Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Kavşaklarda Dikkatli Olmak Lazım

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    schumacher__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2008
    Şehir
    Doha
    Motosikleti
    Artık 4 teker..
    Bu videoyu o haklı bu haksız tartışmasından ziyade özellikle genç arkadaşlara örnek olması açısından yüklüyorum. Kavşaklarda son derece dikkatli olmak lazım çünkü muhteşem sürücülerimiz son anda bakmadan, sinyalsiz dalış yapabiliyorlar. Her zaman bu kadar şanslı olunmayabilir.



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    emrb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    XJ6

  3. #3
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Bmw ne kadar mal ise NC li arkadaşın yaptığıda bir o kadar saçmalık... Sağdan gaz açmadan bir bak hele dimi dalma riski yaratacak araç varmı
    bilirkişi bunu beğendi.

  4. #4
    schumacher__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2008
    Şehir
    Doha
    Motosikleti
    Artık 4 teker..
    Alıntı Darkcity2000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bmw ne kadar mal ise NC li arkadaşın yaptığıda bir o kadar saçmalık... Sağdan gaz açmadan bir bak hele dimi dalma riski yaratacak araç varmı
    Zaten bakıyor olduğu için kurtarmış olabilir mi?
    weirdo1 bunu beğendi.

  5. #5
    Draconian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2015
    Şehir
    Beylikdüzü/İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Boxer
    Sağa giriş veya sağdan çıkış varsa mümkün olduğu kadar orta ve sol şeritten gitmek lazım. Bmwliden ziyade taksi ve servis şoförleri çok yapıyor bunu.
    TimFx bunu beğendi.

  6. #6
    inshroud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2016
    Arkadaş bu nasıl bir motor sesidir ya? Bence suç sağ şeritte olduğu için helikopterde. Üstten gidebilirdi.
    Uykusuzcorap bunu beğendi.

  7. #7
    Akhunturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Her ikisi de son derece hatalı... Çünkü ikisi de yanlış şerit değiştiriyor.
    Her şeyden önce trafiğin ABC si yani yol işaretleri ve şerit çizgilerini okuyabilmek gerekli...
    İkisinin de şerit değiştirdiği yerde artık devamlı çizgi başlıyor yani en basit anlatımla çizgi kesilmeden sürekliliği varsa diğer şeride geçemezsiniz kardeşim. Bu trafiğin kırmızıda dur-yeşilde geçten sonraki ilk derste verilmesi gereken kurallarından biridir.
    Kaldı ki orası bir kavşaksa ve motosiklet gibi bir alet kullanıyorsanız ve tüm bunlar Türkiye gibi bir ülkede geçiyorsa iki değil beş kat hatta on kat daha öngörülü olmak sürekli tetikte olmak zorundasınız.

    Motor sürücüsü ölmediğine dua edip , kusurunu tartışmadan kabul edip ders çıkartmalı...
    srwnk ve TimFx bunu beğendiler.

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    ikaz vermeden sağ seride geçtiği için bence asil kusuru araba alıcaktır

  9. #9
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    Alıntı istanbu_gezg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ikaz vermeden sağ seride geçtiği için bence asil kusuru araba alıcaktır
    evet sizin trafik bilginizi şuan tartışabiliriz...

    öncelikle arabada kesinlikle suç var , sinyal vermiyor ve son anda sağa dönüş yapıyor. bu konuda aynı düşüncedeyiz...

    asıl gelelim en büyük suçluya yani motorluya...

    bu şekilde kavşak olan yerlerde asla ve asla bu videodaki gibi bir sürüş yapılmaz. bak sağdan geçilmez falan demiyorum , evet geçilmezde hepimiz geçiyoruz o yüzden bunu söylemiyorum. videodaki gibi bir sürüş asla yapılmaz çünkü bmwlinin yaptığı gibi birisi gelir son anda önüne kırar ve kaza yaparsın. Arkadaş biraz daha hızlı olsaymış belkide duramazdı... durdu , kurtardı vs iyikide kurtarmış ucuz atlatmış...

    burada suç oranını 100 üzerinden düşünürsek %75 motor %25 araçtır. motor yanlış şeritte , yanlış şekilde kullandığı için araç ise sinyal vermeyip son anda saptığı içindir.
    Mengu16 ve bilirkişi bunu beğendiler.

  10. #10

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Orada bir tane mal var o da motorun sürücüsü... Trafikte düz çizgilerin üzerinden gidilmez, bu birinci kuraldır. İkincisi de yol ayırımlarına gelmeden pozisyonunu alman gerekir ki aslında bunu da o çizgiler sağlıyorlar. Orada ikisi de hatalı ama motosiklet kullandığı için motorcu bir kat daha hatalı. Böyle salakça motor sürenler kaza yapmaua mahkumdurlar.
    Mengu16, berkcigdem ve bilirkişi bunu beğendiler.

  11. #11

    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Derbi ETX
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Orada bir tane mal var o da motorun sürücüsü... Trafikte düz çizgilerin üzerinden gidilmez, bu birinci kuraldır. İkincisi de yol ayırımlarına gelmeden pozisyonunu alman gerekir ki aslında bunu da o çizgiler sağlıyorlar. Orada ikisi de hatalı ama motosiklet kullandığı için motorcu bir kat daha hatalı. Böyle salakça motor sürenler kaza yapmaua mahkumdurlar.
    Dikkat ederseniz motorlu olan arkadaş farkında gibi düz çizgiyi biraz kaçırmış, sanıyor olmalı ki, o çizgilerden üzerime araç çıkmaz.

  12. #12
    schumacher__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2008
    Şehir
    Doha
    Motosikleti
    Artık 4 teker..
    Burada böyle şu haklı, bu haksız tartışmasına girmemek için başta özellikle yazdım bunun için yüklemiyorum, sadece örnek olarak izleyin diye fakat bilirkişi arkadaşlar dayanamayıp oranları çıkarmışlar bile. Fakat bu çok bilirkişi arkadaşların görmeyip atladığı bir konu var, motor kavşağa araçla beraber girmiyor, araç anayoldan sağa ayrılıyor, motor ise kavşağa en sağdan bağlanıyor.
    Yani motor zaten en sağdan bağlanıyor kavşağa, hatası önündeki araç ağır kaldığı için onu sağından geçtikten sonra anayola bağlanmak istemesi (buna rağmen devamlı çizgiden önce sola geçecekken önü kesiliyor), zaten bu riskten haberdar olduğu için solunu kollayarak bu hareketi yapıyor ve bu sayede soldan dalış yapan bmw yi görüp durabiliyor.
    Aracın yaptığının ise hiçbir açıklaması yok, anayolda giderken düz çizgi başladıktan sonra son anda sinyalsiz sağa kırarak kazaya davetiye çıkarıyor. Yaptığının hiçbir savunulacak tarafı yok. Burada motoru asli kusurlu çıkarmak apaçık yanlı olmak olur.

  13. #13
    harung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2014
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250
    motorlu arkadaş hatalı
    araba süren direk o...
    "Bildiğini sandığın bir şeyi asla öğrenemezsin."
    Epiktetos

  14. #14
    schumacher__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2008
    Şehir
    Doha
    Motosikleti
    Artık 4 teker..
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Orada bir tane mal var o da motorun sürücüsü... Trafikte düz çizgilerin üzerinden gidilmez, bu birinci kuraldır. İkincisi de yol ayırımlarına gelmeden pozisyonunu alman gerekir ki aslında bunu da o çizgiler sağlıyorlar. Orada ikisi de hatalı ama motosiklet kullandığı için motorcu bir kat daha hatalı. Böyle salakça motor sürenler kaza yapmaua mahkumdurlar.
    Mal mal yorum yapacağına salakça hakaretlerini kendine sakla. Anlamıyorum ki kendinizi ne sanıyorsunuz da böyle insanların yüzüne söyleyemeyeceğiniz hakaretleri etme, ahkam kesme hakkını kendinizde buluyorsunuz.

  15. #15

    Üyelik
    16 Eylül 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    gt250r
    Motorlu arkadaş hatali olmasına rağmen videoyu buraya koymussun bide o tavri kornaya uzun uzun basmasi beni bile tahrik etti.İlk cikista connect benzeri araç var üzerinde yazilar motosikletin önünde olan araç iste o araci izle olmasi gereken i görürsün.

  16. #16

    Üyelik
    25 Nisan 2007
    Valla arkadaşlar eğri oturp doğru konuşalım... ŞAhsen hem otomobil hemde motosiklet sürücüsüyüm...

    Araba kullanırken amman motorlu kardeşlerim nerden çıkacak acaba diye pür dikkat halindeyim.. Ancak... Burası Türkiye daha geçen gün ben sol şeritten kaptırmışken üstüme üstüme ticari araç sinyalsiz ve kontrolsüz geldi dikkat etmesem yada panik yapacak bir bayan sürücü falan olsam o hızla çok ciddi bir kaza kaçınılmazdı...

    Yahu adamlar koskoca arabayı farketmiyor. Siz diyorsunuzki motorları farkedin bu ülkem için komik kaçıyor..

    Bir motorcu öncelikle her araya dereye girmeye çalışmayacak geçen gün bir Pulsarlı trafik canavarı ikinci köprü girişinde akrobasi deniyordu. Ya arkadaş bu tip motosiklet kullanıcılarına sesleniyorum neyine güveniyosun.. En dandik mini SMART bile çarpsa seni parça parça edecek kime neyin artisliğini yapıyosun..

    Sakin, önündeki , yanındaki ve arkasındaki taşıtı kollayan ve motosikletinin limitlerini bilen sürücüler olmamız şart...

    Motosiklette fren otomobil gibi işe yaramaz en iyi ihtimalle o panikle dengenizi bozar şehir içinde özellikle 100 + km.lere çok çok dikkat ediniz.. Motorunuzun markası modeli ne olursa olsun..

    Özellikle akıcı trafik ( 70 km.s/hız ve üzeri ) çok çok tehlikeli...O sürüşün vereceği dalgınlıkla birçok 4 tekerlekli taşıt sürücüsü herşeyi yapabiliyor..

    Ayrıca özellikle çok dar emniyet şeritlerinden yangından mal kaçırır gibi gazlayarak giden motorcu kardeşlerim. Yapmayın..Sizin için hiç hayırlı olmaz..

  17. #17
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    Alıntı schumacher__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Burada böyle şu haklı, bu haksız tartışmasına girmemek için başta özellikle yazdım bunun için yüklemiyorum, sadece örnek olarak izleyin diye fakat bilirkişi arkadaşlar dayanamayıp oranları çıkarmışlar bile. Fakat bu çok bilirkişi arkadaşların görmeyip atladığı bir konu var, motor kavşağa araçla beraber girmiyor, araç anayoldan sağa ayrılıyor, motor ise kavşağa en sağdan bağlanıyor.
    Yani motor zaten en sağdan bağlanıyor kavşağa, hatası önündeki araç ağır kaldığı için onu sağından geçtikten sonra anayola bağlanmak istemesi (buna rağmen devamlı çizgiden önce sola geçecekken önü kesiliyor), zaten bu riskten haberdar olduğu için solunu kollayarak bu hareketi yapıyor ve bu sayede soldan dalış yapan bmw yi görüp durabiliyor.
    Aracın yaptığının ise hiçbir açıklaması yok, anayolda giderken düz çizgi başladıktan sonra son anda sinyalsiz sağa kırarak kazaya davetiye çıkarıyor. Yaptığının hiçbir savunulacak tarafı yok. Burada motoru asli kusurlu çıkarmak apaçık yanlı olmak olur.
    aslında olay oranları çıkartmak değil.

    dediğiniz şeylere katılıyorum fakat aynı zamanda katılmıyorumda. bir önceki yorumumda bahsettim her iki araçta hatalı. evet bu bir ikaz videosu aslında. ders çıkartılacak bir görsel. çıkartılacak dersler ise

    1 - motorun gittiği şekilde gidilmez

    2 - trafikte bu şekilde araç çok kullanan insan var ve bunlara dikkat etmemiz lazım.

    benim gözümde motor daha ağır suçlu. sebebini tekrardan söylüyorum o şekilde oradan gidilir ise bir dallama çıkar önünüze kırar. evet bir dallamanın hatası size ceza olarak geri döner fakat siz o hatayı cezalandıracak davetiyeyi kendiniz vermişsinizdir.

    siz o davetiyeyi çıkartmadığınız halde bir olay olursa o ayrı...

    ben sağdan gidilmez diye bir şey demiyorum , aslında diyorum ama neredeyse hiç birimiz arabaların sağından geçmemezlik yapmıyoruz , yapıyoruz. fakat sizinde bahsettiğiniz gibi kavşak gibi yerlere girerken bu şekilde girilmez. evet sağdan araba geçtiğim oluyor ama kavşağa gelirken bunu yapmıyorum.

  18. #18

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    Ybr 125 Esd-Pulsar 200 NS(<3)
    madem orta şeritten gidecen neden son ana kadar sağ şeritte beklersin Motorcuda da hata var küçük bi şeysin şerit değiştirmen araba kadar zor değil beklemene luzüm nedir

  19. #19
    Mehmet_SIRLI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1290SDGT
    Bu tarz ayrılan yol kavşaklarına geldiğimde her an bir ayı nın aniden sağa sapacağını düşünüp gaz kesiyorum ve öyle geçiyorum. Trafik tıkalı olduğu için orta ve sağ şeritten gidemezsiniz mecburen sağ şerit yada emniyetten gidiyorsunuz onun içinde böyle atlayabilecek biri çıkabileceğini her an akılda bulundurmak gerekiyor.

  20. #20
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    durabilecek hızda ve ofsayta düşmemen lazım. arkadan gelen virajı alamayıp dışarı açılabilir. bu en basit örneklerden tabi önemli olan mantığını kavrayıp taktikleri o an'a göre uyarlamak gerekirki tecrübemizi herkese gösterelim


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)