Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

600cc'ye geçişte 125cc ile 250cc arasındaki fark

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    logicache - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Agility125 Cbr125r Crf250l Nmax155 R25 D250 Xpulse
    Herkese merhaba. 250cc'de 1-2 sene yaklaşık 10-15bin km yapmış birisi ile aynı tecrübeyi 125cc'de edinmiş birisi arasında 600cc 3 veya 4 silindirli, istenirse sakin bir kullanıma imkan sağlayabilen bir motosiklete geçişte tecrübe/güvenlik ilişkisi açısından nasıl bir fark olur?
    Stratovarius bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    SolidSnake - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul
    Güzel soru. Bravo. Hiç motor kullanmadım ama laf olsun torba dolsun diyerekten, 125 cc'den direk 600'e geçmek yerine herhalde en azindan 400 cc bir motora geçmek daha iyi olur. 250 cc den de 600'e geçilecek ise nispeten en kullanıcı dostu kullanırlığı kolay olan bir 600'e geçmek herhalde mantıklı olurdu. Bunları bunca zamandir forum okumamdan tecrube ettim. 600 lerin arasında hangisi en agresif olmayan derseniz, iste onu bilemem.

  3. #3
    kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2009
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    Fazer 8 - MT-07
    125-150cc'den 600cc dört silindire geçilmez... Mantıklı değil. Ben 250cc'den sonra bile en fazla çift silindir 600cc tavsiye ediyorum. Motosiklete 250cc ile başlanabilir, çılgın atan 4 silindir 600cc'ye geçilecekse araya muhakkak 500cc civarı çift silindir tavsiye ediyorum önce. Öbür türlü yüksek cc ile beraber gelen tehlikeleri 125-150cc'de tecrübe etmenizin pek mümkünatı yok. 250cc'de yine ucundan kıyısından kırıntısıyla tecrübe edersiniz, tam hakkı 500cc civarı çift silindirdir..

  4. #4
    Salurbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2016
    Motosikleti
    Triumph Streettriple 765
    Kullanılan 250cc motorda bence duruma büyük etki yapar. R25 ilk çıktığında bugüne çok popüler oldu, birçok motovlogger test videosu çekti. Motorcu muhabbeti isimli vlogger kendisi zx600r kullanıyor,onun r25 testi videosu sonunda söylediği şuydu, " kesinlikle söyleyebileceğim şu r2t başlangıç motoru olamaz, kendi kawasakimi aratmadi neredeyse" , başka bir vlogger morvizorlu adam sanırım, oda r6 si ile kıyaslıyor ve çok benzer karakterde olduğunu vs vs söylüyor. Bu baglamda bence kullanılan 250 cc yide hesaba katarak daha sağlıklı bir değerlendirme yapmak mümkün olur.

  5. #5
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    125cc şehiriçi kullanım tecrübesi yaptırır. 250cc ise uzun yol ve viraj tecrübesi yaptırır. 600cc motor kullanırken hangi tecrübeye daha çok ihtiyacın olacaksa ona göre motor kullanmış olanın tecrübe/güvenlik daha yüksek olur.
    logicache, karaca3 ve karadenizz bunu beğendiler.

  6. #6
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    05 Ağustos 2007
    Şehir
    lubnatsi
    Motosikleti
    z1000e kesik.
    Bana göre, ikiside aynı konumdadır. Alışma süresinde ikiside hemen hemen benzer zorluklarla karşılaşır.

    125-250 arasındaki 10-15 beygir fark, 100 beygire geçişte pek fark yaratmaz. Trafik tecrübesi fazla olan kazanır.

    Not: Eğer 125ten 600cc SSe geçiş düşünüyorsan, araya 60-70-80 beygirlik başka bir araç sıkıştırmakta fayda var. Önemli olan beygirleri dizginlemek.

  7. #7
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    600 cc ayrı dünyalar 125 cc zaten bisiklet araya 250 cc koy

  8. #8
    kuzan14 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2016
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    CBR 600RR
    600 cc'yi gözde bu kadar büyütmemek lazım
    000000 bunu beğendi.

  9. #9
    logicache - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Agility125 Cbr125r Crf250l Nmax155 R25 D250 Xpulse
    Hepinize ilginiz için teşekkür ederim. 3 veya 4 silindir için sorma sebebim alt devirlerde 2 silindirlilere göre daha sakin oldugunu zannetmem, sesinden daha çok hoşlanmam ve genel zevkime uyması gibi durumlar. Uzamak, sert viraj almak gibi spor sürüşle ilgili şeyler ilgimi çekmiyor. Hatta hız/ivmelenme ihtiyaçlarım için 20 25 beygir bir motosikletin bana fazlasıyla yetecegini düşünüyorum. Benimkisi biraz keyif/hobi amaçlı.

    Okuduklarımdan anladığım kadarıyla 15-20bin km 125cc tecrübesi + 4 silindir motosiklet ile yol eğitimi vs. alınırsa sakin kullanan bir insan için normal bir geçiş ne kadar zorluyorsa o kadar zorluyormuş, yanlış oldugunu düşünenler varsa yorum yapmanızı bekliyorum

  10. #10
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    125 (zealsun )
    250 ( hyo Gv 250 )
    500 ( gs 500 )
    600 ( gsr 600
    650 ( freewind )
    800 (Bmw f 800 s)
    1200 ( K1200R )

    Cc ile yükseldim.
    Aralarda farklı makinalar da test ettim
    Ama viraj ve bazı kabiliyetleri geliştirme imkanım ve şansım oldu.

    Tavsiye ederim.. yeter ki sabirli olun.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)