Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

1. Vitese Gecme Sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    18 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 250R 2016 (S) - NC 750X 2017
    Merhaba arkadaslar. Dun sifir km honda cbr 250r aldim. Bugun sabah calistirdim isittim derken oturdum debriyaja bastim 1. vitese attim gecmedi. Debriyaji birakip tekrar bastim gecti. Gun icerisinde birkac kez daha oldu. Aksam motoru kilitledim ve bosta oldugunu anladim. Kontak kapaliyken debriyaja basim atmayi denedim olmadi. Defalarca denedim olmadi. Calistirdim ayaklik acikti yine olmadi. Ayakligi kapattim ve 2. denememde gecti. Servis kapali oldugundan getiremedim. Sizce sorun ne olabilir?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    beko12345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    Suzuki Dl 650 V-Strom K8 , Kuba blackcat
    Motosiklet dururken vitese geçmemesi normal.

    Bisiklet gibi düşün dururken vites atabiliyormusun ?

    Vitese geçmesi için debriyajı biraz bırakıp tekrar sıkmanız yada motoru ayağınızla ileri geri yapmanız gerekiyor.

    Motosikletinizde problem yok. Motosiklet hareket etmiyorken vitesler tıkır tıkır geçmez.
    4till4 bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    18 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 250R 2016 (S) - NC 750X 2017
    Alıntı beko12345 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet dururken vitese geçmemesi normal.

    Bisiklet gibi düşün dururken vites atabiliyormusun ?

    Vitese geçmesi için debriyajı biraz bırakıp tekrar sıkmanız yada motoru ayağınızla ileri geri yapmanız gerekiyor.

    Motosikletinizde problem yok. Motosiklet hareket etmiyorken vitesler tıkır tıkır geçmez.
    Tesekkurler. Bunu bilmiyordum. Peki yolda giderken hizim 20km hiza kadar dustu diyelim, birinci vitese atsam zararini gorurmuyum. 13 yildir arac kullanirim giden arabayi birinci vitese atmanin sakincali oldugunu dusunurum ve atmam.

  4. #4
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Araç gibi düşün. Aynı mantık motosiklette de geçerli.
    Vites konusuna gelince, yukarıdakilere ek olarak motosiklet daha mekanik bir alet. Dişliler tam hizaya gelmemiş olabilir (İçini hiç görmedim, belki dişli de yoktur içinde, tahmin sadece. Vitesin geçmediği zamanlarda motoru biraz ileriye veya geriye oynatıp vites atarsan geçtiğini görürsün.

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KawasakiZ50SL
    Alıntı pitho adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tesekkurler. Bunu bilmiyordum. Peki yolda giderken hizim 20km hiza kadar dustu diyelim, birinci vitese atsam zararini gorurmuyum. 13 yildir arac kullanirim giden arabayi birinci vitese atmanin sakincali oldugunu dusunurum ve atmam.
    Böyle birşey ilk defa duyuyorum otomobildede 2.vites çekmezse 1.vitese atarsın atmazsan zaten olmaz sıkışık trafikte 2 çekmeyecek kadar yavaşladığında boşa atmakta riskdir sürekli debriyajdada gidilmez .Bu tamamen saçmalık yani sende 1.vitesi sadece kalkışta kullanıyorsan sıkışık trafikte durma hızında ne yapıyorsun nasıl işkenceler yaşıyorsun boşyere merak ettim.

  6. #6
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Bazı motorlar sadece kalkış için 1. vitesi istiyor, 10km'yi geçince 2. vitesi istiyor. Yok mu öyle motor?

  7. #7
    beko12345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    Suzuki Dl 650 V-Strom K8 , Kuba blackcat
    Alıntı pitho adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tesekkurler. Bunu bilmiyordum. Peki yolda giderken hizim 20km hiza kadar dustu diyelim, birinci vitese atsam zararini gorurmuyum. 13 yildir arac kullanirim giden arabayi birinci vitese atmanin sakincali oldugunu dusunurum ve atmam.
    Motosiklet ile arabaların sistemi tamamen farklı , arabada 5. Vitesteyken durup 1 e atabilirsiniz aniden.

    Lakin motosiklet ile durup 5 ten 1 e inemezsiniz . İnersiniz ama her vites atışta ya debriyajı bırakıp tekrar sıkmanız gerekir yada her vites düşürüşte motoru ileri geri oynatmanız gerekir.

    Bildiğiniz bisiklet mantığı.

    Ayrıca 5. Viteste durup ileri geri yapıp veya debriyajla 1 e kadar düşürmekten ziyade ışıklara yaklaştıkça hızınız azaldıkça 5-4-3-2-1 diye inip en son 1. Viteste yavaşlayıp durmanız çok daha sağlıklı bir hareket olucaktır motosikletiniz için.

    Şu zamana kadar eğer devir 1. Vitesi gerektiriyorsa özellikle dur kalk sıkışık trafiklerde herzaman kullanırım 1. Vitesi. Öyle aman 1. Vitese atmıyım gibi bir düşüncem hiç olmadı ve 86.000 kmdeki vstromda dahi bir sorun yaşamadım dişliler ile ilgili vs.

    O hız hangi vitesi istiyorsa korkmadan o vitese atın derim.

    Eğer 2. Viteste motor teklemeye başladıysa 1. Vitese atmak çok daha sağlıklı olucaktır. Aksi halde 1. Vitese atmıyım derken 2. Viteste motorunuzu zorlamış olucaksınız.
    ogzcngdk bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)