Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosiklet Lastik Hk.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Panashira - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2015
    Şehir
    Beşiktaş-Koca Mustafa Paşa
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    Merhaba arkadaşlar,

    Motorumun kılavuzunda belirtilen arka lastik ölçüsü 140/60 R17 olduğu yazıyor ancak bir çok internet sayfalarına bakmama rağmen bulamadım. Bu durumu ustama sorduğumda o da 140/70 takarız problem olmaz dedi. ben uzun yol yapmayı planlıyorum ileriki zamanlarda yani kafam biraz karışık ve 140/70 takarsam herhangi bir problem yaşar mıyım?

    Şimdiden Teşekkürler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    byossi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2015
    Şehir
    İST/Esenyurt
    Motosikleti
    Cbr 250r
    bu konu hakkında benimde bilgiye ihtiyacım var ?

  3. #3
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Çok az daha ağır olur, virajlarda daha az güvenilir olur. Bunların yanında daha konforlu olur ve aşırı bir darbe durumunda patlamaya (genel olarak) daha dayanıklı olur. Sürtme gibi bir sorun yoksa takılabilir. Bunları nereden mi biliyorum; okulda bununla ilgili bir hafta araştırma yapmış ve sunum yapmıştım
    Panashira bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    11 Nisan 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    TVS Apache Rrt 150
    Hocam lastik ölçülerindeki ilk sayı lastiğin genişliği, ikinci sayı yanak ölçüsü (yani jantla lastiğin yere değdiği kısım arasındaki mesafe) ve son kısım da takılacağı jantin inç ölçüsü (jantin büyüklüğü de diyebiliriz). Yani senin aradığın lastikle ustanın takarız problem olmaz dediği lastik arasında sadece yanak ölçüsü olarak fark var. Bence de bişey olmaz, ben olsam takardim. Yanak ölçüsünün düşük olması daha ziyade yarış motorlarında veya virajlarda çok fazla yatan motorlarda bi ihtiyaç diye biliyorum. Yanlışım varsa düzeltirler zaten..

  5. #5
    Panashira - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2015
    Şehir
    Beşiktaş-Koca Mustafa Paşa
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    Anladım yani böyle yarış marış yapacak değilim sadece uzun yol turları planım var.. zaten motorum öyle büyük bir motorda değil Daelim Roadwin250R 24 beygirlik makine max yapacağım hız 150 160 ki onu bile yapmayacağım..

  6. #6

    Üyelik
    11 Nisan 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    TVS Apache Rrt 150
    Alıntı Panashira adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anladım yani böyle yarış marış yapacak değilim sadece uzun yol turları planım var.. zaten motorum öyle büyük bir motorda değil Daelim Roadwin250R 24 beygirlik makine max yapacağım hız 150 160 ki onu bile yapmayacağım..
    Bence farkı farkedemezsin bile. Tabi orjinal boyutları olsa daha iyi olur. Çünkü mühendisler, bilmem kimler motoru yaparken herşeyini düşünmüşlerdir ama dediğim gibi çok da bi farkı yok. Mesela deseydin ki 140/60 yerine 120/60 daha ince veya 160/60 (daha kalın) takalim deseydin o zaman baya bi düşünmek gerekirdi. Ama dediğin ölçülerin sürüşüne ve performansına hissedilir bi etkisi olacağını düşünmüyorum.
    Panashira bunu beğendi.

  7. #7
    Panashira - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2015
    Şehir
    Beşiktaş-Koca Mustafa Paşa
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    hepinize çok teşekkür ederim.. çok sağolun kafamdaki soru işaretlerini giderdiğiniz için...
    -Para karşılığında yapmak istemediğimiz işlerde çalıştığımız bu dünyada
    Hepimiz fahişeyiz ... !

  8. #8
    jemalizm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir - Göztepe
    Motosikleti
    Bajaj Discover 125 ST
    sadece dönüşleri etkiler, yanak mesafesi uzadığı için bazen sallama yapar, 60km/s üzerinde sert kontralardan kaçınılmalı.
    Flickr
    http://www.flickr.com/photos/109845783@N04/
    ..kanlı resimler ressamı..

  9. #9
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    MotoLastik.com'u; özellikle de teknik bilgi kısmını incelemenizi tavsiye ederim. Hissedilir boyutta da bir fark olmaz. 140/60 demek, yanak ölçüleri 140 mm'nin %60'ı kadar olacak demek. O da basit bir hesapla 140 x 0,60 = 84 mm eder. Yani yaklaşık 8,5 cm. Bu ölçü 140/70 olursa 140 mm x 0,70 = 98 mm olur. Yani yaklaşık 10 cm. Tekerleğin yanak ölçüsü 1,5 cm, çapı da 3 cm artmış olur. 3 cm ile de hayati bir tehlike yaşamanız düşük bir ihtimaldir.

    Çap ve et kalınlığı değişmediği sürece yanak yüzdelerinde uygun lastik bulunamadığında minimal oynamalar ciddi sorunlar teşkil etmez.
    Panashira bunu beğendi.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)