Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Anket: Virajda nereye bakılır?

Katılımcı sayısı
66. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • Cıkış noktasına bakıyorum

    33 50.00%
  • Hem Çıkışa arada anlık arkaya bakıyorum

    29 43.94%
  • Digerleri ,

    4 6.06%

Viraj icinde arkaya bakanlar !?? Anket !

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    03 Aralık 2012
    Motosikleti
    mash 5000 km/cbr 250 6500 km /xj6 f 49000 km
    Magandanin biri marmara forumun az ilerisinde viraj varya hafif yukselen sonra alcalan tek bir aracin sigabilecegi ,
    virajin ortasina gelmisken , arkadan dibime kadar girip tek seritli virajda sollamaya kalkti mecburen kenara kadar yanastim cunku önumdeki aracla takip mesafemi korumam gerekiyordu ,
    ya dahada hizlanip önumdeki aracin dibine kadar girip takip mesafesini riske atacaktim.
    ( bu hayat bize verilmis bir hediye ) niye riske gireyimki )
    Bunun yerine hemen yolun sagina yanasip devam ettim.
    aracin gecmesine izin verdim. tipine baktim siyah kirli sakalli esmer genc bir lauktu.
    Viraj hep bildigim viraj oldugu icin normal hizda girdim.
    Yani demek istedigim siz siz olun ;
    Derlerya viraj icinde iken ufuk noktasina virajin cikisina bakin ,

    Yok kardesim arkaya daha cok bakin !
    . bazilari saniyorki viraj icinde arac sollanmaz. Sen belki kurali uyguluyor olabilirsin. Ee maganda bu kurala uymayacagi icin hakli ama ölü olmak yerine haksiz ol ama canli kal. Bu yuzdende ozellikle virajlarda arkaya bakmayi ihmal etmeyin !!!
    Cunku dusun viraj icinde arkaya bakmiyorsun ve arkandan gelen arac seni virajin ortasinda gecmeye calisiyor ve panige kapiliyorsun , ahaaa ya bariyere girecen ya karsi seride yada dusecen ezilecen.
    Kaciniz viraj icinde arkaya bakiyor ? .arkaya bakin derken kafanizi cevirin demiyorum . aynadan bir saniyelik bakisiniz hayatinizi kurtarir.
    Benden size hayati bir tavsiye yeni baslayan suruculere.
    sahin08, invent ve ceydamer bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    28 Aralık 2014
    Şehir
    çorlu
    Motosikleti
    4. motor Honda
    bu konuda haklısın çok mal insanlar var, motora binmeye bağladığımdan beri daha sinirli oldum:/

  3. #3
    k_ayhn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2011
    Şehir
    istanbul üsküdar
    Motosikleti
    pulsar 200 abs
    Virajda bir kaç kerede ben sollandım aynı şeritin içinde.hiç beklemediğin için şaşırıyosun çok mal var yahu.

  4. #4
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    viraja girdikten sonra çıkış noktasına bakmaya başlıyorum, eğer motor stabilse dışa savrulmuyorsa sağa sola bakmaya başlıyorum. örneğin yere, bariyerlere, motorun hemen önüne

  5. #5

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    evet ben bakıyorum küçük virajlarda falan arabaların ne yapcagı belli olmuyor sürekli arkayı kolluyorum

  6. #6
    günelyildiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2014
    Şehir
    çorlu/TEKİRDAĞ
    Motosikleti
    mondial xtreme max
    Çok keskin viraj değilse bende hep kontrollü giderim arkaya kesin kesin bakarım keskin virajlarda zannedersem otomobil vs bizden hızlı olamicani düşünüyorum temkinli davranirim çünkü tehlike her an önümden gelir

  7. #7
    sahin08 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2014
    Şehir
    bodrum muğla
    Motosikleti
    ramzey qm250-2006 skyjet-sj100-7 yuki gy200
    genelde normal seyir hızında giderken kesin bi araç dibime girmiş oluyor hani beni geçse 1. olacak önümdekini geçemese de olur... ilk fırsatta içe kapanan virajda falan adama sığacak alanı verince hemen şeridi paylaşmaya başlıyoruz fırsat vermemek lazım ...
    birde şu var normal seyir hızında (önümdeki araçları baz alarak takip mesafesinde ) şeridin 3 çeyrek solunda genelde arkadaki aracı kollarım bi kısmı fazla yanaşıyor 1 metre falan arkanda gidiyor otomobil takip eder gibi , el kol yaparak yada kafayı çevirip hacı ne ayaksın dergibi bi haberleşme gerekiyor ki yüzde doksanı durumu anlayıp mesafeyi açıyor
    (belli yol istiyor yada ne yaptığının farkında değil en başta yolun en sağından gidersen zaten geçmiş olsun )
    tabi bu durum ne benim ne arkadaki aracın sollama yapamayacağı durumlarda sıkışık trafikte falan yoksa yolver gitsin adam ....

    birde çok şeritli yolların virajlarında büyük araç sollamamak lazım dengeyi sağlam bozuyor!

  8. #8
    sezgingulmez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2015
    Şehir
    Çorlu/Tekirdağ
    Motosikleti
    Kanuni GT170 / Mondial RX3İ EVO
    baba benim gözler, motor kullanırken speed dome kamera gibi 360° dönüyor, yusuflar ensemde çünkü. nasıl olmasın ki 4 tekeri olan değişik bir mutasyona uğruyor, adam hiç umrunda değil motosiklet mi geçiyor at mı eşek mi geçiyor fark etmiyor laleye. ama birgün birini şoför camından çekecem dışarı bakalım direksiyondaki et yığını ne kadar erkekmiş normal yaşantısında

  9. #9

    Üyelik
    04 Kasım 2014
    Ayna neyse ama virajda kafayi ceviri0 arkana bakarsan ölürsün.

  10. #10
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Öncelikle virajın çıkışına odaklanmak gerek. Kafayı oraya sabitledikten sonra da gözlerle aynayı kontrol etmek gerek.
    Ve kesinlikle ama kesinlikle virajda yol vermeyin. Hele de uzun bir virajsa. Ben bunu ne zaman yaptıysam hep tehlikeye girdim.
    Seni geçerken bile virajın içine dışına girip çıkıyorlar. Onu da geçtim, yol verdiğiniz anda araba sizi sollarken çukur, yağ, taş kedi köpek ıvır zıvır çıksa kaçacak nokta kalmıyor.
    Baktınız gerçeten tehlikeye atıyor sizi, elinizi kaldırın az beklemesini işaret edin, bekler.
    Elinizi kaldırımayorsanız, kafanızı sallayın.

    Ulan ne biçim aletlere biniyoruz yaa. Her şeyi ayrı bir konu

  11. #11

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Kimseye şöyle yap demek haddime değil. Anketi görünce kendim ne yaptığımı düşündüm. Sanırım şöyle maddeleyebilirim.

    1. Ben arkamda bir arabayla viraja girmemek için öncesindeki düz bölümde ya aramı açıyor ya yol veriyorum. Böylece viraj için uygun gördüğüm konumdan viraja giriyor ve sadece çıkışa bakıyorum. No ayna.

    2. Eğer bunu ayarlayamamışsam arkamda bir araba varken viraja girmişsem kendi şeridimin ortasında devam ediyorum viraja. Aynaya bakmıyorum. İki kere şöyle oldu: Arkamda beni viajda sollamak niyeti olduğunu hissettim. Sol elimi kaldırıp Allah birdir işareti yaptım. O da imana gelip bekledi. Viraj bitiminde kenara çekilip elimle yol verdim. O da zarifçe ona doğru yolu gösterdiğim için teşekkür etti. Yine no ayna.

    3. Bir virajın içinde ileri doğru bakarken hemen ardından gelen virajı görmüşsem ve yeni virajı bağlayabilmek için şeridimin içinde konum değiştirmem gerekiyorsa bunu yapmadan önce bazen ayna kontolü hatta kafa çevirme yapıyorum. Tenha dar bir yolsa arkamdan birinin gelebileceği gibi bir durum yoksa yapmıyorum ama bölünmüş yolda arabaların hızlı olduğu yerlerde virajda konum değiştirmelerde yes ayna.

  12. #12
    invent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2004
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 600RR 05
    Evet malesef bu yazı doğru. Ben yaya olarak bile bize yeşil yandığında özellikle araçların durmasını bekliyorum ve öyle geçiyorum karşıya.
    Bilinçli insan yetiştiremiyoruz dolayısı ile bu tür şeylere maruz kalıyoruz. Mesela Topkapı da çok büyük bir park var ve parkın içinde de trafik eğitim parkı var. Ama ne zaman gitsem boş. Çok güzel, böyle bir eğitim parkı yapılmış ama kullanılmazsa biz dha çok bu tür olaylara maruz kalırız.

  13. #13
    k_ayhn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2011
    Şehir
    istanbul üsküdar
    Motosikleti
    pulsar 200 abs
    Sadece arabalarmı yapıyor barzo motorculara hiç denk gelmedinizmi?
    capozzz bunu beğendi.

  14. #14
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    @Mexico haklı, aynaya bakın ama kafanızı arkaya çevirmek çok tehlikeli. bırakın arkayı yana bakmanız bile viraj çizginizi bozar.

    @Motorkafa da yol verme konusunda iyi bir noktaya değinmiş, arkadan size yaklaşan araba sürücüsü kötü niyetli değil de konuya hakim olmayabilir. böyle bir sürücü ile karşı karşıyasanız (arabanın ve sürücünün tipinden anlaşılır) yol vermek yerine yolu tam ortalayarak alın virajı ki arkada ki sürücü de anlasın sizin o şeritte bu şekilde dönebileceğinizi.

    Ama bakın burada çok ince bir nüans var, arkadaki sürücü insan ise bu dediğim mantıklı. Yok apaçi maganda veya doğrudan hayvan ise (ki yine arabadan tipinden ve sürüş tarzından anlarsınız) dikkatli bir şekilde yol vermeniz çok daha mantıklıdır.

    Aslında en mantıklısı arkanızı kolladıktan sonra viraja girmektir.

    Nasıl anlatırım bilmiyorum, bu işin eğitmeni değilim ama şunu demek istiyorum;

    İleride viraj var, viraja girmeden önce yavaşlayıp sağlıklı bir şekilde viraj almayı düşünüyorum diyelim.

    Önceden arkamı, arkadan gelenleri bir etüd etmem gerekir ki virajda beni sıkıntıya sokacak bir durum olmasın. Varsa arkamda kalan trafikte böyle tehlikeli bir durum ona göre hareket etmeliyim.

    Ya da viraja daha mesafe varken arkamdaki trafikten bir an önce hızla uzaklaşarak arkamdakiler ile aramdaki takip mesafesini açarım ki onlar bana yetişene kadar ben viraja girip çıkayım.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  15. #15
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    Alıntı k_ayhn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sadece arabalarmı yapıyor barzo motorculara hiç denk gelmedinizmi?
    Viraj içinde viraj dışında fark etmeksizin ben en çok barzo motorcudan çekiyorum. Zaten 3-4 saniyede bir devamlı olarak aynalarımı kontrol ederim. Benim ayna kontrolü ettiğim zaman aralığında arabalar pek öyle ani yer değişimi yapamıyor, o yüzden tehlike olmuyor. Yukarıda bir arkadaşın da dediği gibi, arabalar genelde bizi ne kadar tehlikeye attıklarını fark etmedikleri için fazla yaklaşmış oluyorlar ve küçük bir uyarı ile zaten durumu anlıyorlar.

    Ama barzo motorcu tam bela. Bana bela açan tüm motorlar kafa grenajlı naked ya da race motorlar oluyor. Bu tip motorunu adam gibi kullananı tenzih ederim. Ama şehir içinde 250cc , şehir dışında da 600-1000 cc kafa grenajlı motordan çektim hep. Ben zaten sağ şeritten gidiyorum, adam geliyor benim şeridime giriyor, benim 40 cm sağımdan motorunu geçirmeye kalkıyor. Bunu aynadan da göremiyorsunuz, çünkü ben aynaya baktığımda adam ya orda yok bile, ya da bambaşka bir şeritte oluyor. Sonra aniden dibinden geçiyor. Ulen gerizekalı, adam ol, adam gibi solla. Sana geçme diyen mi var?

  16. #16
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Benim böyle bir alışkanlığım var. Yol müsaitse (birden fazla şeritli, yol temiz, görüş açık vs.) virajda çok kez sollama yaptım. Arkadan sıkıştıranlara karşı da dengesiz bir imaj çiziyorum. Fren lambasını yakacak kadar frene dokunuyorum, ufaktan gezmeye başlıyorum falan genelde başarılı oluyor :D

  17. #17
    k_ayhn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2011
    Şehir
    istanbul üsküdar
    Motosikleti
    pulsar 200 abs
    Alıntı capozzz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Viraj içinde viraj dışında fark etmeksizin ben en çok barzo motorcudan çekiyorum. Zaten 3-4 saniyede bir devamlı olarak aynalarımı kontrol ederim. Benim ayna kontrolü ettiğim zaman aralığında arabalar pek öyle ani yer değişimi yapamıyor, o yüzden tehlike olmuyor. Yukarıda bir arkadaşın da dediği gibi, arabalar genelde bizi ne kadar tehlikeye attıklarını fark etmedikleri için fazla yaklaşmış oluyorlar ve küçük bir uyarı ile zaten durumu anlıyorlar.

    Ama barzo motorcu tam bela. Bana bela açan tüm motorlar kafa grenajlı naked ya da race motorlar oluyor. Bu tip motorunu adam gibi kullananı tenzih ederim. Ama şehir içinde 250cc , şehir dışında da 600-1000 cc kafa grenajlı motordan çektim hep. Ben zaten sağ şeritten gidiyorum, adam geliyor benim şeridime giriyor, benim 40 cm sağımdan motorunu geçirmeye kalkıyor. Bunu aynadan da göremiyorsunuz, çünkü ben aynaya baktığımda adam ya orda yok bile, ya da bambaşka bir şeritte oluyor. Sonra aniden dibinden geçiyor. Ulen gerizekalı, adam ol, adam gibi solla. Sana geçme diyen mi var?
    gecen gişelerdeyim genelde arabaların sağ arka lastik hizasında olurum adam gişeden geçerken beni sollamaya kalktı o an elimi kaldırdım vazgeçti.çıktıktan sonra sola yaklaşıp el hareketi yaptım geç git diye.kimse kusura bakmasın aramızda çok mal var yani.
    sezgingulmez ve capozzz bunu beğendiler.
    İstemez misin ey Ömer? Dünya onların olsun, ahiret te bizim!

  18. #18

    Üyelik
    23 Aralık 2014
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Ducati streetfighter 848
    Çok doğru bir tespit ya duracaksın yada geçeceksin kurallar her zaman geçerli değil güzel ülkemizde


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)