Sabit kafa far ? Oynak kafa far ?
-
Başlıkta tam ifade edememiş olabilirim, ancak hep merak etmişimdir, ve 2 ayrı tipi gece kullanmadığımdan soruyorum, bu iki farklı kafa/far tipini kullanıp yorumlayanlar olursa sevinirim.
Bilhassa yüksek cc Enduro/Cross/Adventure tiplerde far kafası sabit oluyor, yani direksiyon/gidon çevrimi ile değil, gövde dönümü ile far yön almakta, düz yolda hafif tatlı dönüşlerde belki sıkıntı olmaz, ancak ya arazide ve gece?
Aydınlatma yön dışında gerçekleşmekte gibi düşünüyorum, ve ürkütücü buluyorum bu durumu, olur'ya far gücünü bi yere aydınlatmak amaçlı çevirmek gerekir, bu durumda motorun gövdeyi çevirmek gerek gibi, pratik ve güvenli bulmuyorum Enduro/Cross/Adventure tiplerde.
2 far yapısınıda kullanmış kişiler durumu değerlendirise sevinirim.
Reklamlar
-
güzel soru, yerimi aldım sanki oynayan far daha iyi gibi...
-
ikisininde artısı eksisi var, sabit farlar daha ilerde oluyor görüş açısı daha sağlam gibi
-
Hareket halinde pek fark yok da oynak kafa far çok düşük hızda manevralarda gideceğin yeri görmeni sağlıyor.
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Hareket halinde pek fark yok da oynak kafa far çok düşük hızda manevralarda gideceğin yeri görmeni sağlıyor.
İşte meselede bu, cross sm kullanıyorum, avantajı malum, sabit kafalı gece kullanmadığımdan farkı bilmiyorum, normal motor tiplerinde anlarım ancak iş adventure cross enduro olunca işin renk değişiyor.
Neyse bekliyelim, her 2 tipi kullanmış kimseler çıkar mutlaka.
-
Ybr mi, Cbf mi der gibi olmuş.
Ben oynak kafa tipini daha çok seviyorum ve işlevsel buluyorum.
-
Pek bir fark yok çünkü motosiklet kontra ile döner.
-
Bence oynak kafa daha iyi ve daha guven veriyo bana. Ciplak motor sevdigimden de olabilir...
-
Kontra ile viraj dönerken (far direksiyonla hareket ederse) virajın içini değil dışını aydınlatır ,gideceğimiz yönü aydınlatmaz . Sebep bu olabilir .
-
Türkiye yollarında gece vakti yatarak viraja girmek için deli olmak lazım zaten, farın virajın içini aydınlatması bişey fark ettirmiyo Hem sabit kafa da anca düz bakar virajın içini aydınlatmaz onun için motorun yattığı yönü algılayıp o taraftaki sis lambasını yakan bir sistem yapmak lazım.
-
usta tak kafana 3 liralık o şarji bitmeyen Fenerlerden gitmek istediğin yeri gör uğraşma oynardi oynamazdi😂
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Türkiye yollarında gece vakti yatarak viraja girmek için deli olmak lazım zaten, farın virajın içini aydınlatması bişey fark ettirmiyo
Hem sabit kafa da anca düz bakar virajın içini aydınlatmaz onun için motorun yattığı yönü algılayıp o taraftaki sis lambasını yakan bir sistem yapmak lazım.
Ktm 1290 adv de bahsettiğiniz sistem mevcut.
Motosiklet nereye yatarsa oradaki sis farkları yanıyor.
Mecnun bir bilseydi motosiklet sevgisini , severmiydi hiç Leyla zillisini ?
-
beko12345 adlı üyeden alıntı
Ktm 1290 adv de bahsettiğiniz sistem mevcut.
Motosiklet nereye yatarsa oradaki sis farkları yanıyor.
Ben de yapıcam yeni motoruma elektriksel sistem biraz daha sorunsuz olduğunu göstersin 2000km gibi yapıcam.
-
2 sinide kullandım.ilk başta sabit fara alışamadım eski alışkanlık gidonu oynatınca o yön aydınlanıyordu ilk zamanlar sabit farda gidonu oynatıp aydınlatmaya çalıştım sonra alıştım sabit fara...yolda giderken bi fark yok...arazide veya şehir içinde şu yana çevirip aydınlatayım işi olmuyor sabitde sadece.başka avantaj dezavantaj göremiyorum ben.
-
Bence tamamen aerodinamik farklar var
arazide oynar far daha iyi.
yuksek suratte sabit kafa grenaji iyi
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
canerol adlı üyeden alıntı
2 sinide kullandım.ilk başta sabit fara alışamadım eski alışkanlık gidonu oynatınca o yön aydınlanıyordu ilk zamanlar sabit farda gidonu oynatıp aydınlatmaya çalıştım
sonra alıştım sabit fara...yolda giderken bi fark yok...arazide veya şehir içinde şu yana çevirip aydınlatayım işi olmuyor sabitde sadece.başka avantaj dezavantaj göremiyorum ben.
Beklenen cevap geldi, 2 tipide kullanmış yetkin forumdaşımız sağolsun yanıtladı sonunda, çıkardığım sonuç Adventureler için dezavantaj gibi , zira kendi kullanım ağırlığım ile yorumladım arazi işi için, teşekkürler.
Böyle olmalı, sabit istemezük
-
Bence bu konu aydınlatmadan çok aerodinamik konuda önemli. Kafa sabit olunca karenajlarıda olacağı için rüzgarı kesicektir.
Hanginiz supersport bir motorda oynak kafa gördünüz?
-
cftc adlı üyeden alıntı
Bence bu konu aydınlatmadan çok aerodinamik konuda önemli. Kafa sabit olunca karenajlarıda olacağı için rüzgarı kesicektir.
Hanginiz supersport bir motorda oynak kafa gördünüz?
Sap ile saman karışmasın, konu süpersprot/racer yada aerodinamik değil , ilk mesajı okuyunuz , konu tamamen aydınlatma ve enduro/adventure gece güvenliği ile ilgili.
-
06 Temmuz 2015, 00:33
#19
BİZ; KANINI VE CANINI BU VATAN İÇİN FEDA EDENLER VE GÖZÜ YAŞLI ANALAR İÇİN SAVAŞIRIZ...!
"AKINCILAR..."
-
06 Temmuz 2015, 09:40
#20
Otomobillerde "adaptif aydınlatma" denilen sistemde farlar direksiyonun döndüğü yöne doğru -çoğunlukla- 15' açıyla döner. Böylece virajın daha iyi aydınlatılması sağlanır.
Motosiklette eğer far oynar tipte ise far daha büyük bir açıyla döneceğinden, tekrar toparlayacağın düz istikameti iyi aydınlatamayacaktır. Bunu sağlıklı yapabilmesi için "yanal aydınlatması" çok iyi olan bir far optiğine ihtiyacın olur ki bu da geleneksel halojen kısa farlarla pek mümkün değil. Sis farlarının yanal aydınlatması iyi olsa da, kısa menzilli olduğundan ileriyi görme konusunda çok da sağlıklı olmayacaktır. Artık sıkça gördüğümüz KTM adv.'de de bulunan açıya göre devreye giren sis farı konsepti optimum noktayı yakalamış gibi görünüyor.
Kawasaki KLX Türkiye - https://www.facebook.com/groups/klxturkiye/
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)