Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

ışıklarda duramamak

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    23 Haziran 2015
    Şehir
    Kahramanmaraş
    Motosikleti
    cg150
    Motosiklet kullananlar araba da kullanıyordur. Trafik ışıklarına yaklaşırken hızımızı yeterince düşürüyormuyuz?

    Örnek 1: Işıklara yaklaşıyoruz hızımızın yavaş olduğunu düşünüyoruz. Işıklara yakın frenleriz diyoruz. Frenlere yavaşça başmaya başlıyoruz. Işıklara iyice yaklaşınca arabanın yeterince yavaşlamadığını farkediyoruz. Frenlere çok bastıkça tekerler kaymaya başlıyor. Önümüzde duran araca çarpmamak için zorlukla durabiliyoruz.

    örnek 2: Gece vakti seyahatteyiz. Karşımızdaki yol dubalarla daraltılmış, tek şeride indirilmiş, polis kontrolü var. Kısa farlarımız yanık olduğu için dubaları farketmekte zorlanıyoruz. Eğer dikkatli olmasaydık duramayarak polislere vurmamız kaçınılmazdı.

    hız ve ivme (hızlanma ve frenleme) yi saptamak sanıldığı kadar kolay mı?..

    Deneyimlerime dayanarak şunları söylemek istiyorum:
    -Hız iki katına çıktığı zaman durmak için 4 katı frenlemeye ihtiyacımız var.
    -yüksekten bakış hızın az olduğu yanılgısına neden olabiliyor.
    -uzun yol yapmak hız ve ivme algısını bozabiliyor.

    Ekleyeceğiniz tavsiyeler var mı?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Hayatımda hiç araba kullanmadım.

    Motosiklet frenajı için en önemli şeyin ileriyi bakış, öndeki aracı değil onun önünde akan trafiği taramak olduğunu düşünüyorum. Ani fren gereksinimini ortadan kaldırmak.

    Bir de ön freni düşme korkusu yüzünden gerekenden az sıkmak sonucu duramayınca genelde biz motorcular hep frenlerin kötü olduğunu bahane ederiz.

    Sorunları saptamak yeterli olmuyor, zira benim de özellikle panik frende çok eksiğim var.

  3. #3
    malumbiri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift
    Alıntı Sokollu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayatımda hiç araba kullanmadım.

    Motosiklet frenajı için en önemli şeyin ileriyi bakış, öndeki aracı değil onun önünde akan trafiği taramak olduğunu düşünüyorum. Ani fren gereksinimini ortadan kaldırmak.

    Bir de ön freni düşme korkusu yüzünden gerekenden az sıkmak sonucu duramayınca genelde biz motorcular hep frenlerin kötü olduğunu bahane ederiz.

    Sorunları saptamak yeterli olmuyor, zira benim de özellikle panik frende çok eksiğim var.
    aynen mesela ön frene hafif basınca sanki yavaşlamıyor hissi veriyor daha sert basmak isteyince de kilitlencekmiş korkusu oluyor
    ellaksakir bunu beğendi.

  4. #4
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    benim buradan anladığım trafik okumuyorsunuz ben çok rahat fren yapıyorum, ön fren kullanarak çok kısa sürede durduğum oldu ve kazadan kurtulmuştum

  5. #5
    rebirth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2014
    tavsiye: eğitime git.
    araba kullanırken de motosiklet kullanırken de kırmızı ışığı gördümmü yavaşlarım , bakıyorum millet hala haldır haldır son gaz kırmızı ışıkta beklemeye gidiyor, bir de bunların selektör yapan korna çalan versiyonları var.
    Çoğu zaman yeşil yandığında ben henüz hareket halinde olduğum için hiç durmadan devam ediyorum, motosiklette ise aralardan gazlar geçerim, az önce selektör yapanlar korna çalanlar hırs yapıp sana yetişir ama yine aralardan geçip gitmeni hazmedememişse sıkıştırılmaya da hazır ol.

  6. #6
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Ana mesele sürekli gözlem ile yapılacak frenlemeyi bir kademe önce düşünmektir. Örneğin öndeki aracı takip ederken onun önünden taxi gidiyorsa her an sağa kırıp durabileceğini ve önümdeki aracın da sert frenleyebileceği senaryosunu yazarım kafamda, ya da ana yolda gitmeme rağmen sağ/sol katılımda araç görürsem beni taşıttan saymama ihtimalini de düşünürüm, hele ki kornamı duyup bakmadıysa sağ ayağım arka sağ elim de ön frende hazır bekler ve mutlaka gaz azaltır ivmeyi düşürürüm. Aslında her daim etrafımda bir güvenlik çemberi oluştururum bu şekilde, defansif sürüşte de buna "güvenlik balonu" denmekte ...

  7. #7
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Takip mesafesini mümkün olduğunca koruyun. Fren konusunda da boş ve trafik olmayan bir yerde mutlaka arada bir çalışın. Ben bir süredir çalışmadım ve şu an eksikliğini hissediyorum, en kısa zamanda gidip çalışmamı yapacağım.

  8. #8
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph 1200 Jawa Classic /1971 ve E-bike sukutır
    Tabi herkesin söylediği gibi ileri bakmak işin temeli. Tehdit olarak algıladığınız bir şey çıktığında karar verip tepki verirsiniz. Yalnız, tehdit kabul ettiğiniz şeyler nelerdir ve hız arttıkça bu tehdit algısı artacağına azalıyor mu? Benim en heyacan verici yolculuğum, CBF 150 nin arkasında 60 km yi geçmeden pizza dağıtan bir arkadaşa artçı olarak kadıköy sokaklarında gezerken gerçekleşmişti. O anki adrenalini 200 üzeri hızlarda TEM de duymuyorum. Adrenalin olmayınca risk algım da düşüyor. Tehdit olarak görmeye başladığım şeyler azalıyor. Hızlandıkça özellikle boş sayılabilecek bir otobanda ilerlerken işler rutine biniyor. TEhdit algım sıfır. İşte risk burada başlıyor. Bu tip durumlar için eğitimlerde sık sık hatırlatırlar. İçinizden konuşun, "şu kırmızı bmw önüme atlar mı? Hop tamam geçtim, Bakalım, arkadan gelen audi sağa doğru meyillendi heralde iki şerit sağdan geçip gidecek, evvet, Kamyon n'apıyo öyle yahu, yok yok çıkmaz." Bu şekilde algıyı uyanık tutarsınız. Ama doğrudur. Uzun yol, ,işlerin rutine binmesi, sağ elin çok uzun süredir aynı şekilde gazı tutması bile insanın hız ve tehdit algısını azaltıyor. N'olcak ki şıp diye dururum dediğiniz anlarda bi an dalgınlık yapıp fren mesafenizi onlarca metre uzatıverirsiniz.

    Benim önerim, otomobil veya motosiklet, ileri bakın, sürekli kendinizle konuşun, arada bi şerit değiştirin, sürekli aynı hızda gitmeyin, biraz soldan tempolu, biraz orta şeritten sakin gidin. Bu şekilde hız algısını korumak daha kolay olabilir.

  9. #9
    ceydamer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2013
    Şehir
    Gaziantep - İzmir
    Motosikleti
    hero pleasure
    Acemilik bazen işe yarıyormuş demek zira kendime güvenmediğimden, daha ışıkları görür görmez yavaşlıyorum, arkamda ki yavaşlamaz ise yol veriyorum kaptırıp gitmiyorum. Zaten oraya gelene kadar yeşil yanmak üzere oluyor, çoğu zaman durarak bekleme zahmetinden de kurtuluyorum.
    hakikiteker ve ogzcngdk bunu beğendiler.

  10. #10

    Üyelik
    23 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 600
    Ben de ışığa girmeden önce gaz kesiyorum, ne arabada ne de motorda ani hareketlerden kaçırıyorum böylece kendime göre güvenli bir sürüş yapmış oluyorum.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)