CUB Motor Ve Commuter Motor Sürüş Farkı Nedir?
-
Merhaba arkadaşlar, bu ilk konum. Merakımdan açıyorum bu konuyu. Yanlış yere açtıysam kusura bakmasın mod arkadaşlar. Acemiliğimdendir.
Öncelikle şunu belirtim ki, birkaç ay önce arkadaşım motosiklet kullanmayı öğretmeye başlamıştı bana. Maalesef 2. kullanışımdan sonra üniye başladığından dolayı devam edemedik. Çok bir şey yapmadık ufak tefek başlamıştık sadece.
Benim ilk kullandığım motor CUB bir KUBA idi. Şimdi çok net hatırlamıyorum. Bilgim de olmadığı için yanlış olabilir ama sanırım Touring motorlar ile karşılaştırırsak pedalları, sol pedal ön fren, sağ pedal arka fren , debriyaj ise direksiyonun solundaydı. Sağ direksiyonda bişi yoktu gaz haricinde. Hiç hatırlamıyorum zaten vites olayını ama vites ön fren ile aynı pedalda oluyordu sanırım. Ortak kullanıyorduk galiba sol pedalı. Sanırım arkaya-öne ittirerek vites-fren kombinasyonlu kullanıyorduk.
Daha sonra Kuba Çita 150R'ını getirmişti. Yine hatırladığım kadarıyla bu sefer ise debriyaj sol direksiyonda, ön fren sağ direksiyonda, sağ pedal arka fren, sol pedal da vites idi.
Çalışma şekillerinde bir farklılık hatırlamıyorum. Doğru hatırlıyorsam ikisinde de debriyaj + 1. vites + gaz + güç şeklinde idi.
Yanlışım varsa düzeltin ama, şimdi sorum şu ki CUB motor almanın ne farkı var ki? İkisinde de vites var. Hatta bence CUB daha karışık. Modifiyeli bir Çita 150R ilk defa elime aldığım halde daha basit gelmişti. Evet Scooter ağırlığında yani yeni başlayan için TOURING motorlara göre kontrol etmesi daha kolay olabilir. Sooter'a göre belirgin ölçüde daha iyi bir sürüş deneyimi sunuyor mesela bozuk yollarda, çukurlarda, ıslak zeminde daha güvenli. Bu da tekerleğin boyut farkından dolayı sanırım.
Ama sorum şu ki yani vites olayı CUB'da da varken neden tercih edilebilir? Hem de (bana göre) daha karışıkken? Sonuçta ikisinde de var vites. TOURING motor alınıp geçilmesi daha mantıklı değil mi? Hem de CUB'dan TOURING'e geçerken bu neydi ya demez insan. Kolay kullanılsın, çok kaçsın, şehir içinde sadece kullanayım desek Scooter da alınabilir. Zaten uzun yolda Scooter da CUB da yeterli gelmiyecek.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:18 ----------
Edit:TOURING sınıfı diye geçiyordu galiba Mondial 150 Z ONE, KUBA Çita 150R filan. Öyle hatırlıyorum. Yanlışsa da düzeltin lütfen.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:21 ----------
Up please. Çok arkada kaldı yarım saatte. 1 görüntüleme.
Reklamlar
-
Cub da sol ayakta vites, sağ ayakta arka fren, sol elcikde bişey yok, sağ elcikte ise ön fren vardır.
-
Bthndmrl adlı üyeden alıntı
Cub da sol ayakta vites, sağ ayakta arka fren, sol elcikde bişey yok, sağ elcikte ise ön fren vardır.
Teşekkür ederim hocam düzeltme için. Sanırım bende bi gariplik var. Normal olan yeni motora başlayanlara CUB daha kolay gelir ama bana daha garip ve karışık geldi nedense. Peki CUB tercihi konusunda ne düşünüyorsunuz?
-
Cub çok daha basit. Teecihim commuter olurdu
-
Bthndmrl adlı üyeden alıntı
Cub çok daha basit. Teecihim commuter olurdu
Ya kişiden kişiye değişiyor ya da sadece bende gariplk var. Commuter deniliyormuş demek tamamdır bu da cepte. İlginize tşk ederim.
-
Cub'Lar yarı otomatik diye biliyorum. Yani normalde vitesli motorlar da sol elcikte debriyaj, sağ elcikte ön fren, sağ pedal arka fren , sol pedal vitestir. Cup ise yarı otomatik olduğundan debriyajsız yani sadece normal vitesli motora göre sol elcikte debriyajı olmadan vites atmanı sağlar. Sıkışık trafikte debriyaj bas-çek yapmaktan kurtarabilir ama ben görünüş olarak cuplardan nefret ederim. Ayrıca bildiğim kadarıyla cuplarda 1'e takınca hemen gitmiyor, ancak gaz verirsen gidiyordu.
-
cank07 adlı üyeden alıntı
Cub'Lar yarı otomatik diye biliyorum. Yani normalde vitesli motorlar da sol elcikte debriyaj, sağ elcikte ön fren, sağ pedal arka fren , sol pedal vitestir. Cup ise yarı otomatik olduğundan debriyajsız yani sadece normal vitesli motora göre sol elcikte debriyajı olmadan vites atmanı sağlar. Sıkışık trafikte debriyaj bas-çek yapmaktan kurtarabilir ama ben görünüş olarak cuplardan nefret ederim. Ayrıca bildiğim kadarıyla cuplarda 1'e takınca hemen gitmiyor, ancak gaz verirsen gidiyordu.
Zevk meselesi sanırım. Ben de alıp kullanacağımı sanmıyorum.
-
cup kadar rahatı yok.scooterdan daha atik.daha az yakıtlı ve bence daha yakışıklı
-
snappy x adlı üyeden alıntı
cup kadar rahatı yok.scooterdan daha atik.daha az yakıtlı ve bence daha yakışıklı
Rahatlık konusunda bariz bir üstünlüğü olduğu doğrudur Scooter'a göre. Yakıt konusunda bi bilgim yok. Ama yakışıklılık konusunda nötr'üm.
-
şahsi önerim ya scooter, ya vitesli seç. cub ikisinin melezi ve iki sınıfa tam anlamıyla yakın değil.
İlerde büyük vitesliye binme gibi bir amacın varsa sürüş alışkanlığı(debriyaj-vites-ön-arka fren kombinasyonu) kazanmak adına commuter sınıfıyla (cbf150, mondial 150, bajaj 150..vs) başla.
Şehiriçinde kullanacam vitesle mitesle uğraşamam diyorsan scooter'a yönel.
-
sven adlı üyeden alıntı
şahsi önerim ya scooter, ya vitesli seç. cub ikisinin melezi ve iki sınıfa tam anlamıyla yakın değil.
İlerde büyük vitesliye binme gibi bir amacın varsa sürüş alışkanlığı(debriyaj-vites-ön-arka fren kombinasyonu) kazanmak adına commuter sınıfıyla (cbf150, mondial 150, bajaj 150..vs) başla.
Şehiriçinde kullanacam vitesle mitesle uğraşamam diyorsan scooter'a yönel.
Aynı fikirdeyim hocam ben de sizinle. Şu an alma durumum yok ama ilerde inş. Şu an araştırmaya çalışıyorum merak ettiklerimi. Tecrübesi olan arkadaşların bilgisinden faydalanarak.
-
Cub la başlaman yararına olur motoru kullanmak çok kolay oldugundan tüm dikkatini trafiğe verirsin acemiligi atınca commutere geçebilirsin
-
Bu CUB'larda debriyajsız vites gecisi nasil oluyor teknik olarak? Nasıl bir sistemi var da sıkinti cikmiyor şanzımanda bilen biri anlatabilir mi basitce?
-
Owl King adlı üyeden alıntı
Bu CUB'larda debriyajsız vites gecisi nasil oluyor teknik olarak? Nasıl bir sistemi var da sıkinti cikmiyor şanzımanda bilen biri anlatabilir mi basitce?
Bunlarda vites pedalı serttir çünkü pedala bastığında debriyajı ayırır. Yani debriyaj vites pedalına bağlı. Vites pedalına basar gazı ayarlar pedalı bırakırsın. Topukta da vites pedalı vardır burdan ayağınla basarak rahatça vites küçültürsün.
-
quick shifter denilen olay
-
Anlasilmistir durum. Tskler.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)