Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Elektrikli araçlar gerçekten temiz mi/ verimli mi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    inshroud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2016
    Eminim yerinde yorum yapacak pek çok insan vardır buralarda. Motosiklet özelinde konuşmuyorum, konu genel olarak elektrikli araçlar.

    Bildiğiniz gibi özellikle son dönemde elektrik enerjisiyle çalışan araçlar, hatta hayatın her alanında fosil yakıtı yerine elektrik enerjisinin kullanımı ve bu konudaki çalışmalar ivme kazandı. Eski yöntem elektrik santralleri yerine güneş, rüzgar ve dalga gibi temiz elektrik üretim yöntemleri de oldukça revaçta. Ama... aması var, elektriğin depolanamama gibi bir sorunuyla karşı karşıyayız. Norveç'te 2 yıl sonra (20 miydi?) fosil yakıtı enerjisinin tamamen yasaklanarak elektriğe geçiş olacağını, aynı şkilde Almanya'da da böyle bir çalıma olduğunu biliyoruz. Burada Almanya'nın da dünyanın en büyük akaryakıtlı motor üreticisi oldugunu ekleyelim, süreç sancılı olabilir, neyse...

    Şimdi sormak istediklerim; çok uzun vadede elbette çevre için olumlu bir gelişme olacaktır ama kısa süre içerisinde araba sayısı kadar atık pil, elektrik motorlarının geliştirme çabaları için harcanacak kaynak gibi sorunlar, yanmalı ve patlamalı motorlar kadar gücün üretilemeyecek olması gibi sorunlarla karşılaşmayacak mıyız? Akaryakıtlı motorlarda 1910 yılında neredeysek şimdi elektrik motorları konusunda oradayız. Elektrik motorunda tek bir hareketli parça olması nedeniyle üretimi geleneksel motorlara göre daha kolay olmasına rağmen tek arızasında çöp olması da başka bir konu (tabii ki geri dönüştürülür ama ne oranda?)

    Velhasıl, elektrik motorları geleneksel motora göre hangi oranda verimli ya da ne kadar geliştirilebilecek? Pil atıkları ne olacak? Bunun çevreye maliyeti ne olacak? Zorunlu kılınmasıyla çöp olacak şimdiki otomobiller ne olacak? Fosil yakıt lobisi ne yapacak? Bir zaman geldiğinde elektriği depolayabilecek miyiz? Bir zaman geldiğinde ihtiyaç olan elektriğin tamamını yenilenebilir kaynaklardan karşılayabilecek miyiz? (Bildiğim kadarıyla Almanya bunu da 1 saatliğine yapabildi)

    İyi mi olacak yav ne olacak?
    Evrim her zaman dört ayaktan iki ayağa doğru olmuştur...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    09 Eylül 2014
    Şehir
    ankara
    Elektrikli araclar cok verimlidirler.Cevreyede sifir emisyon birakirlar. Pil atiklari felan donusturulebilir. Ama bu isteki muallak konu bu araclarin yakiti olan elektrigi fosil yakitlardan elde ediyoruz

  3. #3
    ceyhun383 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ekim 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ESKİ bajaj discover 125 YENİ HONDA CB125E
    okuyan çıksın CASİO

  4. #4
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Yanlış bir bilgi temelli kanaat açıklamışsın. O yanlış bilgi de elektrikli motorların yeni bir icat olduğu zannından kaynaklanıyor.
    Halbuki elektrikli motorun icadı diğerlerinden en az 100 yıl öncedir sanıyorum.
    Bu motorların taşımacılıkta kullanılması da öyle.
    Daha sonra içten yanmalı motorların daha fazla tercih edilmesi elektrikli motorların gelişmesini durduran bir etken olmuş.
    Fakat, tramvay, tren, metro araçları gibi elektrikli motorlara sahip araçlar düşünülünce pek de geri bir teknoloji olduğu söylenemez.
    Son zamanlarda kırılan hız ve mesafe rekorları da bu motorlar üzerindeki şüpheleri büyük ölçüde dağıtıyor.

    Elektriğin depolanması ve piller ne olacak hakkındaki sorularında haklı olabilirsin çünkü o kadar detaylı bilgi sahibi değilim.
    Fakat üstünde giden aracı şarj eden yollar, güneş enerjisi ile çalışan dolum istasyonları çoktan kullanılmaya başlandı.
    Yani elektrik ihtiyacının karşılanması konusu yavaş yavaş tedirgin edicilikten uzaklaşıyor.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  5. #5
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    petrol istasyonu açılacağına elektrik hızlı şarj istasyonları kurulur devletçe, satılır veya kiraya verilir. şu an elektrikli motorların en göze batan sıkıntısı kullanım süresi/mesafesi; ama bazı markalar 300-500 km gibi değerleri görmeyi başarmış tek bir şarjda. zamanla bu değerler daha da artacaktır.

    zero muydu neydi elektrikli motosikletleri olan, garanti süresi de oldukça uzun; ama ilk maliyet oldukça yüksek. gerçi dediğim gibi, zamanla tek şarj menzili arttıkça verilecek meblağa değecektir.

  6. #6
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış bir bilgi temelli kanaat açıklamışsın. O yanlış bilgi de elektrikli motorların yeni bir icat olduğu zannından kaynaklanıyor.
    Halbuki elektrikli motorun icadı diğerlerinden en az 100 yıl öncedir sanıyorum.
    Bu motorların taşımacılıkta kullanılması da öyle.
    Daha sonra içten yanmalı motorların daha fazla tercih edilmesi elektrikli motorların gelişmesini durduran bir etken olmuş.
    Fakat, tramvay, tren, metro araçları gibi elektrikli motorlara sahip araçlar düşünülünce pek de geri bir teknoloji olduğu söylenemez.
    Son zamanlarda kırılan hız ve mesafe rekorları da bu motorlar üzerindeki şüpheleri büyük ölçüde dağıtıyor.

    Elektriğin depolanması ve piller ne olacak hakkındaki sorularında haklı olabilirsin çünkü o kadar detaylı bilgi sahibi değilim.
    Fakat üstünde giden aracı şarj eden yollar, güneş enerjisi ile çalışan dolum istasyonları çoktan kullanılmaya başlandı.
    Yani elektrik ihtiyacının karşılanması konusu yavaş yavaş tedirgin edicilikten uzaklaşıyor.
    denizaltı suya girdiği zaman tamamen elektrik motoruyla gidiyor mesela ve denizaltılarda 70 yıla yakın bir süredir Lityum iyon teknolojisi kullanılıyormuş zaten. Bu sebeple batarya teknolojisinin de gördüğümüzden çok daha ileri olduğunu düşünüyorum ben.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:23 ----------

    Alıntı shruikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    petrol istasyonu açılacağına elektrik hızlı şarj istasyonları kurulur devletçe, satılır veya kiraya verilir. şu an elektrikli motorların en göze batan sıkıntısı kullanım süresi/mesafesi; ama bazı markalar 300-500 km gibi değerleri görmeyi başarmış tek bir şarjda. zamanla bu değerler daha da artacaktır.

    zero muydu neydi elektrikli motosikletleri olan, garanti süresi de oldukça uzun; ama ilk maliyet oldukça yüksek. gerçi dediğim gibi, zamanla tek şarj menzili arttıkça verilecek meblağa değecektir.
    o 500km üzerini tesla yaptı... yaptı ama 500kg'lik arabaya 1500kg batarya yükleyerek yaptı.
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  7. #7

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Depolama artık aşıldı gibi birşey , herkesi " graphene " teknolojisini araştırmaya davet ediyorum.

    Daha uçuk kaynaklarda hali hazırda mevcutta oldukalrı dillendirilmekte , iddia edenlerde yabana atılacak kimseler değiller.

    Sorun/arslan payının kime kalacağı, abonelik sistemine benzer sağma sisteminin nasıl işletileceği.

    Tabii dünyada kalan/kalabilen kaç kişinin bu teknolojilere sahib olabileceği, gelecek karanlık görünüyor.

    Geleceğe ait bir projeksiyonda bahs edilen şey, torunlarımız/çocuklarımız sohbet ederikene ; Bu dedelerimiz ne kadar aptal kimseler imiş, sen tut petrolu yak , diyecekler.

    Kısacası = Bir cisim yaklaşmakta komtan logar.

  8. #8

    Üyelik
    02 Aralık 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda NC750D Integra
    Öncelikle özellikle ülkemizdeki elektrik üretim yöntemleri düşünüldüğünde çok tartışmalı bir konu. Kömürle %40 civarı veya doğalgazla %30 verimlerle üretilen elektriği kullandığımız düşünüldüğünde şu anda bu konuda "temiz" yorumu yapmak çok anlamlı değil. Ama bu Ar-Ge yapılmadan ve kullanımlar olmadan düzelemez. Ancak mantıklı bir projeksiyonla 2030 öncesi böyle bir şey beklememek lazım gibi.

    İşin ilginci ben geleceği akülü elektrikli araçlarda görmüyorum. Bence depolanabilirlik ve çevrecilik konusunda hidrojen esaslı motorlar hala çok önde. Amerika'da 2008 yılından beri yollarda olan Honda FCX Clarity asıl cevap olabilir. Elektrikli araçlar bir geçiş süreci. Fosil yakıtlı içten yanmalı motorlardan temiz taşıma yöntemlerine geçiş için önemli bir basamak. Ama özellikle elektrik depolamanın çok da temiz bir işlem olmaması (http://www.kitco.com/ind/Albrecht/2014-12-16-How-Green-is-Lithium.html) bence cevabın bu olmadığının en önemli göstergesi.

  9. #9

    Üyelik
    21 Mart 2016
    Motosikleti
    MT-25 ABS
    Dünya temiz kalsın diyemi hep bunlar ?

  10. #10

    Üyelik
    23 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    inşallah discoery 150s
    Elektrik motoru içten yan mali motordan daha önce kullanılıp geliştirilmeye başlandı. Hatta ilk arabalarda elektrik motoru daha yaygındı. Fakat ford model t de lobicilik faaliyeti sonucu içten yan mali motoru secince seri üretim sonucu bu tip motorlar otomobillerde yaygınlaştı ama askeri ve taşımacılık sektöründe kullanılmaya devam edildi.

    Şimdi ise gerek devlet zoru gerek çevre baskısı gerekse müşteriye yeni bir ürün sunma kaygısı ile tekrar hayat imza giriyorlar. Elektrikli binek araçlar son 10 yılda çok gelişti. Maliyetleri düştü mendilleri arttı geri dönüşüm oranı yükseldi ve şarj istasyonları açıldı.

    Eger elektrik yenilenebilir enerjiden elde ediliyor ise gayet çevreci. Hemde ekonomik. Ama asıl soru diğer alternatif yakıtlar hidrojen ve biodizel gibi ne durumda. Ona da bakmak lazım.

    Benim tahminim hybrid ve %100 elektrikli araçlar gittikçe yaygınlaşacak istesek de istemesek de. Fakat bu içten yan mali motoru uzunca bir süre tahtından edemez. Belki 2050 de elektrik yarı yarıya olabilir oda bütün dünya kanunlarla destek verirse.

  11. #11
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Hımm.... acaba elektrikli arabaya binersek abdest kaçar oruç bozulurmu.

  12. #12
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Her yil duzenli Amerikaya seyahat ederim genelde los angeles, huston, vegas taraflarina, genelde arac kiralar ve yolda uzun vakit geciririm.. bu benzin canavarlarini kullanan amerikada o kadar cok elektrikli ve hiybrid arac varki inanilmaz...hatta araciniz hybrid yada elektrikli ise pool denen en sol seritte tek sofor kullanma hakkinizda oluyor (belli saatlerde pool denen seritte aracta tek kisi iseniz kullanamazsiniz).. o kadar cok bahcesinde sarja takili arac gordumki inanamazsiniz.. koca koca escalade ler navigatorler hybrid..otel otoparkarinin bir kismi sarj istasyonlarina ayrilmis.. elalem aldi yurudu biz de hala az parmak kacarsa tuvalette oruc bozulurmu tartisiyoruz.. Almanya gecen ay 1 saat boyunca tum konvansiyonel elektrik santrallerini kapatti ve 1 saat sure ile gunes ve ruzgar turbinlerinden sagladigi enerjiyi kullandi..bu haber survivorda gecn aksam kim elendiden daha kucuk puntolarla gecti...

  13. #13

    Üyelik
    24 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Duke250>YBR125
    Merhaba,
    Elektrik motorlarına önceden fazla rağbet olmamasının bir sebebi de hız ve tork kontrolünün randımanlı yapılamaması veya yapılması durumunda verimi önemli ölçüde düşürmesidir. Ancak yarıiletken teknolojisinin 20.yy ortasından beri gelişerek gelmesi ile beraber bu motorların hız ve tork kontrolü kolaylaşmış ve yüksek verimli motor sürücüleri ile beraber artık yüksek verimli bir şekilde elektrik motorlarını kullanmak mümkün.

    Temiz enerji konusunda ise elektrik motorları yine öndedir. Çünkü yüksek verim, aynı çıkış gücünü üretmek için içten yanmalı motorlara göre daha az giriş gücüne ihtiyaç demektir. İki motorun da enerji kaynağının fosil yakıt olduğunu varsayarsak elektrik motorunun üreteceği güç için daha az fosil yakıt harcayacağını rahatlıkla söyleyebiliriz. Bu da iki motor tipini karşılaştırırsak elektrik motorlarının çevreyi daha az kirlettiğini gösterir.

    %85-%90 gibi verim değerleri elektrik motorları için normal sayılırken, içten yanmalı motorlarda ise bu değerlerin yakınına bile yaklaşılamaz ve içten yanmalı motorların verimleri %20-%35 arasıdır.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)