Racing motor kullanıpta hayatta kalabilen aramızda kaç kişi var?
-
Reklamlar
-
Reşit adlı üyeden alıntı
Kullanmadığım motor tipi kalmadı. Geçen sene 10K kadar 600RR kullandım. Şu anda MT09 kullanıyorum. Bu zamana kadar kullandığım motorlar arasında bana en çok güven veren tip supersport ya da superbike. Çünkü bir motosikletten beklenen her şeyi(sürüş dinamikleri olarak) bu tip motorlar veriyor. Teknik olarak açıklamaya gerek yok, her yerden bulabilirsiniz. 09 u neden aldım? SS e bindiğimden beri İstanbul dışına çıkmadığımı fark ettim. Ayrıca sahilde şöyle geze geze gitmeyi özlediğimi fark ettim. Ben SS kullandığımda yavaş gidemiyordum. Yavaş gidersem yoruluyordum. MT ile aram çok iyi şu anda. Ama bir SS tadı ve güveni kesinlikle vermiyor. Kısmet olursa tekrar spor bir motor alacağım. Ama 2. motor olarak. Tanıdığım çoğu kişide SS+scooter kombinasyonu var.
Olay spor motorda değil, o motoru kullanamayacak kişilerin eline çok rahat geçmesidir. Benim kullanım tarzıma çok güvenli denilen cruiser tarzı motorlar uymuyor mesela. O tip motora binersem patlamam kaçınılmaz olur. İnsan kendisini biliyorsa sıkıntı yoktur. Çoğu kişi 100+ beygirleri çok hafife alıyor. Ben hep kademeli büyüttüm. 6 hp, 10 hp, 45 hp vs vs. Hepsini en az 30K kullandım. RR a ilk bindiğim gün hiç yabancılık çekmedim. Ama her zaman korkuyla bindim. Annemi babamı düşündüm. Motosiklet tabanca gibidir. Kullanmasını bilmiyorsan öldürür.
Hangi motor olursa olsun dediğin gibi korkuyla binmek lazım
Redline motor kullananlara ayrı bir gıcığım
Pulsarda 5.000 devirde vites attırırım
Genellikle 80-85 kmh arası kullanırım motoru
Redline motoru sürmeye ne gerek var?
En çok da şu tipik cg kullanıcıları yok mu
-
Tesadüfen girdim konuya. Meğersem ben de yazmışım zamanında. 09 u satıp daytona aldım. Yazdığım mesajda tekrar spor motor alacağım demişim ve aldım Çok şükür akıllı uslu binmeye devam ediyorum. Söylediklerim hala geçerli Kazasız belasız sürüşler herkese..
-
başlığa tıkladım ve okumaya başladım. ben yeni açıldığını düşünmüştüm taa ki bilginozi nin yazdığı mesaja kadar. onun yazdığını görünce bi an şaşırdım ve başlığın eski olduğunu farkettim. bi değişik oldum.
Aşırı hız ve dikkatsizlik motorcunun en büyük düşmanıdır.
-
Tefoo adlı üyeden alıntı
başlığa tıkladım ve okumaya başladım. ben yeni açıldığını düşünmüştüm taa ki bilginozi nin yazdığı mesaja kadar. onun yazdığını görünce bi an şaşırdım ve başlığın eski olduğunu farkettim. bi değişik oldum.
Aynı şey başıma geldi. Bir an yeni bir başlık sandım, Bilginin mesajını görünce garip hissettim.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
-
en iyi gaz kontrolüne
en iyi amortisörlere
en iyi frenlere
en iyi viraj kapasitesine
sahip motosikletle ölüyorsan sorun sende demektir.net
-
Levent göçmen abi versys alana kadar racing kullanıyordu bildiğim kadarıyla, her racing kullanan ölmeden bırakmayacak diye bişey yok...
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
initial-D adlı üyeden alıntı
en iyi gaz kontrolüne
en iyi amortisörlere
en iyi frenlere
en iyi viraj kapasitesine
sahip motosikletle ölüyorsan sorun sende demektir.net
En önemli şeyi unuttun:
KADERİN ÜSTÜNDE BİR KADER VARDIR
-
Pistonlar adlı üyeden alıntı
En önemli şeyi unuttun:
KADERİN ÜSTÜNDE BİR KADER VARDIR
tamam işte, sorun sende, senin kaderinde. motorun ne suçu var
-
Toplumda genel bir "motora binen ölür" inancı var.Konu hakkında ortak bir inanış oluşuyorsa,onu tamamen göz ardı etmek ne kadar yanlışsa körü körüne inanmakta bir o kadar yanlış.
Araba ile kıyaslandığında motor tehlikeli bir araç,bunun nedenlerini hepimiz biliyoruz. Motor kazaları her zaman cok daha fazla ilgi çekiyor toplumda,sayısı az olmasına rağmen sonuçları daha ağır olduğu için. Oysa ülkemizde her yıl binlerce araba ve diğer taşıtların karıştığı kazalar oluyor.
Racing motor ve diğer tarzdaki motorlar,buyuk bir kismi çok güçlü makinalar,rahatlıkla çok yüksek hızlara çıkabiliyor,burdaki yerleşik inanışın oluşmasına sebep veren en büyük etken racing motorların kullanıcı profili.
Motor binicilerini riskli kullanım bakımından sınıflandırsak eminim racing kullananlar (bana göre) en üstte çıkar.
İşte tamda bu yüzden toplumda racing motorlarla ilgili bir kanı olusmustur ve çokda haksız,altyapısı olmayan bir durum değildir.
Geçen hafta bmw r90 modelini kullandım,motor naked ama inanılmaz bir tork ve gayet yerinde bir güce sahip. 120 nm tork 110 beygir 1159cc. Şimdi gazı açtığınız anda motor uçuyor, birçok racing motordan daha yüksek torka sahip, 0-100 km yi 2.8 saniyede tamamlıyor. Güç ve gidiş bakımından hız yapmaya,sizi gaza getirmeye ve üzerinden atmaya çok müsait ama bu motora sahip olan profilin sürüş tarzı, olaya yaklaşımı çok farklı.
Sonuç; birçok güçlü motor var , olay kullanıcı profilinde bitiyor
-
Racing derken 120hp ve üstü makinelerden bahsediyoruz değil mi?
-
Beni de yazın oraya, çok şükür. Hız da yaptık, virajda da yattık, ama hepsini ortamın ve aletin en müsait olanı ile. Misal bazıları 10 liraya balata değiştirirken ben gittim 50 liraya değiştirdim, hiç bir zaman başkalarının gazına gelmedim, sevdiklerimi aklımdan hiç çıkarmadım.
-
Bu konuda cozurtan arkadaşların http://www.motosiklet.net/forum/motor-sporlari/176682-kenan-sofuoglu-bu-hafta-sonu-ispanya-daki-yarisa-katilacak.html
bu başlıktaki yorumumun altına bekliyorum.
Racing e binen adam profili Enduro/Touring e binen adam profili ile değiştirsen sonuç değişmezdi heralde. Kafa kuduzsa 3 tekerli bisiklet versende aynı şeyler olacaktır. Herkez sonunu kendi tuttuğu iple çekiyor.
-
Hocam şimdi racing var racing var. Yani 1000 i var 125 i var.
Eğer ss istiyorsan şekli tasarımı için diyosan ben gaza gelip basarım diyosan al bi 125 veya 250 cc ss hem fazla basmaz hem de büyüklerine göre sürüşü kullanışı kontrolü daha kolay.
-
Yüzde 90 a nasıl ulaştınız bilmiyorum ama racing değil bence comutterler çok kaza yapıyor. gençlerin altında cg dedikleri motorlar var 100 cc motoru modifikasyon ile 200 cc ye çıkarıyorlar. el bombası gibi geziyorlar. Bilinçli olmak önemli. bence racingle alakası yok. Şuan naked kullanıyorum bence yapı olarak commutterden daha güvenli.. yada bana öyle geliyor.
-
Capitao_3 adlı üyeden alıntı
Yüzde 90 a nasıl ulaştınız bilmiyorum ama racing değil bence comutterler çok kaza yapıyor. gençlerin altında cg dedikleri motorlar var 100 cc motoru modifikasyon ile 200 cc ye çıkarıyorlar. el bombası gibi geziyorlar. Bilinçli olmak önemli. bence racingle alakası yok. Şuan naked kullanıyorum bence yapı olarak commutterden daha güvenli.. yada bana öyle geliyor.
Ölümü motor cinsinden çok ekipmanlı ekipmansız kullanıma bağlamak lazım.
Veyada kullanım hatasına.
Ekipmansız kullanırsa olmayacak yolda olmayacak hareketler yapılırsa, (tabi dış etkenlerde var motorları hiçe sayan sürücüler felan) ölümle de sonuçlanabilir sakat da kalabilir bu durumda.
Trafik kurallarına uyup gerekli ekipmanlarda kullanılırsa ölüm riski en aza indirilir.
-
thedarkfire adlı üyeden alıntı
Ölümü motor cinsinden çok ekipmanlı ekipmansız kullanıma bağlamak lazım.
Veyada kullanım hatasına.
Ekipmansız kullanırsa olmayacak yolda olmayacak hareketler yapılırsa, (tabi dış etkenlerde var motorları hiçe sayan sürücüler felan) ölümle de sonuçlanabilir sakat da kalabilir bu durumda.
Trafik kurallarına uyup gerekli ekipmanlarda kullanılırsa ölüm riski en aza indirilir.
Motor gücü ne kadar artarsa riskte bir o kadarda artar
-
Racing kullanan da öluyo kullanmayanda
-
velizrsln adlı üyeden alıntı
Racing kullanan da öluyo kullanmayanda
Racing çok daha fazla
-
her kes istediği racingi kullanır
biz racing sürmesini de biliriz
kimse kimsenin racingine karışamaz
ben motora bindim demem bir racing sürmedikçe
racing ruhun gıdasıdır
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)