600cc'ye geçişte 125cc ile 250cc arasındaki fark
-
Herkese merhaba. 250cc'de 1-2 sene yaklaşık 10-15bin km yapmış birisi ile aynı tecrübeyi 125cc'de edinmiş birisi arasında 600cc 3 veya 4 silindirli, istenirse sakin bir kullanıma imkan sağlayabilen bir motosiklete geçişte tecrübe/güvenlik ilişkisi açısından nasıl bir fark olur?
Reklamlar
-
Güzel soru. Bravo. Hiç motor kullanmadım ama laf olsun torba dolsun diyerekten, 125 cc'den direk 600'e geçmek yerine herhalde en azindan 400 cc bir motora geçmek daha iyi olur. 250 cc den de 600'e geçilecek ise nispeten en kullanıcı dostu kullanırlığı kolay olan bir 600'e geçmek herhalde mantıklı olurdu. Bunları bunca zamandir forum okumamdan tecrube ettim. 600 lerin arasında hangisi en agresif olmayan derseniz, iste onu bilemem.
-
125-150cc'den 600cc dört silindire geçilmez... Mantıklı değil. Ben 250cc'den sonra bile en fazla çift silindir 600cc tavsiye ediyorum. Motosiklete 250cc ile başlanabilir, çılgın atan 4 silindir 600cc'ye geçilecekse araya muhakkak 500cc civarı çift silindir tavsiye ediyorum önce. Öbür türlü yüksek cc ile beraber gelen tehlikeleri 125-150cc'de tecrübe etmenizin pek mümkünatı yok. 250cc'de yine ucundan kıyısından kırıntısıyla tecrübe edersiniz, tam hakkı 500cc civarı çift silindirdir..
-
Kullanılan 250cc motorda bence duruma büyük etki yapar. R25 ilk çıktığında bugüne çok popüler oldu, birçok motovlogger test videosu çekti. Motorcu muhabbeti isimli vlogger kendisi zx600r kullanıyor,onun r25 testi videosu sonunda söylediği şuydu, " kesinlikle söyleyebileceğim şu r2t başlangıç motoru olamaz, kendi kawasakimi aratmadi neredeyse" , başka bir vlogger morvizorlu adam sanırım, oda r6 si ile kıyaslıyor ve çok benzer karakterde olduğunu vs vs söylüyor. Bu baglamda bence kullanılan 250 cc yide hesaba katarak daha sağlıklı bir değerlendirme yapmak mümkün olur.
-
125cc şehiriçi kullanım tecrübesi yaptırır. 250cc ise uzun yol ve viraj tecrübesi yaptırır. 600cc motor kullanırken hangi tecrübeye daha çok ihtiyacın olacaksa ona göre motor kullanmış olanın tecrübe/güvenlik daha yüksek olur.
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Bana göre, ikiside aynı konumdadır. Alışma süresinde ikiside hemen hemen benzer zorluklarla karşılaşır.
125-250 arasındaki 10-15 beygir fark, 100 beygire geçişte pek fark yaratmaz. Trafik tecrübesi fazla olan kazanır.
Not: Eğer 125ten 600cc SSe geçiş düşünüyorsan, araya 60-70-80 beygirlik başka bir araç sıkıştırmakta fayda var. Önemli olan beygirleri dizginlemek.
-
600 cc ayrı dünyalar 125 cc zaten bisiklet araya 250 cc koy
-
600 cc'yi gözde bu kadar büyütmemek lazım
-
Hepinize ilginiz için teşekkür ederim. 3 veya 4 silindir için sorma sebebim alt devirlerde 2 silindirlilere göre daha sakin oldugunu zannetmem, sesinden daha çok hoşlanmam ve genel zevkime uyması gibi durumlar. Uzamak, sert viraj almak gibi spor sürüşle ilgili şeyler ilgimi çekmiyor. Hatta hız/ivmelenme ihtiyaçlarım için 20 25 beygir bir motosikletin bana fazlasıyla yetecegini düşünüyorum. Benimkisi biraz keyif/hobi amaçlı.
Okuduklarımdan anladığım kadarıyla 15-20bin km 125cc tecrübesi + 4 silindir motosiklet ile yol eğitimi vs. alınırsa sakin kullanan bir insan için normal bir geçiş ne kadar zorluyorsa o kadar zorluyormuş, yanlış oldugunu düşünenler varsa yorum yapmanızı bekliyorum
-
Mersin İl Temsilcisi
125 (zealsun )
250 ( hyo Gv 250 )
500 ( gs 500 )
600 ( gsr 600
650 ( freewind )
800 (Bmw f 800 s)
1200 ( K1200R )
Cc ile yükseldim.
Aralarda farklı makinalar da test ettim
Ama viraj ve bazı kabiliyetleri geliştirme imkanım ve şansım oldu.
Tavsiye ederim.. yeter ki sabirli olun.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)