Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motoru ısıtmak ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Ahmtmngrsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2015
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Mondial Z-one-S 180
    Arkadaşlar motoru ısıtmak diye tabir ettiğimiz şey nedir beni bi aydınlatabilir misiniz ? Her sabah yapıyorum ama nedenini bilmiyorum. Motoru ısıtmak ne işe yarıyor ? Motorun iyice yağlanması için felan mı acaba ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Yaz Kış fark etmeksizin yaptığım olay , rölantide Kış aylarında 2 dakika kadar maximum 3 dakika yeterli ısı ve yağlama yapmsını beklerim , Yaz ay'ı ve şu avurucu sıcaklarda dahi Yazın 1-2 dakika mutlaka beklerim , bu süreçte alsa ve kataa gaz devir çevirtmem.

    Motorum su soğutma olduğundan bu konuda daha rahatım.

    Yağlama ve metallerin çalışma sıcaklığına erişmesi genleşmesi konusu, daha evvelden ettiğm tecrübelerde kesinlikle bariz performans farkı verimlilik gözlemledim.

    Şapkasız çıkmam abi , ısıtmadan asla.
    Motor_Derili ve Ahmtmngrsy bunu beğendiler.

  3. #3
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Motor soğukken piston çok hafif ovaldir, ısınınca şekle gelir. Soğuk motora aşırı devir yaptırırsan anormal aşınmalar olur piston ve silindirde. Motor çalıştırıldıktan sonra yola çıkmadan önce rölantide 2 dakika kadar ısıtılmalıdır. Ondan sonra da hava soğutmalılarda 5 dakika, su soğutmalılarda 10 dakika motor 5-6 bin devir aralığından yukarlara çıkarılmamalı. Su soğutmalılar daha geç ısınıyor çoğu motosiklette devridaim pompası sürekli çalıştığı için.
    Ahmtmngrsy bunu beğendi.

  4. #4
    rebel_punto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Osmaniye / Memleket Hatay
    Motosikleti
    Pejo.Jawa.Titan.Ybr.Cbr.Vstrom.Drift.Pulsar.Gs800
    Yazın 30 saniye kışın 1 dakika kadar orta sehpa da rolanti de çalışsın. Sonrasında yaklaşık 2 km kadar 3 bin devri geçmeden yol alın. Isıtmadaki asıl amaç yağı optimum sıcaklığa getirerek yaglama yi en iyi duruma getirmek.
    Motor_Derili bunu beğendi.
    Motosiklet ruhlu araba - QQ - kullanıcısı.

  5. #5
    Ahmtmngrsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2015
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Mondial Z-one-S 180
    Saolun arkadaşlar

  6. #6

    Üyelik
    19 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul - Bakırköy
    Motosikleti
    BMW F650 GS (2006 Model)
    Kaç saniye sürüyor bilmem ama balaklavayı, kaskı, eldivenleri falan giyene kadar ısıtırım.

  7. #7
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor soğukken piston çok hafif ovaldir, ısınınca şekle gelir. Soğuk motora aşırı devir yaptırırsan anormal aşınmalar olur piston ve silindirde. Motor çalıştırıldıktan sonra yola çıkmadan önce rölantide 2 dakika kadar ısıtılmalıdır. Ondan sonra da hava soğutmalılarda 5 dakika, su soğutmalılarda 10 dakika motor 5-6 bin devir aralığından yukarlara çıkarılmamalı. Su soğutmalılar daha geç ısınıyor çoğu motosiklette devridaim pompası sürekli çalıştığı için.
    aga motor ya 6-7 bin devir çeviriyorsa

  8. #8
    mozgur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Tvs Apache RTR 150 / CRF 250 L
    Valla bir işe yarıyormu yaramıyormu orası muamma. Ben bakındım çok elde net bir veri yok. Hep şöyle olur böyle olur.

    Şu ana kadar ne arabayı ne motoru ısıttım. 317.000 de broadway'i sattım, motoru hala taş gibiydi.


    Elimde bu konuyla ilgili bulunan tek veri yeni arabanın kitapçığı. Yeni arabanın kitapçığında (Seat Ibiza ST) çalıştırın ve direk aracı hareket ettirin yazıyor. Tam aksine altta uyarı var ısıtmak için beklemeyin diye. Sadece 5 dk kadar zorda kalmadıkça 2500 devirin üzerine çıkmayın yazıyor ki 2500 devir dizel bir makina için yüksek bir devir...

    O yüzden basıyorum gidiyorum ben. Bir zararını da görmedim şu ana kadar.

    Keza sen rölantide benzin harcayarak sakındığın aşınmadan çok daha fazlasını marş sırasında yapıyor zaten. O yüzden gereksiz bence.

  9. #9
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Isıtma sürecini çok abartmak gereksiz, yolda ısıtmak daha mantıklı. Çalıştırınca bir anda yüklenmezseniz, motoru kendine gelinceye kadar ısıtmak yeterlidir.
    SweentLy ve espresso bunu beğendiler.

  10. #10
    Bergson - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2023
    Şehir
    Urla-Antakya
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Valla yıllanmış konuyu hortlatmak gibi olacak ama. İki motosiklet var bizde. Bu zamana kadar kışın haftada bir akü bitmesin vs hesabı beş dakika felan çalıştırıyordum. Ama geçenlerde bi yerlerde adamın biri motosikleti bu şekilde çalıştırmanın aküye bir faydası olmadığını eğer gerçekten aküyü korumak istiyorsak beş dakika ısıtmak yerine beş dakika tur atmamız gerektiğini anlattı. Bu durumda ne yapmak lazım çıkarıp turlamak mı eski usule devam mı. Bu ara aküden yana bir sorun yaşamadım durduğu yerde çalıştırarak.

  11. #11
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    Alıntı Bergson adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla yıllanmış konuyu hortlatmak gibi olacak ama. İki motosiklet var bizde. Bu zamana kadar kışın haftada bir akü bitmesin vs hesabı beş dakika felan çalıştırıyordum. Ama geçenlerde bi yerlerde adamın biri motosikleti bu şekilde çalıştırmanın aküye bir faydası olmadığını eğer gerçekten aküyü korumak istiyorsak beş dakika ısıtmak yerine beş dakika tur atmamız gerektiğini anlattı. Bu durumda ne yapmak lazım çıkarıp turlamak mı eski usule devam mı. Bu ara aküden yana bir sorun yaşamadım durduğu yerde çalıştırarak.
    Motoru kışın kullanmayacaksan kutup başlarını söküp bant ile yalıt. Rolantide çalışan motorun aküye pek bir faydası olmaz hele ki 5 dakika çalıştırmak safi yakıt sarfiyatı. Arkadaşının dediği gibi 10 dakika kadar turlaman daha sağlıklı olur en azından marş basarken harcadığı gücü toparlar. En sağlıklısı aküyü motordan sökerek şarj cihazında(aliexpress'de bulabilrsin) tam şarj ettikten sonra kullanacağın zamana kadar motora bağlama. Motora takmadan önce bir kez daha şarj aletine takarsın olur biter.
    killingroad ve espresso bunu beğendiler.

  12. #12
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Suzuki Vanvan
    Alıntı Bergson adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla yıllanmış konuyu hortlatmak gibi olacak ama. İki motosiklet var bizde. Bu zamana kadar kışın haftada bir akü bitmesin vs hesabı beş dakika felan çalıştırıyordum. Ama geçenlerde bi yerlerde adamın biri motosikleti bu şekilde çalıştırmanın aküye bir faydası olmadığını eğer gerçekten aküyü korumak istiyorsak beş dakika ısıtmak yerine beş dakika tur atmamız gerektiğini anlattı. Bu durumda ne yapmak lazım çıkarıp turlamak mı eski usule devam mı. Bu ara aküden yana bir sorun yaşamadım durduğu yerde çalıştırarak.
    Motosikletin aküsü şarj olsun diye 5 dakika çalıştırmanız aslında negatif etki bile yapabilir. Çünkü akü, marş vermek için harcadığı enerjiyi, rölantide 5 dakika çalıştırırken kazanamaz.
    Motosikletinizi kışın kullanmayacaksanız, aküyü motordan ayırın. Ve evinize çıkarın.

    Bu linkteki ürünlerden bir tane edinin ve haftada bir akünüzü bağlayın. Besleme yapsın cihaz aküye. Bu cihazı hiç edinmeyecekseniz bile, aküyü eve çıkarmanız her anlamda daha sağlıklıdır.
    espresso bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Bergson adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla yıllanmış konuyu hortlatmak gibi olacak ama. İki motosiklet var bizde. Bu zamana kadar kışın haftada bir akü bitmesin vs hesabı beş dakika felan çalıştırıyordum. Ama geçenlerde bi yerlerde adamın biri motosikleti bu şekilde çalıştırmanın aküye bir faydası olmadığını eğer gerçekten aküyü korumak istiyorsak beş dakika ısıtmak yerine beş dakika tur atmamız gerektiğini anlattı. Bu durumda ne yapmak lazım çıkarıp turlamak mı eski usule devam mı. Bu ara aküden yana bir sorun yaşamadım durduğu yerde çalıştırarak.
    Aküye faydası olmadığı gibi aksine aküyü zayıflatma ihtimali daha yüksek.
    Motordan motora farklılıklar da olabilir ama bir çok motosiklet rölantideyken aküyü şarj etmez. Akü kendine gelsin isteniyorsa en iyisi sürmek, 5dk'dan ziyade ben olsam böyle bir sürüş yapacağım zaman bi 10km kadar kullanırım, yağ anca çalışma sıcaklığına geliyor, aküye de hatırı sayılır miktarda şarj beslemiş olur. Ki haftada bir çalıştırmaya da gerek yok, bir haftada akü boşalıyorsa zaten ya ömrü bitmiştir ya da ciddi bir kaçak vardır. 3 haftada bir 4 haftada bir çıkıp 10km sürmek en güzeli.
    Ben iki defa 5-6 hafta kadar motora binmedim şimdiye kadar kış aylarında, hadi RS'de lityum var, önceki XJ6F'te de motorun üstünde gelen 4 yaşındaki akü vardı, 5 hafta yattı, sonra dün kapatmışım gibi marş aldı.
    espresso bunu beğendi.
    senin fikrinin ne önemi var vasat herif

  14. #14
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    5 dakika degil rolanti, sakin sehir ici kullanim bile akunun motoru calistirmak icin harcadigi elektrigi geri kazanmaya yeterli olmaz. Durum buysa motor ustunde akuyu (trickle) sarj etmek icin kucuk cihazlar var, faydali olabilir.

  15. #15
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı Bergson adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla yıllanmış konuyu hortlatmak gibi olacak ama. İki motosiklet var bizde. Bu zamana kadar kışın haftada bir akü bitmesin vs hesabı beş dakika felan çalıştırıyordum. Ama geçenlerde bi yerlerde adamın biri motosikleti bu şekilde çalıştırmanın aküye bir faydası olmadığını eğer gerçekten aküyü korumak istiyorsak beş dakika ısıtmak yerine beş dakika tur atmamız gerektiğini anlattı. Bu durumda ne yapmak lazım çıkarıp turlamak mı eski usule devam mı. Bu ara aküden yana bir sorun yaşamadım durduğu yerde çalıştırarak.
    Herhangi bir içten yanma motoru 5 dk çalıştırıp stop etmek ona yapabileceğiniz en büyük kötülüktür , aynı iki motordan birini 10 yıl boyunca hergün 5 dk çalıştırıp stop edin diğeriylede 100.000 km yapın sizce hangisi daha çok yıpranır ?
    espresso bunu beğendi.

  16. #16
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Motorun 2-3000 devirden sonra aküyü şarj etmeye başladığını duymuştum. Bu mantıkla rölantide bile çalıştırsanız gaz vererek 2-3000 devir üstü tutmanız gerekir. Yanılıyorsam düzeltsin arkadaşlar.

  17. #17
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herhangi bir içten yanma motoru 5 dk çalıştırıp stop etmek ona yapabileceğiniz en büyük kötülüktür , aynı iki motordan birini 10 yıl boyunca hergün 5 dk çalıştırıp stop edin diğeriylede 100.000 km yapın sizce hangisi daha çok yıpranır ?
    Linea'nın kılavuzunda 5 kilometre altı sürüşü ağır koşul olarak görüyordu mühendisler, ne kadar masum gözüksede işin aslı çok sıkıntı bu işin en basit zararlarından sadece bir tanesi kurum birikmesi...
    espresso bunu beğendi.

  18. #18

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun 2-3000 devirden sonra aküyü şarj etmeye başladığını duymuştum. Bu mantıkla rölantide bile çalıştırsanız gaz vererek 2-3000 devir üstü tutmanız gerekir. Yanılıyorsam düzeltsin arkadaşlar.
    Caponord 2000rpm altında elcik ısıtmanın elektriğini kapatıyor.
    senin fikrinin ne önemi var vasat herif

  19. #19
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Caponord 2000rpm altında elcik ısıtmanın elektriğini kapatıyor.
    O zaman benim duyduğum şey doğru olabilir sanki.

  20. #20
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Linea'nın kılavuzunda 5 kilometre altı sürüşü ağır koşul olarak görüyordu mühendisler, ne kadar masum gözüksede işin aslı çok sıkıntı bu işin en basit zararlarından sadece bir tanesi kurum birikmesi...
    Hem kurum oluşumu hemde yoğuşma nedeniyle karterdeki yağda su birikmesi motoru kısa sürede pert eder..


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)