Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Sol virajda konumlanma

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Aha beyle.



    Akla hemen o kadar da kenardan gidilmez mıcır olur bi' şey olur gibi düşünceler geliyor, değil mi? Uğur Ertekin şöyle yazmış:

    Eğitime katılanların genelde, beni seyrettikten sonra, çizgiyle ilgili söyledikleri tek şey; ‘’ben motoru sizin kadar sağa hayatta yanaştıramam’’ oluyor. Birçok konuda olduğu gibi, bir şeylerin yerli yerine, tam tamına oturması, o konuda yapılan pratiklere ve zamana bakar. Yanaşma konusunda kendinizi rahatsız hissetmenizin sebebi bellidir; ‘’motoru kenara kaçırma (mıcır vs..) korkusu’’. Doğru şekilde yaptığınızda size söz veriyorum öyle bir şey olmayacak!! Öncelikle kafanızdan bu korkuyu atın.

    Çalışma şekli (Sol Viraj); İlk olarak bu [...]
    Yazının devamı için bkz. https://www.artmotoakademi.com/akade...eler.php?id=22

    Ekran görüntüsünün aldındığı video Alparslan Bulut adlı eğitmene ait. bkz. https://www.youtube.com/watch?v=l4kZTZnagpk

    Başka örnekler için bkz. http://www.motosiklet.net/forum/moto...r-listesi.html
    potasyum bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    cıbırlover1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2015
    Şehir
    Polonya
    Motosikleti
    CBR 125R
    Böyle konumlama son derece doğru..
    Çünkü yolun ne kadar dışarısına çikarsaniz hem yolun içini o kadar iyi görürsünüz hemde eğer virajda araç sollayan sığırlar olursa burada ki gibi tek gidiş geliş olan bir yolda güvenlice viraj alırsınız..
    Egitimlerde ögretilen altın kuraldır.. Virajlarda arabanin aksine motosiklette viraji dısaridan almak ..Çünkü ne kadar distan alirsaniz o kadar virajin icini iyi gorur ve tehlikenin daha önce farkina varirsiniz...Ancak pistteyseniz isler degisir tabi
    Dr. Fatih bunu beğendi.

  3. #3
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Motoru kenara kaçırma değil de asfalf üzerindeki sıkıntılar, çukurlsr asfaltta gelen toprak çamur taş çakıl. Eğer asfalton temizliğinden eminsek gayet de güzel konum aslında

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:26 ----------

    Alıntı cıbırlover1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Böyle konumlama son derece doğru..
    Çünkü yolun ne kadar dışarısına çikarsaniz hem yolun içini o kadar iyi görürsünüz hemde eğer virajda araç sollayan sığırlar olursa burada ki gibi tek gidiş geliş olan bir yolda güvenlice viraj alırsınız..
    Egitimlerde ögretilen altın kuraldır.. Virajlarda arabanin aksine motosiklette viraji dısaridan almak ..Çünkü ne kadar distan alirsaniz o kadar virajin icini iyi gorur ve tehlikenin daha önce farkina varirsiniz...Ancak pistteyseniz isler degisir tabi
    Peki sağ virajı da bu denli dıştan alabilir miyiz? Karşıdan gelen araca patlama ihtimalimiz daha yüksek.

  4. #4
    cıbırlover1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2015
    Şehir
    Polonya
    Motosikleti
    CBR 125R
    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru kenara kaçırma değil de asfalf üzerindeki sıkıntılar, çukurlsr asfaltta gelen toprak çamur taş çakıl. Eğer asfalton temizliğinden eminsek gayet de güzel konum aslında

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:26 ----------


    Peki sağ virajı da bu denli dıştan alabilir miyiz? Karşıdan gelen araca patlama ihtimalimiz daha yüksek.
    Yok.. Tam aksine daha az , nedeni ise siz viraja yine dıştan girdiğiniz icin yolun icerisine cok daha vakıf yada hakimsiniz... Eğer aracin karsi seritten baska bir araci sollamaya çıktığinı görürseniz, motoru yatırıp daha viraja tam girmeden dahi içe konum tekrar alabilirsiniz ... Ki kaldı ki siz sağa virajda hala sağ şeridin en solunda oldugunuzda sollamaya çıkacak araç sizi daha kolay görebilecektir ..

    Ayrıca tek sorunumuz araçların virajlarda sollaması degil... Ne kadar dıştan viraja girersek viraj icini o kadar iyi gördügumüz icin viraja girmeden viraj icindeki mazot,kum ,taş , yol çalismasi vs vs gibi bizim icin kazaya sebebiyet verecek seyleri önce farkedebiliriz ...

    Unutulmamali ki bir cok kaza yapan arkadasimizdan duydugumuz sey KESKE 2 SANIYEM DAHA OLSAYDI olur.. Yani tehlikeyi erken farketmek hayat kurtarabilir..

  5. #5
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    zaten bu şekilde girilir. yoksa siz bu konumda şeridin solundan mı gidiyosunuz ? ayrıca otobüsler en kör noktada genişten almak zorundadır aman diyeyim

  6. #6
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Abi bu Pulsar'ın süspansiyonu yok gibi sanki bisiklet. Basit bi çukurdan geçerken seleden 1 metre havalandığım oldu. Virajda böyle bi kasis karşıma çıkarsa ve motorun zıplayıp konacağı mesafe yoksa şarampole uçmazmıyım böyle konumlanma ile ?

  7. #7

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi bu Pulsar'ın süspansiyonu yok gibi sanki bisiklet. Basit bi çukurdan geçerken seleden 1 metre havalandığım oldu. Virajda böyle bi kasis karşıma çıkarsa ve motorun zıplayıp konacağı mesafe yoksa şarampole uçmazmıyım böyle konumlanma ile ?
    Cukura mi gir yazmis yaw ugur hoca? Sen bari yapma okumus etmis muhendis adamsin.
    oluroyle bunu beğendi.

  8. #8
    fatih. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    pulsar
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi bu Pulsar'ın süspansiyonu yok gibi sanki bisiklet. Basit bi çukurdan geçerken seleden 1 metre havalandığım oldu. Virajda böyle bi kasis karşıma çıkarsa ve motorun zıplayıp konacağı mesafe yoksa şarampole uçmazmıyım böyle konumlanma ile ?
    Mengü sen o motoru yak kardeşim kurtul gitsin=)
    bilirkişi bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Alıntı DKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zaten bu şekilde girilir. yoksa siz bu konumda şeridin solundan mı gidiyosunuz ? ayrıca otobüsler en kör noktada genişten almak zorundadır aman diyeyim
    Sag seridin ortasinin sagindan gidip bu adamin gittigi yerden gidiyorum sanmak var, bir de bu egitmenin konumlanma hassasiyetini yakalamak var. Konu sag sol davasi degil.

  10. #10
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Alıntı DKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zaten bu şekilde girilir. yoksa siz bu konumda şeridin solundan mı gidiyosunuz ? ayrıca otobüsler en kör noktada genişten almak zorundadır aman diyeyim
    En solundan girilmiyor ama boyle yolun kenarindan da girmiyorum, cunku trafikte kullaniyorum. Arkamdaki okuzun yanima gireceginden adim gibi emin oldugum icin dogru donmek veya konumlanmak icin defansif surusumden taviz veremem.

    Okudugum bir yabanci yazidan aklimda kalan cumle :

    Do not compromise safety for positioning !

    Benim icin Turkce meali : En iyi donen degil en guvenli suren ol, evine sag salim kazanan kazanir.
    --------------------------------------

    Bende sığar iki cihân ben bu cihâna sığmazam.

  11. #11
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı fatih. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mengü sen o motoru yak kardeşim kurtul gitsin=)
    Fiyatını yükseltmek yerine düşürdüler satamıyoruz

  12. #12

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Alıntı Sokollu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En solundan girilmiyor ama boyle yolun kenarindan da girmiyorum, cunku trafikte kullaniyorum. Arkamdaki okuzun yanima gireceginden adim gibi emin oldugum icin dogru donmek veya konumlanmak icin defansif surusumden taviz veremem.

    Okudugum bir yabanci yazidan aklimda kalan cumle :

    Do not compromise safety for positioning !
    Hocam çok doğru noktaya parmak basmışsın ben değinmeyi ihmal etmişim. Mengü Başkan'ın dediği konuyu zaten Uğur Hoca yazısında belirtmiş. Kenarda yol tutuşun riskli olduğu mıcır, çukur, taş tokaç varsa onun üzerine çıkmıyoruz. Senin de ifade ettiğin gibi arkamızda takip mesafesinde seyreden veya bize yaklaşan bir arabayla böyle viraja giriyorsak kendi şeridimizin ortasından devam ediyoruz zira böyle bir konumda olmak arabaya onu bizim olduğumuz yere davet ettiğimiz mesajı verecektir. Bu da bizim güvenliğimizi tehlikeye sokar. BU sürüş esnasında arkadan davet almış gibi gelip sıkıştıracak bir araba da yok motorun lastiğinin bastığı yerde mıcır veya çukur da yok. Mıcır veya çukur olsaydı üzerinden geçmeyecek kadar içeri gelecekti. Veya arkada araba olsaydı kendi şeridinin ortasından devam edecekti.

    Yolda nereden gideceğimize karar verirken sırasıyla üç konuya dikkat ediyoruz. 1 güvenlik, 2 yol tutuş, 3 görüş. Yukarıdaki videoda ilk madde ile ilgili bir sıkıntı olmadığı için görüş için konumlanıyor. Benzer şekilde sağ virajda nomralde kendi şeridinin en sağında konumlanıyor görüş için ama karşıdan araba gelince hemen güvenlik gereği kendi şeridinin ortasına kayıyor. Bunlar hep videolarda da var.

  13. #13
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    sadece sağ sol değil viraja girerken atacağın fren bile rol oynar eve dönüp dönememende. karşıdan gelen araç dönemezse tekerler gireceği yöne bakarak kayabilirde. onun dışında rüzgar, sıcaklık, yol durumu gibi birsürü faktör var. kendine hoca diyende var biliyorum sananda var. var oğlu var ne diyeyim yani

  14. #14

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Bir de her sey uygunken bile bu konumlanma hassasiyetini becermek var. Insan istersem yaparim diyor ama yapmak icin baya bir pratik istiyor. Ben kendi adima motora basladigimdan bu yana yaklasik 60 bin kmdir pratigini yapmaya cabaliyorum ama hala bu sekilde bir hassasiyet yakalaybilmis degilim.

  15. #15

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Kamera bir arkadaşımızda, öndeki sürücü ise eşim. 390 Duke ile sol virajları sanıyorum benden iyi alıyor.

    https://youtu.be/InQCPxdjvwA


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)