Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50

AEROX

    Leoncino
  1. #1

    Üyelik
    21 Temmuz 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    aerox 100
    selamlar abiler,
    foruma yeni dahil olduğum için bilgi alıp kaçacak çakal falan diye düşünün istemem.
    sahiden bu işlerle ilgilenmek istiyorum, meraklıyım, sök-tak işi falan
    yamaha aerox var, hala aktif kullanıyorum. vibrasyon arttı bu ara, malossi var. ve polini 7,5 gram baga taktım.
    pistondan mıdır, sekmanlar mı sıkıntıya düştü nedir bilmem.
    o silindir i açıp piston a bakmak istiyorum, merakta ediyorum nası bişe ile karşılaşıcam.
    internetten izliyorum videoları, aslında çok fazla teferruat yok ama ince işleri var işte.
    sekman atmak için sekman yönü, ne bilim şöyle olmazsa olmaz falan bir kaç detay var. sökersem takamam tedirginliği de var.
    az biraz bilgi verseniz de, elim alışsa
    teşekkürler şimdiden.


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #2
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    2 zamanlı motor, egzantrik'i bile yok 4 zamanlılar gibi. Açıp bakabilirsiniz. Söktüğünüz parçaları kaybetmezseniz, silindir için yedek contalarınız da varsa bir sorun yaşayacağınızı sanmıyorum. Yeni taktığınız sekmanda ters düz olayı yok ama sekmanların kesik yerleri birbirinden uzak olmalı. Çift sekman için 180 derece, 3 sekman için 120 derece olmalı sekman açıklıkları arası mesafe. Motoru sökerken mutlaka lokma takımı ve yıldız anahtarlardan kullanın kapalı tip. Açık ağızlı anahtarlar motorun cıvatalarının başlarını yamultur berbat eder.

  3. #3

    Üyelik
    21 Temmuz 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    aerox 100
    Mengu,
    İlgine teşekkür ederim,
    vibrasyon ile alakalı neden ? olduğunu düşünüyosun,
    ayrıca tıslama gibi bi sesde var, sanki siboptan hava kaçar gibi,
    nereden ? olabileceği ile alakalı bilgim yok, normal bi şey olmadığını düşünmüyor değilim,
    ayrıca sanki dağılmış bilye sesi gibi bi seste geliyo, belki de normal,
    bilen biri ile bi söksem taksam ne iyi olacak )
    bunların orginal ön varyatörlerinin iç kısmı farklı,
    Ben üzerine malossi taktım, baga yuvaları ve bagalar büyük, orginalinde yuvalar daha ufak, bagalarda,
    yani malossi de tak tak bagalar, orginalinde sanki çift çift,
    bu iki varyatör'ün aralarında ne fark var. orginal bagaları ağır, kalkış falan hantal, ama malossi ile birlikte 7gr baga taktm şimdi daha seri,
    eğer orginal varyatör takmak istesem, bagaların daha hafifi var mıdır acaba.

  4. #4
    KmlTkn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja300 ABS
    Merhabalar malesef sadece varyator ve silindirden modifiye olmuyo ona gore karbüratör ve egzozda takman gerekiyo hatta krankda gerekebilir

  5. #5
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Dağılmış rulman varsa vibrasyon da ses de yapar çok kötü. Krank rulmanları sorunluysa siz değiştiremezsiniz. İşi bilen bir presçi yapmalı, mümkünse manuel presi olan biri, elektriklilerin ayarı yok zarar veriyo malzemeye. Varyatörden çok anlamam ama dediğiniz gibi ağır baga ivmeyi düşürür son hızı artırır. Bi ihtimal çinli scooter bagaları veya honda activa gibi motorların bagaları uyar. Parçacılara bakmak lazım. Yalnız orjinal varyatörü takmanız gerekebilir bunların bagasını kullanabilmek için. Malossi bagaları büyük demişsiniz. Çok anlamıyorum bunlardan

  6. #6

    Üyelik
    21 Temmuz 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    aerox 100
    Evet, modifikasyon ile alakalı kombine şart, aslına bakarsan çok bişe istemiyorum. Nedeni ise modifikasyon yapınca hem çok yakıyo hemde motor ömrü ile alakalı sıkıntı yaşayabiliyosun. sorun daha sık çıkmaya başlıyo falan. eski bi arkadaşımda BWS100 vardı, oda zopkın yapmıştı makineyi ama sorun çıkartma aralığı artmıştı. Her zaman yanında takım gezdirmeler falan Ben kendim genel bakım yapabilsem bana yetecek aslında. Bunun ile alakalı öğrenmek istediklerim var, meraklıyım ama imkanım yok

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:33 ----------

    Nedenini bilsem keşke. Bunun içinde dediğiniz gibi lokmalar, yıldızlar falan, hepsine sahip olmak lazım.
    10 yaşında iken grundig marka teyp sökmüştüm, bunuda söker takarım herhalde

  7. #7
    KmlTkn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja300 ABS
    Sen bizim gruptaki makinaları görsen aşık olursun

  8. #8

    Üyelik
    21 Temmuz 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    aerox 100
    tanışalım istanbuldaysan, fikir alış-verişi şart

  9. #9
    Hakki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2005
    Motosikleti
    var
    Alıntı KmlTkn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sen bizim gruptaki makinaları görsen aşık olursun
    nasıl makineler var sizin grupta ?
    sadece aktarma organını mı modifiye yaptınız ?


    BLUE MOTOR - Benelli - RKS - KUBA
    Leoncino
    Hero Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)