Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

KTM RC 390 Egzoz Üzerinde İşlem

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    11 Mayıs 2014
    Şehir
    Muğla/Uşak
    Motosikleti
    Café Racer
    Merhaba,

    KTM için uzun süredir egzoz arayışı içerisindeyim ancak tatmin edici bir sonuca varamadım.
    Bazıları gerçekten iyi ancak pahalı, bazısı ise sadece ses için...

    Derdim biraz olsun daha trafikte fark edilebilmek başka hiç bir şey değil.

    -ECU Map uygulayabilmek için Power Commander
    -Performans Hava Filtresi (K&N)
    -Egzoz'a ait ECU Map

    vb her şeyi düşündüm ancak maliyet çok fazla oldu.

    Egzozu alayım takayım da kullanayım diyecek birisi değilim.

    Yukarıda yazdıklarımı uygulamadıktan sonra egzoz değişimi sesten başka bir şeye yaramıyor. Bunları yapmışken de Quick Shifter yapmamak olmaz diyorum.

    Neyse ki tüm bu isteklerimden aldığım bilgilerle ve forum üyesi COQ ile kafa yormakla birlikte vazgeçtim.
    Çünkü uzun vadede bu motosikleti kullanmayacağım.

    YouTube'da gezinirken şöyle bir video ile karşılaştım ve içimdeki egzoz kıvılcımı tekrar yandı.

    Bu işlemin motosiklet üzerinde ki + ve - yönleri nelerdir?
    Ne kadar sağlıklı bir işlem?

    Bilgi ve tecrübeleriniz ile beni yeşillendirebilirseniz sevinirim.

    COQ ilgin için ayrıcı teşekkür ederim.





    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    R3d - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2016
    +larını bılmıyorum ama pek saglıklı bır sey olacagını da dusunmuyorum.

  3. #3
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Evet değil.zaten rc serisini öylece sanayiye götüreyimde egzoz taktırayım diyemiyorsunuz buda sağlıklı değil.Dediğiniz gibi rc için alacağınız egzozda pahalıdır ama egzoz istiyorsanız en mantıklısı o

  4. #4
    Serk21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    KTM DUKE 390
    Ben duke 390 a tiger taktım komple silindirden itibaren ama öyle çok ses çıktı ki geri sökmek zorunda kaldım.. şaseye kelle motor zorla sığdırıldığından acayip zorlandık hem takarken hem sökerken.. Bence hiç bulaşma.
    *Heka bunu beğendi.

  5. #5
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Bugün şartlarında gerçek anlamda performans için yapılacak egzoz modifiyesinin bedeli 7 bin ile 15 bin TL arasındadır.
    *Heka bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Yani trafikte farkedilebilmek için illa gürültü yapmak gerekiyor öyle mi ? Peki o zaman ben Bursa gibi trafikte hiçbir kuralın olmadığı bir şehirde neden yıllarca gürültü yaparak gezme ihtiyacı hissetmedim ? Kaldı ki bana göre Duke 390 traktör gibi ses çıkaran gürültülü bir motordur.

    Alıntı Levent Gocmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün şartlarında gerçek anlamda performans için yapılacak egzoz modifiyesinin bedeli 7 bin ile 15 bin TL arasındadır.
    Egsoz modifiyesinin performansa etkisi bence ancak pistte kronometre ile anlaşılabilir ki o da motor sürekli limitlerinde kullanılabiliyorsa. Yani siz performans için her şeyi çok doğru yapacaksınız, saliselerle yarışacaksınız o zaman egsozdan gelecek 3 - 5 BG sizde fark yaratacak. Daha önce birkaç kez yazdığım gibi egsoz değişimi günlük kullanılacak bir motosiklete yapılacak en boş yatırımdır. Akrapovic'lerin çirkinlğini falan hiç hesaba katmıyorum, o zaten başlı başına bir takmama sebebidir.

  7. #7
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani trafikte farkedilebilmek için illa gürültü yapmak gerekiyor öyle mi ? Peki o zaman ben Bursa gibi trafikte hiçbir kuralın olmadığı bir şehirde neden yıllarca gürültü yaparak gezme ihtiyacı hissetmedim ? Kaldı ki bana göre Duke 390 traktör gibi ses çıkaran gürültülü bir motordur.



    Egsoz modifiyesinin performansa etkisi bence ancak pistte kronometre ile anlaşılabilir ki o da motor sürekli limitlerinde kullanılabiliyorsa. Yani siz performans için her şeyi çok doğru yapacaksınız, saliselerle yarışacaksınız o zaman egsozdan gelecek 3 - 5 BG sizde fark yaratacak. Daha önce birkaç kez yazdığım gibi egsoz değişimi günlük kullanılacak bir motosiklete yapılacak en boş yatırımdır. Akrapovic'lerin çirkinlğini falan hiç hesaba katmıyorum, o zaten başlı başına bir takmama sebebidir.

    Olması gerektiği gibi yapılmayan modifikasyonlar size güc kaybı ve zarar olarak geri döner. Güç kazanmak isterken güç kaybetmektir bu durum.

  8. #8
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    motosikletler zaten yeterince gürültülü egsoz bi arabaya kıyasla daha kısa olduğundan, "fark edilmek" nedir ya?

    ki bende de duke 390 var, hiç de öyle videolardaki gibi sesiz bi motor değil 390.

  9. #9

    Üyelik
    11 Mayıs 2014
    Şehir
    Muğla/Uşak
    Motosikleti
    Café Racer
    Alıntı shruikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motosikletler zaten yeterince gürültülü egsoz bi arabaya kıyasla daha kısa olduğundan, "fark edilmek" nedir ya?

    ki bende de duke 390 var, hiç de öyle videolardaki gibi sesiz bi motor değil 390.
    DUKE ve RC serisi sessiz motosikletler.
    Fazer 8 ve 1100X ile trafikte fark edildiğim gibi bu motosikletimde de fark edilmek istiyorum.

    Kimseyi rahatsız etmek gibi bir niyetim de yok.

    Konuyla ilgili teknik bilgiye sahip olan arkadaşlar varsa lütfen bir şeyler karalayın.

  10. #10

    Üyelik
    11 Mayıs 2014
    Şehir
    Muğla/Uşak
    Motosikleti
    Café Racer
    Güncel +1.

  11. #11
    bkaraca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2016
    Şehir
    Kapadokya
    Motosikleti
    DUCATI MONSTER 696
    Hocam del gitsin zaten delince içeride ayrıca bir kazan olduğunu göreceksiniz. Ses canlı da daha tok oluyor ve çok fazla yükselip çevreyi rahatsız etmiyor. Ben arkadaşımın motoruna 2 adet uç eskiterek matkap ile açtım delikleri 20bin km den fazla oldu en ufak sorun yaşamamıştı.
    *Heka bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    videoda gördüğüm egzoza vanalı delikler açılmış ister kapat ister aç diye, ama bu sıkıştırmayı düşürdüğünden güç kaybı yapar, zaten ne egzoz takarsan tak orjinali kadar performanslı olmaz ama bunu uyumlu bir egzozla hissetmezsin bile, bu şekilde hissedilebilir bir güç kaybı yaşarsın.

    bunun bir farklı yolu ve daha zoru olan egzozu ele alıp içini yarıp içindeki susturmayı sağlayan peteklerin yarısından fazlasını yada hepsini döküp geri dikip koymak daha iyi olur

    ama şimdi tam emin değilim bazı motorların sistemi farklı o susturucuya gelesiye bir yerde bastırmak sıkıştırmak için bir parça falan olabilir, kat falan nedir ne işe yarıyor bilmiyorum yalnız

  13. #13

    Üyelik
    11 Mayıs 2014
    Şehir
    Muğla/Uşak
    Motosikleti
    Café Racer
    Alıntı bkaraca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam del gitsin zaten delince içeride ayrıca bir kazan olduğunu göreceksiniz. Ses canlı da daha tok oluyor ve çok fazla yükselip çevreyi rahatsız etmiyor. Ben arkadaşımın motoruna 2 adet uç eskiterek matkap ile açtım delikleri 20bin km den fazla oldu en ufak sorun yaşamamıştı.
    KTM üzerinde mi uyguladı?

    Örnek teşkil etmesi amacıyla kısa bir video ya da resim paylaşırsanız çok sevinirim.

  14. #14
    bkaraca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2016
    Şehir
    Kapadokya
    Motosikleti
    DUCATI MONSTER 696
    Duke390 a yaptım. Aynı motor ve inan güç kaybı va hissetmezsin. Orj egzoz üzerinde aymı yolda( trafik olmayan) a dan b ye b den a ya git bak max speed felan. Sonra egzozu boğaz kısmından sök dene bak ne kadar fark olacak. 3 delik aç hocam baktın olmadı egzozcuda kaynak attırırsın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:34 ----------

    Ha sıkıştırma önemsiz dediğim felan düşünülmesin. Sadece tek silindir Ktm de egzoz kaynaklı farkı hissedemezsiniz.

    1000lik ve 600luklerde rolanti bile etkilenebiyor.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)