Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Kötü bir kaza

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    26 Nisan 2015
    Motosikleti
    Transalp
    Yol endurocuların sevdiği virajlı yollardan.Yani tam bir endurocu yolu.Kendimce kazanın analizini yapayım.Hataları yazayım.

    Birincisi naked motorla o yolda gazlamak akıl işi değil.Tamam gayet güzel gidersin ama gazı biraz kısman lazım.

    İkincisi altındaki motor naked ve amortisörleri sert.Kazanın oluş anında zaten görülüyo ki motorcu bir tümseğe geliyo ve sert amortisör nedeniyle ön teker havalanıyo.Virajı alamayıp kamyonla kafa kafaya çarpışmasının birinci sebebi bu.Eğer kamyon denk gelmeseydi , ön tekerin havalannasından dolayı yaşadığı anlık kontrol kaybını telafi edebilirdi.O durumda benim transalp olsaydı , o tümsekden dolayı ön teker havalanmazdı.Kontrol kaybı bu kadar etkili olmazdı.Herkesin motorunu iyi tanıması lazım.

    Üçüncü hatası öndeki motora yetişmek için gereksiz hız yapması.Tek takılmanın en büyük avantajlarından biri de , kendi motorunun sana müsade ettiği , güvenli sürüş hızını yakalayabilmek.Kafana göre takılabilmek.Her motorun kabiliyeti farklıdır.Farklı motora ayak uydurmaya çalışmak yapılacak en büyük hatalardan biri.Baktın ki çok gazladı gitti.Aynada seni göremeyince zaten yavaşlar.Eğer senden çok rahatsız olursa bi dahaki gezide senle takılmaz.Olsun takılmasın.Sen kimse için limitlerini zorlamak zorunda değilsin.

    Dördüncü hatası sürekli şerit ihlali yapması.Ortada şerit çizgisi olmayabilir.Ama sen hayali şeridini çizip ona göre hareket edeceksin.Sağa dönerken orta şeride yaklaşıp , aşmadan dönebilmek , sola dönerken de sağ şeride yaklaşıp , yine şeridi aşmadan dönebilmek , böyle virajlı yolların kuralıdır.Virajları alırken sürekli orta şeride ve sağ şeride yanaşıp , şerit ihlali yapmamak , her virajın görülmeyen tarafından bir araç çıkabilecekmiş gibi tedbirli olmak , bu tür yollarda hayatta kalmanın altın kuralıdır.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Bune - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 8
    Arkadaşlar videoyu dikkatli izleyin adam viraja girmeden önce ön fren yapmış hızını biraz azaltmış yatışını yapmış viraja girmiş ama 2:41 de korku başlamış ön frene asılmış tank slapper' a girmiş direksiyona hakim olamamış ve kamyona bakmaya başlamış, tam bu sırada en kötü olay ise can havliyle kendini geriye doğru çekiyor kollar uzuyor içler acısı, yani ortada çukur filan yok ön fren var sadece. Şimdi bana sorsa kendini yola fırlat o kamyona girme yada ver kontrayı geç derim ama aynısı başıma gelse Allah korusun belki ben daha kötü durumda olabilirim o yüzden en önemlisi yavaş gitmeyi öğrenebilmek.


    Not: Söylediğim detayları görebilmek için videonun 2:35 saniyesinden sonrasını 0.25 oynatma hızı ile izleyin göreceksiniz ağır çekimde.

    Not 2: Bu arada önden arayı açıp giden dürrük arkadaşı kazayı sezmiş oalcak ki içinden yahu ben arayı çok açtım bu adam bana yetişmek için abanıyor kesin bu kamyona çarpacak demiş ve yavaşlayıp kenara çekmiş bunu tam kaza öncesi görebilirsiniz.
    schumacher__ bunu beğendi.

  3. #23

    Üyelik
    28 Ekim 2012
    Şehir
    EsEs
    Motosikleti
    Hornet 650
    Alıntı Zuzuuw adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tabi,

    Adam zerre umrumda olmadı, insana verilen değeri, insan olmanın bilincini ve eğitim seviyesinin önemini iliklerime kadar hissettim. Gözlerimden yaşlar aktı, titredim.

    15 gün önce trafik kazası yaptım. Kazadan sonra 5,5 saat karakolda bekletildim (gözaltı). Kaza tek taraflı yaralamalı. Yani mağdur da şüpheli de benim. 5. saatin sonunda bu yaşta acıdan neredeyse ağlıyordum, ticari taksi çukura girdikçe dişlerimi kasmaktan 1 hafta çenem ağrıdı ama 2 yıllık myo mezunu polisler beni hastahaneye götürmediler.

    Kendi imkanlarım ile hastahaneye gittim, yaklaşık 1 - 1,5 saat beklemenin ardından kolum alçıya alındı. Trafik kazasından hastahaneye 6 saat geç gidip, müdahalenin 2 saat geç başlamasından bahsediyorum.

    Ortopedi doktoru sandalyesinden neredeyse hiç kalkmadı, kolunu sıyır dedi. Tek elimle, ezilmiş büzülmüş olan kolumdan gömleğimi çıkarmaya çalışırken absürd bir şekilde gömleği çekti ( tüm konuşmalarında bu saatte seninle mi uğraşacağız ifadesi vardı), benim milim oynatamadığım kolumu olanca gücü ile çekti, döndürdü en son alçıya alındığında bayılacaktım. Daha MR falan filan anlatsam bu hikaye hiç bitmez.

    Ben yolda köpek yada kedi gördüğüm zaman kucağıma alıp severim, okşarım. Hatta bu öğlen ekmeğimin içindeki tavuk pirzolayı kediye yedirdim, kendim ekmekle salatasını yedim. Ama hastahanede bir köpekten daha beter bir muameleye maruz kaldım.

    İzlediğim bu video'da 10 dakikada helikopter geldi, onu geçtim, işçi dediğimiz tulumlu adamlar yaralıyı yerinden kıpırdatmadılar bile. İngilizce bilenler sağlık ekibi ile yaralı arasındaki konuşmayı bir kez daha dinlesinler, yapılan her müdahele yaralının rahatlaması için ona açıklanıyor. Ve 50 mil, 70-80 km/h hızla kamyona kafadan dalan bu eleman şu an hayatta.

    Biz, yok başörtüsü, yok benim inancım, vay benim hemşerim, benim köylüm diye adam seçmekle, vakit kaybederken, elin gavurunun yaşam şartlarına bak. Bu eleman Türkiye'de olsaydı kesinlikle yaşamazdı. Oraya ne ambulans gelirdi ne de o kamyon sürücüsü ve işçi arkadaşları yerde yaralıyı koruma altına alırlardı, kamyon kaçardı olay yerinden.

    Onurunu, haysiyetini ve şerefini günden güne yitiren, sözüm ona %98'i müslüman şu ülkede bana reva görülen hayata bak, bir de adamlara bak.

    Bir daha kimseye köpek diye hakaret etmeyeceğim, şu an anladım ki benden daha iyi şartlarda yaşayanları var.
    A dan Z ye hakısın.

  4. #24

    Üyelik
    04 Ocak 2014
    Şehir
    Samsun / Sinop / Şu an Bodrum
    Motosikleti
    Z300, Xtreme Enduro/Süpermoto, XRS700
    Alıntı Acil112 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ambulanslar genelde hastane dışındaki ıstasyonlarda bekler. Azami hareket süresi 60 saniyedir. 90 saniye üzeri çıkışlar soruşturma sebebidir.
    Bir vakaya ambulansın ulaşma süresi
    vakanın uzaklığına,
    bölge ekibinin başka vakada olmasi sebebiyle uzak bölgeden ambulans yonlendirilmesine,
    Trafik yoğunluğuna,
    Doğru Adres verilmesi
    gibi sebeplere bağlıdır.
    Türkiye genelinde vaka ulaşım suresi % 90 üzeri oranda 10 dakikanın altındadır.

    Bu arada bir AMBULANS GEÇ GELIYORSA bunun sebebi kesinlikle içerisindeki Personel DEĞİLDİR.
    videoda 15 dk içinde helikopter gelmesine ben de hayran kaldım.
    bizde ise bürokrasi sebebi ile 4 saatlik yola karadan gidiliyor.
    şimdii; yazdıklarınızı okudum anladım.. sonrasında;
    evet evet cankurtaran içindeki personel hiç değildir. adresten sonra dedimki adamlara caminin yanı. caminin yanı deyince sen şimdi ne anladın? karşı tarafta camiyi karşıdan görmeyi anlamdadın herhalde?. cankurtaranın geldiği yer camiye yaklaşık 1-1,5km. dümdüz yol. bu yolu geliyor, caminin ve evimim önünden geçip ilerideki kavşaktan dönüp yolun karşı tarafına geçip camiyi karşıdan görebilecekleri sote yerde bekliyorlar. tarifi, adresi salak olduğum için veremeyen benim, kusuruma bakmayın. sonra nasıl geliyorlar anlatayım mı? biir;
    bunun ikisi sonra üç'ü var.. sonra evin içi var? ama sebep benim salaklığım kusuruma bakmayın, tövbe 112 personeli değil. cankurtandaki GPS yi açmayı bilmeyen, açsa adres yazamayan da benim, tövbe 112 personeli değil kusuruma bakmayın.

    Bu ülkenin sıradan, dandik vatandaşı olduğum için kusuruma bakmayın, kapımda polis bekletecek büyük baş olmadığım için kusuruma bakmayın; bundan böyle hava cankurtaranı falanda rüyamda görürüm sanırım. kusuruma bakmayın..
    Zuzuuw bunu beğendi.

  5. #25

    Üyelik
    03 Aralık 2012
    Motosikleti
    mash 5000 km/cbr 250 6500 km /xj6 f 49000 km
    tek suç önden gidene yetişmeye çalışmak,
    kendi limitlerini zorlamak.
    daha önce benim başıma bu şekilde kaza geliyordu.
    öndekine yetişicem diye hatalı sollama makas atıyordum yani limitlerimin üstüne çıkıyordum. arkamdan gelen araç bana giriyordu hatalı sollama sonucunda. bundan 1.5 sene önce.

    o yüzden o gün bugündür benle kim yolculuk yapıyorsa beni bırakıp uzarsa güle güle diyorum.
    öndekine yetişicem diye niye kendimi riske atayım ki.
    ben ölünce o öndeki mi ağlayacak.
    ağlarsa anam ağlar gerisi yalan ağlar diye bir söz vardır.
    o yüzden kimseye ama kimseye kendinizi ispatlamak zorunda değilsiniz.

    bu kaza bir uyarı niteliğinde özellikle yeni başlayanlara söylüyorum!
    tanımadığınız yada yeni tanıştığınız diğer motosiklet süren kişilerle sürüş yaptığınızda ona yetişeceksiniz diye kendinizi sözde acemi olmadığınızı ispatlamak istercesine limitleri zorlamaya hiçmi hiç gerek yok.

    ben her zaman söylüyorum beni scooter bile geçiyor umursamıyorum çünkü. geze geze bakarak dolaşmak etrafı izleyerek sürüş yapmak hızlı sürmekten çok daha fazla zevk veriyor. zaten hız racing motorsikletin işidir. diğer motorlar gezi motorlarıdır.

    ve benden güçsüz motosikletlerle veya benden daha tecrübesiz kişilerle sürüş yaparken hep bunu göz önünde bulundurarak ,

    benim önümde gitmesini sağlarım ,
    aksi halde bana yetişmeye çalışayım derken kaza riski artacaktır.

    bu kazada bu şekilde oluşmuştur. dikkat ederseniz öndeki sürücü yardıra yardıra gidiyor , sanırsınız pistte yarış yapıyor gibi bir hava sezdim. gerçi oranın yolları bizim pistin yollarından bile daha güvenli normal karşılamak lazım

  6. #26

    Üyelik
    04 Ocak 2014
    Şehir
    Samsun / Sinop / Şu an Bodrum
    Motosikleti
    Z300, Xtreme Enduro/Süpermoto, XRS700
    Alıntı Zuzuuw adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tabi,

    Adam zerre umrumda olmadı, insana verilen değeri, insan olmanın bilincini ve eğitim seviyesinin önemini iliklerime kadar hissettim. Gözlerimden yaşlar aktı, titredim.

    15 gün önce trafik kazası yaptım. Kazadan sonra 5,5 saat karakolda bekletildim (gözaltı). Kaza tek taraflı yaralamalı. Yani mağdur da şüpheli de benim. 5. saatin sonunda bu yaşta acıdan neredeyse ağlıyordum, ticari taksi çukura girdikçe dişlerimi kasmaktan 1 hafta çenem ağrıdı ama 2 yıllık myo mezunu polisler beni hastahaneye götürmediler.

    Kendi imkanlarım ile hastahaneye gittim, yaklaşık 1 - 1,5 saat beklemenin ardından kolum alçıya alındı. Trafik kazasından hastahaneye 6 saat geç gidip, müdahalenin 2 saat geç başlamasından bahsediyorum.

    Ortopedi doktoru sandalyesinden neredeyse hiç kalkmadı, kolunu sıyır dedi. Tek elimle, ezilmiş büzülmüş olan kolumdan gömleğimi çıkarmaya çalışırken absürd bir şekilde gömleği çekti ( tüm konuşmalarında bu saatte seninle mi uğraşacağız ifadesi vardı), benim milim oynatamadığım kolumu olanca gücü ile çekti, döndürdü en son alçıya alındığında bayılacaktım. Daha MR falan filan anlatsam bu hikaye hiç bitmez.

    Ben yolda köpek yada kedi gördüğüm zaman kucağıma alıp severim, okşarım. Hatta bu öğlen ekmeğimin içindeki tavuk pirzolayı kediye yedirdim, kendim ekmekle salatasını yedim. Ama hastahanede bir köpekten daha beter bir muameleye maruz kaldım.

    İzlediğim bu video'da 10 dakikada helikopter geldi, onu geçtim, işçi dediğimiz tulumlu adamlar yaralıyı yerinden kıpırdatmadılar bile. İngilizce bilenler sağlık ekibi ile yaralı arasındaki konuşmayı bir kez daha dinlesinler, yapılan her müdahele yaralının rahatlaması için ona açıklanıyor. Ve 50 mil, 70-80 km/h hızla kamyona kafadan dalan bu eleman şu an hayatta.

    Biz, yok başörtüsü, yok benim inancım, vay benim hemşerim, benim köylüm diye adam seçmekle, vakit kaybederken, elin gavurunun yaşam şartlarına bak. Bu eleman Türkiye'de olsaydı kesinlikle yaşamazdı. Oraya ne ambulans gelirdi ne de o kamyon sürücüsü ve işçi arkadaşları yerde yaralıyı koruma altına alırlardı, kamyon kaçardı olay yerinden.

    Onurunu, haysiyetini ve şerefini günden güne yitiren, sözüm ona %98'i müslüman şu ülkede bana reva görülen hayata bak, bir de adamlara bak.

    Bir daha kimseye köpek diye hakaret etmeyeceğim, şu an anladım ki benden daha iyi şartlarda yaşayanları var.
    sizi " ne yazık ki " çok iyi anlıyorum.

  7. #27

    Üyelik
    06 Eylül 2014
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    lifan tay 100 - 2012 / emisol 2014 / artık yok :)
    hız birimi mil sanırım. 50 civarı seyrediyor. 80km/s hıza tekabül ediyor. kaza virajı öncesi 55'lere kadar çıkıyor. takriben 90km/s. o hızla o açıda virajlara girmemek lazım demek ki.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)