Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

ABS'li motosiklet önerileri

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    Alıntı Stunt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer tekerlek kitlenmişse o şekilde yola devam edemeyiz değil mi ? Bu konuda hem fikir miyiz ? Abs bunu engeller ve düşmemeyi sağlar, yani demek istediğim o tür durumlarda abs yoksa düşüyorsun abs varsa geç duruyorsun bu kadar basit, tekerlek kitliyken durabiliyor musun maneti bırakmadan ?
    Arkadaşım varsayımları bırakalım. Bence bu konuya itiraz etmeden önce biraz araştırsaydın. Her ön tekerleği kitleyen düşecek anlamına gelmiyor. Kuru zemin ile ıslak zemini kıyaslarsan, kuru zeminde tekerleği kitlediğinde zaten sürtünme çok fazladır, ve freni bıraktığında motor tekrar normal duruma geri döner. Islak zeminde tekerlek kitlenirse anında kayıp düşersin, ABS'nin ortaya çıkış amacı ıslak zemindir. "ABS kuru zeminde devreye girerse duruş mesafesini uzatır" bir düşünce değil, mühendisler tarafından da ortaya konmuş bir gerçektir.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Stunt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2015
    Şehir
    KUŞADASI-ANTALYA
    Motosikleti
    çok var sığmıyor :)
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşım varsayımları bırakalım. Bence bu konuya itiraz etmeden önce biraz araştırsaydın. Her ön tekerleği kitleyen düşecek anlamına gelmiyor. Kuru zemin ile ıslak zemini kıyaslarsan, kuru zeminde tekerleği kitlediğinde zaten sürtünme çok fazladır, ve freni bıraktığında motor tekrar normal duruma geri döner. Islak zeminde tekerlek kitlenirse anında kayıp düşersin, ABS'nin ortaya çıkış amacı ıslak zemindir. "ABS kuru zeminde devreye girerse duruş mesafesini uzatır" bir düşünce değil, mühendisler tarafından da ortaya konmuş bir gerçektir.
    Anlamadığınız nokta abs olmayan motorda yaptığınız aynı şeyleri yapın, abs olan motorda maneti bırakıp tekrar bastığında abs devreden çıkar ve frenlemeyi yine kısaltmış olursun neyse uzatmyalım hocam

  3. #23
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Kısa özet abs kitlenmeyi engeller bu sayede ıslak zeminde sizi kısmen daha güvenli bir sürüş yapmanızda destekler.Kuru zeminde dezavantajı vardır Abs tut bırak sistemi yapacağı için max. Yüzey sürtünme mesafesi uzar sizde geç durursunuz

  4. #24
    izmir3535 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2012
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Yamaha tdm900
    ABS li tdm900 kullanıyorum.bundan önce Abs siz olanlarını kullandım. Özellikle yüksek cc tork lu motosikletlerde ABS nin önemini daha iyi anlıyorsunuz. ABS li motosiklet kullanmayıp AbS sistemi hakkinda yorum gorus bildirmek bence mantıklı değil. Yaşa ve gör.

  5. #25
    simurgg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Şubat 2016
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Alıntı Stunt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anlamadığınız nokta abs olmayan motorda yaptığınız aynı şeyleri yapın, abs olan motorda maneti bırakıp tekrar bastığında abs devreden çıkar ve frenlemeyi yine kısaltmış olursun neyse uzatmyalım hocam
    ABS tut-birak yapmaya baslamissa, yani ABS'yu devreye sokacak sekilde fren yapmissan tekeri kitlemissin demektir. Kitlenmis tekerden de kimseye hayir gelmisligi yoktur.

    Kisacasi, ABS dezavantaji (toprak surusu gibi bazi bilinen durumlar disinda) yoktur. ABS'den iyi dururum diyorsan ABS'li motorda da durursun cunku zaten tekeri kaydirmiyorsun ve ABS devreye hic girmiyor demektir.
    Ultraviolet, hamzarat ve Emron bunu beğendiler.

  6. #26
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Bunlar hep traction controlsüzlükten oluyor

  7. #27
    aliberkgngr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul & Bilecik
    Motosikleti
    CG100>>CBR250>>NMAX
    Yamaha nmaxte karar kıldım bana tecrübe kazandırır. Herkese düşüncesi için teşekkürler

  8. #28
    Stunt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2015
    Şehir
    KUŞADASI-ANTALYA
    Motosikleti
    çok var sığmıyor :)
    Alıntı simurgg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ABS tut-birak yapmaya baslamissa, yani ABS'yu devreye sokacak sekilde fren yapmissan tekeri kitlemissin demektir. Kitlenmis tekerden de kimseye hayir gelmisligi yoktur.

    Kisacasi, ABS dezavantaji (toprak surusu gibi bazi bilinen durumlar disinda) yoktur. ABS'den iyi dururum diyorsan ABS'li motorda da durursun cunku zaten tekeri kaydirmiyorsun ve ABS devreye hic girmiyor demektir.
    dediklerinizden bahsediyorum zaten, boy aksini iddia ediyor
    Feel the way

  9. #29
    hamzarat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    BMW F700GS
    eğip bükmeye gerek yok,eğer panik anında lastiği kilitlediyseniz geçmiş olsun.abs varsa bir ihtimal yırttınız yoksa yine geçmiş olsun.ortalama sürücüler için abs birinci alternatif olmalı,panik eğitimi almış kişileri ayrı tutuyorum.senin benim gibi tipler için abs ŞART!

  10. #30

    Üyelik
    13 Eylül 2016
    Alıntı aliberkgngr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yamaha nmaxte karar kıldım bana tecrübe kazandırır. Herkese düşüncesi için teşekkürler
    artık sol manet fren olucak! (debriyaj değil)

  11. #31
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    ABS kağıt üzerinde fren mesafesini uzatır.Gerçekte ise siz freni sonuna kadar sıktığınızda ABS teker kitlendiği anda diski bırakıp dönmesine müsade eder.Bunuda milisaniyeler seviyesinde yapar.Bu diski bırakma sırasında fren mesafesi uzar.Daha kısa fren mesafesi için diske kilitlenmeyecek maksimum basıncı uygulayarak elde edersin.Burada can alıcı soru o freni nasıl o ayarda sıkacaksın.O şekil fren yapabiliyorsan ABS olsada sen zaten devreye sokmayacaksın.

  12. #32

    Üyelik
    27 Mart 2016
    Neyi tartışıyoruz arkadaşlar,ABS nedir,nasıl çalışır diye google dan bakın.Sadece kafa karıştırmak için ortaya atılan teorilere inanmayın.Kısaca özetlersek:1.ABS tekerleğin kayması durumunda aktif olur.2.ABS fren mesafesi her türlü yol koşulunda DAHA KISADIR.3.Direksiyon kontrolunun kaybedilmesini önler.4.Kayan lastikte sürtünme asla fazla değildir.Lütfen bu konuda cahil kimseyle tartışmayın ve dinlemeyin.BU HUSUS SİZİN EMNİYETİNİZ İÇİN AŞIRI ÖNEMLİDİR....
    SAZMAN bunu beğendi.

  13. #33
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    2.ABS fren mesafesi her türlü yol koşulunda DAHA KISADIR.

    Buna katılmıyorum.

  14. #34
    aliberkgngr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul & Bilecik
    Motosikleti
    CG100>>CBR250>>NMAX
    Alıntı qıp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    artık sol manet fren olucak! (debriyaj değil)
    alışmak biraz zor olacak ama alışırız galiba sol manet arka frendi galiba
    SAZMAN bunu beğendi.

  15. #35
    k_ayhn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2011
    Şehir
    istanbul üsküdar
    Motosikleti
    pulsar 200 abs
    Abs li motosikletler hakkında eleştiri yapanların kaçı abs'li kullandı acaba merak etmiyor değilim.abs 'yi eleştirmek tamamen bir cehalettir bence.panik fren çalışsan ne yazarki bitane hayvan aynaya bakmadan şerit değiştirce sen isteğin kadar limon sıkar gibi sık.

  16. #36
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    ABS faydalımı değilmiyi yeter daa tartışmayın artık...bedava verseler hepiniz kullanırsınız konu kapansın artık..

  17. #37
    -ZERO- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2012
    Şehir
    Ankara-Muğla-İzmir
    duke 250 var diyecem de o da 15-16 lira. ben olsam ikinci el bandit650 kovalardım. onlar fabrika çıkış abs'li.

  18. #38
    Green Arrow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Moto Guzzi v7 850 Special + Kymco People S 200
    ABS'nin normal frenlere oranla avantajlı olamayacağı tek zemin asfalt dışı arazidir. Buda elbette ki düzgün çalışan sistemler varsayılarak söyleniyor. Birsürü ucuz ve sorunlu ABS sistemli motor satıldı yıllarca. Hala Japon motorlarının bir çoğu eski tip 5 kg civarındaki ABS'yi kullanıyor, dolayısıyla da bu mesafe şikayetleri ve korkutma durumu o modellerde hala geçerli.

    Yeni nesil Continental ve Bosch gibi ABS üreticileri bırakın normal pozisyonu, yatış açılı ve sürüş moduna bağlı olarak çalışan ABS sistemleri geliştirmiş durumda. İstendiğinde daha geç devreye girebilen, kapatılabilen ve yalnızca ön tekerde çalışma opsiyonu sunabilmekteler.

  19. #39
    simurgg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Şubat 2016
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Alıntı Stunt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dediklerinizden bahsediyorum zaten, boy aksini iddia ediyor
    Yanlis mesaji alintilamisim, kusura bakmayin

  20. #40

    Üyelik
    13 Eylül 2016
    13inç abs li mi 17inç abs siz mi
    çok yavaş sürmelisin


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)