değerlendirdiğimde pek bir seçeneğimin olmadığını düşünüyorum.Eğer kaçacak bir boşluk bulabilseydim girecektim ancak ne sol ne sağda bir boşluk yoktu.Karşı şerit full dolu tek gidiş geliş zaten.

    Ben düştükten sonra virajı dönerken bir bisikletli daha düştü.

    Çok küçük hızda giderken bile, düşüyorsunuz motor da sizin üzerinize düşüyor, en az bir hafta sürecek ayağımın üzerine basmaya başlamam.Şunu anladım motor sürmek gerçekten çok ciddi bir iş, ve bu ciddiyette olaya yaklaşmak lazım.

    Ne kadar iyi sürerseniz sürün, veya öyle düşünün, olasılıklar sizin için biraraya geldiğinde hazır olmalısınız.Ekipman çok önemli, ve tabiki hız da...
    Kızıl pars bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2009
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    Fazer 8 - MT-07
    1- ABS hayat(Ayak)kurtarır
    2- Bile bile lades...
    3- Aşırı kaygan zeminde ön fren kullanmak düşürür.
    4- Düşük hızda motorun altında kalmak büyük başarı...
    5- Geçmiş olsun.

  3. #3

    Üyelik
    05 Ekim 2015
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Honda Activa S 125
    Geçmiş olsun. EN büyük kazanız bu olur İnşallah.

  4. #4

    Üyelik
    31 Mart 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    bajaj pulsar as150
    Geçmiş olsun ben sizin grubu gördüm 3 araba geçtik yanınızdan ama ben kaza yaptığınızı anlamadım mola verdiğinizi düşündüm sonra araçlarla piknik yapmak için durduğumuzda diğer araçtaki arkadaşım söyledi 1 arkadaş düşmüş galiba dedi, kaza yaptığınızı anlasam durup yardım ederdim kusura bakmayın tekrar geçmiş olsun, o yol çok virajlı ve genelde ıslak oluyor su tankerlerinden akan sular yolu ıslatıyor toprakla da birleşince çok kaygan oluyor, allah korumuş en kısa zamanda iyleşmeniz dileği ile....
    Kızıl pars bunu beğendi.

  5. #5
    Emreköktürk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2015
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    VFR 800 X
    Geçmiş olsun

  6. #6

    Üyelik
    03 Aralık 2013
    Şehir
    Ankara/mamak
    Motosikleti
    yamaha ybr 125
    gecmis olsun bugune kadar bir kazam oldu ondada ogrendigim en buyuk seyi yaptim ve motoru direk biraktim sizede bunu oneririm baktiniz kaza yapcaniz birakin gitsin motoru

  7. #7
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    geçmiş olsun
    bu güne kadar defalarca kaza yaptım her daim karşı taraf hatlıydı
    her geçen olayda bi artı daha koyuyorum tecrübe hane me
    geçen hafta sakarya bolu arası arka yol var
    geçe saat 10 civarı rakım olarak 1000 yani buzlanma var yürüme hızında bi baktım motorun tekerlekler yerden kesildi ve ben yerdeyim
    kalktım dağ başı motor çalışmasa en yakın yer 3 km ilerde
    neyse çalıştı arka fren pedalı yumulmuş elcik koruma yamulmuş koruma demiri çizilmiş
    yağmurluklarım çöp
    ama bana birşey olmadı
    koruma seviyesi en üst düzeyde
    bot korumaz demeyin korur hemde hiç tahmin etmeyeceğiniz kadar
    kurban bayramında yan yattığımda bot olmasa belki sol ayağım tarak kemiği yerinden kırılmıştı ben bile hayret ettim öyle bi büküldü ki 5 hafta topal gezdim
    Kızıl pars bunu beğendi.

  8. #8
    bektanist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2006
    Şehir
    istanbul beşiktaş
    Motosikleti
    mz 301 2002- Mondial RX3i Evo 2015
    geçmiş olsun o güzergahı bildiğim için hatan olduğunu düşünmüyorum hafriyat kamyonlarının toz dökmesinden ve sadece lastikleri ıslatıp çıktıklarından dolayı yol kayganlaşıyor ve farkettiğin üzere yollarda çökmeler oluşmuş ağırlığa dayanamadıkları için o güzergahı kullananların ciddi bir sabırla ve mümkün mertebe sürati düşürmeleri gerekir genede tehlikeli yol.
    Kızıl pars bunu beğendi.

  9. #9
    kivancern - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600RR, Yamaha XMAX 250 ABS
    Gecmis olsun oncelikkle. Kazada hatanizi aramanizi cok takdir ettim, ben daha iyisini yapardim gibi gozukmek istemem fakat cok benzeri bana oldu.. yagmurlu hava onume araba atladi tali yoldan hizim 40 50 civari, arka hemen kitledi fakat on fireni kontrollu bir sekilde basarak durabildim... kisacasi on frene dokundum demissiniz ama motor yatik deilse on frene dokunmak hemen kitlemez diye dusunmekteyim.. panikten cok sikmis olma ihtimalinizi degerlendirin bence

    Bir de benim kisisel fikrim eger motor kaza yaptiysa mutlaka motorcu sucludur sucu havaya yola diger insanlara atmak cok kolay bisey ama unutmiyalim ki sonucta olen yada yaralanan bizleriz ve insanlarin hatalarini kapatmadan veya hava kosullarina uygun kullanmassak dusunun gunde kac kere kaza yapariz

  10. #10
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Moto bot değil, moto çizme..
    Çizme giyin.
    Ayrıca, kazadaki hataniz yolda her şey olacakmış tavrinizdan anlık olarak odun vermenizden olmuş. Paniklemissiniz.
    Önceki kaza haberinin gerginliği buna etkendir.
    Bir müddet sonra moralman da bedenen de toparlarsiniz.
    Geçmiş olsun 😉

  11. #11
    Erdost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2015
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    ZONTES 350 T2
    Alıntı kadango adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1- ABS hayat(Ayak)kurtarır
    2- Bile bile lades...
    3- Aşırı kaygan zeminde ön fren kullanmak düşürür.
    4- Düşük hızda motorun altında kalmak büyük başarı...
    5- Geçmiş olsun.
    Abs olsaydı belki, ayakta kalabilirdim ancak bu seferde önde ki araca çarpardım.
    Düşmeden önce motorla boğuşuyordum 4 5 metre arka kaydı onu toparlamak isterken sağ sol on frene dokununca düştüm.
    Teşekkürler

    Alıntı nazar48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun. EN büyük kazanız bu olur İnşallah.
    Sağolun..
    Alıntı vhpfb44 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun ben sizin grubu gördüm 3 araba geçtik yanınızdan ama ben kaza yaptığınızı anlamadım mola verdiğinizi düşündüm sonra araçlarla piknik yapmak için durduğumuzda diğer araçtaki arkadaşım söyledi 1 arkadaş düşmüş galiba dedi, kaza yaptığınızı anlasam durup yardım ederdim kusura bakmayın tekrar geçmiş olsun, o yol çok virajlı ve genelde ıslak oluyor su tankerlerinden akan sular yolu ıslatıyor toprakla da birleşince çok kaygan oluyor, allah korumuş en kısa zamanda iyleşmeniz dileği ile....
    Teşekkür ederiz, durup yardım eden iyi insanlar oldu..

    Alıntı Emreköktürk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun
    Sağolun.

    Alıntı ramazan_06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gecmis olsun bugune kadar bir kazam oldu ondada ogrendigim en buyuk seyi yaptim ve motoru direk biraktim sizede bunu oneririm baktiniz kaza yapcaniz birakin gitsin motoru
    Motor bırakmak değil de daha temkinli sürmek ve tam ekipman ilk listede.Kaza bu nerede nasıl olacağıni kestiremiyorsun,motosiklet sürmek evet riskli fakat bu riski alıyoruz.Ne kadar az risk aldığımı düşünsemde bugün öyle olmadığını gördüm.Beni öldürmeyen acı güçlendirir hayat felsefesine inanırım, bu kazadan daha güçlü alacağım dersleri alarak çıkacağımı düşünüyorum.

    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geçmiş olsun
    bu güne kadar defalarca kaza yaptım her daim karşı taraf hatlıydı
    her geçen olayda bi artı daha koyuyorum tecrübe hane me
    geçen hafta sakarya bolu arası arka yol var
    geçe saat 10 civarı rakım olarak 1000 yani buzlanma var yürüme hızında bi baktım motorun tekerlekler yerden kesildi ve ben yerdeyim
    kalktım dağ başı motor çalışmasa en yakın yer 3 km ilerde
    neyse çalıştı arka fren pedalı yumulmuş elcik koruma yamulmuş koruma demiri çizilmiş
    yağmurluklarım çöp
    ama bana birşey olmadı
    koruma seviyesi en üst düzeyde
    bot korumaz demeyin korur hemde hiç tahmin etmeyeceğiniz kadar
    kurban bayramında yan yattığımda bot olmasa belki sol ayağım tarak kemiği yerinden kırılmıştı ben bile hayret ettim öyle bi büküldü ki 5 hafta topal gezdim
    Haklısınız, bot konusunda kesinlikle hak veriyorum.Teşekkürler.

    Alıntı bektanist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geçmiş olsun o güzergahı bildiğim için hatan olduğunu düşünmüyorum hafriyat kamyonlarının toz dökmesinden ve sadece lastikleri ıslatıp çıktıklarından dolayı yol kayganlaşıyor ve farkettiğin üzere yollarda çökmeler oluşmuş ağırlığa dayanamadıkları için o güzergahı kullananların ciddi bir sabırla ve mümkün mertebe sürati düşürmeleri gerekir genede tehlikeli yol.
    Sağolun, sürat konusunda dediğim gibi çok yavaş gidiyordum ancak yokuş aşağı ve extrem şekilde kaygan olduğu için motorda durma adına bir kararlılık oluşmadı..

    Alıntı kivancern adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gecmis olsun oncelikkle. Kazada hatanizi aramanizi cok takdir ettim, ben daha iyisini yapardim gibi gozukmek istemem fakat cok benzeri bana oldu.. yagmurlu hava onume araba atladi tali yoldan hizim 40 50 civari, arka hemen kitledi fakat on fireni kontrollu bir sekilde basarak durabildim... kisacasi on frene dokundum demissiniz ama motor yatik deilse on frene dokunmak hemen kitlemez diye dusunmekteyim.. panikten cok sikmis olma ihtimalinizi degerlendirin bence

    Bir de benim kisisel fikrim eger motor kaza yaptiysa mutlaka motorcu sucludur sucu havaya yola diger insanlara atmak cok kolay bisey ama unutmiyalim ki sonucta olen yada yaralanan bizleriz ve insanlarin hatalarini kapatmadan veya hava kosullarina uygun kullanmassak dusunun gunde kac kere kaza yapariz
    Suçlu direk şekilde benim, çok daha kötülerinden kurtulmuştum açıkçası, 20 30 metre hem arka frenle boğuşup hem on fren yaparak, sonunda boşluk bulup daldığım, acil fren yaptığım, yine yokuş aşağı önde ki araçların birden fren yapmasından panik yapmadan boşluğa dalarak kurtuldum.Buna benzer birkaç olay daha oldu, bu olaylarda kurtulmamı sağlayan en büyük faktör hızımın hamle yapabilecek zamanı yaratacak kadar düşük olmasıydı, fakat bugünkü olayda yolun çok kaygan olması herhangi bir hamle yapmama engel oldu, o anda düşmeden yada çarpmadan olay anında değil de olaydan önce durarak etrafın boşalmasını bekleyerek kaçabilirdim gibi geliyor.Tabi iş sonunda gelip tecrübe ve yol okuma kisminda eksik olduğuma geliyor, biraz da fazla özgüven gibi duruyor.Daha öncesinde motor ufak ufak kaydı hızımı düşürmek yerine durmalı etrafımı boşalmasıni beklemeliydim.
    Tekrar teşekkürler..

  12. #12

    Üyelik
    21 Şubat 2015
    Gecmis olsun, en buyuk kazaniz bu olsun. Sizi cok iyi anliyorum, olus sekli birebir olmasa da, psikolojik olarak olus / sonuc iliskisi baglantisi olan bir vukuatim var benim de . Bol bol dinlenin. http://www.motosiklet.net/forum/moto...in-durumu.html

  13. #13

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Geçmiş olsun öncelikle.

    Nasreddin Hocanın eşekten düşen gelsin hesabı, ayağın üstüne düşük hızda motosiklet düşmesini bilirim...

    Bot konusu, daha doğrusu yürekçe arkadaşımızın altını çizdiği gibi, motosiklet çizmesi oldukça önemli. Almışken çizme boy almak lazım.

    Diğer bir önlem de motosiklete koruma demiri taktırmak. Takoz falan değil. Dar tip de değil. Geniş yelken tip gibi olan; kuryelerde görmüşsünüzdür.

    Motosiklet yan yatsa, ayağınıza gelmez, o şekilde...

    Yaza 250 cclik kawasakiye geçecek olsam, ona da böyle yelpaze tip bir koruma demiri taktırır öyle binerim diye düşünüyorum.

    Şekil de bir yere kadar... Nasılsa naked biniyoruz...

    Koruma demiri taktırmanızı öneririm. Yelken tip...

    Şu anki profildeki resim güncel değil; o koruma demirlerini yelken tip ile değiştirdim. Değiştirdikten sonra da düştüm ve ayağıma bacağıma binmedi motosiklet.

  14. #14
    berkay3212 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 600 RR 2015
    Her motorcu bi şekilde düşebilir. Kimse ben oldum diyip, kendine güvenerek sürmesin.

  15. #15
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Alıntı Erdost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet arkadaşlar öncelikle herkese merhaba.Bütün olasılıklar bugün gerçekleşti ve ben yeri güzel bir şekilde öptüm ve şanslıyım ki ucuz atlattık.Kırık çıkık yok yüksek derecede doku zedelenmesi var.

    http://i.hizliresim.com/l3j2pr.jpg

    Ve bugün motor sürmenin ne kadar ciddi bir iş olduğunu gerçek anlamda anladım.Yere düştüğünüz anda ki düşünceler, binlerce yüzbinlerce belki de...

    Tam ekipmandım bir tek motor botum yoktu, ancak motor botunun koruyacağını sanmıyorum, motor ayağımın üzerine düştü ve darbe aldığı yerde herhangi bir botda koruma yok.Ancak ilk işim korumalı motor botu almak olacak iyileşince.

    Olayın oluş şekline geçeyim, grup sürüşü esnasında bir arkadaşımızın düştüğünü haber aldık ve geri dönüyordum.Önden giden harfiyat kamyonu yerlere su gibi bir pislik akıtarak gitmiş, ancak feci şekilde kaygandı, ve bende hızımı düşürdüm, takip mesafemi ayarladım.Olay Göktürk Bahçeköy yolu arasında geçiyor.Bilen bilir, hafriyat kamyonları çok sık kullanıyor.Neyse keskin bir viraj var önümde boşluk vardı, hızım 20 km var yok, o arada önümde bir karambol oldu keskin virajı döndükten sonra önümde bir Bmw ani fren yaptı, mesafe durmak için ıslak koşullarda bile yeterliydi ancak, önce arka frene dokundum, bir sağa bir sola kaydı, ön frene hafif dokunmam ile beraber Lowside yiyip sol tarafa düştüm.Düşme hızım çok az olduğu için motorda elcik koruma dışında bir hasar oluşmadı, ancak 200 kiloluk motor ayağımın üstüne düştü, ve yukarıda gördüğünüz üzere bir hadise oluştu.

    Kazam tam tedbirli sürüş yaptığım anda oldu, beni üzen bu oldu, şimdi hatalarımı değerlendirdiğimde pek bir seçeneğimin olmadığını düşünüyorum.Eğer kaçacak bir boşluk bulabilseydim girecektim ancak ne sol ne sağda bir boşluk yoktu.Karşı şerit full dolu tek gidiş geliş zaten.

    Ben düştükten sonra virajı dönerken bir bisikletli daha düştü.

    Çok küçük hızda giderken bile, düşüyorsunuz motor da sizin üzerinize düşüyor, en az bir hafta sürecek ayağımın üzerine basmaya başlamam.Şunu anladım motor sürmek gerçekten çok ciddi bir iş, ve bu ciddiyette olaya yaklaşmak lazım.

    Ne kadar iyi sürerseniz sürün, veya öyle düşünün, olasılıklar sizin için biraraya geldiğinde hazır olmalısınız.Ekipman çok önemli, ve tabiki hız da...
    Çook büyük geçmiş olsun, Allah beterinden korusun.

    Çabucak iyileşip motorunuza binersiniz inşallah.

  16. #16
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    İlk düşmede altında kalman normal..

    Kaç kere düştüm hatırlamıyorum.
    Artık düşerken nasıl düşeceğimi ayarlıyorum. Gerekirse motor yatmadan yada kaçış yoksa motoru terk ediyorum.
    Kaza kaçınılmaz ise kafanızda saçma sapan şeyleri düşünmektense kontrol halen sizdeyken kendinizi güvenli bir yere atın.
    Motordan uzaklaşın.
    Arabaya arkadan çarpacaksanız peglerin üzerinde ayağa kalkın ve temas anında aracın üzerinden aşırın kendinizi.
    Motorun üzerinde kalıp araca sizde çarpmayın.
    Tekerler kaydı yapacak bi şey yok ise yatacağınız yönün aksi tarafındaki PEG i ayağınızla iterek (tekmeleme) alt ta kalacak bacağınızı motor tam olarak yatmadan kurtarın altından.
    Aniden kedi köpek fırladı, çarpın.. Saçma sapan bir kontra ile kurtaracam diyerek belirsiz bir şekilde düşüp savrulmaktan iyidir.
    Aşırı süratlisiniz ve önünüzde beliren bir engel hiç bir şey yapamazsanız arka frene basarak motoru yatırın, peg tekmeleyip motordan uzaklaştırın kendinizi. Motordan daha kısa sürede duracaksınız. (Umarım ekipman vardır)
    Düştükçe kendinize göre yeni hamleler keşfedersiniz. Tecrübe artar.


    En son arkadaşın motoruyla şehir içinde 50 km ile giderken refüj sulaması asfaltı göl yapmış. Önümde servis otobüsü. Arka frene dokundum ama motorda ABS yok motorun kıçı yanıma geldi. Ön frene bassam kontrolsüz düşecem. Freni bıraktım arka yerine geçti ama çarpma kaçınılmaz Motor halen gidiyor.
    Ellerimi seleye koyarak geriye doğru atladım üzerinden motor yatarak otobüsün altına girdi. Bende kıçımın üzerine otururarak kaydım o ıslak zeminde. Takla atmadım hızım yoktu. Arka cebimdeki telefonun üzerinde kaymışım. Telefon istemeden kıçımı kurtardı ve pert oldu.


    Eğitim honda yamaha vs. bunların hiç biri insanın aklına gelmiyor o 1-2 SANİYE içerisinde.
    En güzeli bu merete biniyorsan kendi tekniğini kendin geliştirmelisin.
    En iyi senaryo için de, en kötü senaryo içinde..

  17. #17
    yayan-bay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2013
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    aprilla pegaso 650
    Acil sifalar dilerim.

  18. #18
    Salurbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2016
    Motosikleti
    Triumph Streettriple 765
    Geçmiş olsun. Koruma demiri koruma yelpazesi vs , bunlarin motor low side yediğinde yerde suruklenirken zemine takılarak motora takla attırmak gibi bir etkisi olabiliyor. Bunuda dikkate almak gerekli bence.

  19. #19
    Erdost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2015
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    ZONTES 350 T2
    Alıntı ZümeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk düşmede altında kalman normal..

    Kaç kere düştüm hatırlamıyorum.
    Artık düşerken nasıl düşeceğimi ayarlıyorum. Gerekirse motor yatmadan yada kaçış yoksa motoru terk ediyorum.
    Kaza kaçınılmaz ise kafanızda saçma sapan şeyleri düşünmektense kontrol halen sizdeyken kendinizi güvenli bir yere atın.
    Motordan uzaklaşın.
    Arabaya arkadan çarpacaksanız peglerin üzerinde ayağa kalkın ve temas anında aracın üzerinden aşırın kendinizi.
    Motorun üzerinde kalıp araca sizde çarpmayın.
    Tekerler kaydı yapacak bi şey yok ise yatacağınız yönün aksi tarafındaki PEG i ayağınızla iterek (tekmeleme) alt ta kalacak bacağınızı motor tam olarak yatmadan kurtarın altından.
    Aniden kedi köpek fırladı, çarpın.. Saçma sapan bir kontra ile kurtaracam diyerek belirsiz bir şekilde düşüp savrulmaktan iyidir.
    Aşırı süratlisiniz ve önünüzde beliren bir engel hiç bir şey yapamazsanız arka frene basarak motoru yatırın, peg tekmeleyip motordan uzaklaştırın kendinizi. Motordan daha kısa sürede duracaksınız. (Umarım ekipman vardır)
    Düştükçe kendinize göre yeni hamleler keşfedersiniz. Tecrübe artar.


    En son arkadaşın motoruyla şehir içinde 50 km ile giderken refüj sulaması asfaltı göl yapmış. Önümde servis otobüsü. Arka frene dokundum ama motorda ABS yok motorun kıçı yanıma geldi. Ön frene bassam kontrolsüz düşecem. Freni bıraktım arka yerine geçti ama çarpma kaçınılmaz Motor halen gidiyor.
    Ellerimi seleye koyarak geriye doğru atladım üzerinden motor yatarak otobüsün altına girdi. Bende kıçımın üzerine otururarak kaydım o ıslak zeminde. Takla atmadım hızım yoktu. Arka cebimdeki telefonun üzerinde kaymışım. Telefon istemeden kıçımı kurtardı ve pert oldu.


    Eğitim honda yamaha vs. bunların hiç biri insanın aklına gelmiyor o 1-2 SANİYE içerisinde.
    En güzeli bu merete biniyorsan kendi tekniğini kendin geliştirmelisin.
    En iyi senaryo için de, en kötü senaryo içinde..
    Kendimi atma konusunda biraz pasif kaldım, aslında o anda en azından bacağımı sıyırabilirdim.İlk yapacağım şey motora Gs1200 lerdeki gibi motoru komple saran koruma demiri yaptırmak.Araştırıyorum, koruma demiri vardı ancak zayıf ve orjinal olmayan birşey görevini yapmadı tam olarak.

    Alıntı yayan-bay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Acil sifalar dilerim.
    Teşekkürler

    Alıntı Salurbey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun. Koruma demiri koruma yelpazesi vs , bunlarin motor low side yediğinde yerde suruklenirken zemine takılarak motora takla attırmak gibi bir etkisi olabiliyor. Bunuda dikkate almak gerekli bence.
    Bizim motorla da, koruma demiri olmazsa olmaz aslında, parça fiyatları çok pahalı, düzgün bir koruma çerçevesi gerekli.
    Teşekkürler..

  20. #20
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    ayaklar da kıllıymış


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)