Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Trafikte konumlanma?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    ceydamer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2013
    Şehir
    Gaziantep - İzmir
    Motosikleti
    hero pleasure
    Bazı abilerim kızgın parmaklarını göstermeden önce söyleyeyim, evet evet ilk emri yerine getirdim okudum lâkin farklı farklı yazdığından daha çok kafam karıştı (ya da benim aptallığım tuttu karman çorman ettim) bende sizlerin engin bilgilerinden yararlanmak amacıyla burada soruyorum


    İşime gelen konumlanma şeklimi size yazıyorum, yanlış mı doğru mu aydınlatınız lütfen...

    Trafikte ilerlerken, yol durumuna göre sağ ve sol kullanıyorum. Sağda hızı benden yavaş olan dolmuş (daha hızlı olsa da daha çok gaza abanıp dolmuş amcayı geçmek için hızlanıyorum zaten) ya da benden yavaş olan (benden yavaş olmak zor ama oluyormuş işte) araçları gördüğüm zaman sola sola kayıyorum ve geçtikten sonra uslu uslu sağ şeride giriyorum. yol boşken, yolu hafif ortalıyorum, ya sol şeridin sağında ya sağın solunda duruyorum.

    sağ şeritte ilerlerken; park eden araçlardan korunabilecek derecede, öndeki abimizin sağ tekerine yakın (aynadan görecek kadar ama tekerlek izinden sürmeyecek şekilde)arabanın arkasında konumlanıyorum. Sol şeritten giderken de arabanın arkasında, teker hizasında olmayacak şekilde, sol tekerine yakın konumlanıyorum.

    Kavşaklarda eğer düz gideceksem ve yol üç şeritliyse orta şeritte durmaya özen gösteriyorum (ortadan fırlayıp sağa sola dönen amcalarımı unutmuyorum...)

    Yolda ilerlerken abinin birisi bişiler dedi, hayır laf mı attı ya da ben bişileri yanlış yapıyordum da uyardı mı anlamadım. Size sorma gereksinimi duydum.

    Sevgiler saygılar...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Motor icin yol uzerinde serit icinde sonsuz konum vardir araba gibi degildir, o anki konumun o anki ve 3 sn sonra olusacak durum icin konumlanmakda fayda vardir. Su konum en iyidir demek zor ancak mesela otobanda sol serit risklidir o da arkadan gelen araclar icin degil karsi seritten refuju asip kaza ile yola atlayabilecek araclar icindir. Trafikte akici kullanmak onemlidir surekli ileri bakarak 3 sn sonrasi tekerinin basacagi yeri gormen onemlidir. Acemi icin demesi kolay yapmasi zordurdur, yol egitimleri ile daha iyi anlasilir..
    ceydamer ve Pekbipicadam bunu beğendiler.

  3. #3
    Pekbipicadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CB 600 Hornet ( Geçmiş : Piaggio X9 250 ,)
    Bizim insanımıza göre motor hep emniyetten gitmeli , bu sebepten laf yemiş olabilirsin gülüp geçicen maalesef cahil çok ,
    Konumlama içinde bence trafikte özelikkle bizim ülkemizdeki trafikte belli bir kurala uymak veya bir kalıp oluşturmak çok zor , çünkü çok fazla değişken var . O an nerde güvenli olabileceğini düşünüyorsan orada olacaksın. Benim görüşüm bu yönde tekerin düz bassın.
    ceydamer bunu beğendi.
    Ben,keyfim ve kahya, her gün birimiz kullanıyoruz.

  4. #4
    abeciMotoru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Cb125E-SymWolf-Inazuma-XJ6 F
    sıkışık bi trafik varsa, sağın solu, yada solun sağı yani orta şeride yakın gitmeyi tercih ederim olası bir frenaj durumunda kurtarabilmek için aralara daha rahat girebilmek için, kimi zaman da şeridi ortalayıp gitmek sıkıştırılma riskini alır, hız ile orantılı olarak tabi bu sefer arkadan selektör yapanlar çıkacaktır.

    Tebrük ederim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:09 ----------

    bide yüksek araçların arkasında huzursuz oluyo insan, araçların camlarından öndeki 3-4 aracın naptığını görebiliyosun, ama bir kasalı yada panelvan tarzı araçların arkasından uzak dur, ya geç yada şerit değiştir tavsiyem.
    ceydamer bunu beğendi.
    Motosikletimin üstü açık..
    https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber

  5. #5
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Sağa ve sola dönüşlere, yola katılımlara dikkat etmek ve şeridi bir araba edası ile kullanmak aynı zamanda akışa ayak uydurmak doğru olan davranış biçimi diye düşünüyorum, sağ, sol veya orta şerit güvenlidir diye bir durum söz konusu değil, her şeritte olmadık şeyler olabiliyor. Ben en sağ şeridi her zaman riskli görüyorum, bu sağ şeritten gidilmez anlamını taşımamalı. Takip mesafesi her zaman hayat kurtarır, şeride hakim olamazsan çok sıkıştırırlar, uygun zamanda uygun pozisyonda olmaya özen göstermelisin. Bu da trafiği okumaktan geçer, tecrübe ile gelişir.
    ceydamer bunu beğendi.

  6. #6
    ceydamer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2013
    Şehir
    Gaziantep - İzmir
    Motosikleti
    hero pleasure
    Alıntı leopessia adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sağa ve sola dönüşlere, yola katılımlara dikkat etmek ve şeridi bir araba edası ile kullanmak aynı zamanda akışa ayak uydurmak doğru olan davranış biçimi diye düşünüyorum, sağ, sol veya orta şerit güvenlidir diye bir durum söz konusu değil, her şeritte olmadık şeyler olabiliyor. Ben en sağ şeridi her zaman riskli görüyorum, bu sağ şeritten gidilmez anlamını taşımamalı. Takip mesafesi her zaman hayat kurtarır, şeride hakim olamazsan çok sıkıştırırlar, uygun zamanda uygun pozisyonda olmaya özen göstermelisin. Bu da trafiği okumaktan geçer, tecrübe ile gelişir.
    Ah tamam o zaman doğru olanı yapıyormuşum
    Levent bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    31 Mayıs 2014
    Şehir
    Karabük
    Motosikleti
    Bajaj BOXER BM 150
    Genelde bende sag şeridi kullanırım önümde araç varsa ortalamam duruma göre sağ yada sol tekerinin hizasından giderim. Benzinlik giriş çıkışlarında ön arka boş yada müsait se orta şeride geçerim bunun benim bilincimde bir kac sebebi var

  8. #8
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Seçeneklerize Honda Today özelinde tavsiyelerimi yazayım :)

    "Trafikte ilerlerken, yol durumuna göre sağ ve sol kullanıyorum. Sağda hızı benden yavaş olan dolmuş (daha hızlı olsa da daha çok gaza abanıp dolmuş amcayı geçmek için hızlanıyorum zaten) ya da benden yavaş olan (benden yavaş olmak zor ama oluyormuş işte) araçları gördüğüm zaman sola sola kayıyorum ve geçtikten sonra uslu uslu sağ şeride giriyorum. yol boşken, yolu hafif ortalıyorum, ya sol şeridin sağında ya sağın solunda duruyorum."

    Evet, gücü ve ivmelenmesi gereği motorunuz için bunlar doğru tercihler. Ne kadar yavaş da olsanız bizlerin "bu şerit benim" tavrını her zaman kesin olarak ortaya koymamız gerek. Ülkedeki diğer araç sürücüleri bu konuda sıfır toleranslı ve siz gaz açtığınızda ivmeniz düşük olduğu için bu konuda fazla inatlaşmadan sollama manevrasını yapmalısınız, sıkıştırma durumunda sıyrılacak ya da kaçacak bir torka sahip değil çünkü Today

    "sağ şeritte ilerlerken; park eden araçlardan korunabilecek derecede, öndeki abimizin sağ tekerine yakın (aynadan görecek kadar ama tekerlek izinden sürmeyecek şekilde)arabanın arkasında konumlanıyorum. Sol şeritten giderken de arabanın arkasında, teker hizasında olmayacak şekilde, sol tekerine yakın konumlanıyorum."

    Sol teker izinde konumlanmak her zaman daha güvenlidir, ortadaki çukur ve özelikle kamyon gibi ağır vasıtaların yola döktüğü atık ve yağ gibi olumsuzluklardan sizi korur. Sağ şeritte giderken de daha sola konumlanın, çünkü sağda kaldığınızda arkanızdaki araç sizi kendi şeridinizde geçerken sıkıştırabilir bu sırada da sağda yaşanacak bir olumsuzluk durumunda (kapı açılması vb) panik fren yapmak durumunda kalırsınız.


    Kavşaklarda eğer düz gideceksem ve yol üç şeritliyse orta şeritte durmaya özen gösteriyorum (ortadan fırlayıp sağa sola dönen amcalarımı unutmuyorum...)

    Kesinlikle doğru, bunu yaparken aynı zamanda sağa ya da sola değil düz gideceğinizi arkadaki araca anlatmak için kavşak ya da yol ayrımından çıkana kadar sinyal de verebilirsiniz, yani "ben sağa sapmayacağım düz gidiyorum" der gibi. Az da olsa diğer sürücüler bunu anlıyor...

  9. #9
    mozgur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Tvs Apache RTR 150 / CRF 250 L
    Toplantıda da aynı korku vardı. Bir ara birimiz trafikte çalıştırsın seni. (:


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)