Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Akıcı trafikte taciz edilmeden ilerlemenin sırrı: 2 saniye takip mesafesi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Aşağıdakiler yol sanatı ekolünden eğitim yerlerinin yol eğitimi ve teorik eğitimlerinden derlenmiştir. Yol sanatı ve yol eğitimi size saçma geliyorsa, aşağıdakilerin tamamını saçma bulacaksınız. Okumaya zahmet ettiğinize değmez.


    Özet: Öndeki arabayla aranda çok fazla boşluk bırakma. 2 saniye takip mesafesi bırak.

    Bölünmüş bir yolda, iki şerit gidiş iki şerit geliş bir yolda ilerliyorken hız ve konum seçimimiz nasıl bir sürüş tecrübesi yaşayacağımızı belirler. Araçların aralarından makaslar atarak ilerleyen bir tercihimiz olursa bolca küfür yiyip, yakın zamanda da bir yerlere patlama riskini artırmış oluruz. Sağdan sağdan kıyıdan kıyıdan gideyim güvenli olayım veya hız sınırı tabelasına 50 yazıyorsa 50 ile gideyim dersek de arkadan sürekli taciz yeme yolun dışına itilmeye zorlanma tehlikesi baş gösterir. Etrafımızdaki trafikten yavaş gitmek güvenli değildir.

    Yol eğitimi öncesi verilen teorik eğitimlerden birinde hoca durumu iki saniye takip mesafesi ile açıklamıştı. Ben de aşağıdaki şekilde uyguluyorum. Kızılcahamam veya Beypazarı yönünden Ankara’ya giriş trafiği Pazar akşamları hayli kalabalık olur. Şehirde de benzer yoğunlukta akan caddeler vardır. Oralarda bu uygulamalar sayesinde taciz yemeden ilerledim. Tavsiye ederim. (Bu öneriler yol eğitimleri çerçevesinde verilen önerilerdir. Başka mentalitelerdeki eğitim programlarına veya videolara inanıyorsanız hepsi size çok saçma gelebilir dert etmeyin, siz bildiğiniz gibi yapmaya devam etmekten çekinmeyin.)

    Önümüzdeki araçla aramızda çok büyük bir boşluk kalırsa arkamızdaki sabırsızlanır, tacize başlar. Aslına bakarsanız trafikteki yeni başlayan araba sürücülerinin de yaşadığı en sık taciz türü budur. Sağ şeritte ilerliyor olsa bile önü açıkken kişinin makul ölçüde bir ilerleme göstermesi beklenir. Orası babanın tarlası değil, yolda etrafa bakınarak gezinemezsin.

    Sağa dönüş yaklaşmıştır, duracaksındır, yol soracaksındır, yavaşlarsın. Ama bu tür bilgileri sağ şeritteyken yavaşlamadan önce sinyal vererek arka tarafa verirseniz taciz yeme durumu azalır.

    İlerleyeceğiz ama ne kadar hızla? Hocam arkadaki araba seni öldürmekten zevk alacak bir yaratık değil. O da vakitlice, makul bir hızla ilerlemek evine, işine gitmek derdinde olan bir insan evladı. Sen, onun önünde ilerlerken o senin önünde kocamaan, boş bir düzlük görüp, bir sonraki araçla aranda 1 km mesafe bıraktığını görünce sabırsızlanıyor. Haklı. Ben olsam ben de uyuz olurum. Motorla sen onu izliyor olsan, aynı boşluğu o bıraksa sen de ona etmediğini bırakmazsın. Yapman gereken öndeki arabaya iki saniye takip mesafesine kadar yaklaşmak. Bu kadar basit.

    Öndeki hızlanınca hızlan, yavaşlayınca yavaşla. Öndekinin ihmal ettiği tepe üstleri, içi görünmeyen battı çıktılar gibi tehlikeler öncesinde aradaki mesafeyi birkaç saniyeliğine artırabilirsin ama görüş düzeldiğinde hemen 2 saniye mesafeye kadar yine yakınlaş. Önündeki araçla aranda güvenli iki saniye mesafesi kadar demir bir boru bağlantısı varmış gibi gittiğin zaman. Arkanda seni takip eden araba da senin onu yavaşlatmadığını görüyor olacak ve tacizi kesecek.

    Bunu yaparken dikkat edilecekler:

    Aynaya bakarken kafanı eğme, gözünü indirip bak. Kafanı çevirmek seni ileriden koparır. Çok net göremiyor musun? Dert değil orada bir araba var mı yok mu araba ne kadar uzakta onu anla yeter. Arabanın markasını söyleyemeyecek kadar bakman lazım. Asıl önemli tehlike önünde.

    İleri bakışın gerçekten ileriyi de tarasın. Sadece önündeki arabaya bakıyor olma. Yolun devamına bakıp önceden plan yap. Önündeki arabanın yavaşlayacağını önceden kestir, sen daha yumuşak daha erken yavaşlamaya başla.

    Doğru viteste ol (devir redline başlangıcının en az %50’si) ki yavaşlamak için sürekli fren kullanmaya gerek kalmasın. Gaz kolunun minik hareketleri ile hızını planlı bir biçimde yumuşakça ayarla. Eğer yüksek vites düşük devir kullanırsan 60 ile gidersen 6’da olursan gaz kolunu kapattığında motor hiç yavaşlamayacaktır. Daha sert fren yapman gerektiğinde gaz kolunu kapatırken ki geçen zamanda motor hiç hız kesmeyecektir. Bu şekilde, motor rölantinin hemen üstünde, düşük devir yüksek viteste kullanıyorsan 2 saniye takip mesafesi talihsiz bir durumda sana yetmez.

    Arkada bir araba seni takip ediyorken viraj da olsa yolun kenarına doğru kayma. Arkadaki geri zekalı senin onu şeride davet ettiğini düşünür. Gelir.

    Kötü hava ve zemin koşullarında 2 saniyeyi 3 saniye veya 4 saniyeye çıkar.

    Göstergeye bakıp kaçla gittiğini kontrol etmeye çalışma. Göstergede senin işine yarayacak bir şey yok. Gaz kolu açtığında ilerletecek, kapattığında aynı ölçüde yavaşlatacak hassasiyetle cevap veriyor olsun yeter. Bu sana doğru viteste olduğunu gösterecektir. Eğer daha önce yol eğitimi almadıysan muhtemelen en az 1 veya 2 vites yukarıda sürüyorsundur. Motorun alışık olduğun sesinden daha yüksek ses çıkaracak. O sese alış. Trafikte, virajlı parkurlarda olacak olan ses bu. Bomboş bir otoyolda devirin bu kadar yukarıda tutmana gerek yok, at 6. vitese devam et orada. Ama gaz kolunu kapattığında hemen yavaşlasın istediğimiz trafik koşullarında düşük vites yüksek devir.

    Arabalara had bildirmek, onlarla kavga ederek onları eğitmek senin işin değil. Beladan uzak kalarak, güvenlikten ödün vermeyen bir akıcılıkla ilerlemek temel amaç.

    Araçların aralarında makas atmak zannettiğin kadar çok zaman kazandırmaz. Gerçekten virajlı bir dağ yolunda firketeleri dönmek kadar da zevkli değildir. Üstelik özel bir beceri de gerektirmez.

    Yan yana giden iki arabanın arasından geçmek, sağlığa zararlıdır. Bir anda iki kat egzoz dumanı yersin. Akciğer kanseri oluverirsin Allah muhafaza.

    Sertçe yavaşlıyorken sen de yavaşlayacaksın mecbur ama arkandaki elemana zaman tanıyacak şekilde yavaşla. Öndeki araca birazcık yaklaşarak yavaşla ki arkadan giydirmesinler.

    Duruluyorsa veya yürüme hızlarının altına iniliyorsa aralara girme (filtreleme) zamanı gelmiştir. Aralardan öne doğru yürüme hızında veya onun çok az üstünde ilerlemeye devam et. Büyük araçlar görüşü kısıtlar, büyük bir aracın yanında filtrelerken aradan yaya çıkabileceği ihtimalini düşün. Durabilecek bir hızda geç. Kapı açılması durumunda da kapıya çarpmadan durabileceğin bir hızda yani gerçekten yavaş ilerle.

    Emniyet şeridini kullandığımızda arabalardan uzak bariyere yakın ilerle ki burnunu çıkaran arabayla aramızda mesafe kalabilsin.

    Motorun gücü yetmiyorsa işler daha karışık ve zor. Hızlı akan bölünmüş yollarda 125 cc ile ilerlemek bu nedenle bence güvenli değil. Bir otobüsün ön farının 50 cm önünde ilerlemek ve bundan motorun gücü yetmediği için kaçamamak biraz can sıkıcı ve tehlikeli.

    Trafikte birkaç motor birlikte ilerlemek çok kolay da değil, güvenli de değil, akıcı da değil. Trafik başladığında ileride önceden anlaşılmış olan bir noktada buluşacak şekilde bağımsız ilerlemek akıllıca. (Aslında tenha, virajlı yollarda da ileride bir buluşma noktası belirleyip ilerlemek daha mantıklı. Ama ilk yardım meselesi akla gelince, bilemiyorum. Yani düşen olur da o düşen kişiye acilen ilk yardım yapmak gerekirse ve esnada ben ileride buluşma yerinde onu bekliyor olsam durum ne olur, o işler karışık. Onlar başka bir başlığın konusu olsun.)

    2 saniyeyi nasıl ölçeceğiz? Öndeki araba bir tabelayı geçti. Saymaya başlıyorum. Seksen sekiz, seksen dokuz. Ben lafımı bitirmeden o tabelaya geldiysem çok yakınım. Arayı aç. Ben lafımı bitirdiğimde tabelaya daha bir harman yol varsa çok uzağım, yaklaş.

    Gündüz, bulutsuz havalarda uzun farlarla ilerle. Eğer önündeki arabanında önünde boşluk varsa sen iki saniyeyi korursan o müsait olduğunda sağa çekilecektir.

    Çok çok nadiren bu işlerin işe yaramadığı gerçekten acayip araba sürücüleri çıkabiliyor. Arkadan geliyorsa, ön açıksa herif haklı zaten. İlerle, ilerleyemiyorsan yol ver. “Burada hız sınırı 50 ben de 50 ile gidiyorum arkamda bekleyeceksin.” gibi embesilliklere girme. Öndekiyle takip mesafem 2 saniye ama arkadaki hala çok yanaşıyor. Böyle adamlar gerçekten çok çok az çıkıyor. % 1 bile değildir. Ama çıktığında ilk uygun zamanda yol vermek akıllıca. Yol vermeye niyetimizin olduğunu hemen bir sinyal yakarak ona bildirirsek bizim de yol vermek için zaman kolladığımızı anlar, rahat bırakır. İlk fırsatta yolu veririz, no problem.

    Bazen önünüzdeki arabanın önü açık olur. Bulutsuz aydınlık bir gündeyiz. Uzun farımızla 2 saniyeye yaklaştık. Biraz takip ettik. Sağ taraf müsaitse % 95 olasılıkla araba bize yol veriyor. Yaklaşık % 5’i ise yol vermiyor. Bu durumda eğer sağ şerit müsaitse sağa geçip o şeridin de en sağından, sağladığımız arabanın en sağından geçip gideriz. Geçerken ben meraktan bakıyorum. Ne yapıyordu da bana yol vermedi diye. Ya direksiyona yapışmış, öne doğru eğilmiş ve aynaya bakmayı hepten unutmuş bir sürücü çıkıyor, ya telefonuyla uğraşan bir sürücü. Yani dur şu motorcuya hayatı zehir edeyim de hunharca kahkaha atayım modunda kimse olmuyor.

    Bazen de öndeki arabaya yaklaşıyoruz adam yarım şerit yol veriyor. Bunlar % 1'den bile daha nadir. Orada artık karar motorcunun. İster geç ister geçme. Ama korna çalarak, yakın takip ederek, el kol işareti yaparak daha fazla çekilmen lazım mesajı vermeye çalışmayın, anlamıyorlar. Öylece bakıyor yol verdim işte neden geçmiyor acaba diye düşünüyor. Ben bu durumlarda onun uygun gördüğü yerden geçip gidiyorum.

    2 saniyenin güvenli olabilmesi için doğru viteste olmanın şart olması, ileriye bakıyor olmanın şat olması gibi fren yapmayı becerebiliyor olmak da gerekli. Mesela şuradaki kaynağa göre ortalama bir sürücü 100 km/s hızla giderken ABS'siz bir motorla 60 metrede, ABS'li bir motorla 50 metrede durabiliyor. Biz de bu mesafelerde durabiliyorsak o zaman 2 saniye bizim için güvenli takip mesafesi olur. Duramıyorsak bi kapalı alan eğitimi patlatmakta fayda var. (mengu16 mesela ABS'siz motorla 30 metrede duruyor. O 1 saniyeden takip etse bile durur. Onun durumu ayrı. Ben, biz ölümlüler için konuşuyorum.)
    Thracian, simurgg, chetaq ve 16 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    osiosborn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2016
    Normal bir insanın tepki süresi ortalama 2.5 saniyedir. Bunun üzerine fren mesafesi ve güvenlik payı eklenmeli.

  3. #3
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Hocam sizin yazılarınızı beğenerek okuyorum hepte faydalı yararlı şeyler oluyor 125cc gerçekten insanı sıkıntıya sokabiliyor bunaltabiliyor.
    zaferce bunu beğendi.

  4. #4
    TamGazDevam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2015
    Şehir
    Mersin / Adana
    Motosikleti
    YBR 125 08' / HONDA CIVIC VTEC 1.6 04'
    Hocam eline sağlık, güzelce özetlemişsin.
    Son satırdaki parantezli kısma çok güldüm
    zaferce bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    23 Şubat 2015
    Motosikleti
    1970 Triumph Tr6
    Motosiklet ortalama iyi bir zeminde 100-0 30 metre'de durabiliyor üzerine eklenen süreler reaksiyon zamanı(gözlem,sürücü performansı,lastik,yol,sıcaklık)

    100km/h demek saniyede 28metre yol alıyoruz demek (gittiği hızın ciddiyetini hesaplamak isteyen kıt matematikle direk 3'e bölebilir)

    Reaksiyon Süreleri,
    Çok dikkatli insan evladı :D 0.5,0,8 [14-22.5mt][genelde 0.8'e yakın]
    Evrimleşmiş yarışçılar 0.1,0,2 [2,8-5.6mt]

    intercomla konuşma,telefon,muzik + %27
    araçtaysa mesaj yazma +%37
    elinde telefon varsa +%46

    Kısaca Ecnebiler Reaksiyon Süresi Formülü

    RT = a + b log2N

    http://www.visualexpert.com/Resources/reactiontime.html [ingilizce]

  6. #6

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Alıntı MrJ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet ortalama iyi bir zeminde 100-0 30 metre'de durabiliyor üzerine eklenen süreler reaksiyon zamanı(gözlem,sürücü performansı,lastik,yol,sıcaklık)
    Öyle olmadığını düşünüyorum. Bazı modern arabaların 100'den 0'a durma mesafelerine bakalım. Hepsi yaklaşık 40 metre. Peki motor daha çabuk durur mu? Bir de ona bakalım. Görülen o ki motor daha uzakta durabiliyor. ABS'li araba 40 gibi motor da 50 gibi duruyor bu durumda.

    Bu durumda Bosch'un verdiği rakamların reaksiyon süresi hariç sadece frenleme mesafeleri oldukları anlaşılıyor. ABS'li bir motorda ortalama bir sürücü reaksiyon süresi/mesafesi hariç 50 metrede durabiliyor. 30 filan olacak sayılar değil.

    Reaksiyon süreleri konusundaki uyarınızda ise haklısınız. 2.5 saniye reaksiyon süresi 95 yaşında bir alzheimerlı hastaya ait olabilir ancak.
    Kızıl pars bunu beğendi.

  7. #7
    keremkrmn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    05 Ninja 636 - 15 Xmax
    Ovvv birazdan S1000RR kullananda iş yok ben daha kısa mesafede dururdumcular gelicek kaçıııın Şaka bir yana eğitici yazı için çok teşekkür ederim kendi adıma

    Kendi kullandığım araba ve motor tecrübelerime dayanarak, arabayla her zaman daha kısa, istediğim mesafede durmuşumdur.
    zaferce bunu beğendi.
    ¡Por la sonrisa de mis padres que vale un millón!

  8. #8

    Üyelik
    23 Şubat 2015
    Motosikleti
    1970 Triumph Tr6
    çok değişken burda da https://www.youtube.com/watch?v=loaJVp4ARZA 31metre ölçülmüş , Top Gear'da Peugeot 101 Porsche 'den daha kısa mesafede durmuştu.
    2011 Suzuki GSXR-600: 122 ft fabrika verisi 37mt , F430 28mt ,2012 harley switchback 34mt

    Jremmy Amca ; (120mhp)200 ile SLR testinde https://youtu.be/N7fz-ZPWM24?t=1m24s (240ft) 73 metre'de frenledi.

    Çok fazla etken var araçlarda işi teknoloji belirlerken motosiklette sürücü faktörü çıkıyor kaç G durdurma gücü motosiklette çok farklı,

    Sürücüler arasında oluşan farklar için
    https://www.youtube.com/watch?v=i6KS60rIEDI

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:01 ----------

    Şunu unuttum forumda tartışılan konu ABS bana fazlaca adrenalin çıkaracak kadar frenlememim gelişmesini sağladı.
    Ön teker kitleme irkilme reaksiyonumu korku bariyerimi kırdı.
    ABS devreye girmeden fren manetine artan baskıyı sonuna kadar yapabilir hale geldim.Şu ana kadar nasıl çlıştığını merak etmem dışında devreye girecek bir duruma girmemeye çalışıyorum.En büyük beceri kısmı burası.
    ABS Her motosiklette standart olması gerekir.
    zaferce bunu beğendi.

  9. #9
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Beni kimse trafikte taciz etmiyor edemiyor..

    Konu benlik değilmiş ben kaçar..
    Kızıl pars bunu beğendi.

  10. #10
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Nerede ve ne zaman yapacağınızı bildiğiniz frenleme ile ihtiyaç olduğu anda yani kontrol edemediğimiz zamanda yapılan frenlemeyi bir tutmayalım.
    Hem reaksiyon süresi,hem frenleme zamanı ve hem de durma mesafesi kesinlikle aynı olmaz.
    Videolarda da izliyoruz.
    Bir nokta tespit edilmiş, sürücü o noktaya gelince frene basacak.
    İlgililer ellerine metreyi alıp durma mesafesini ölçecek.
    Ortaya çıkan rakam o hızda ne kadar mesafede durduğunuzu gösterecek.
    Bu bir göstergedir ama gerçek hayatta frene ne zaman ihtiyaç duyacağınız videolardaki gibi belli değil.
    Ancak her an hazır olarak bulunursunuz ki bu iyi bir şeydir.
    Saatte 100 km hızla 30 metrede duracak kaç araç vardır bilmiyorum ama kesinlikle bir motosikletle bu mesafede durmayı başaramazsınız.
    Pistlerde frenajın kitabını yazmış usta pilotlar için bile hayalden öte geçemeyecek mesafeler bunlar.
    Fren teknolojilerinin gelişmesine paralel olarak durma mesafeleri de kısalıyor tabi.
    Bugün konuştuğumuz rakamlar gelecek sene komik rakamlar olabilir.
    MrJ ve Okan Sinan Ocan bunu beğendiler.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  11. #11

    Üyelik
    23 Şubat 2015
    Motosikleti
    1970 Triumph Tr6
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nerede ve ne zaman yapacağınızı bildiğiniz frenleme ile ihtiyaç olduğu anda yani kontrol edemediğimiz zamanda yapılan frenlemeyi bir tutmayalım.
    Hem reaksiyon süresi,hem frenleme zamanı ve hem de durma mesafesi kesinlikle aynı olmaz.
    Videolarda da izliyoruz.
    Bir nokta tespit edilmiş, sürücü o noktaya gelince frene basacak.
    İlgililer ellerine metreyi alıp durma mesafesini ölçecek.
    Ortaya çıkan rakam o hızda ne kadar mesafede durduğunuzu gösterecek.
    Bu bir göstergedir ama gerçek hayatta frene ne zaman ihtiyaç duyacağınız videolardaki gibi belli değil.
    Ancak her an hazır olarak bulunursunuz ki bu iyi bir şeydir.
    Saatte 100 km hızla 30 metrede duracak kaç araç vardır bilmiyorum ama kesinlikle bir motosikletle bu mesafede durmayı başaramazsınız.
    Pistlerde frenajın kitabını yazmış usta pilotlar için bile hayalden öte geçemeyecek mesafeler bunlar.
    Fren teknolojilerinin gelişmesine paralel olarak durma mesafeleri de kısalıyor tabi.
    Bugün konuştuğumuz rakamlar gelecek sene komik rakamlar olabilir.
    Tabiki hayalet mesafeleri,en ideal şartlarda,donanımda extreme pozisyonlar.

  12. #12

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Alıntı ZümeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beni kimse trafikte taciz etmiyor edemiyor..

    Konu benlik değilmiş ben kaçar..
    Sahibinden.com'da "sadece bir kere o da durduğu yerde yatmış" naked motor görünce aklıma hep ZümeR geliyor.
    ZümeR ve MrJ bunu beğendiler.

  13. #13

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Ben hiç mi hiç taciz edilmiyorum ama anlatmakla uğraşmayacağım nasıl olsa kimse okuyup uygulamayacak.

  14. #14

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    MT-25
    zaferce beyefendiden,elde çay okunası konulara yenisi eklenmiş , bardağımı doldurup geliyorum.

    Ellerinize emeğinize sağlık
    zaferce bunu beğendi.

  15. #15
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Yazıda emniyet şeridinden gitmek ve yol vermeyen araçları sağlamaktan bahsediliyor ki bunlar trafik kurallarına uygun hareketler değil. Bunların dışında beğenerek okuduğum bir yazı oldu. Teşekkürler.

  16. #16

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Sürekli uzun far açık seyir halinde olmak doğru değil ve sanırım trafik kuralı ihlali. Karşıdan gelenin gözlerini alır.

    Görünmek için normal kısa farlar da yeterli; gündüz vakti...

    Takip mesafesinin çok yakın olmamasını hepimiz biliyorduk da, çok uzun olmasının da sıkıntılı olacağını okumuş, öğrenmiş olduk.

    Öndeki kervana yetişmek diyelim buna, kısaca...

    Yüksek viteste düşük devirde giderken gazı kapayınca motorun daha az yavaşlayacağını da hiç düşünmediydim... Bunu bi deneyip görmem lazım... Kompresyona girme konusu bu, motor freni...

    Anladığım kadarıyla, üşenmeden vitesleri inip çıkcaz; doğru devirde doğru viteste olmak için...

    Üşenen, vitessiz kullansın... .

    Öğretici ve düşündürücü yazınız için teşekkürler.
    zaferce bunu beğendi.

  17. #17
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    Çok önemli bilgiler
    zaferce bunu beğendi.

  18. #18
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    Yazı güzel olmuş, uzun uzun uğraşmşsınız tebrikler. İki saniye nereden geliyor diye takılanlar olursa; genel geçer takip mesafesi gittiğiniz hızın yarısı rakamına denk gelen metre olmalıdır. 100 km hızla gidiyorsanız, takip mesafeniz 50 mt olmalıdır. Bu 50 mt yi de 2 saniye ile (aşağı yukarı) bulursunuz. 2 saniye kuralı değişmez. 50 ile giderken de 100 ile giderken de 2 saniye süresi size gerekli takip mesafesini verir.

    Bu arada taciz kavramına bir parantez daha açayım istiyorum.

    Ülkemizde taciz meselesi maalesef biraz da kullandığımız makineye göre değişiyor. Taciz edenler de sadece arabalar değil, sıklıkla yaya tacizi de oluyor. Yaya tacizi nedir dersek, bizi araçtan saymayıp pat diye yola atlamaktır.

    Ben kendi motorumla kocaman bir kütle halinde ve (öyle sert kullanım, ara gaz falan gibi şeyler yapmıyor olmama rağmen) uzaklardan da duyulur şekilde yol alıyorum. Zaferce'nin yazmış olduğu şekilde giderim genelde, bu bir reflekstir bende. Ama bazen de uyamazsınız bütün bu kurallar bütününe, bir şey olur o anlık yapamazsınız. Bu durumda bile ne arabalar, ne yayalar, ne kamyonlar kimse tarafından taciz edilmiyorum.

    Fakat arkadaşımın Ninja 300'üne bindiğim anda özellikle yayalar tarafından kesinlikle sallanmıyorum. Kendi motorumla yol alırken benim önüme atlamayı aklından bile geçirmeyen, arkası dönükken bile kaldırıma daha da yanaşan yayalar, Ninja 300 ile giderken yüzüme baka baka önüme atlıyor. Yani daha küçük hacim, cüsse ve daha sessiz motorlar kullanan arkadaşlarımızın daha da dikkatli olması lazım.
    zaferce bunu beğendi.

  19. #19
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nerede ve ne zaman yapacağınızı bildiğiniz frenleme ile ihtiyaç olduğu anda yani kontrol edemediğimiz zamanda yapılan frenlemeyi bir tutmayalım.
    Hem reaksiyon süresi,hem frenleme zamanı ve hem de durma mesafesi kesinlikle aynı olmaz.
    Videolarda da izliyoruz.
    Bir nokta tespit edilmiş, sürücü o noktaya gelince frene basacak.
    İlgililer ellerine metreyi alıp durma mesafesini ölçecek.
    Ortaya çıkan rakam o hızda ne kadar mesafede durduğunuzu gösterecek.
    Bu bir göstergedir ama gerçek hayatta frene ne zaman ihtiyaç duyacağınız videolardaki gibi belli değil.
    Ancak her an hazır olarak bulunursunuz ki bu iyi bir şeydir.
    Saatte 100 km hızla 30 metrede duracak kaç araç vardır bilmiyorum ama kesinlikle bir motosikletle bu mesafede durmayı başaramazsınız.
    Pistlerde frenajın kitabını yazmış usta pilotlar için bile hayalden öte geçemeyecek mesafeler bunlar.
    Fren teknolojilerinin gelişmesine paralel olarak durma mesafeleri de kısalıyor tabi.
    Bugün konuştuğumuz rakamlar gelecek sene komik rakamlar olabilir.
    Hocam bakalım biz ne anlatmışız bu konuda

    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  20. #20
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam bakalım biz ne anlatmışız bu konuda

    https://www.youtube.com/watch?v=ewzCXs7_CWE
    Yaşıyonmu sen?
    Arıycaktım artık başına bir iş mi geldi diye.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)