Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Sabit kafa far ? Oynak kafa far ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Başlıkta tam ifade edememiş olabilirim, ancak hep merak etmişimdir, ve 2 ayrı tipi gece kullanmadığımdan soruyorum, bu iki farklı kafa/far tipini kullanıp yorumlayanlar olursa sevinirim.

    Bilhassa yüksek cc Enduro/Cross/Adventure tiplerde far kafası sabit oluyor, yani direksiyon/gidon çevrimi ile değil, gövde dönümü ile far yön almakta, düz yolda hafif tatlı dönüşlerde belki sıkıntı olmaz, ancak ya arazide ve gece?

    Aydınlatma yön dışında gerçekleşmekte gibi düşünüyorum, ve ürkütücü buluyorum bu durumu, olur'ya far gücünü bi yere aydınlatmak amaçlı çevirmek gerekir, bu durumda motorun gövdeyi çevirmek gerek gibi, pratik ve güvenli bulmuyorum Enduro/Cross/Adventure tiplerde.

    2 far yapısınıda kullanmış kişiler durumu değerlendirise sevinirim.
    mehmetenis bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    güzel soru, yerimi aldım sanki oynayan far daha iyi gibi...

  3. #3

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    ikisininde artısı eksisi var, sabit farlar daha ilerde oluyor görüş açısı daha sağlam gibi

  4. #4
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Hareket halinde pek fark yok da oynak kafa far çok düşük hızda manevralarda gideceğin yeri görmeni sağlıyor.

  5. #5

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hareket halinde pek fark yok da oynak kafa far çok düşük hızda manevralarda gideceğin yeri görmeni sağlıyor.
    İşte meselede bu, cross sm kullanıyorum, avantajı malum, sabit kafalı gece kullanmadığımdan farkı bilmiyorum, normal motor tiplerinde anlarım ancak iş adventure cross enduro olunca işin renk değişiyor.

    Neyse bekliyelim, her 2 tipi kullanmış kimseler çıkar mutlaka.

  6. #6
    Sado39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ktm Adventure & Ktm Duke
    Ybr mi, Cbf mi der gibi olmuş.
    Ben oynak kafa tipini daha çok seviyorum ve işlevsel buluyorum.

  7. #7
    Hondolog - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2015
    Pek bir fark yok çünkü motosiklet kontra ile döner.

  8. #8
    CxAnKACx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM Duke 200 (2014)
    Bence oynak kafa daha iyi ve daha guven veriyo bana. Ciplak motor sevdigimden de olabilir...

  9. #9
    dental_land - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2006
    Şehir
    samsun
    Motosikleti
    cbf 600sa
    Kontra ile viraj dönerken (far direksiyonla hareket ederse) virajın içini değil dışını aydınlatır ,gideceğimiz yönü aydınlatmaz . Sebep bu olabilir .
    mehmetenis, Carbondioxid ve yasdal bunu beğendiler.

  10. #10
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Türkiye yollarında gece vakti yatarak viraja girmek için deli olmak lazım zaten, farın virajın içini aydınlatması bişey fark ettirmiyo Hem sabit kafa da anca düz bakar virajın içini aydınlatmaz onun için motorun yattığı yönü algılayıp o taraftaki sis lambasını yakan bir sistem yapmak lazım.

  11. #11
    mücahit1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Null
    usta tak kafana 3 liralık o şarji bitmeyen Fenerlerden gitmek istediğin yeri gör uğraşma oynardi oynamazdi😂

  12. #12
    beko12345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    Suzuki Dl 650 V-Strom K8 , Kuba blackcat
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Türkiye yollarında gece vakti yatarak viraja girmek için deli olmak lazım zaten, farın virajın içini aydınlatması bişey fark ettirmiyo Hem sabit kafa da anca düz bakar virajın içini aydınlatmaz onun için motorun yattığı yönü algılayıp o taraftaki sis lambasını yakan bir sistem yapmak lazım.
    Ktm 1290 adv de bahsettiğiniz sistem mevcut.

    Motosiklet nereye yatarsa oradaki sis farkları yanıyor.
    Carbondioxid bunu beğendi.
    Mecnun bir bilseydi motosiklet sevgisini , severmiydi hiç Leyla zillisini ?

  13. #13
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı beko12345 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ktm 1290 adv de bahsettiğiniz sistem mevcut.

    Motosiklet nereye yatarsa oradaki sis farkları yanıyor.
    Ben de yapıcam yeni motoruma elektriksel sistem biraz daha sorunsuz olduğunu göstersin 2000km gibi yapıcam.

  14. #14
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    2 sinide kullandım.ilk başta sabit fara alışamadım eski alışkanlık gidonu oynatınca o yön aydınlanıyordu ilk zamanlar sabit farda gidonu oynatıp aydınlatmaya çalıştım sonra alıştım sabit fara...yolda giderken bi fark yok...arazide veya şehir içinde şu yana çevirip aydınlatayım işi olmuyor sabitde sadece.başka avantaj dezavantaj göremiyorum ben.
    Carbondioxid bunu beğendi.

  15. #15
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Bence tamamen aerodinamik farklar var
    arazide oynar far daha iyi.
    yuksek suratte sabit kafa grenaji iyi
    Carbondioxid bunu beğendi.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  16. #16

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı canerol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 sinide kullandım.ilk başta sabit fara alışamadım eski alışkanlık gidonu oynatınca o yön aydınlanıyordu ilk zamanlar sabit farda gidonu oynatıp aydınlatmaya çalıştım sonra alıştım sabit fara...yolda giderken bi fark yok...arazide veya şehir içinde şu yana çevirip aydınlatayım işi olmuyor sabitde sadece.başka avantaj dezavantaj göremiyorum ben.
    Beklenen cevap geldi, 2 tipide kullanmış yetkin forumdaşımız sağolsun yanıtladı sonunda, çıkardığım sonuç Adventureler için dezavantaj gibi , zira kendi kullanım ağırlığım ile yorumladım arazi işi için, teşekkürler.



    Böyle olmalı, sabit istemezük

    https://www.youtube.com/watch?v=1TMcBsWc_yQ" width=320 height=288 type=application/x-mplayer2 controller="true" loop="0" transparentstart="1" autostart="false">

  17. #17
    cftc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2014
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    2006 Yamaha YBR 125 - 2007 Honda CBR 125R
    Bence bu konu aydınlatmadan çok aerodinamik konuda önemli. Kafa sabit olunca karenajlarıda olacağı için rüzgarı kesicektir.
    Hanginiz supersport bir motorda oynak kafa gördünüz?

  18. #18

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı cftc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence bu konu aydınlatmadan çok aerodinamik konuda önemli. Kafa sabit olunca karenajlarıda olacağı için rüzgarı kesicektir.
    Hanginiz supersport bir motorda oynak kafa gördünüz?
    Sap ile saman karışmasın, konu süpersprot/racer yada aerodinamik değil , ilk mesajı okuyunuz , konu tamamen aydınlatma ve enduro/adventure gece güvenliği ile ilgili.

  19. #19
    dadaş-bb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2014
    Şehir
    Her zaman ve her yerde...!
    Motosikleti
    'ni Sattı. Arayışlarda
    BİZ; KANINI VE CANINI BU VATAN İÇİN FEDA EDENLER VE GÖZÜ YAŞLI ANALAR İÇİN SAVAŞIRIZ...!

    "AKINCILAR..."

  20. #20
    Selçuk Keleş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KLX 250 (Atılgan)
    Otomobillerde "adaptif aydınlatma" denilen sistemde farlar direksiyonun döndüğü yöne doğru -çoğunlukla- 15' açıyla döner. Böylece virajın daha iyi aydınlatılması sağlanır.
    Motosiklette eğer far oynar tipte ise far daha büyük bir açıyla döneceğinden, tekrar toparlayacağın düz istikameti iyi aydınlatamayacaktır. Bunu sağlıklı yapabilmesi için "yanal aydınlatması" çok iyi olan bir far optiğine ihtiyacın olur ki bu da geleneksel halojen kısa farlarla pek mümkün değil. Sis farlarının yanal aydınlatması iyi olsa da, kısa menzilli olduğundan ileriyi görme konusunda çok da sağlıklı olmayacaktır. Artık sıkça gördüğümüz KTM adv.'de de bulunan açıya göre devreye giren sis farı konsepti optimum noktayı yakalamış gibi görünüyor.
    Kawasaki KLX Türkiye - https://www.facebook.com/groups/klxturkiye/


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)