Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Sağ viraj daha tehlikeli

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Yol sanatı kafasında devamını görmediğimiz bir viraj dönüyorsak karşıdan gelen araba, kenarda bekleyen yaya, kenardan yola taşmış mıcır, çukur gibi güvenlik ve yol tutuş tehditleri yoksa şeridimizin güvenli olarak dönebileceğimiz en dış kısmından dönüyoruz. Bu senaryo için bu çizgi yolun orta şerit çizgisinin dibi veya yolun kenar çizgisinin dibi. Genişten dönerek motora geniş yarıçaplı bir daire çizdiriyoruz. AEA viraj videosunda bahsi geçen apeksmiş giriş noktasıymış çıkış noktasıymış gibi şeyler yok.

    Aynı hızda geniş yarıçaplı daire çizerken motor daha dik kalabiliyor. Daha dik kalmak demek, daha iyi yol tutuş, daha iyi gaz açabilmek ve daha sert fren yapabilmek demek. Gerektiğinde virajın içine doğru yönlendirme yapmak için lastikte yer kalması demek. Aynı sol veya sağ virajı, aynı hızda dönerken, içeriden dönen sürücü lastiğini daha çok kullanırken dışarıdan dönebilen sürücü lastiğin limitlerine henüz yaklaşmamış oluyor. İçeriden dönen saftirik sürücü Keith Code abisinin videosunda izlediği tavuk dilimlerini bitirmiş olduğu için kendini daha iyi hissediyor. Diğer sürücü, gerektiği zaman kaçış manevrası yapabilecek kadar lastikte yeri kaldığını görüp kendini daha iyi hissediyor.

    Bölünmemiş bir yolda, giderken geçtiğimiz herhangi bir sol virajı ele alalım. Bu yoldan geri dönerken aynı yerde geçtiğimiz sağ viraj daha tehlikelidir. Dolayısıyla sağ virajlara daha yavaş girmek lazım. En dışarıdan dönebildiğimiz bir senaryoda sol ve sağ virajları karşılaştıralım. Kırmızı okla temsil edilen sürücü sol, diğeri ise sağ viraj dönüyor. Paint terk grafik kalitesi için kusura bakmayın, idare edin.



    (1) Yatış açısı meselesi. Aynı yolda sol virajı alan kırmızı ok ile gösterilen sürücü R1 yarıçaplı daireyi dönecek. Geri gelirken aynı virajı dönecek sürücü ise sağ viraj alacak. İki sürücü de aynı hızla burayı dönmek isterlerse sağ viraj dönen sürücünün motoru daha fazla yatırması gerekecek.

    (2) Erken kapatma meselesi. Sık yapılan acemi hatalarından biri erken kapatmadır. Virajın çıkışı henüz görünmeden gereğinden erken bir biçimde virajın içine kayarlar. Bu da motora yarıçapı daha küçük bir daire çizdirmeye çalışır. Daha küçük daireyi aynı hızda çizebilmek için motorun daha çok yatması gerekir. Ama sürücü zaten kendi kişisel limitinde yatmış vaziyetteyse motor dairenin yarıçapını küçültemez. Yine aynı büyüklükte bir daireyi çizmeye devam eder. Ama bu sefer içeriden başladığı için o dairenin devamı yolun dışına taşar. Sağ virajı dönerken erken kapatan sürücü, eğer zaten kendi kişisel limitinde ise virajın çıkışında karşı şeride doğru yönlenir.

    https://youtu.be/7lU5vphjMss?t=15m16s

    O anda karşı şeritten size doğru gelen bir araba varsa oyun orada biter. Karşı şeridin de dışına doğru çıkmak da olası kötü bir sonuç tabii.

    Sol virajda doğru konumlanma daha zordur. O yüzden genellikle sürücüler sol virajlardan daha çok korkarlar ve daha yavaş gitme eğiliminde olurlar. Bu yüzden erken kapatsalar bile motor dışarı doğru açılırken genelde aşırıya kaçmaz.

    (3) Geniş yarıçap meselesi. Sağ virajı alan sürücünün tutabileceği en geniş yarıçap R2 iken, sol virajı daha geniş R1 yarıçapı ile almak mümkün. Bu da yukarıda denildiği gibi gerektiğinde gaz açma, fren yapma ve yatırma imkanı demek.

    (4) Karşıdan gelen arabaların şerit ihlali meselesi. Araba sürücülerinin neredeyse tamamen hepsi viraja yanlış yerinden girer. Erken kapatma hastalığı olan motorcu gibi içeri erkenden dalar. Arabacı sağ virajı dönerken emniyet şeridine dalar. Kırmızı okla gösterilen motorcunun karşısından gelen arabacı motorcudan iyice uzaklaşır. Ama kahverengi okla gösterilen motorcunun karşısından gelen geri zekalı arabacı ise motorcunun şeridine dalar. Dolayısıyla motorcunun kendisine doğru gelen arabadan kaçması için lastiğinde her an ekstra bir yatış açısına ihtiyacı vardır. Zaten sağa doğru döndüğü için (kırmızı oklu motorcuya göre) daha dar yarıçapla dönmek zorundadır. Aynı hızda gitmek isterse zaten daha fazla yatıyor olacaktır. Bir de karşıdan gelen arabacı motorcunun şeridine girme eğiliminde olacağı için arabayı görür görmez daha fazla yatarak kaçması gerekir.

    Şimdi Keith Code videosu izleyip lastiğinin sağındaki tavuk parçalarını tamamen yok etmek için sağ virajlara lastiğin limitinde giren coşkulu sürücüyü düşünelim. Ödlek olmadığını herkese göstermiş olacak. Ne anasının gözü sürücüdür o be. Lastiğin sağını nasıl da sonuna kadar kullanmış yollarda be. Aslan bu aslan… Zaten lastiğin sonunda giden bu aslan parçası sürücü karşıdan şeridini ihlal ederek gelen arabadan nasıl kaçacak? Elbette kaçamayacak.





    Fotoğrafı temsili olarak kullandım. Bu fotoğrafını paylaştığım arkadaşım, yukarıda bahsedilen biçimde limitlerde gitmiyordu. Ona rağmen çarpışmadan tamamen kurtulamadı.

    Yukarıda sayılan maddelerin aksi yönde işleyen bir faktör kamber açısıdır. Çok belirgin biçimde kötü tasarlanmış yollarsa sol virajlarda ters bir açı yapar ve bu da yol tutuşu ve motorun yerle olan mesafesini kötü etkiler.

    Sonuç olarak, bir yolda giderken sağ virajlara (aynı yerdeki sol viraja kıyasla) daha yavaş yaklaşmak gerekiyor. Yani esas korkulacak viraj sağ virajdır.
    dental_land, agris, GezeGeze ve 5 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Sam@ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    97' Virago 250 / artık yok
    Yanlış anlamadıysam,
    R1 dönüşte de aynı yola kullanacaksa, daha düşük hızla aynı viraja girmeli yoksa yolundan çıkmış olacak..
    zaferce bunu beğendi.

  3. #3
    araltı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2006
    Şehir
    TAXİM
    halbuki sağ sünnet derler ama...
    bumbala bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Kafa kelimesi yerine başka bir kelime bulmayı önermek isterim; olumsuz değil de olumlu bir anlam çağrıştıran...

    Kafa kelimesi daha çok olumsuz durumlar çağrıştırıyor çünkü:
    kafamı taşlara vurayım
    kafa kalmadı
    sen de kafa var mı
    kafasızlar
    sen bu kafayla ...
    neyin kafasını yaşıyorsunuz...

    Örnekler çoğaltılabilir...

    "Yol sanatı kafası" içindeki sanat kelimesinin kullanımına rağmen kafa kelimesinin kullanımından dolayı olumsuzluk çağrıştırıyor.

    Yol sanatı başka bir şeysi diye başka bir kelime ile yeni bir tamlama kurulmasını önermek isterim; olumsuz bir çağrışımı olmayan...
    chetaq bunu beğendi.

  5. #5
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Abi peki en dıştan dönerken hatalı sollama yapan birine rastlarsak ne olacak ? Sanmıyorum ki arabaların arasında boşluk bıraksınlar, araba seni gördüğü anda sağa, şeridine doğru kıracak sonra kafa kafaya gümmm.

  6. #6
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Aea Keithden ilham aldı nede olsa css de çevirmen Şimdi Keith Codedemi bu işi bilmiyo

  7. #7
    Ros1n2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2014
    Şehir
    Ankara / Osmaniye
    Motosikleti
    Superduke
    Harika bir yazı olmuş elinize sağlık. İçeriği aslında biliyor olsamda farkında değildim. Bu arada sağ viraj trafiğin sağdan aktığı ülkelerde daha tehlikeli oluyor yani çoğu avrupa ülkesinde sol viraj daha tehlikeli trafik soldan aktığı için :/

  8. #8

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    Ybr 125 Esd-Pulsar 200 NS(<3)
    Çok uzundu okumadım cahil kaldım

  9. #9
    something123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2015
    Motosikleti
    MT 07
    Zafer hocam lastigin hepsini kullanmak, motoru virajlarda daha fazla yatırabilmek, lastigin butununu kullanarak en verimli sekilde viraji alabilmek, örneğin oncesinde viraja uygun hiza inmek, akabinde en dış bölgeden kontrollu gaz acarak bu viraja girmek, en verimli sekilde viraji kullanmayi etkiliyor.. bu tabi 3 seritli daha bos pek trafik olmayan haftaici sile yolunde belki denenebilir. Asil pistte denenir, hani sehirler arasi yolculuklarimizda en iyi viraj en guvenli girilendir.. yuksek hizlarda lastik limitlerini denemeye gerek yok fikrimce, o bible of the diye baslayan video daha cok ss cilerin pist tecrübesini anlatiyor seklinde yorumladim ben naçizane düşüncem..

  10. #10

    Üyelik
    06 Nisan 2009
    Fırsat buldukça yazmaya çalışıyorum Code'un videosundaki lastik yanlarını eritmeyi olağanüstü birşey olarak göstermek klasik amerikan pazarlama stratejisidir.Videoyu dikkatle izlemeniz için sübliminal bi mesajıdır o korkak tavuk çizgileri.Şimdi güya bu amerikalılar çok cesur ya korkak tavuk demek de en büyük hakaret.

    Motosiklet ve hamaset edebiyatı yan yana olmamalıdır.Kontrol edebildiğimiz bütün hisler gibi korku da bizi hayatta tutar.Böyle eğitim düzeyi düşük , trafikte ortalama 5 yaş zekasıyla dolaşan bu milletin içinde çok dikkatli araç sürmeliyiz.

    Sağ viraj tehlikeli meselesine gelince çift yönlü yollarda aslında sol viraj tehlikelidir.Çünkü viraj çıkışı iyi ayarlanmazsa karşı şerite çıkma ihtimali vardır. Sağ virajda ise eğer uçurum yoksa gazı ayarlayamazsak yoldan çıkarız.Düşsek bile yol ortasında kalmayız hem sağ virajda... Sol virajda viraj çıkış çizgimiz karşı şeride yakın sağ virajda ise karşı şeride uzaktır.Genellikle viraj a girerken lowside düşeriz.Sol virajda düşersek kayarak yol dışına çıkmamız olasıdır bi motorcunun düşünce istediği şeydir bu yol ortasında kalmamak.... Sağ virajda düşersek genelde ya yol ortasında ya da karşı şeritte kalırız.

    Özetle viraj giriş noktasına göre sağ viraj, çıkış noktasına göre sol viraj tehlikelidir.Genellikle viraj girişlerinde sert frenaj ve sert kontra basma sebebiyle lowside düştüğümüz için ve düştüğümüzde karşı şeritte olacağımız için sağ viraj tehlikelidir. Fakat şunu da söylemeliyim trafikte viraj kasmak aslında trafik suçudur. Çünkü virajlardaki hız limitleri düşüktür.Zaten maksimum yatış açısına yatmadan azami hızı 30 yazan virajı en az 40 la dönebiliriz ortalama kabiliyetin bi tık üzerindeki bir binici aşırı yatırmadan 60 la dönebilir , iyi bir binici maksimum açıyla 30'luk yerde 80'i rahat görür. Azami hız sınırı 50-70-90 yazan virajları hiç anlatmayayım zaten uzun oldu.

    Bir de o videolarda lastiğin yanlarını harcayabilmek için ve aslında viraj içi hızımızı, dönüş açımızı ayarlamaya yarayan arka tekeri kaydırma anlatılmamaktadır.Çünkü dönüş açısını daratabilmek için bilinçli olarak viraj içinde teker kaydırma ciddi eğitim,pratik ve yetenek gerektirir.

    Bir de şu var profesyonel yarışçılar dahi sağ virajlarda zorlanır çünkü motorun sağına yattıklarında arka fren gaz kolu ve ön fren kontrolleri zorlaşır bu sebeple sağ virajlardaki hızlar genellikle şampiyonu belirler.

  11. #11
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Alıntı enderbilgi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fırsat buldukça yazmaya çalışıyorum Code'un videosundaki lastik yanlarını eritmeyi olağanüstü birşey olarak göstererek klasik amerikan pazarlama stratejisidir.
    Naçizane;
    Burada pazarlananın ne olduğunu anlayamadım.

    *Pazarlanan videonun seyredilmesi mi?
    *Lastik yanaklarını yedikten sonra lastik satma stratejisi mi?
    *California SuperBike School'dan eğitim mi pazarlanıyor ?

    Son olarak bu durumu nasıl lastik yanağı ile ilişkilendirdiniz?

    Biz millet olarak %80 daha motosiklet pantolonu ve çizmesi giymeyen milletiz.
    Bizim millete bu subliminal mesaj söker mi?

    Düşünceleri içerisindeyim.

  12. #12
    Sam@ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    97' Virago 250 / artık yok
    Arkadaşlar çoğumuzun kafası şu şekilde çalışmıyor mu ?
    Sabah şu viraja 90 la girdim, bakalım şimdi daha hızlı girebilecek miyim....

    O dönüş yolunda R2 oluyoruz ve açımız bayağı daralıyor.

    Ben bu konudan ders çıkardım kendime, konu sahibine teşekkür ederim..

  13. #13

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Yazılanların bazılarını anlamadım. Aslında okuduğunu anlama becerilerim iyidir ama yine de olmadı. Eğer benim yazdıklarım da aynı şekilde okuyunca anlaşılmıyorsa işler kötü.

    Alıntı GezeGeze adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kafa kelimesi yerine başka bir kelime bulmayı önermek isterim; olumsuz değil de olumlu bir anlam çağrıştıran...
    Kelime ekol aslında. Okul manasına. Ama işte motosiklet kullanmayı dünyanın en kolay işi olduğunu düşünenleri güldürüyor diye kafa diyordum ben. Düzeltip ekol demeye devam edeyim o zaman.

    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi peki en dıştan dönerken hatalı sollama yapan birine rastlarsak ne olacak ? Sanmıyorum ki arabaların arasında boşluk bıraksınlar, araba seni gördüğü anda sağa, şeridine doğru kıracak sonra kafa kafaya gümmm.
    İş çıkarıyon durduk yerde bana.



    Yol Sanatı ekolünden bir paket eğitime kaydolursan bana da haber ver. Ben de aynı eğitimde olmak ve eğitmenle konuşmanızı dinlemek istiyorum. Sonu karakolda mı biter artık hastanede mi görmem lazım. Perşembe gün motor sürelim mi?

  14. #14

    Üyelik
    06 Nisan 2009
    Amerikalıların parasını alamayacakları zaten parası olmayan insanlarla işleri olmaz. Video para verip piste gelen ve o eğitim salonundakilerin dikkatini çekmek içindir.

    Ve şuan o videonun internette serbestçe dolaşması California Superbike School için kötü birşey değildir.Onlar daha güncel olanını eğitimlerde kullanıyorlardır zaten.Yorum yaptığımız video ve kitap en az on yıllıktır.Bu sürede video ve kitapta hatırı sayılır güncelleme yapılmıştır.Aslında geçmişi konuşuyoruz.

    Türkiyede o eğitimin 4 seviyesini kur artmadan önce 15-16 bine satıyordı yanlış hatırlamıyorsam.Kısacası her videoyu izleyenin o paraya eğitim alması tabiki mümkün değil.''O paraya motoru büyütürüz biz.''

    Lastik yanlarını harcayabilmek videoya göre cesaret ,harcayamamak ''korkak tavuk işaretleri'' ya ordan bağlantı kurdum. Videonun başında vurgulanan şu bu videoyu dikkatle izlerseniz korkak tavuk çizgilerinizden kurtulabilirsiniz mesajı eğitim alana verilmektedir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:49 ----------

    Alıntı Levent Gocmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Naçizane;
    Burada pazarlananın ne olduğunu anlayamadım.

    *Pazarlanan videonun seyredilmesi mi?
    *Lastik yanaklarını yedikten sonra lastik satma stratejisi mi?
    *California SuperBike School'dan eğitim mi pazarlanıyor ?

    Son olarak bu durumu nasıl lastik yanağı ile ilişkilendirdiniz?

    Biz millet olarak %80 daha motosiklet pantolonu ve çizmesi giymeyen milletiz.
    Bizim millete bu subliminal mesaj söker mi?

    Düşünceleri içerisindeyim.
    Amerikalıların parasını alamayacakları zaten parası olmayan insanlarla işleri olmaz. Video para verip piste gelen ve o eğitim salonundakilerin dikkatini çekmek içindir.

    Ve şuan o videonun internette serbestçe dolaşması California Superbike School için kötü birşey değildir.Onlar daha güncel olanını eğitimlerde kullanıyorlardır zaten.Yorum yaptığımız video ve kitap en az on yıllıktır.Bu sürede video ve kitapta hatırı sayılır güncelleme yapılmıştır.Aslında geçmişi konuşuyoruz.

    Türkiyede o eğitimin 4 seviyesini kur artmadan önce 15-16 bine satıyordı yanlış hatırlamıyorsam.Kısacası her videoyu izleyenin o paraya eğitim alması tabiki mümkün değil.''O paraya motoru büyütürüz biz.''

    Lastik yanlarını harcayabilmek videoya göre cesaret ,harcayamamak ''korkak tavuk işaretleri'' ya ordan bağlantı kurdum. Videonun başında vurgulanan şu bu videoyu dikkatle izlerseniz korkak tavuk çizgilerinizden kurtulabilirsiniz mesajı eğitim alana verilmektedir.

    Amerikalıların parasını alamayacakları zaten parası olmayan insanlarla işleri olmaz. Video para verip piste gelen ve o eğitim salonundakilerin dikkatini çekmek içindir.

    Ve şuan o videonun internette serbestçe dolaşması California Superbike School için kötü birşey değildir.Onlar daha güncel olanını eğitimlerde kullanıyorlardır zaten.Yorum yaptığımız video ve kitap en az on yıllıktır.Bu sürede video ve kitapta hatırı sayılır güncelleme yapılmıştır.Aslında geçmişi konuşuyoruz.

    Türkiyede o eğitimin 4 seviyesini kur artmadan önce 15-16 bine satıyordı yanlış hatırlamıyorsam.Kısacası her videoyu izleyenin o paraya eğitim alması tabiki mümkün değil.''O paraya motoru büyütürüz biz.''

    Lastik yanlarını harcayabilmek videoya göre cesaret ,harcayamamak ''korkak tavuk işaretleri'' ya ordan bağlantı kurdum. Videonun başında vurgulanan şu bu videoyu dikkatle izlerseniz korkak tavuk çizgilerinizden kurtulabilirsiniz mesajı eğitim alana verilmektedir.

    Dunlop ta bi amerikan markası yanlış hatırlamıyorsam.

  15. #15
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Markayı, kafayı, sanatı, korkak tavuğu boşverin. Burası Türkiye. Defalarca OMM eğitmenleri ile de tartıştığım bir şey var. Kitap ve eğitimlerde anlatılanların hepsi ideal yol/sürücü koşulları ve pistte geçerli. Güzel ülkemizde "değişken / süpriz koşullara hazırlıklı olmak" esastır. Kıssadan hisse ; görebildiğiniz kadar hızlı her an durabilecekmiş gibi yavaş kullanın" ...

  16. #16

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Alıntı shadowmaster adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Markayı, kafayı, sanatı, korkak tavuğu boşverin. Burası Türkiye. Defalarca OMM eğitmenleri ile de tartıştığım bir şey var. Kitap ve eğitimlerde anlatılanların hepsi ideal yol/sürücü koşulları ve pistte geçerli.
    Turkiye'nin virajli dag yollarinda, gercek yol kosullarinda yapilan egitimler icin bu yorumu yapmak yaniliyor olmanin da otesine gecmeyi gerektirir.

  17. #17
    Jemand - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-10 SP
    hacı sıkılmadan okudum, eline sağlık.
    zaferce bunu beğendi.

  18. #18
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Bizim ülkemiz de sağ, Kıbrıs'ta durum değişir şartlanmayın

  19. #19
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    @zaferce ; şu eğitimi aldım şu kadar deneyim falan yazmayacağım. Amacım "tartışmak/polemik/demogoji" değil. Yalnızca sistem anlatılırken, uygulanırken ve pratikte, mevcut değişkenler göz önüne alınması ve kural olarak anlatılanların oryantasyonunu yapmak gerekliliğine vurgu yapmak istiyorum. "Sistem" denen şeyin eğitimini alıp, sağa virajda orta çizgiye yaklaşıp dönerken traktör sollayan otomobile çarpan çok eğitimli sürücü gördüm ...
    Bir de "yanılıyor olmanın ötesine geçmek" ne demek ? Açıklarsanız memnun olurum.

  20. #20

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Alıntı shadowmaster adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @zaferce ; şu eğitimi aldım şu kadar deneyim falan yazmayacağım. Amacım "tartışmak/polemik/demogoji" değil. Yalnızca sistem anlatılırken, uygulanırken ve pratikte, mevcut değişkenler göz önüne alınması ve kural olarak anlatılanların oryantasyonunu yapmak gerekliliğine vurgu yapmak istiyorum. "Sistem" denen şeyin eğitimini alıp, sağa virajda orta çizgiye yaklaşıp dönerken traktör sollayan otomobile çarpan çok eğitimli sürücü gördüm ...
    Bir de "yanılıyor olmanın ötesine geçmek" ne demek ? Açıklarsanız memnun olurum.
    Yanılıyor olmanın ötesine gitmek artık daha da çok yanılmaya yer kalmayacak kadar yanlış düşünüyor olmak. Çok çok çok aşırı yanılmak. Tamamen konuya uzak olmak. Hiç mi hiç anlamamış olmak.

    Karşı şeritte traktör varken şeridinin solundan viraj dönerken kaza yapan sürücülerden kaç tane olur ki de çok sürücü gördüm denebilir? Önünüzde bu tarif ettiğiniz kazayı 15 kişi filan mı geçirdi de çok gördünüz? Yoksa bir tane mi? Ya da belki de hiç görmemişsinizdir de uyduruyorsunuzdur.

    Karşı şeritte traktör varken traktörün dibinden viraj dönen sürücü sisteme göre filan sürmüyordur. Eksik anlamıştır, anlamamıştır. Konumlanma ilkeleri güvenlik ve yol tutuşun ardından görüşün geldiğini söyler. Yani karşı şeritte başka araç varken şeridin solundan devam edilmez, şeridin ortasına yaklaşılır. Yol eğitimiyle ilgili videolar listesi başlığında hem Alparslan BUlut'un hem de Uğur Ertekin'in bu konuya değindiğini görebilirsiniz. O gördüğünüz bu hatayı yapan çok sayıda sürücü (kaç tane böyle kaza gördünüz doğrusu çok merak ettim) yol eğitiminde eğitmeni pek iyi dinlememiş. Sistem her an bilgi doğrultusunda yeniden karar vermeyi gerektiren dinamik bir uygulamadır. Viraja her zaman şurasından girilir gibi bir yol eğitimi veren adamdan yol eğitimi aldıysanız paranızı geri versin.

    Sistem sizin ifade ettiğiniz gibi ideal yol koşulları için tasarlanmış değildir. Aksine tam da bizim ülkemiz gibi trafikte orman kanunlarının hakim olduğu, yolların ve yol tutuş koşullarının sıkıntılı olduğu yerlerde sürücülere daha çok lazım. Bunu ifade ettim sadece. Poleik tartışma filan yok. nasıl ki siz benim yazdıklarıma "takmayın la bunları, pist koşulları için bunlar, yavaş gidin yeter." diyerek aksi görüş bildirirken sıkıntı yoksa ben de siz yanılıyorsunuz deyince sıkıntı olmamalı.

    Anlatılanların oryantasyonunu yapmaktan ziyade konumlanma ilkelerini ve sistemin bilgi basamağı doğrultusunda dinamik olarak kullanmayı benimsemek lazım.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)